2018-06-21, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ingenting är ”ändrat” för att du inte uppfattar sarkasm. Har en mätning någonsin flyttats hej vilt för att gömmas i sportnyheter eller annat? Inte vad jag vet, så varför skulle det hända nu? Ifall polletten inte trillade ner första gången tänker man den borde gjort det när jag svarade på ett senare inlägg med en seriös fråga om när Inizio kommer. Hint: Inte på lördag. Men om den mot förmodan gör det så är det för att ordinarie dag (fredag) är midsommarafton, inte för att det är nån jävla fotboll.

Det är dock jävligt udda att fortsätta argumentera om det när ursprungsinlägget var ett påstått skämt
2018-06-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Det är dock jävligt udda att fortsätta argumentera om det när ursprungsinlägget var ett påstått skämt
Sportreferensen gav mig ett uppslag till en liknelse, det kan jag aldrig motstå.
2018-06-21, 18:48
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Skaffa plus - det är Chang värd
Frågan ställdes till webpanel 15-19 juni;

Jimmie Åkesson 25,8
Stefan Löfven 24,3
Ulf Kristersson 18,3
Annie Lööf 11,3
Jonas Sjöstedt 9,8
Jan Björklund 4,2
Ebba Busch Thor 3,2
Isabella Lövin 1,8
Gustav Fridolin 1,4

Sköna siffror. Inte ens miljöpartisterna själva vill se sina företrädare som statsministrar.
Eller ska man lägga ihop dessa kanske 1,8+1,4 =3.2%
Alla ligger ju i linje med opinionsstödet på ett ungefär.
2018-06-21, 19:11
Medlem
8711s avatar
Nya mätningar:

Citat:
Jimmie Åkesson är svenska folkets och väljarnas allra största favorit till statsminister enligt Sentio

Jimmie Åkesson är den partiledare som flest svenskar vill se som statsminister. Absolut värst ser det ut för språkrören i Miljöpartiet, de har ens inte stöd av sina egna väljare. Och på frågan vem väljarna tror kommer avgå efter valet är det Stefan Löfven som sitter löst. – Det är helt naturligt resultat när Sverigedemokraterna är största parti, säger Sentios VD Arve Östgaard.

https://nyheteridag.se/unik-sentiomatning-flest-anser-att-jimmie-akesson-vore-basta-statsministern/

Citat:
När svensk-iranierna själva får välja – SD klart största parti

När den persiskspråkiga nyhetssajten Stockholmian låter sina läsare rösta om vilket parti de stödjer inför valet vinner Sverigedemokraterna stort med 34,5 procent av rösterna. Miljöpartiet, Centern, Kristdemokraterna och Liberalerna når inte ens upp till riksdagsspärren.

https://nyheteridag.se/nar-svensk-iranierna-sjalva-far-valja-sd-klart-storsta-parti/
2018-06-21, 19:59
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Citat:Jag tror som du. Viktigast är att hålla SD utanför till varje pris. Hade det inte varit så skulle man agerat på ett helt annat vis långt tidigare. Politikerna vet vad de gör och de är inte naiva.

Hvad angår opinionen så er jeg overbevist om at netop ovenstående holdning flytter opinionen meget.
Det er ikke et demokrati værdigt at gå efter at holde det måske største parti uden for indflydelse.

Der er brug for et markant opgør med PK ideologien hvis tre bærende søjler er:

1. Masseindvandrings søjlen (den vigtigste søjle)

2. Feminisme søjlen

3. Klima søjlen

Alle tre søjler bygger på et fundament af løgn.

Afslør løgnene og fundamentet smuldrer - så vælter søjlerne.

Där håller jag inte riktigt med dig. Jag vet många SD:are upprörs, men hur mycket hade S att säga till om mellan 2010 och 2014? Nada. Odemokratiskt? Jag tycker inte det. Det parti eller partier som kan skapa den största "alliansen" och helst majoritet bör leda landet.

Dina tre pelare eller kolonner däremot har du rätt i. I feministpelaren borde hela HBQT/genusvansinnet läggas.

Det är nästan fascinerande hur de lyckats infiltrera och hjärntvätta så många människor.

Dessutom journalistskolan, lärarhögskolan och kyrkan måste ryckas upp med rötterna. Här finns det mycket ont.

Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Därför att det inte på något sätt att den sortens politik som Nya Moderaterna för.

Jag håller med dig. Han säger många bra saker men han är i mina ögon inte lämplig att leda moderaterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag tror att politiken måste ändras av nöd. Politiker verkar inte i ett nationellt avgränsat vakuum. Skillnaden nu, mot 2014 är att inte bara våra traditionella partier här hemma, utan även hela jävla EU håller på att rämna. Detta påverkar naturligtvis sjupartiets rådande globalistiska politik beträffande EU.

Hela EU har börjat skaka. Brexit, Orban och nu senast Österrike och Italien. Det är panik i Tyskland som gett Merkel till 1 juli att fixa en EU-gemensam migrationspolitik eller så kommer även Tyskland att strama upp sina gränser. Mycket är olika från 2014, och att då fortsätta med mer globalism, mer EU mer migration, mer "humanism" och mer allting annat när man snart är själv om den ståndpunkten i hela Europa är inte politiskt möjligt.

Det är omvärdshändelserna som gör mig hoppfull i att vi kan få till en ändring i Sverige utan att behöva köra ända in i kaklet. Jag är hoppfull att vi kommer få se ett repatrieringsprogram och då kommer även batik-kärringarna att tvingas åka till Zambia på egen bekonstnad och anordna sina "exotiska Kumbayaa-kvällar" i egen regi. Inte genom statlig aktivism.

Det återstår att se. Vi får vänta till september. Min gissning kvarstår att man kommer göra allt för att hålla SD borta från makt alternativt tvinga dem att göra sådana eftergifter att SD imploderar.
2018-06-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Sköna siffror. Inte ens miljöpartisterna själva vill se sina företrädare som statsministrar.
Eller ska man lägga ihop dessa kanske 1,8+1,4 =3.2%
Alla ligger ju i linje med opinionsstödet på ett ungefär.
Ja, väldigt nära, med ett par tydliga diskrepanser - Annie Lööf ligger långt över partisiffran, MP-språkrören långt under.

Jag kan inte FATTA att Lööf har denna status. Visst, kan tillstå att hon har en viss karisma och bra självförtroende. Går genom rutan som det heter. Men allt med hennes politik är så konstlat, medietränat, fokusgruppigt, floskulöst och snömosigt. Och vi har redan haft henne som minister utan att nån brydde sig. Hon var näringsminister 2011-2014 men det har de flesta glömt, så ospännande är hon i skarpt läge.

Åkesson ligger snubblande nära partisiffran i Sentio men det är lite förvånande att Löfven ändå får så högt.
2018-06-21, 20:26
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det återstår att se. Vi får vänta till september. Min gissning kvarstår att man kommer göra allt för att hålla SD borta från makt alternativt tvinga dem att göra sådana eftergifter att SD imploderar.

Japp. Om några månader vet vi. Jag tror om SD blir störst, och i och med att 7K redan har försökt med Decemberöverenskommelsen så kommer det inte att gå att göra igen. Man kan inte våldföra sig på svenskarnas demokratiuppfattning hur mycket som helst. Men vi kommer väl att sitta i den här tråden och tjata den 9 september också när det ska skrikgrinas ikapp på SVT och TV4. Vi får nog poppa mycket popcorn.
2018-06-21, 20:31
Medlem
Duktigjudisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Japp. Om några månader vet vi. Jag tror om SD blir störst, och i och med att 7K redan har försökt med Decemberöverenskommelsen så kommer det inte att gå att göra igen. Man kan inte våldföra sig på svenskarnas demokratiuppfattning hur mycket som helst. Men vi kommer väl att sitta i den här tråden och tjata den 9 september också när det ska skrikgrinas ikapp på SVT och TV4. Vi får nog poppa mycket popcorn.

Man kan inte våldföra sig hur mycket som helst på demokratin, så när man har 51% så har man rätt att styra. Gick du ens grundskola?
2018-06-21, 20:34
Medlem
JoeBidens avatar
Intressant, för första gången någonsin har SD lägst odds (Betfair) på det parti att få högst antal platser i riksdagen.

1,7 på SD och 2,1 på sossarna sist jag kollade.
2018-06-21, 20:35
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duktigjudiskneger
Man kan inte våldföra sig hur mycket som helst på demokratin, så när man har 51% så har man rätt att styra. Gick du ens grundskola?

Jag sa inte "demokratin". Har du läs och skrivsvårigheter? Kryp tillbaka under din sten nu och sluta trolla.
2018-06-21, 20:45
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ja, väldigt nära, med ett par tydliga diskrepanser - Annie Lööf ligger långt över partisiffran, MP-språkrören långt under.

Jag kan inte FATTA att Lööf har denna status. Visst, kan tillstå att hon har en viss karisma och bra självförtroende. Går genom rutan som det heter. Men allt med hennes politik är så konstlat, medietränat, fokusgruppigt, floskulöst och snömosigt. Och vi har redan haft henne som minister utan att nån brydde sig. Hon var näringsminister 2011-2014 men det har de flesta glömt, så ospännande är hon i skarpt läge.

Åkesson ligger snubblande nära partisiffran i Sentio men det är lite förvånande att Löfven ändå får så högt.
Tolkar detta att miljönissarna har valt Lövfen. Vill man plocka godhetspoäng i allianslägret är Annie första valet.
Hon är väl lika poppis hos aftonbladets ledarredaktion nu, som Reinfeldt var på sin tid. Mest markering mot SD vinner röster i den filterbubblan. Dessutom har hon rätt kön också.
2018-06-21, 21:00
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Intressant, för första gången någonsin har SD lägst odds (Betfair) på det parti att få högst antal platser i riksdagen.

1,7 på SD och 2,1 på sossarna sist jag kollade.

Ja det är i stort sett lika odds på vem som blir störst på de flesta bettingsidor.
Moderaterna har dock halkat efter och nu erbjuds 13 gånger degen om Uffe kan vända trenden.
Trots detta är han favorit att bli nästa statsminister.
Att partiledarna för S, L, KD och MP avgår någon gång under 2018, är inte ens dubbla pengarna tillbaka

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in