Citat:
Ursprungligen postat av
Moentos
Citat:Jag tror som du. Viktigast är att hålla SD utanför till varje pris. Hade det inte varit så skulle man agerat på ett helt annat vis långt tidigare. Politikerna vet vad de gör och de är inte naiva.
Hvad angår opinionen så er jeg overbevist om at netop ovenstående holdning flytter opinionen meget.
Det er ikke et demokrati værdigt at gå efter at holde det måske største parti uden for indflydelse.
Der er brug for et markant opgør med PK ideologien hvis tre bærende søjler er:
1. Masseindvandrings søjlen (den vigtigste søjle)
2. Feminisme søjlen
3. Klima søjlen
Alle tre søjler bygger på et fundament af løgn.
Afslør løgnene og fundamentet smuldrer - så vælter søjlerne.
Där håller jag inte riktigt med dig. Jag vet många SD:are upprörs, men hur mycket hade S att säga till om mellan 2010 och 2014? Nada. Odemokratiskt? Jag tycker inte det. Det parti eller partier som kan skapa den största "alliansen" och helst majoritet bör leda landet.
Dina tre pelare eller kolonner däremot har du rätt i. I feministpelaren borde hela HBQT/genusvansinnet läggas.
Det är nästan fascinerande hur de lyckats infiltrera och hjärntvätta så många människor.
Dessutom journalistskolan, lärarhögskolan och kyrkan måste ryckas upp med rötterna. Här finns det mycket ont.
Citat:
Ursprungligen postat av
Separatisten
Därför att det inte på något sätt att den sortens politik som Nya Moderaterna för.
Jag håller med dig. Han säger många bra saker men han är i mina ögon inte lämplig att leda moderaterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Jag tror att politiken måste ändras av nöd. Politiker verkar inte i ett nationellt avgränsat vakuum. Skillnaden nu, mot 2014 är att inte bara våra traditionella partier här hemma, utan även hela jävla EU håller på att rämna. Detta påverkar naturligtvis sjupartiets rådande globalistiska politik beträffande EU.
Hela EU har börjat skaka. Brexit, Orban och nu senast Österrike och Italien. Det är panik i Tyskland som gett Merkel till 1 juli att fixa en EU-gemensam migrationspolitik eller så kommer även Tyskland att strama upp sina gränser. Mycket är olika från 2014, och att då fortsätta med mer globalism, mer EU mer migration, mer "humanism" och mer allting annat när man snart är själv om den ståndpunkten i hela Europa är inte politiskt möjligt.
Det är omvärdshändelserna som gör mig hoppfull i att vi kan få till en ändring i Sverige utan att behöva köra ända in i kaklet. Jag är hoppfull att vi kommer få se ett repatrieringsprogram och då kommer även batik-kärringarna att tvingas åka till Zambia på egen bekonstnad och anordna sina "exotiska Kumbayaa-kvällar" i egen regi. Inte genom statlig aktivism.
Det återstår att se. Vi får vänta till september.

Min gissning kvarstår att man kommer göra allt för att hålla SD borta från makt alternativt tvinga dem att göra sådana eftergifter att SD imploderar.