2018-06-21, 21:04
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Japp. Om några månader vet vi. Jag tror om SD blir störst, och i och med att 7K redan har försökt med Decemberöverenskommelsen så kommer det inte att gå att göra igen. Man kan inte våldföra sig på svenskarnas demokratiuppfattning hur mycket som helst. Men vi kommer väl att sitta i den här tråden och tjata den 9 september också när det ska skrikgrinas ikapp på SVT och TV4. Vi får nog poppa mycket popcorn.

Ock lägga Champagnen på kylning. Jag ska ta ledigt på morgonen på måndagen så jag riktigt kan gotta mig i PKs elände och förtvivlan.

Citat:
Ursprungligen postat av Duktigjudiskneger
Man kan inte våldföra sig hur mycket som helst på demokratin, så när man har 51% så har man rätt att styra. Gick du ens grundskola?

Demokrati som jag har förstått det är att majoriteten även ska ta hänsyn till minoriteten, annars är det väl ett mobbvälde vi talar om?
2018-06-21, 21:09
Medlem
OneSmallVoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duktigjudiskneger
Man kan inte våldföra sig hur mycket som helst på demokratin, så när man har 51% så har man rätt att styra. Gick du ens grundskola?
Även om man har 51 % som parti ska man först ta sig igenom alla barriärer i form av generaldirektörer som har carte blanche att tolka lagar och direktiv och kan göra som de vill, en massa prejudicerande domar som dömt till de massinvandringsindustriellas fördel och medias massiva salvor till massinvandringens fördel på ledarsidorna. Migrationsverket har full frihet att tolka alla lagar fritt, och kan därför fritt bestämma om syrier, afghaner eller eskimåer ska få PUT i Sverige, och efter ett par månader svenskt medborgarskap. Diskrimineringsombudsmannen delar ut 70.000 spänn till muslimen varenda gång en muslim inte vill skaka hand med en otrogen svensk. Wolodarski har order från Illuminati att tillsammans med George Soros driva den massinvandringsindustriella agendan.

Den svenska riksdagens roll som lagstiftande entitet är förpassad till läktaren. En svensk regering kan aldrig mer få majoritet. Alla lagar som gynnar den massinvandringsindustriella agendan är redan på plats, och alla framtida regeringar i Sverige måste regera som minoritet med en mer eller mindre välvillig "opposition" som stöd.
2018-06-21, 22:04
Medlem
8711s avatar
Citat:
SD överlägset störst i ny Yougovmätning: "Ett drömläge så här nära ett val"

Sverigedemokraterna rusar uppåt i den senaste opinionsmätningen från Yougov, som görs på uppdrag av Metro. Partiet har ökat från 23 till 28,5 procent den senaste månaden. "Ett drömläge," säger SD:s partisekreterare Richard Jomshof.

https://www.metro.se/artikel/sd-%C3%B6verl%C3%A4gset-st%C3%B6rst-i-ny-yougovm%C3%A4tning-ett-dr%C3%B6ml%C3%A4ge-s%C3%A5-h%C3%A4r- n%C3%A4ra-ett-val

Citat:
Överlägset största parti i YouGov: Sverigedemokraterna

Landets klart största parti är enligt junimätning från YouGov – Sverigedemokraterna. Partiet ökar med över 5 procentenheter till 28,5 procent. Samtidigt fortsätter S och M att minska.

– Det är helt fantastiska siffror, jag förväntade mig en viss uppgång men så här mycket hade vi inte hoppats på. Det stärker bilden av att vi befinner oss i en uppgång. Det är ett drömläge så här nära ett val, säger Sverigedemokraternas partisekreterare Richard Jomshof till Metro.

https://samtiden.nu/2018/06/overlagset-storsta-parti-i-yougov-sverigedemokraterna/

Citat:
SD överlägset största parti i ny mätning – S-krisen fortsätter: ”Kan gå fruktansvärt fort ner till 12 procent”

I Yougov/Metros senaste mätning är Sverigedemokraterna överlägset största parti. Jimmie Åkessons parti får 28,5 procent. Samtidigt fortsätter mardrömmen för Stefan Löfven och Socialdemokraterna som bara når 22 procent. – Väljarna litar inte på Socialdemokraternas politik, säger Johan Westerholm, ansvarig utgivare för Ledarsidorna.se.

https://nyheteridag.se/sd-overlagset-storsta-parti-i-ny-matning-s-krisen-fortsatter-kan-ga-fruktansvart-fort-ner-till-12-pr ocent/
2018-06-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
https://www.metro.se/artikel/sd-%C3%B6verl%C3%A4gset-st%C3%B6rst-i-ny-yougovm%C3%A4tning-ett-dr%C3%B6ml%C3%A4ge-s%C3%A5-h%C3%A4r- n%C3%A4ra-ett-val

https://samtiden.nu/2018/06/overlagset-storsta-parti-i-yougov-sverigedemokraterna/

https://nyheteridag.se/sd-overlagset-storsta-parti-i-ny-matning-s-krisen-fortsatter-kan-ga-fruktansvart-fort-ner-till-12-pr ocent/
Är det något nytt här, eller kände du dig bara extra glad för att få se siffrorna en gång till?
2018-06-21, 22:13
Medlem
8711s avatar
Yougov, Juni

S 22,0% (-1,0) Närmar sig 20% nedåt. Mil från sitt tidigare sämsta valresultat någonsin.
V 9,3% (+0,3) Tar en del sosseväljare. Annars händer inte mycket.
Mp 3,8% (+0,2) Under riksdagsspärren igen, härligt att se!

Sverigedemokraterna: 28,5% (+5,5) Ett större lyft för Sverigedemokraterna än man kunnat hoppas på och drömma om. En ökning på 5,5 procentenheter från en månad till nästa är mycket ovanligt och exceptionellt. Det talas mycket om Sverigedemokraternas främsta frågor som är invandringspolitiken och kriminalpolitiken, man har överlägset störst förtroende i dessa frågor och vinner kraftigt i debatten och opinionen just nu.

M 17,3% (-1,0) Katastrofsiffror för den impopuläre och hycklande M-ledaren. Fritt fall.
C 7,1% (-3,0) Straffas säkerligen för afghanamnestin och shariadomarna. Inte populärt.
L 4,3% (+0,1) Knappt över riksdagsspärren, får en lägre procentsiffra för varje val som går.
Kd 3,1% (+0,1) Långt under riksdagsspärren. Klarar sig knappast detta val då andra partier har problem.
2018-06-21, 22:18
Medlem
8711s avatar
Om inte Skops mätning kommer nu i juni så är det bara Inizios mätning kvar nu för juni månad.

Inizio lär även dom vara tvungna att lägga in en betydande ökning för Sverigedemokraterna. Man ligger långt efter andra underskattande institut just nu gällande sina siffror. Måste upp från 18,2% till minst 21% likt Demoskop och Novus.

Så där kan vi vänta oss ytterligare en stor ökning redan snart förmodligen
2018-06-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Där håller jag inte riktigt med dig. Jag vet många SD:are upprörs, men hur mycket hade S att säga till om mellan 2010 och 2014? Nada. Odemokratiskt? Jag tycker inte det. Det parti eller partier som kan skapa den största "alliansen" och helst majoritet bör leda landet.

Dina tre pelare eller kolonner däremot har du rätt i. I feministpelaren borde hela HBQT/genusvansinnet läggas.

Det är nästan fascinerande hur de lyckats infiltrera och hjärntvätta så många människor.

Dessutom journalistskolan, lärarhögskolan och kyrkan måste ryckas upp med rötterna. Här finns det mycket ont.

Jag håller med dig. Han säger många bra saker men han är i mina ögon inte lämplig att leda moderaterna.

Det återstår att se. Vi får vänta till september. Min gissning kvarstår att man kommer göra allt för att hålla SD borta från makt alternativt tvinga dem att göra sådana eftergifter att SD imploderar.

Så vidt jeg ved var det en mindretalsregering som regerede fra 2010.

Var der en overenskomst mellem regeringen og partier udenfor regeringen om at holde socialdemokratiet udenfor alle beslutninger i parlamentet, så socialdemokratiet ingen indflydelse fik på nogen lovgivning?
2018-06-21, 22:21
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är detta vi diskuterat i tråden i ett dygn nu; det är den senaste YouGov. Lär finnas tiotals länkar i de senaste inläggen i tråden.

Eftersom Flashback är så gammalmodigt måste man fråga om länk eftersom vissa inlägg inte kan pinnas. Lev med att medlemmar frågar.
2018-06-21, 22:24
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Så vidt jeg ved var det en mindretalsregering som regerede fra 2010.

Var der en overenskomst mellem regeringen og partier udenfor regeringen om at holde socialdemokratiet udenfor alle beslutninger i parlamentet, så socialdemokratiet ingen indflydelse fik på nogen lovgivning?

Jag förstår din poäng. Jag tror regeringen la fram förslag som de visste SD skulle rösta igenom. Kommer inte ihåg men kanske 60-70% av alla omröstningar gick igenom tack vare SD. Visste man att SD eller S skulle rösta emot la man inte fram ett förslag. S kritiserade SD för detta, men det var regeringen som sållade vad de ville ha röstat om.
2018-06-21, 22:31
Medlem
Citat:
Jag förstår din poäng. Jag tror regeringen la fram förslag som de visste SD skulle rösta igenom. Kommer inte ihåg men kanske 60-70% av alla omröstningar gick igenom tack vare SD. Visste man att SD eller S skulle rösta emot la man inte fram ett förslag. S kritiserade SD för detta, men det var regeringen som sållade vad de ville ha röstat om.

Var det 0% forslag som gik igennem med hjælp fra socialdemokratiet, og modstand fra SD?
2018-06-21, 22:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Var det 0% forslag som gik igennem med hjælp fra socialdemokratiet, og modstand fra SD?

Vet ej, men svårt att tro det.
2018-06-21, 22:49
Medlem
Citat:
Vet ej, men svårt att tro det.

Kan du ikke huske hvad du skrev i tidligere indlæg.

Citat. Där håller jag inte riktigt med dig. Jag vet många SD:are upprörs, men hur mycket hade S att säga till om mellan 2010 och 2014? Nada. Odemokratiskt? Jag tycker inte det. Det parti eller partier som kan skapa den största "alliansen" och helst majoritet bör leda landet.
Senast redigerad av Moentos 2018-06-21 kl. 22:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in