2018-06-21, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Infektion är infektion. All kontakt mellan människor innebär en risk. Du kan få dessa utan att knulla.

Är du totalt retarderad eller? Hur får man flatlöss, syfilis, hpv och könsherpes utan att ha samlag? Hur kan du med gott samvete ljuga om saker som är skadligt för folk? Har du ingen empati?
2018-06-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Var är din känsla för humor? Du såg inte att där låg ett visst mått av inte så mycket allvar i det inlägget. Jag förstår väl att jag inte kan påverka ditt val gällande att gå till en prostituerad. Så, igen, det blir alltså min åsikt.

Och i allmänhet pratar jag om åsikter som rör sig inom ramen för lag och ordning, samt att det inte innefattar att skada en annan människa. Alltså inte att det är fritt fram att våldta eller misshandla en annan människa bara för att man är av åsikten att det är OK. Lite samma gäller prostitution, det är att skada en annan människa och att bryta mot svensk lag. Du kan ha åsikten att du tycker att det är OK, men du ska inte göra det p.g.a att det är lagbrott samt skada på annan människa.

Nu behöver vi inte bli personliga här. Jag kan tycka att det är ett helt rimligt råd att inte betala för sex. Tror inte de som ägnar sig åt det blir lyckliga i längden. Speciellt inte om det används som konstant substitut istället för tillfälligt komplement.

Faktum är dock att din typ av vägran till förståelse leder till ett intolerant samhälle där t o m lagstiftningen används för att förtrycka mäns sexualitet. Allt för att man utgår från det du säger att män och kvinnor skulle vara likadana, vilket inte alls stämmer.
2018-06-21, 13:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nu behöver vi inte bli personliga här. Jag kan tycka att det är ett helt rimligt råd att inte betala för sex. Tror inte de som ägnar sig åt det blir lyckliga i längden. Speciellt inte om det används som konstant substitut istället för tillfälligt komplement.

Faktum är dock att din typ av vägran till förståelse leder till ett intolerant samhälle där t o m lagstiftningen används för att förtrycka mäns sexualitet. Allt för att man utgår från det du säger att män och kvinnor skulle vara likadana, vilket inte alls stämmer.

Ser du det så gällande tolerans i samhället så får det stå för dig. Även om män och kvinnor inte är likadana i sin sexualitet ursäktar det inte sexköp.
2018-06-21, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Är du totalt retarderad eller? Hur får man flatlöss, syfilis, hpv och könsherpes utan att ha samlag? Hur kan du med gott samvete ljuga om saker som är skadligt för folk? Har du ingen empati?

Herpes kan du få via att kyssas ex. Hört talas om munherpes?
Löss kan du få via en handduk/ sängkläder ex.
Syfilis har jag dålig koll på och orkar inte läsa in mig på...men alltså mycket ovanlig könsjukdom i Sverige idag och går att behandla, tror det är med vanlig antibiotika.
HPV har vi numera vaccinationer mot.
Könsherpes tror jag du undviker via kondom. och också en rätt harmlös sjukdom.

Nått mer?

Bara skydda sig normalt och det är betydligt fler fördelar att sexa runt lite än att låsa in sig, betydligt mer skadligt för den mänskliga hälsan, enligt mig.
och fruktansvärt irrationellt säga åt tjejer att näää DU ska inte få ligga runt för du kan smittas, medan man själv och övriga män gasar på för fullt...
eller hur?
2018-06-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ser du det så gällande tolerans i samhället så får det stå för dig. Även om män och kvinnor inte är likadana i sin sexualitet ursäktar det inte sexköp.

Sexköp sker dock oavsett om det är direkt eller indirekt. Och faktum är att många kvinnor frivilligt gör det.
Med det sagt är det för många av oss förkastligt ur ett moraliskt perspektiv och bör beivras av den anledningen.
2018-06-21, 14:04
Medlem
Citat:
Herpes kan du få via att kyssas ex. Hört talas om munherpes?
Löss kan du få via en handduk/ sängkläder ex.
Syfilis har jag dålig koll på och orkar inte läsa in mig på...men alltså mycket ovanlig könsjukdom i Sverige idag och går att behandla, tror det är med vanlig antibiotika.
HPV har vi numera vaccinationer mot.
Könsherpes tror jag du undviker via kondom. och också en rätt harmlös sjukdom.

Nått mer?

Bara skydda sig normalt och det är betydligt fler fördelar att sexa runt lite än att låsa in sig, betydligt mer skadligt för den mänskliga hälsan, enligt mig.
och fruktansvärt irrationellt säga åt tjejer att näää DU ska inte få ligga runt för du kan smittas, medan man själv och övriga män gasar på för fullt...
eller hur?

Alltså är du på riktigt? Halmgubbar igen. Jag skrev ju uttryckligen könsherpes.
Resten av vad du skriver är antingen förminskande av allvarliga åkommor, dåliga bortförklaringar och rena lögner. Hoppas innerligt att du aldrig får något som helst inflytande i det här samhället, du är skadad.
2018-06-21, 14:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Snarare bakterieskräck. För du kan ju inte äga män. Inte ens den man du nu ev. är tillsammans med kan du äga.

Bakterieskäck kan du ju avhjälpa med kondom eller att aldrig vara i närkontakt med människor.

Personligen så bara medvetandet om att du själv typ vad är det? består av 3-4 kg mikrober/ småkryp av varierande slag som krälar runt överallt i och på din kropp dygnets alla 24 timmar, brukar ta död på all sådan skräck. Liksom ingen större poäng vara rädd längre när man väl fått den bilden på näthinnan.

Jag tycker bara det är otrevligt när människor gör andra illa via sin sexualitet. dvs ägnar sig åt våldtäkter eller ex. otrohet.
I övrigt har jag mycket svårt se något som helst negativt med att människor så länge de vill detta, har så mycket sex de nu vill med vem fasen de vill.
Vad har någon annan eller samhället att göra med den saken?

jag har också svårt fatta vad som skulle vara "äckligt" med detta? Vi har duschar att tvätta snoppar med samt fittan är ett fantastiskt litet självgående rengöringsaggregat gjord för att hålla farliga bakterier stången.

Så ser inget problem.

Tycker du själv att det är attraktivt med en man som ligger med olika kvinnor varje vecka? Och känner du själv en tillfredsställelse i att ligga med okända män lite närsom?

Viss överdrift med varje vecka, men du förstår. Om jag har sex med en man är det oftast så att jag har känslor för denna mannen, och då vill jag givetvis inte att han ligger med andra. Personlighet-känslor-sexuell attraktion hänger ihop för mig. Sen om man anser att det är rätt eller fel spelar inte mig särskilt stor roll eftersom det är så jag fungerar.

Sen har vi en sekundär faktor i det, och det är som du säger, att om man ligger med okända människor måste man använda kondom p.g.a sjukdomar. Och nu är jag brutalt ärlig, men jag tycker faktiskt inte att sex med kondom är särskilt tillfredsställande. Så, jag gör hellre ett val att ha sex med en man som håller sig till mig, så att jag kan leva ut mina sexuella lustar till fullo, vilket är av stor betydelse för att ha sex. Jag har inte sex bara för att jag är sugen på lite närhet en kväll. Jag har inget särskilt stort bekräftelsebehov, och det ger mig inget att ha sex med främlingar. Så enkelt är det.

Din teori här kring bakterier har inte någonting med detta att göra, förutom så till vida att man kan få könssjukdomar av att ha sex.
2018-06-21, 14:11
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Man förtrycker ingens sexualitet för att man anser att de inte har rätt att köpa en annan människa.
2018-06-21, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Man förtrycker ingens sexualitet för att man anser att de inte har rätt att köpa en annan människa.

Äger din arbetsgivare dig? Ska förvärvsarbete förbjudas?
2018-06-21, 14:15
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Äger din arbetsgivare dig? Ska förvärvsarbete förbjudas?
Sexarbete är nu inte vilket arbete som helst.
2018-06-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Sexarbete är nu inte vilket arbete som helst.

Precis. Det är världens äldsta.
2018-06-21, 14:19
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Precis. Det är världens äldsta.
En mycket vanlig myt som inte stämmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto