Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Snarare bakterieskräck. För du kan ju inte äga män. Inte ens den man du nu ev. är tillsammans med kan du äga.
Bakterieskäck kan du ju avhjälpa med kondom eller att aldrig vara i närkontakt med människor.
Personligen så bara medvetandet om att du själv typ vad är det? består av 3-4 kg mikrober/ småkryp av varierande slag som krälar runt överallt i och på din kropp dygnets alla 24 timmar, brukar ta död på all sådan skräck. Liksom ingen större poäng vara rädd längre när man väl fått den bilden på näthinnan.
Jag tycker bara det är otrevligt när människor gör andra illa via sin sexualitet. dvs ägnar sig åt våldtäkter eller ex. otrohet.
I övrigt har jag mycket svårt se något som helst negativt med att människor så länge de vill detta, har så mycket sex de nu vill med vem fasen de vill.
Vad har någon annan eller samhället att göra med den saken?
jag har också svårt fatta vad som skulle vara "äckligt" med detta? Vi har duschar att tvätta snoppar med samt fittan är ett fantastiskt litet självgående rengöringsaggregat gjord för att hålla farliga bakterier stången.
Så ser inget problem.
Tycker du själv att det är attraktivt med en man som ligger med olika kvinnor varje vecka? Och känner du själv en tillfredsställelse i att ligga med okända män lite närsom?
Viss överdrift med varje vecka, men du förstår. Om jag har sex med en man är det oftast så att jag har känslor för denna mannen, och då vill jag givetvis inte att han ligger med andra. Personlighet-känslor-sexuell attraktion hänger ihop för mig. Sen om man anser att det är rätt eller fel spelar inte mig särskilt stor roll eftersom
det är så jag fungerar.
Sen har vi en sekundär faktor i det, och det är som du säger, att om man ligger med okända människor måste man använda kondom p.g.a sjukdomar. Och nu är jag brutalt ärlig, men jag tycker faktiskt inte att sex med kondom är särskilt tillfredsställande. Så, jag gör hellre ett val att ha sex med en man som håller sig till mig, så att jag kan leva ut mina sexuella lustar till fullo, vilket är av stor betydelse för att ha sex. Jag har inte sex bara för att jag är sugen på lite närhet en kväll. Jag har inget särskilt stort bekräftelsebehov, och det ger mig inget att ha sex med främlingar. Så enkelt är det.
Din teori här kring bakterier har inte någonting med detta att göra, förutom så till vida att man kan få könssjukdomar av att ha sex.