2018-06-21, 07:10
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eriklundinn
Tröttnat på kommentarerna när man jämför en svensk med en invandrare åk in till varenda jävla förort i Sverige så ser ni själva att det är alltid någon svensk med i gruppen med 10 somalier eller araber kurder fan det är så försök inte ens att Jämföra att det är bara invandrare som är kriminella idag Har varje mc klubb invandare med och dom är respekterade o kommer bra överens så i den kriminella världen så existerar det inte vad för ras man är e man med i leken oavsett vart man kommer ifrån så är det alltid pengarna som kommer först

Så kommer standard blockmonginsen samt SJW in i tråden.

Japp det hade varit exakt lika mycket gängskjutningar , rån , överfallsvåldtäkter , klanfejder om Sverige hade varit lika homogent som Norge.

Ta in mer typ 1 miljon mer närmaste 10 åren så blir det säkert ännu tryggare. JVLA IDIOT.
Citera
2018-06-21, 07:25
Medlem
motarbetars avatar
Trodde nästan det skulle pangas lite inatt, men kanske kommer under dagen. Eller kommer buset ligga lågt ett tag i och med alla snutar runt om i stan?
Citera
2018-06-21, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Först av allt: Tack till Undrande87, Rytve och övriga som bidragit med riktigt bra info i tråden. Som andra påpekat känns det som att Mekky är den som var den riktiga måltavlan för attacken, och om man har det som teori tänkte jag sammanfatta lite kring vem som skulle kunna ligga bakom attacken. Som tidigare nämnt har det florerat mycket rykten om Mekky under de senaste åren – vissa av dem säkert mer välförtjänta än andra. Malmö är ju lite speciellt på ett sätt eftersom det, efter att K- och M-falangen mer eller mindre föll sönder, egentligen inte har några fasta gäng. Det handlar mer om ett antal löst sammansatta konstellationer av folk som känner varandra sedan långt tillbaka. Folk byter sida, och det är ibland/ofta svårt (i alla fall för mig som inte rör mig i kretsarna) att förstå varför vissa konflikter blossar upp. Men med det sagt, så har jag sammanfattat lite kring saker Mekky varit inblandad i under de senaste åren bara för att se om vi kan spekulera lite kring vem som skulle kunna ligga bakom attacken i måndags. OBS: en hel del är rykten, så om någon sitter på bättre info/fakta så säg till så rättar jag såklart.

2016-03-27: Shkembim Bajramaj skjuts till döds på Södervärnsgatan i Malmö. Mekky satt häktad för mordet men släpptes p.g.a. brist på bevis. Värt att notera är att Shkembim sörjdes på Facebook av t.ex. Valmir Kupa (Kupa som i K-falangen) och Ahmeto El-Zein. El-Zein och Mekky dömdes, tillsammans med flera andra, för ett rån 2015 eller något sådant.

2016-11-02: Quendrim Bajramaj, d.v.s. bror till Shkembim, skjuts till döds på Annelundsgatan i Malmö. Här ryktas det att det är Mekky och Atto Qasim (som senare sköts till döds i Tensta) som utfört mordet, p.g.a. att Quensrim spridit ryktet på stan att han skulle döda Mekky p.g.a. mordet på Shkembim.

2017-03-04: Akram Mekawi skjuts till döds på Kronetorpsgatan i Malmö. Här verkar det ligga en ganska simpel dispyt bakom mordet, där Akram och en av hans bröder jagat Leo Mora, som tappat en keps/luva och där någon av Mekawi-bröderna lagt ut en bild på kepsen på Instagram med en nedsättande text. Det ryktas att A. Zamzam utförde mordet, men jag har också uppgifter på att Mekky och Hamade (Ahmad Abdul Karim, bror med Papo Karim) satt häktade för det.

2017-03-29: Maysem Mekawi skjuts på Dansörgatani Malmö men överlever. Detta fall är ytterst intressant eftersom det är ett av väldigt få där BO faktiskt prata under polisförhören. Han har många teorier om vem som sköt honom, och nämner ett antal namn. Här hävdar Maysem att Omar Chehade agerar ombud för Mekky när Maysem ligger på sjukhus. Att Maysem ska få 200.000:- om han tar tillbaka sin anmälan mot Mekky och Momme gällande mordet på Akram. Här nämns också att ett par MMA-killar, Viggy och Yusuf, skulle jobba för Mekky. I FUPen nämns också en bakgrundshistoria där Maysem börjat satsa på musik, men där den tilltänkta producenten av en viss låt Maysem gjort inte vill jobba med honom eftersom producenten lierat sig med Mekky. Det finns ett bråk omnämnt som ska ha skett på Babel i Malmö, där Maysem ska ha blivit attackerad av Mekky, Atto och någon till. Ett bråk dagen efter ska även ha inkluderat Nikola Grubisic (som var en av Nermins hantlangare).

Det man kan konstatera, tycker jag, är att Mekky är lierad med M-sidan (en av de mördade i måndags – Nabil – har för övrigt blivit dömd för att ha förvarat ett vapen åt Nermin vilket också knyter ihop honom och Mekky med M). Huruvida de skjutna/mördade som jag nämnt ovan i mitt inlägg skulle vara lierade med en annan tydlig gruppering, t.ex. K, vet jag inte. Att det finns folk som rimligtvis skulle ha intresse av att hämnas på Mekky är väl uppenbart. Gällande bröderna Bajramaj så vet jag dock inte vem som skulle hämnas åt dem. Gällande bröderna Mekawi så finns bara Maysem kvar, och min uppfattning efter att ha läst FUPen kring mordförsöket på honom så känns han väldigt ensam, och jag har svårt att tro att han skulle ha våldskapital nog för den typ av attack som skedde i måndags.

Så, vad har ni andra för tankar kring motivet till attacken i måndags? Vem har motiv? Vem har våldskapitalet? Var huvudmålet för attacken Mekky eller någon av de övriga?

Tack! Nu börjar den där Mekkys ”storhet” klarna lite..
Citera
2018-06-21, 07:37
Medlem
motarbetars avatar
Såg en notis på SVT att 3 personer skjutits i Köpenhamn. Kan det ha något samband?

EDIT: https://www.sydsvenskan.se/2018-06-21/tre-man-skottskadade-i-kopenhamn
Senast redigerad av motarbetar 2018-06-21 kl. 07:41.
Citera
2018-06-21, 07:44
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Brukar inte såna hänga på Sularpsfarmen utanför Malmö/Lund? M-falangen hade säkert affärer där.
Citera
2018-06-21, 07:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Undra om knivattacken ikväll i Malmö mot en tonårspojke kan ha något samband med skjutningarna?.

Tonårspojke knivskars av tre angripare

https://www.expressen.se/kvallsposten/tonarspojke-knivskars-av-tre-angripare/

Småttingar har knivar och är de tokigaste i Malmö. Totalt störda killar "uppfostrade" av andra och tredje gen Muhammedaner. Muslimer skaffar barn redan i 16-18 årsåldern. Problematiken eskalerar för varje generation enligt danska psykologer. Det blir bara värre och värre alltså. När dessa småttingar har egna barn som ränner runt om 15 år DÅ har vi inbördeskrig. De är barnsoldater.
Citera
2018-06-21, 08:16
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Ja och då kanske man kan antaga att det finns en mängd öv-kameror runt omkring. Eller ligger brottsplatsen trots allt för lång ifrån detta polis o rättscentrum. Å andra sidan finns väl kameror i varje korsning numera.
Jag hörde en upprymd polis häromdagen om att polisen hade fått tillstånd och installerat 'hela' 13 st kameror i Malmö.. Va tänkte jag, kom igen att uttala dig när du satt upp 313 kameror.

Edit,
Ska göra ett försök att hitta inslaget.
Senast redigerad av DragonOnWall8 2018-06-21 kl. 08:18.
Citera
2018-06-21, 08:25
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Såg en notis på SVT att 3 personer skjutits i Köpenhamn. Kan det ha något samband?

EDIT: https://www.sydsvenskan.se/2018-06-21/tre-man-skottskadade-i-kopenhamn

Antagligen inte. Köpenhamn har sitt eget gängkrig. Vi hör dock inte så mycket om det inom svensk media. Vi har fullt upp med vårt eget vilket ger Danmark ett bättre rykte än dom förtjänar.
Senast redigerad av GiDDi 2018-06-21 kl. 08:28.
Citera
2018-06-21, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Jag hörde en upprymd polis häromdagen om att polisen hade fått tillstånd och installerat 'hela' 13 st kameror i Malmö.. Va tänkte jag, kom igen att uttala dig när du satt upp 313 kameror.

Edit,
Ska göra ett försök att hitta inslaget.

I Rosengård har man tillstånd att övervaka mer eller mindre hela stadsdelen.

https://www.expressen.se/kvallsposten/besked-rosengard-ska-overvakas-av-kameror/

Men det är vad Polisen har, i syfte att just övervaka.

Finns ju mängder av kameror hos företag, trafikkameror, etc. utspritt överallt, som nyttjas i polisutredningar.
Senast redigerad av M.J.A 2018-06-21 kl. 08:32.
Citera
2018-06-21, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Vad de inte inser är att det får exakt motsatt effekt.

"Tyvärr" får det inte motsatt effekt.
Möjligen hos oss som är "pålästa" och "intresserade" och håller till på Flashback eller andra "sanningssägande" sidor.
Men för gemene man i stugorna, som inte hör eller läser om det, blir såklart heller ej påverkade av det, och gemene man finns det bra många fler utav.
Citera
2018-06-21, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har bättre lokalkännedom än vad jag har & din analys låter högst rimlig.

Tack. Skulle mördarna åkt fast skulle polisen direkt jagat bilen och skytten. Nu vågade de säkert inte det på grund av AK47:n. Den skjuter rakt genom en vanlig radiobil.

När man fått fram förstärkningsvapen var säkert mördarna ända uppe i Landskrona (om de tog sig dit).

Vad gäller kameror så filmar Rättscentrums kameror endast precis intill byggnaden. Väntade mördarna i Rörsjöparken som är 50 meter från Galaxy så finns de ej på film.

Räkna med att polisen filmar brottsplatsen även nu från sin byggnad. De har perfekt utsikt över brottsplatsen!

Tror säkert någon som jobbar på Rättscentrum blev vittne till mordet men väljer att tiga. Vill inte medverka av rädsla och jag förstår dem. Detta är mycket hänsynslösa och störda mördare som kommer mörda igen. Det är 100%.

Skall polisen i Malmö vinna detta krig mot de kriminella så behövs nya politiker som stöttar dem (Sossar plus kommunisterna bara motarbetar polisen och fjäskar för kriminella utlännigar = deras väljare) samt bättre beväpning plus hjälp av militären.

Då kanske de skulle våga försöka ta tillbaka områden som Krogsbäck och Lindängen och göra omfattande razzior där. De måste börja jobba som polisen i Rio. In med lätta bepansrade fordon plus polis och militär med AK5 och gör omfattande drog och vapen razzior.

Väljarna avgör själv nu i valet om de kriminella skall vinna eller inte.
Citera
2018-06-21, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Tack. Skulle mördarna åkt fast skulle polisen direkt jagat bilen och skytten. Nu vågade de säkert inte det på grund av AK47:n. Den skjuter rakt genom en vanlig radiobil.

När man fått fram förstärkningsvapen var säkert mördarna ända uppe i Landskrona (om de tog sig dit).

Vad gäller kameror så filmar Rättscentrums kameror endast precis intill byggnaden. Väntade mördarna i Rörsjöparken som är 50 meter från Galaxy så finns de ej på film.

Räkna med att polisen filmar brottsplatsen även nu från sin byggnad. De har perfekt utsikt över brottsplatsen!

Tror säkert någon som jobbar på Rättscentrum blev vittne till mordet men väljer att tiga. Vill inte medverka av rädsla och jag förstår dem. Detta är mycket hänsynslösa och störda mördare som kommer mörda igen. Det är 100%.

Skall polisen i Malmö vinna detta krig mot de kriminella så behövs nya politiker som stöttar dem (Sossar plus kommunisterna bara motarbetar polisen och fjäskar för kriminella utlännigar = deras väljare) samt bättre beväpning plus hjälp av militären.

Då kanske de skulle våga försöka ta tillbaka områden som Krogsbäck och Lindängen och göra omfattande razzior där. De måste börja jobba som polisen i Rio. In med lätta bepansrade fordon plus polis och militär med AK5 och gör omfattande drog och vapen razzior.

Väljarna avgör själv nu i valet om de kriminella skall vinna eller inte.

Den delen av polishuset som vätter mot brottsplatsen är kriminalvårdens del,polisens del har utsikt över kanalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in