2018-06-21, 00:33
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag tror mer på att chauffören signalerade till mördarna.

Vilken chaufför ? Han som skulle hämta upp sina väntande vänner med bilen ? Var inte detta hong ?
Citera
2018-06-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Varför videofilmar polisen vilka som besöker gravplatsen?

Sannolikheten finns att mördaren finns bland besökarna.
Ofta har jag märkt att den som utfört en skjutning skriver "RIP" sen och låtsas sörja offret.
Citera
2018-06-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawwazx12
Kaliber .70 = 17,78mm i diameter. Ganska oväntat vapen om detta stämmer..,,,
Eller så har den kinetiska energin som byggts upp i stolpen rivit upp ett större hål än vad diametern är på kulan... ser inte det konstiga i detta eller vad vill du ha sagt?
Citera
2018-06-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Vet man med säkerhet att AK 47 är mordvapnet? Kulhålen i Stolpen och skyltfönster som jag såg för någon dag sen hade ju en bredd på ca 2 cm i diameter och en stolpe är det ju ganska tjockt stål i. Gissar på grövre ammunition som även går genom skyddsvästar. Tråden har ju eskalerat med en rasande fart så det behövs en rejäl sammanfattning snart. Det går inte riktigt hänga med här. Då har de som överlevt haft änglavakt tydligen.

Hittar inte länken i expressen men det är tunga saker de använt tydligen.

Skadorna på fasad/fönster och askkoppen stämmer med en ak47, men det betyder inte att det måste vara det. knappast något tyngre ialf
Citera
2018-06-21, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Nej det stämmer inte lägg ner! Har läst i någon fup (orkar inte leta just nu) att Gambino gör affärer med personer ur A2 och Mekkys gäng ( Arb% Terp#ni nämns ) Gambino är med DP och flera ur DP har A2 och hjärta på sina instagram. Dp och Gambino har också nära vänner i Seved. Tex i annan fup hyr J"ma ett hotellrum till DP. Detta blir helt OT men tror inte detta har med saken att göra alls.

det va bara en teori tagga ner

Citat:
Ursprungligen postat av thecompass
I Sthlm så sägs det att A2 blev klippt av folk som numera tillhör Shottaz som hämnd för sin inblandning i dubbelmordet på Cafe Mynta.

Tror inte sthlmssomalier, DP eller Shottaz, har någonting alls med denna skjutning att göra, speciellt med tanke på att dom har fullt upp med att skjuta på varandra i Sthlm.

På vilket sätt va atto inblandad i myntamorden? han va väl i malmö då?

DP har ju utfört mord i uppsala tex oavsett shottaz eller inte så att dom är låsta till västerort stämmer inte, men som sagt jag bollar bara ideer
Citera
2018-06-21, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbejonk
Bekräftar att den i kritiskt tillstånd är Ahm*d Noum*iri. Stensäker källa. Även känd som grodan.

Stämde det jag skrev att han är i princip död?
Citera
2018-06-21, 00:50
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:

För att få koll på deras polare och vilka som rör sig i deras kretsar
De kan använda materialet vid konfrontationer eller vid genomgångar av fall som händer
Citera
2018-06-21, 00:52
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Därför att bestialiska mördare gillar att besöka gravar med sina offer. Inget konstigt alls. Kan också vara så att dom tar sig dit för att spela oskyldiga och sörjande. I USA är det ständigt civila poliser som rör sig på begravningar vid mordfall.
Citera
2018-06-21, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Valet är redan klart.

Varför säger tråden 4 döda när det i själva verket är 3 enligt tidningarna och media?
Citera
2018-06-21, 01:42
Medlem
RorschachWolffgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Såg de förbannade eller ledsna ut ?

Dom såg ut o vara rätt arga faktiskt. Det var ett gäng på minst 5-8 personer vid ingången till internetcaféet, som nu har blivit en minnesplats där alla 3 dödas bilder syns. Jag antar caféet kommer hålla stängt ett tag.

Hong tittade bort när jag kom förbi men jag kände direkt igen honom. 5 meter bort var det ett annat gäng arabkillar (5st) som stod o snackade.
Citera
2018-06-21, 01:45
Medlem
RorschachWolffgangs avatar
Citat:

De videofilmade inte. Polisbilen var en målad SUV och var parkerad runt hörnet. Två blonda kvinnopoliser med hästsvans vaktade bara stället.
Citera
2018-06-21, 01:51
Medlem
Hur är tillståndet med den 4:e skadade egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in