Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-20, 12:51
Medlem
Meningslös uppdatering, bara för att. Var på dejt igår. En sån där oinspirerad standarddejt med "några öl". Misstänkte sedan innan att jag inte skulle vara superintresserad, och det stämde ju. Trevlig och snäll tjej, förhållandevis smart – men noll karisma och ett ganska undergivet sätt. Kommer inte bli någon andra dejt.

Jag är ju uppe i en bra bit över 20 dejter nu (på tre och en halv månad) och har fortfarande inte träffat någon som känns aktuell i det långa loppet. Känns rätt dystert ändå.

Har tre dejter på gång nu om jag räknar bort asiatläkaren (hon har varit smådryg i kontakten) varav en känns extra lovande sett till dynamiken oss emellan. Förmodligen blir de av nästa vecka. Manshora, much, Anteri?
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-20 kl. 12:54.
Citera
2018-06-20, 13:34
Medlem
Kvinna sökte på Tinder någon som kunde betala hennes trafikböter på $ 110 och hitta en snubbe på andra sidan jorden som fixade det åt henne

Citat:
- "Just looking for a nice guy to pay penalty infringement number 3*********,' Lexi wrote in her Tinder profile."

- "Maybe she will let me buy her a beer if I ever make it to Australia."

www.dailymail.co.uk/news/article-5858531/Student-changes-Tinder-bio-include-110-traffic-fine-shocked-man-takes-care-it.html

Förresten, glöm inte bort den vite mannens privilegium och att kvinnor lever i förtryck idag...
Senast redigerad av BrunoC 2018-06-20 kl. 13:36.
Citera
2018-06-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Meningslös uppdatering, bara för att. Var på dejt igår. En sån där oinspirerad standarddejt med "några öl". Misstänkte sedan innan att jag inte skulle vara superintresserad, och det stämde ju. Trevlig och snäll tjej, förhållandevis smart – men noll karisma och ett ganska undergivet sätt. Kommer inte bli någon andra dejt.

Jag är ju uppe i en bra bit över 20 dejter nu (på tre och en halv månad) och har fortfarande inte träffat någon som känns aktuell i det långa loppet. Känns rätt dystert ändå.

Har tre dejter på gång nu om jag räknar bort asiatläkaren (hon har varit smådryg i kontakten) varav en känns extra lovande sett till dynamiken oss emellan. Förmodligen blir de av nästa vecka. Manshora, much, Anteri?
Att se det som ett numbers game (som även jag gör) är ju det enda riktiga pragmatiska approachen, givet förutsättningarna. Man måste pussa många grodor innan man hittar sin prins(sessa) som man brukar säga.

Om det är sunt eller inte vet jag inte, alla klarar det inte. Man måste vara noga med att ge alla en ärlig chans, vilket innebär ibland att man måste begränsa antalet till det man känner att man klarar av, samt att ta lite längre pauser ibland. Ibland kan man drabbas av emotionell utmattning.
Citera
2018-06-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Kvinna sökte på Tinder någon som kunde betala hennes trafikböter på $ 110 och hitta en snubbe på andra sidan jorden som fixade det åt henne

www.dailymail.co.uk/news/article-5858531/Student-changes-Tinder-bio-include-110-traffic-fine-shocked-man-takes-care-it.html

Förresten, glöm inte bort den vite mannens privilegium och att kvinnor lever i förtryck idag...
Det är ju dock sällan snyggingarna som står på barrikaderna och vill krossa patriarkatet.
Citera
2018-06-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Att se det som ett numbers game (som även jag gör) är ju det enda riktiga pragmatiska approachen, givet förutsättningarna. Man måste pussa många grodor innan man hittar sin prins(sessa) som man brukar säga.

Om det är sunt eller inte vet jag inte, alla klarar det inte. Man måste vara noga med att ge alla en ärlig chans, vilket innebär ibland att man måste begränsa antalet till det man känner att man klarar av, samt att ta lite längre pauser ibland. Ibland kan man drabbas av emotionell utmattning.

Ja, kanske. Men det känns som ett riskspel också, för ju fler man engagerar sig i (känslomässigt och fysiskt) desto svårare tror jag att det är att verkligen connecta med någon i slutändan. Jag är rädd för att man ska förlora förmågan att verkligen falla för någon och att uppfatta något slags romantiskt skimmer.
Citera
2018-06-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Är du säker på att det inte är bottar? Om du är säker, vad är deras avsikter? Fixa en svensk man och komma till Sverige? Eller är de genuint intresserade av just dig, för att du är förmodat annorlunda mot den stereotypa ryske mannen?

Jag har träffat flera ryskor från Tinder. Kan intyga att det inte är bottar. Inte heller golddiggers. Anledningen är att det är brist på män i ryssland. Det finns 11 miljoner fler män i Ryssland än kvinnor. Därför använder kvinnorna i Ryssland Tinder för att hitta män från utlandet.

Jag har flera bekanta tjejkompisar i Ryssland som säger att alla deras tjejkompisar dejtar eller är ihop med utländska killlar. Anledningen är att förutom bristen på män, att ryska män inte har mål, super för mycket och är allmänt drägliga. Ryskorna är den gamla skolans kvinnor och väldigt feminima. Finns inge tjafs om jämnlikhet. Ryskorna själva förstår inte jämlikhetsfasonerna i väst och i Sverige. Där både kvinnor och män jobbar på karriär etc. Ryskorna är välutbildade, varma, hundra gånger mer feminina än svenska tjejer och älskar utländska män.

Gör er en tjänst och ställ in Tinder på St petersburg i Ryssland och börje svajpa. Ni kommer bli förvånade av alla skönheter ni matchas med.

Ålderskillnaden spelar inte heller roll. Det är vanligt med 20+ åldrskillnad. Oavsett om du är 30+ eller 40+ kommer du få 20+ ryskor.
Senast redigerad av funkytoka 2018-06-20 kl. 15:24.
Citera
2018-06-20, 15:26
Medlem
Det känns som att det är någonting fel med appen. Jag får nämligen inga matchningar överhuvudtaget. Jag är väl 6-7 av 10 rent utseendemässigt och de bilder jag använder har flera oberoende kvinnliga vänner bedömt och valt ut för ändamålet. Ändå får jag inget resultat. Har testat byta bio, har testat byta bilder, har testat svepa på många, har testat att svepa på få, har testat ta bort mitt konto och har testat att skapa ett nytt. Men det är helt dödsdömt.

Måste man uppgradera sitt konto till någon premiumvariant för att få resultat eller? Känns ju helt meningslöst.
Citera
2018-06-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av droemelvan
Det känns som att det är någonting fel med appen. Jag får nämligen inga matchningar överhuvudtaget. Jag är väl 6-7 av 10 rent utseendemässigt och de bilder jag använder har flera oberoende kvinnliga vänner bedömt och valt ut för ändamålet. Ändå får jag inget resultat. Har testat byta bio, har testat byta bilder, har testat svepa på många, har testat att svepa på få, har testat ta bort mitt konto och har testat att skapa ett nytt. Men det är helt dödsdömt.

Måste man uppgradera sitt konto till någon premiumvariant för att få resultat eller? Känns ju helt meningslöst.
Det är precis det som appens ägare vill. Appen en ganska skickligt designad process för att få en hooked på all microbekräftelse och instant gratification, och du vill ha mer, så då blir du villig att betala.

Betala är ingen garanti för långsiktig framgång oavsett. Helt upp till dig.
Citera
2018-06-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Min absolut snyggaste kontakt just nu är en ryska (bosatt i Sverige sedan 15 år). Bisarrt snygg. Tyvärr verkar hon ganska tråkig. Hon svarar ganska fort och så men säger sällan någonting av substans och är heller inte särskilt drivande i konversationen. Då förlorar man till sist intresset hur het någon än är.

Om hon är din snyggaste matchning så lär hon vara det för flera. Antingen så har hon många konversationer i gång och därav det fattiga och trista textutbytet. För mig blir svaren rätt trista och slentrianmässigt utformade när jag skriver med 3-4 samtidigt. Avsaknaden av engagemang bara lyser igenom.

Eller så är hon allmänt trist.
Citera
2018-06-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funkytoka
Jag har träffat flera ryskor från Tinder. Kan intyga att det inte är bottar. Inte heller golddiggers. Anledningen är att det är brist på män i ryssland. Det finns 11 miljoner fler män i Ryssland än kvinnor. Därför använder kvinnorna i Ryssland Tinder för att hitta män från utlandet.

Jag har flera bekanta tjejkompisar i Ryssland som säger att alla deras tjejkompisar dejtar eller är ihop med utländska killlar. Anledningen är att förutom bristen på män, att ryska män inte har mål, super för mycket och är allmänt drägliga. Ryskorna är den gamla skolans kvinnor och väldigt feminima. Finns inge tjafs om jämnlikhet. Ryskorna själva förstår inte jämlikhetsfasonerna i väst och i Sverige. Där både kvinnor och män jobbar på karriär etc. Ryskorna är välutbildade, varma, hundra gånger mer feminina än svenska tjejer och älskar utländska män.

Gör er en tjänst och ställ in Tinder på St petersburg i Ryssland och börje svajpa. Ni kommer bli förvånade av alla skönheter ni matchas med.

Ålderskillnaden spelar inte heller roll. Det är vanligt med 20+ åldrskillnad. Oavsett om du är 30+ eller 40+ kommer du få 20+ ryskor.
Okej. Varför är det brist på män i Ryssland? Jag antar du menar 11 miljoner fler kvinnor?
Vill de flytta till Sverige? Eller att man själv flyttar dit?

Jag förstår fördelarna, men nackdelarna jag ser är att man kanske rent språkligt och kulturellt har lika mycket gemensamt ,jf med en svenska. Vilket ju är problemet alla utlänningar. Med ursprung just öststaterna blir det ju dock en viss stämpel av "import-fru" tyvärr, oavsett sanning. Lite som thailändskor.
Citera
2018-06-20, 16:56
Medlem
zebra121s avatar
Fråga till er som ställer er i andra städer och länder med Gold eller Plustjänsten:

Döljer ni ert avstånd då också så att det inte blir uppenbart att ni är 678 km ifrån berörd plats eller hur gör ni?

Vad blir resultat och respons på detta drag? Har ni tänkt åka till platsen ni ställer er på eller hur ser det ut?
Citera
2018-06-20, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av droemelvan

Japp, tinder är helt skevt nu för att du ska betala. Jag hade 1000 matchningar för 2 år sedan och det tog en sommar, nu har jag haft tinder i två veckor och kan stoltsera med 15 matchningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in