Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Din taktik att aldrig svara på frågor ökar inte din trovärdighet.
Varför citerar du inlägg med frågor till dig med att svara på någonting helt annat, eller ställa en motfråga som inte hade med citatet att göra?
Ett synnerligen märkligt beteende på ett diskutionsforum!
Det vore klädsamt av dig att i stället svara på frågorna som du väcker med dina inlägg.
Backa tillbaks till mitt inlägg och försök att svara på varför du anser att handel är viktigare än brott mot mänskliga rättigheter.
Läs på om FNs konventioner om brott mot mänskliga rättigheter och sätt de i perspektiv mot dina spekulationer om vem som eventuellt får handla med Nordkorea.
Min agenda är att diktaturregimen skall upphöra med att utöva förtryck och kriminalitet, och mitt råd till dig om att läsa på om Nordkorea kvarstår
Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Tråkigt att du är så oerhört förblindad och inte inser att FNs medlemsländer är eniga om att Nordkoreas regim bryter mot i stort sett alla kapitel i FNs konventioner om mänskliga rättigheter.
Det finns det en hel del länder som gör bl.a. USA:s allierade Saudiarabien, Bahrain, UAE etc. Vad vill du att man ska göra åt det? Eller vad jag ska tycka? Fortfarande, det viktigaste för mig att det blir fred i NK. Jag är ganska säker på att det blir bättre för alla och envar där då
Citat:
Varför duckar du hela tiden för de oherhörda brotten? Vad är anledningen till att du försvarar dessa brott som är väldigt relevant i Nordkoreafrågan? Kanske en av de viktigaste.
Att livet inte är dans på rosor i NK är vi överens om. Vad vill du att jag ska säga? Bomba skiten ur dem? Man har nu försökt med alla möjliga tvångsåtgärder i över femtio år och inte lyckats. Tror du att det hade gått bättre den här gången om USA hade krävt att Kim skulle ställas inför krigstribunal? Förklara gärna hur du tänker. Framförallt varför han ska stå till svars för vad hans far och farfar gjort. Eller ännu bättre: förklara vad
du hade gjort i hans ställe när han tillträdde som ordförande. Helst en plan där du inte genast blir lönnmördad.
Citat:
Den frågan kommer långt före dina spekulationer om huruvida Europa har möjlighet att i framtiden kunna investera i Nordkorea.
För mig är prio ett att NK:s befolkning får det bättre och eftersom jag tror på kapitalismen och den fria marknaden för att höja levnadsstandarden och att frihet brukar komma på köpet bokstavligt talat så tror jag på handelsutbyte istället för sanktioner som är en antites till den kapitalistiska andan.
Du måste vara totalt naiv om du tror att det hade funnits någon annan lösning som hade gynnat nordkoreanerna än detta som nu sker.