2018-06-20, 15:46
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Det är som konstaterat, att humanlife lider av en bokstavskombination. Maken till väst-förakt och faktaresistans har jag aldrig sett tidigare, värre än SS.

(FB) Ett enastående tal, Mona!

Men skriver man sådana inlägg så är det väl inte så konstigt...
Tänk att min personlighet kan väcka så stort intresse, det är synnerligen fascinerande och hedrande!
Tusen tack!
Att vi inte är överens, är vi helt överens om. Tragiskt dock att du inte klarar att bemöta det jag skriver.
Citera
2018-06-20, 15:53
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Tänk att min personlighet kan väcka så stort intresse, det är synnerligen fascinerande och hedrande!
Tusen tack!
Att vi inte är överens, är vi helt överens om. Tragiskt dock att du inte klarar att bemöta det jag skriver.

Vad skall man bemöta? Du tror ju inte på några vittnesmål eller någonting som kan rubba din världsbild. Du har bevisat att det inte är värt att diskutera med dig, både i denna tråd men även framförallt i Syrien-tråden. Du lever i en förnekelse där du med all säkerhet tror att folket i NK har valt sin bedrövliga livssituation och statsskick. Allra värst är det när du ska jämföra Sverige med NK, med tanke på att du inte hade velat leva en sekund där. Du är en demagog. Propagandamaskin. Kärt barn har många namn..
Citera
2018-06-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
För mig är det viktigaste att det blir fred. Vad har du för agenda?
Din taktik att aldrig svara på frågor ökar inte din trovärdighet.
Varför citerar du inlägg med frågor till dig med att svara på någonting helt annat, eller ställa en motfråga som inte hade med citatet att göra?
Ett synnerligen märkligt beteende på ett diskutionsforum!

Det vore klädsamt av dig att i stället svara på frågorna som du väcker med dina inlägg.

Backa tillbaks till mitt inlägg och försök att svara på varför du anser att handel är viktigare än brott mot mänskliga rättigheter.

Läs på om FNs konventioner om brott mot mänskliga rättigheter och sätt de i perspektiv mot dina spekulationer om vem som eventuellt får handla med Nordkorea.
Min agenda är att diktaturregimen skall upphöra med att utöva förtryck och kriminalitet, och mitt råd till dig om att läsa på om Nordkorea kvarstår
Citera
2018-06-20, 17:06
Medlem
Citat:
Folket i Nordkorea vill tydligen ha Kim, det är det enda vi behöver bry oss om. Varför vill du välja ledare åt andra folk?
Det skulle vara väldigt intressant att veta hur du har tagit reda på att folket i Nordkorea vill ha diktator Kim III kvar?
Citera
2018-06-20, 17:21
Medlem
humanlifes avatar
Kim är i Peking och relationerna med Kina tycks bara bli bättre och bättre. Sydkorea erkänner att Kina har stor betydelse för att skapa fred och säkerhet på halvön.

Ja, det kan man ju konstatera att USA har misslyckats med kapitalt. Trots att de haft makten i området i bortåt 70 år. Det som betyder allra mest för folk, det har USA struntat i, de har hållit på med krig och provocerande militärövningar istället.
Citat:
South Korea's president wants to see 'concrete' plan on North's denuclearization soon

South Korea's president urged North Korea on Wednesday to present a plan with concrete steps toward denuclearization, raising the pressure on leader Kim Jong-un during his visit to Beijing to discuss the outcome of his summit with U.S. President Donald Trump.

Kim is in Beijing on his third visit to China this year, underscoring the major improvement in relations between the communist neighbours.

"It's necessary for North Korea to present far more concrete denuclearization plans, and I think it's necessary for the United States to swiftly reciprocate by coming up with comprehensive measures," Moon said.

Moon, who has met with Kim twice in recent months, said the North Korean leader is willing to give up his nuclear program and focus on economic development if he's provided with a reliable security guarantee. Moon described Kim as "forthright," "careful" and "polite."

South Korean Foreign Minister Kang Kyung-wha said Seoul was monitoring Kim's "newfound diplomatic activism" and the outcome of his meetings in China.

"China has an important role to play on issues of peace and security on the Korean Peninsula," Kang said.
http://www.cbc.ca/news/world/south-korea-moon-denuclearization-1.4713716
Citera
2018-06-20, 17:27
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det skulle vara väldigt intressant att veta hur du har tagit reda på att folket i Nordkorea vill ha diktator Kim III kvar?
Jag har skrivit flera inlägg om detta. Men det verkar som mitt resonemang går över huvudet på dina meningsfränder.
Den viktigaste frågan här är dock: varför har du och dina meningsfränder så starka åsikter om Kim?
Varför är han så viktig för er?
Citera
2018-06-20, 17:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Din taktik att aldrig svara på frågor ökar inte din trovärdighet.
Varför citerar du inlägg med frågor till dig med att svara på någonting helt annat, eller ställa en motfråga som inte hade med citatet att göra?
Ett synnerligen märkligt beteende på ett diskutionsforum!

Det vore klädsamt av dig att i stället svara på frågorna som du väcker med dina inlägg.

Backa tillbaks till mitt inlägg och försök att svara på varför du anser att handel är viktigare än brott mot mänskliga rättigheter.

Läs på om FNs konventioner om brott mot mänskliga rättigheter och sätt de i perspektiv mot dina spekulationer om vem som eventuellt får handla med Nordkorea.
Min agenda är att diktaturregimen skall upphöra med att utöva förtryck och kriminalitet, och mitt råd till dig om att läsa på om Nordkorea kvarstår
Citat:
Tråkigt att du är så oerhört förblindad och inte inser att FNs medlemsländer är eniga om att Nordkoreas regim bryter mot i stort sett alla kapitel i FNs konventioner om mänskliga rättigheter.
Det finns det en hel del länder som gör bl.a. USA:s allierade Saudiarabien, Bahrain, UAE etc. Vad vill du att man ska göra åt det? Eller vad jag ska tycka? Fortfarande, det viktigaste för mig att det blir fred i NK. Jag är ganska säker på att det blir bättre för alla och envar där då
Citat:
Varför duckar du hela tiden för de oherhörda brotten? Vad är anledningen till att du försvarar dessa brott som är väldigt relevant i Nordkoreafrågan? Kanske en av de viktigaste.
Att livet inte är dans på rosor i NK är vi överens om. Vad vill du att jag ska säga? Bomba skiten ur dem? Man har nu försökt med alla möjliga tvångsåtgärder i över femtio år och inte lyckats. Tror du att det hade gått bättre den här gången om USA hade krävt att Kim skulle ställas inför krigstribunal? Förklara gärna hur du tänker. Framförallt varför han ska stå till svars för vad hans far och farfar gjort. Eller ännu bättre: förklara vad du hade gjort i hans ställe när han tillträdde som ordförande. Helst en plan där du inte genast blir lönnmördad.
Citat:
Den frågan kommer långt före dina spekulationer om huruvida Europa har möjlighet att i framtiden kunna investera i Nordkorea.
För mig är prio ett att NK:s befolkning får det bättre och eftersom jag tror på kapitalismen och den fria marknaden för att höja levnadsstandarden och att frihet brukar komma på köpet bokstavligt talat så tror jag på handelsutbyte istället för sanktioner som är en antites till den kapitalistiska andan.

Du måste vara totalt naiv om du tror att det hade funnits någon annan lösning som hade gynnat nordkoreanerna än detta som nu sker.
Citera
2018-06-20, 18:14
Medlem
arbetets avatar
Stora saker på gång i NK:

Anti-U.S. souvenirs disappear from tourist shops in North Korea: sources

Posters, postcards, and stamps carrying anti-American images removed from multiple shops
Anti-U.S. souvenirs once for sale in North Korean tourist-oriented gift shops are no longer being stocked, according to multiple tour guides who have traveled to the DPRK in the past week.

Multiple locations, including a gift shop at the DMZ and stamp shops in Pyongyang and Kaesong, have apparently removed anti-American postcards, posters, and stamps which used to be offered to tourists, said Rowan Beard, a tour manager for Young Pioneer Tours.

While he “still saw some postcards around, but it was a very local shop,” employees of major tourist destination shops appear to have received instructions to remove them sometime after late May, when anti-U.S. posters were last seen on display.

Koryo Tours General Manager Simon Cockerell, too, told NK News on Wednesday afternoon that his company “had a tour group at Panmunjom both last week and this morning, both of whom reported the absence of anti-American propaganda material.”

These, he added, have been “replaced by items more focused on positive themes such as reunification rather than the often violent anti-U.S. images” common in the past.
https://www.nknews.org/2018/06/anti-u-s-souvenirs-disappear-from-tourist-shops-in-north-korea-sources/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Citera
2018-06-20, 18:29
Medlem
Citat:
Jag har skrivit flera inlägg om detta. Men det verkar som mitt resonemang går över huvudet på dina meningsfränder.
Den viktigaste frågan här är dock: varför har du och dina meningsfränder så starka åsikter om Kim?
Varför är han så viktig för er?
Det finns inga som helst belägg för att den norkoreanska befolkningen vill ha Kim III som ledare.
Inga alls.
Hade det funnits belägg för det hade vi kunnat läsa det av/från någon objektiv källa.

Jag anser att det finns betydligt viktigare frågor än så, den är långt ifrån -som du skriver- den viktigaste, men att så flagrant bryta mot FNs konventioner om mänskliga rättigheter gör att åtminstone jag har svårt att se något som helst bra med Kim III.

Du skrev tidigare att du vet väldigt lite om Nordkorea men vill lära dig mer, försök att leta upp några bra källor och läs på. Tips om bra källor finns här i tråden.
Trots din påstådda kunskapsbrist anklagar du andra i tråden för att lyssna på västpropaganda, hur kan du göra den bedömningen då du ingenting vet om Nordkorea?
Citera
2018-06-20, 18:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det finns inga som helst belägg för att den norkoreanska befolkningen vill ha Kim III som ledare.
Inga alls.
Hade det funnits belägg för det hade vi kunnat läsa det av/från någon objektiv källa.

Jag anser att det finns betydligt viktigare frågor än så, den är långt ifrån -som du skriver- den viktigaste, men att så flagrant bryta mot FNs konventioner om mänskliga rättigheter gör att åtminstone jag har svårt att se något som helst bra med Kim III.

Du skrev tidigare att du vet väldigt lite om Nordkorea men vill lära dig mer, försök att leta upp några bra källor och läs på. Tips om bra källor finns här i tråden.
Trots din påstådda kunskapsbrist anklagar du andra i tråden för att lyssna på västpropaganda, hur kan du göra den bedömningen då du ingenting vet om Nordkorea?
Vilka har lyckats genomföra någon opinionsundersökning i Nordkorea? Är genuint nyfiken.

Edit:

Hittade lite material själv från 2015:

How Popular Is Kim Jong-un?

A new report attempts to gauge what North Koreans actually think of their leader.
In the popular image of North Korea, its citizens are either brainwashed or terrorized into adulating their leader Kim Jong-un. But what if they are genuinely supportive of the dictator?
That’s the possibility raised by a report released late last month by the Institute of Peace and Unification Studies, a think tank affiliated with Seoul National University.
In surveys taken during the last five years and collated in the report, 63 percent of North Korean defectors perceived Kim to have majority support from people within the country. The respondents all fled North Korea between 2010 and last year, while Kim took power in 2011, after the death of his father Kim Jong-il.

At least some outsider observers see the findings as credible. North Korea scholar Andrei Lankov, for instance, believes that modest economic growth during Kim’s tenure has boosted his popularity compared to his father, who presided over a catastrophic famine in the 1990s. In a light nudge away from the state-led model championed by his father and grandfather, Kim has introduced some limited economic reforms, such as allowing farmers to keep a portion of their harvest. While difficult to gauge, these reforms seem to have raised the living standards of at least some North Koreans.
Gareth Johnson, founder of North Korea-focused travel firm Young Pioneers Tours, told The Diplomat that people have been more upbeat about their situation since Kim came to power.
“From my experience, I think people are excited by the improvement in the country and the prospects ahead under his leadership,” Johnson, who has been traveling to the country since 2008, said.
Still, there are serious obstacles to any effort to glean the public mood in what remains one of the most repressive and heavily censored countries on earth.
The report on defectors’ perceptions has significant methodological limitations. Not only is it based on nothing more than their impression of what their countrymen think; its respondents also aren’t representative. Almost 85 percent come from two provinces in North Korea: Ryanggang and North Hwanghae.
But even if Kim’s popularity is real, it’s not necessarily assured for the long haul. While conveying the image of a popular strongman, the report also contains warning signs for Kim. Among defectors who left North Korea last year, more than 90 percent blamed Kim or the government for the weak economy, which remains dwarfed by the prosperous South.

“The big issue with his support in my mind is what will happen when growth stops and people realize he’s only willing to go so far with any kind of reform and there is nothing more to offer,” a frequent visitor who works within the country said, asking to remain unnamed.

https://thediplomat.com/2015/09/how-popular-is-kim-jong-un/

Och när det gäller sista stycket så vet vi nu vad som hänt och antagligen kommer han att fortsätta att vara populär.
Senast redigerad av arbetet 2018-06-20 kl. 19:00.
Citera
2018-06-20, 19:02
Medlem
arbetets avatar
Så här ser det ut i Sydkorea för Kim III:

Kim Jong-Un’s Popularity Surges In South Korea

'He's adorable when he smiles,' owner of cafe serving drinks decorated with Kim's smile says. Nearly 80 percent of South Koreans trust Kim Jong-un, polls show.
/…/The numbers are very different now. According to a recent poll, nearly 80 percent of South Koreans trust Kim Jong-un. Support for Kim in South Korea is now almost as strong as the support for Moon Jae-in, the country’s president, who has 86 percent of the public backing him up in polls. Moon is enjoying the highest popularity among all the South Korean presidents in history.

Citera
2018-06-20, 19:25
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så här ser det ut i Sydkorea för Kim III:

Kim Jong-Un’s Popularity Surges In South Korea

'He's adorable when he smiles,' owner of cafe serving drinks decorated with Kim's smile says. Nearly 80 percent of South Koreans trust Kim Jong-un, polls show.
/…/The numbers are very different now. According to a recent poll, nearly 80 percent of South Koreans trust Kim Jong-un. Support for Kim in South Korea is now almost as strong as the support for Moon Jae-in, the country’s president, who has 86 percent of the public backing him up in polls. Moon is enjoying the highest popularity among all the South Korean presidents in history.

Jävlar!
Synd att han inte kunde ställa upp som Presidentkandidat!
Sydkoreanerna vill ha Juche!
Sydkoreanerna vill svälta!
Sydkoreanerna älskar Kim!
Sydkoreaner vill sitta i arbetsläger!
Jävla USA!
Fan ta er USA!
Dra åt helvete USA!
KIM är GUD!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto