Citat:
Ursprungligen postat av
funkytoka
Någon som ändrat plats i Tinder till St Petersburg i Ryssland? Helt galet! 100 matchningar på 1 dag och endast från modeller. Det sjuka är att de skriver till dig. Har matchar över hela världen men aldrig sett så många snygga tjejer som i St petersburg. Värt att besöka st pete bara för det. ett tips bara
Nu har jag en väldigt svag referenspunkt, men hängde förut med en liten snärtig ryska (visserligen från Moskva) som sa att hon aldrig skulle använda Tinder i Ryssland på samma sätt som här. Dejtandet där går ju tillbaks 100 år i tiden, så första dejten ska typ vara med upphämtning i bil och sen gå på någon fancy restaurant. Knull på första dejten kommer inte på tal.
Sen kan ju ryskor absolut vara jäkligt fräscha och som du säger är det ju ingen hemlighet att man som svensk man står bra i kurs hos damerna. De gamla könsrollerna har ju trots allt också sin charm (är ju några i tråden som brukar belysa detta), men föredrar nog att dejta svenskor alla dagar i veckan. Kan tillägga att den ryskan jag dejtade bjöd hem mig på middag och bad mig sätta mig i soffan och vänta tills middagen stod på bordet eftersom "det var hennes roll som kvinna". Kändes verkligen helt surrealistiskt.