Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Men SNÄLLA människa... sitter du i en egen bubbla totalt ignorant?!
Jag har väl för fan hänvisat till RPU hela tiden ur de live som redan ligger i tråden.
Det samma som diva59 sen hänvisade till för en tid sen.
Vi är flertal som haft diskssioner om detta sen det framkom via live.
I spoilern ligger tre sammanfattningar ur flertal olika live om mentalerklæring från psykiatriker och Retslægerådet.
Fortsättningsvis citat från psykiatriker om vad den danska terminologin innebär samt en länk med PMs egna uttalanden om sig själv:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Men snälla. Jag har följt live och läst det samma som du själv.
Hur du sedan kokar (tolkar) din soppa genom att blanda in forskning i det hela, får stå för dig.
Jag behöver översätta engelskan som inte handlar om PM, utan generellt om sexualsadism för att riktigt förstå det fullt ut.
Men INGEN har väl sagt något annat än att PM är farlig
NU. Det begriper väl vem som helst.
Har jag inte upprepade gånger skrivit att jag är lättad över att PM åkte fast.
-Att det här är seriemördarvarning (vilket fått oss alla att leta och rota bakåt INTE minst polisen. Men utan att finna något.)
-Att PM med all säkerhet skulle fortsatt om han inte åkt fast. Att han i förlängningen även kanske skulle mörda flickebarn.
Jag tror inte att PM är intresserad av att sexualsadistiskt mörda män.
Amagermannen har väl inte mördat någon man tex trots att han höll på i ca 20 år. Enligt danska psykiatriprofessorn Paulsen var Amagermannen mer en psykopat medans PM var mer en narcissist med psykopatiska drag.(?) Han har ju läst PMs fullständiga RPU. Det har inte vi för att
få bilda oss en egen uppfattning. Bara det ÅK tycker är viktigt.
Men jag tror inte att PM varit farlig tidigare. Men på senare år har PM råkat ut för flera livskriser.
Att leva på existensminimum och inte kunna tjäna extra pengar till sina projekt är nog det som knäckt honom mest. Dessutom känner han sig nog
förnedrad när han inte kan utnyttja hela sin potential pga av ekonomiska problem hela tiden. Moment 22 situation.
Liksom seriemördaren John Christie började mörda när han kände sig förnedrad (fick sparken som polis.)
Så där är vi överens. Och har varit det hela tiden. Jag uppfattar dock PM som sundare förr i tiden när han var yngre.
(Min profil av PM.

) Så vi är i stort sett överens
UTOM i skitdetaljer.
När det gäller terapi/behandling i fängelset och i livet så har jag återgett vad Niclas Långström och Sten Levander sagt.
Så du kan ju köra dina härskartekniker och debatter med dem tycker jag.
Jag själv lyssnar/litar mer på dem än jag gör på en FB skribent. Det får du ursäkta.
Sedan förstår ju alla att Madsen kommer att få sitta väldigt länge. Att redan NU bestämma vad som
kan ske under tiden på forskningsområdet, det vill inte jag göra. Jag hoppas för mänsklighetens skull på bot.
Du får nog försöka lära dig att respektera att alla inte kan SE det på exakt samma sätt som du.
Det måste vi alla. Om vi inte inför diktatur och skrotar fria tankar.
Tack för din info som jag ska läsa lite senare när jag orkar och se vilken soppa jag kan koka ihop.