2018-08-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Har du begått ett brott har du inte din frihet kvar då sitter du inne X antal år upp till livstid i dessa lyxfängelser där allt från musikstudios till fina sportplaner finns att tillgå. Damer kan du också ha i massor och det är dagens verklighet. Tyvärr, de gamla anstalterna existerar inte i Norden idag 2018 och det var ett sådant inlägg jag besvarade som visade upp det gamla som Madsen skulle bo i.

Det gamla sunkiga är borta och ersatt av allt för mycket lyx och det är inte konstigt att allt från giftemål och barn görs i dessa lyxiga besökslägenheter. Många av dom kvinnliga besökarna och även fångarna har aldrig sett eller haft det fängelslägenheterna erbjuder, det är som uppbyggt för "romantik". Brotten som i mord dubbel som trippel, våldtäkt, pedofili står definitivt inte i fokus men kanske det skulle vara lite mer avtändande om kvinnorna kom in i det gamla sunkiga från den gamla tiden istället för denna lyxiga tillvaro?!

Det är helt enkelt för mycket av det goda i dagens fängelser i Norden och Madsen bor i Norden i ett lyxigt fängelse. Något är fel.

Vad jag vet har inte svenska fängelse någon direkt romantisk omgivning vid besök. Det ser fruktansvärt torftigt ut på bilder och film. Typisk institutionsmiljö och så tycker jag det ska vara.

Tror att det gör detsamma för en sån som Madsen (i.a.f i början) hur det ser ut där han vistas. Huvudsaken är väl att han får papper / penna /miniräknare och kanske passare och gradskiva?

Men till slut ruttnar han nog ihop på det också. Det sägs att det tar runt ett år innan såna som han inser att de kommer sitta resten av livet i fängelse.

Men det betyder inte att de tar på sig nån skuld för brottet. Det är de inte känslomässigt kapabla att göra enär de inte har ett normalt känsloliv. PM kommer nog bli väldigt frustrerad efter en tid och må jävligt dåligt, men då för sin egen skull, 'stackarn'. Men mest är det garanterat pga frustration. Offret har de glömt, tycker är helt oväsentligt. "Fan det var ju för länge sen! Nu går vi vidare, så släpp ut mig. Jag är oskyldig och jag älskar katter och vaniljsex....öh....varför är det ingen som lyssnar på vad jag säger? Hallå!". (Men ingen bryr sig).
Senast redigerad av zilvereko 2018-08-20 kl. 19:16.
Citera
2018-08-20, 19:18
Medlem
Reimers avatar
Men vad fan, det var väl då ett djävla tjat om "lyx" i fängelserna i norden, det är väl bara om man bor i en sunkig hyresrätt i Gävle eller annan likartad ort man kan tycka att nordiska fängelser är fyllda av "lyx och flärd", det ska väl till en rejält skadad kvinna om hon skulle få romantiska vibbar av att få besöka en idiot som sitter för styckmord men visst det finns givetvis sådana riktigt rubbade stycken men tack gode Gud så är de trots allt lätträknade och brukar för det mesta sluta som en siffra i den dystra mordstatistiken när "charmören" de träffat utövar sin favorithobby på den dumme fan som gav honom en extra chans.

Madsen kommer att bli inlåst för en djävligt lång tid och oavsett om "lyxfängelset" enligt vissa har standard som Hiltons så kommer han att få känna på den eviga bubblan där tiden står stilla för honom men rör sig för alla andra, om nu någon galen kvinna vill besöka honom och slänga bort sitt liv, fine, det är hennes förlust inte resten av världens.
Citera
2018-08-20, 19:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tycker inte denna "lyx" retar alls, faktiskt. Skulle hellre vilja leva i ett trasigt tält ute i skogen bara jag hadde min frihet.
Han väljer bort lyx i standardmått för fångvård iom flytten.
Som jag skrev så hade Madsen trivts bättre på en skabbig madrass på golvet.

Diskussionen handlar öht inte om inredning från mitt håll utan snarare att han INTE kommer anpassa sig som citat handlar om. Don.t är ute och snedseglar som vanligt.
PM kommer åka på stryk.

Fortsättningsvis kommer PM klättra efter väggarna av tristess utifrån sin personlighet.
Han har klartgjort att han klarar max tre dagar borta från hangaren och han har då ändå försökt fantisera bort tiden och planera kommande projekt och nya idéer.
Han ränner omgående till verkstan så fort han landat på flygplatsen.

Hans iver att byta lokal i flera månader är ett starkt tecken på boredom. Snart landar han på nästa ställe men tristessen kan han aldrig fly från.
Ju mer specialintressen, ju svårare lär det vara att komma till ro eftersom han aldrig kommer till annat än ett planeringsstadie; han kommer aldrig kunna iscensätta sina påhitt.
PM är praktiskt lagd, han vill testa IRL.
Senast redigerad av develi 2018-08-20 kl. 19:40.
Citera
2018-08-20, 19:40
Medlem
Grandiosos avatar
Nu lär det inte bara vara kärlekskranka och mindre omdömesgilla damer som hör av sig till
Madsen när han önskar få "pennevenner".
Då det just skrevs om det här för nåt kort tag sen så läste jag i kommentarsfältet på
den danska tidningssidan jag var inne på då, att två stycken, män förmodligen, mycket väl
kunde tänka sig ta kontakt med PM. Det handlade då om att de skulle vara teknikintresserade,
raketfans kanske, och ville utbyta meningar kring sånt med honom.
Så några såna tekniknördar hör säkert av sig vad det lider och Madsen kan nog tänkas
uppskatta sån slags kontakt också, inte bara med varelser av det motsatta könet att försöka
dupera och få omkull.
Utesluta kan man väl inte heller att några homosexuella figurer skickar brev och vill ha
Madsen i sina liv. Ty han är väl lagd åt "båda hållen" om jag inte misstar mig nu.
Det har väl framgått? Om så verkligen är fallet så kan det nog locka såna personer också.

Såg nyss hur bekvämt och fint det är där PM ska sitta framöver.
Har väl inte så mycket att kommentera kring det.
Hoppas bara att man satsat lika mycket på att göra det fint och bekvämt för de gamla
och sjuka på de danska äldreboendena. Det kanske man också har gjort.

Ps. Nån jycke kanske också hör av sig, vem vet...?

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
PMs polymorfa önskningar sträckte sig längre än till sadism. Han kunde också tänka sig att sätta på en hund "om hunden själv ville det", som han själv sa.
https://www.flashback.org/sp64609352
Senast redigerad av Grandioso 2018-08-20 kl. 20:24.
Citera
2018-08-20, 20:09
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han väljer bort lyx i standardmått för fångvård iom flytten.
Som jag skrev så hade Madsen trivts bättre på en skabbig madrass på golvet.

Diskussionen handlar öht inte om inredning från mitt håll utan snarare att han INTE kommer anpassa sig som citat handlar om. Don.t är ute och snedseglar som vanligt.
PM kommer åka på stryk.

Fortsättningsvis kommer PM klättra efter väggarna av tristess utifrån sin personlighet.
Han har klartgjort att han klarar max tre dagar borta från hangaren och han har då ändå försökt fantisera bort tiden och planera kommande projekt och nya idéer.
Han ränner omgående till verkstan så fort han landat på flygplatsen.

Hans iver att byta lokal i flera månader är ett starkt tecken på boredom. Snart landar han på nästa ställe men tristessen kan han aldrig fly från.
Ju mer specialintressen, ju svårare lär det vara att komma till ro eftersom han aldrig kommer till annat än ett planeringsstadie; han kommer aldrig kunna iscensätta sina påhitt.
PM är praktiskt lagd, han vill testa IRL.

Du har rätt, att planera utan sjans att utföra nåt, är vel nestan det närmaste man kan komma tortyr för Madsen. Det är leenge sen jag förstod att han är en handlinges mann ( jag kallade det då för att vara en "doer") Alt annat enn handling är tråkigt för honom. (det her förklarar nog
varför han inte har någon vidare utbildning.)
Jag har också tänkt på vilcket , för honom, perfeckt liv Madsen levde. Han reste mycket, söt, trevlig fru, fick ligga mycket. Fick folk at jobba för sig (gratis) etc,etc Det liv han hadde var nog paradiset för honom, nu har han kommit till helvetet. Det där tråkiga helvetet.....
Senast redigerad av kugutt 2018-08-20 kl. 20:36.
Citera
2018-08-20, 21:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Du har rätt, att planera utan sjans att utföra nåt, är vel nestan det närmaste man kan komma tortur för Madsen. Det är leenge sen jag förstod att han är en handlinges mann ( jag kallade det då för att vara en "doer") Alt annat enn handling är tråkigt för honom. (det her förklarar nog
varför han inte har någon vidare utbildning.)
Jag har också tänkt på vilcket , för honom, perfeckt liv Madsen levde. Han reste mycket, söt, trevlig fru, fick ligga mycket. Fick folk at jobba för sig (gratis) etc,etc Det liv han hadde var nog paradiset för honom, nu har han kommit till helvetet. Det där tråkiga helvetet.....
Med facit i hand och om man bortser från det förskräckliga mordet så är han en mall med varningstecken i verksamhetslivet.
Det som många applåderat som visionärt, en brinnande optimism är snarare egoism och det spretar åt alla håll.
Han har konstant fått flytta fram datum och är snarare väldigt ineffektiv på raketfronten.
Han lever i det förflutna som en gammal stofil och är samtidigt visionär i klass med ett barn. Det saknas ett normalt här-och-nu.

...but those days are gone. Han har nämligen landat i det stillastående där rutinerna styr.
Bästa straffet för en sån som PM.
Citera
2018-08-20, 21:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Med facit i hand och om man bortser från det förskräckliga mordet så är han en mall med varningstecken i verksamhetslivet.
Det som många applåderat som visionärt, en brinnande optimism är snarare egoism och det spretar åt alla håll.
Han har konstant fått flytta fram datum och är snarare väldigt ineffektiv på raketfronten.
Han lever i det förflutna som en gammal stofil och är samtidigt visionär i klass med ett barn. Det saknas ett normalt här-och-nu.

...but those days are gone. Han har nämligen landat i det stillastående där rutinerna styr.

Ja vem vet, Madsen kanske tycker att det rent av är ett välkommet avbrott i tristessen med det stryk han garanterat kommer att få då och då, en liten sjuksängsvistelse som komplement till den trista tillvaron han skaffat sig.

Hur var det nu, om livstidsstraffet står sig så måste han sitta tolv år innan han kan ansöka om tidsbestämt?
Citera
2018-08-20, 21:43
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Det blir mer sånt nu framöver, mycket här och mycket nu. Tror inte han kommer fixa(orka) det, nånting kommer att hända.
Citera
2018-08-20, 21:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja vem vet, Madsen kanske tycker att det rent av är ett välkommet avbrott i tristessen med det stryk han garanterat kommer att få då och då, en liten sjuksängsvistelse som komplement till den trista tillvaron han skaffat sig.

Hur var det nu, om livstidsstraffet står sig så måste han sitta tolv år innan han kan ansöka om tidsbestämt?
Hahahaha. Hans nya livs variationer blir att på sin höjd byta toastol.
Han klurar säkert på om sittringen går att använda till nåt enastående...

Jupp. Först efter 12 år och sedvanlig riskbedömning. Läs ansökan avslagen med den RPU:n....Sen vartannat år. Det är lika bra de lämnar in en 50-pack med pappersark.
Senast redigerad av develi 2018-08-20 kl. 21:50.
Citera
2018-08-20, 22:12
Bannlyst
Citat:

Bästa straffet för en sån som PM
.

Man kan ändra sig med tiden vilket du tvärgjort gällande det här med Madsens rutiner och trivsel i fängelse. Jag bifogar dina tidigare tankar ifall du glömt.

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Själv står jag fast vid min gamla tro.

Du undrar också i det gamla inlägget jag bifogade ovan:

Citat:
Hur vanligt förekommande detta är i Danmark har jag dock inte en susning om.

Jag svarar, inte så vanligt. Det är åklagaren som brukar göra så när den dömde nöjer sig med byrettens dom. Man fick ett milt straff utan (helt)erkännande och vill inte äventyra det i en ny rättegång men då överklagar ju självklart åklagaren söm vill höja strafflängden.

Vad gäller tilståelsesag är det en helt annan sak, där överklagar både försvarsidan och åklagarsidan strafflängden lika mycket i olika fall. Morfadern, Jørgen Saugsteds som fick livstid för att han sköt en advokat i rätten, hans fall var en så kallad tilståelsesag. Morfadern stred ända upp till Højesteret för att komma runt livstid men livstid bestod.
Citera
2018-08-20, 22:22
Medlem
develis avatar
Hahahaha - den perverse har startat sin manipulation.
De kommer ha att göra inom kriminalvården.

Citat:
En flirt mellem en kvindelig fængselsbetjent og den drabsdømte ubådsbygger Peter Madsen har fået store konsekvenser.

Fængselsbetjenten, der er i 40’erne og mor til to drenge, har sagt sit job op i Vestre Fængsel, fordi hun ikke vil stoppe sin kontakt med Peter Madsen. Hun skal nu finde ud af, hvilken relation det egentlig er, hun har med langtidsfangen.

I første omgang fortalte hun ikke ledelsen i Vestre Fængsel om årsagen til sin afsked, så hun skulle arbejde i opsigelsesperioden.

Men hun blev, ifølge Ekstra Bladets oplysninger, fritstillet med øjeblikkelig virkning i juli, da kolleger i Storstrøm Fængsel, hvor Madsen blev flyttet til i maj, opdagede en omfattende brevveksling mellem de to.
https://ekstrabladet.dk/112/kvindelig-faengselsbetjent-forlader-jobbet-for-taet-paa-peter-madsen/7273813
Citera
2018-08-20, 22:23
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Har du begått ett brott har du inte din frihet kvar då sitter du inne X antal år upp till livstid i dessa lyxfängelser där allt från musikstudios till fina sportplaner finns att tillgå. Damer kan du också ha i massor och det är dagens verklighet. Tyvärr, de gamla anstalterna existerar inte i Norden idag 2018 och det var ett sådant inlägg jag besvarade som visade upp det gamla som Madsen skulle bo i.

Det gamla sunkiga är borta och ersatt av allt för mycket lyx och det är inte konstigt att allt från giftemål och barn görs i dessa lyxiga besökslägenheter. Många av dom kvinnliga besökarna och även fångarna har aldrig sett eller haft det fängelslägenheterna erbjuder, det är som uppbyggt för "romantik". Brotten som i mord dubbel som trippel, våldtäkt, pedofili står definitivt inte i fokus men kanske det skulle vara lite mer avtändande om kvinnorna kom in i det gamla sunkiga från den gamla tiden istället för denna lyxiga tillvaro?!

Det är helt enkelt för mycket av det goda i dagens fängelser i Norden och Madsen bor i Norden i ett lyxigt fängelse. Något är fel.

Den här "lyxen" är nog ändå inget PM kan uppskatta, då känslan av kontroll berövas honom i fängelsemiljö. Han framstår inte direkt som en Ed Kemper-typ, som mer eller mindre överlämnade sig själv till polisen, efter mordet på sin hemska Mamma. Hur flådig en fängelsemiljö än må vara så tror jag inte det är något PM fäster någon särskild vikt vid.

Förövrigt är den här intervjun med Kemper sevärd, om livet som seriemördare; https://www.youtube.com/watch?v=tTnEY8y-p7M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in