Citat:
Har du begått ett brott har du inte din frihet kvar då sitter du inne X antal år upp till livstid i dessa lyxfängelser där allt från musikstudios till fina sportplaner finns att tillgå. Damer kan du också ha i massor och det är dagens verklighet. Tyvärr, de gamla anstalterna existerar inte i Norden idag 2018 och det var ett sådant inlägg jag besvarade som visade upp det gamla som Madsen skulle bo i.
Det gamla sunkiga är borta och ersatt av allt för mycket lyx och det är inte konstigt att allt från giftemål och barn görs i dessa lyxiga besökslägenheter. Många av dom kvinnliga besökarna och även fångarna har aldrig sett eller haft det fängelslägenheterna erbjuder, det är som uppbyggt för "romantik". Brotten som i mord dubbel som trippel, våldtäkt, pedofili står definitivt inte i fokus men kanske det skulle vara lite mer avtändande om kvinnorna kom in i det gamla sunkiga från den gamla tiden istället för denna lyxiga tillvaro?!
Det är helt enkelt för mycket av det goda i dagens fängelser i Norden och Madsen bor i Norden i ett lyxigt fängelse. Något är fel.
Det gamla sunkiga är borta och ersatt av allt för mycket lyx och det är inte konstigt att allt från giftemål och barn görs i dessa lyxiga besökslägenheter. Många av dom kvinnliga besökarna och även fångarna har aldrig sett eller haft det fängelslägenheterna erbjuder, det är som uppbyggt för "romantik". Brotten som i mord dubbel som trippel, våldtäkt, pedofili står definitivt inte i fokus men kanske det skulle vara lite mer avtändande om kvinnorna kom in i det gamla sunkiga från den gamla tiden istället för denna lyxiga tillvaro?!
Det är helt enkelt för mycket av det goda i dagens fängelser i Norden och Madsen bor i Norden i ett lyxigt fängelse. Något är fel.
Vad jag vet har inte svenska fängelse någon direkt romantisk omgivning vid besök. Det ser fruktansvärt torftigt ut på bilder och film. Typisk institutionsmiljö och så tycker jag det ska vara.
Tror att det gör detsamma för en sån som Madsen (i.a.f i början) hur det ser ut där han vistas. Huvudsaken är väl att han får papper / penna /miniräknare och kanske passare och gradskiva?
Men till slut ruttnar han nog ihop på det också. Det sägs att det tar runt ett år innan såna som han inser att de kommer sitta resten av livet i fängelse.
Men det betyder inte att de tar på sig nån skuld för brottet. Det är de inte känslomässigt kapabla att göra enär de inte har ett normalt känsloliv. PM kommer nog bli väldigt frustrerad efter en tid och må jävligt dåligt, men då för sin egen skull, 'stackarn'. Men mest är det garanterat pga frustration. Offret har de glömt, tycker är helt oväsentligt. "Fan det var ju för länge sen! Nu går vi vidare, så släpp ut mig. Jag är oskyldig och jag älskar katter och vaniljsex....öh....varför är det ingen som lyssnar på vad jag säger? Hallå!". (Men ingen bryr sig).
Senast redigerad av zilvereko 2018-08-20 kl. 19:16.
Senast redigerad av zilvereko 2018-08-20 kl. 19:16.