Citat:
Ursprungligen postat av
dubbelbottnad
Jag ger dig rätt i stort här. Att klaga på Kasselstrands språkbruk är löjligt. Klarar man inte av att tillgodogöra sig innehållet i det talet, borde man banne mig inte ha rösträtt. Alternativt borde man gå ett antal kurser i svenska.
Däremot tycker jag Kasselstrand verkade väl stel i talet. En politiker, som håller tal till nationen, måste kunna utstråla värme. Han gör ett känslokallt intryck. Även om jag sympatiserar med AfS migrationspolitiska koncept, får jag inga särskilt bra vibbar av Kasselstrand. Karl XII reinkarnerad - som tillsammans med Hahne och Ahl med sina fashy haircuts drar in och städar upp i FOSTERLANDET.
Citat:
Ursprungligen postat av
dubbelbottnad
Nej, jag missar ingenting. Du glömmer, att väljare överlag ofta är känslostyrda. Det är bara en liten del som tilltalas av sunt förnuft och en välartikulerad partiledare.
Jag oroar mig inte alls för din kritik och lägger således ingen vikt vid den.
Bara att jämföra och titta på vilka både fula och osympatiska samt taffliga tidigare ledare huvuddelen av befolkningen dvs. dum(s)(v)ensken valt att - ändå -följa nu & tidigare: intellektuelle, men ack så obehagliga, fanatiske arroganta Olof Palme och nu tafflige dumsvensken Stefan Löfvén. Vad mer behöver man egentligen säga. Kasselstrand är ju närmast att ses som en gudagåva till det svenska vilseledda folket, jämfört med dessa två. Socialdemokraterna har dock flera små unkna vänskapskorrupta småpåvar som styr och ställer i våra kommuner och landsting.
Löfvén är INTE min statsminister! Skäms för honom, faktiskt. Men så lågt har Sverige alltså också tillåtits sjunka. Detta till skillnad mot frankrikes socialdemokratiska ledare, som nästan alltid åtminstone varit välutbildade, då även de brukar drillas i de franska elitskolorna. Svetsaren har väl inte ens klarat av att fullfölja sin korta svetsutbildning…
Citat:
Ursprungligen postat av
StillaHavet
Jag delar din syn helt och hållet. Jag uppfattar dock inte som vissa gör att AfS anser utrikespolitiska frågor oviktiga. Man står bakom FN:s resolution från 1967, vilket knappast gör partiet neutralt i utrikespolitiken. Dessutom har företrädare visat ogillande mot missilattacken i Syrien är emot NATO och vill lämna EU samt återupprätta goda relationer med i svenska medier pestsmittade Ryssland.
Detta är i sann mening inte att prioritera ned utrikespolitiken. Den röda tråden som binder samman är dock att utrikespolitiken tar utgångspunkt i vad som långsiktigt är bra för Sverige men också att man följer principer som nationernas rätt till självständighet, icke-intervention samt respekt för internationell rätt.
Jag tror ovanstående har brett gensvar hos den svenska befolkningen. Att uttryckligen stödja en ideologi, sionismen, som SD och SamNytt gör har det inte. Sionismen hör lika lite hemma i Sverige som islamismen. Ändå har vi flera tydligt sionistiska (SD, L, KD, C) och islamistiska partier (MP, C, S) i riksdagen.
AfS linje och retorik är väl avvägd och sätter Sverige och svenskarna först. AfS är faktiskt kanske det enda parti som varken låter sionism eller islamism grumla utrikes- och inrikespolitiken.
För övrigt, så instämmer jag med både baggebo1 och StillaHavets mer nyanserade kommentarer på Jeffs artikel, betr. AfS ställningstagande om Israel visavi Palestina konflikten. Men det tror jag de flesta kommentatorerna gör faktiskt, vid närmare eftertanke, men att vi bara främst ville understryka vad AfS ska prioritera i dagsläget, vilket således inte var denna utrikesfråga, som Kasselstrand dessutom, faktiskt redan uttalat sig om, i en intervju med PeterSweden:
Peter: What are your thoughts on Palestine and the Israel situation? Because I know that Sweden is a very big donor of sending funds for an aid to Palestine and I think that the Swedish Democrats voted Yes for it. What is your thought on this?
Kasselstrand: First of all I forgot to mention before the difference between us and the Swedish Democrats is that we want to take away all the aid to all countries; that money should be spent in Sweden. So, I mean we don’t want to send any aid to Palestine or any other country anyway, because the aid doesn’t work; and I don’t think it’s right to send aid neither to Palestine or other countries. As for Israel - Palestine , I don’t care so much for the question;
I guess I’m pro two-state-solution,; You can discuss exactly how it should be done in practice; but I’m pro a two-state-solution, but in general I’m very uninterested in the question because as I said before
I don’t think it’s Sweden’s conflict, and we’ve been discussing that conflict for 45 years or even a longer time 60-70 years…I do not see Sweden playing a role in Israel-Palestine in that process going forward. I don’t think Sweden has anything to contribute with, in that process, at all.
Peter: So you’re saying, from a non- interventionist perspective; Just let them sort their own troubles out, basically.
Kasselstrand: Exactly.
(FB) Har Alternativ För Sverige (Afs) någon chans att komma in i RD?