Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-20, 09:52
Medlem
baggebo1s avatar
Det här med att Youtube flera gånger tar bort AfS material är ju uppenbart ett hot mot den svenska demokratin. Jag menar, det går inte en dag utan att dårarna i media snackar om ryska "påverkansoperationer", "botnätverk" och fan och hans moster. Oftast rena fantasier, men i de fallen blandas den absolut högsta svenska makten in för att "försvara det svenska valet". MSB följer frågan med största intresse.

I det här fallet sitter ett utländsk företag helt öppet och censurerar ett av partierna som ställer upp i valet, samtidigt som man låter andra få fritt utrymme. Det ÄR att lägga sig i valet, och det ÄR att påverka den svenska demokratin.

Det kanske är banalt att tala om det här på det här sättet eftersom det är så uppenbart, men ibland måste även det självklara påpekas.
Citera
2018-06-20, 10:17
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här med att Youtube flera gånger tar bort AfS material är ju uppenbart ett hot mot den svenska demokratin. Jag menar, det går inte en dag utan att dårarna i media snackar om ryska "påverkansoperationer", "botnätverk" och fan och hans moster. Oftast rena fantasier, men i de fallen blandas den absolut högsta svenska makten in för att "försvara det svenska valet". MSB följer frågan med största intresse.

I det här fallet sitter ett utländsk företag helt öppet och censurerar ett av partierna som ställer upp i valet, samtidigt som man låter andra få fritt utrymme. Det ÄR att lägga sig i valet, och det ÄR att påverka den svenska demokratin.

Det kanske är banalt att tala om det här på det här sättet eftersom det är så uppenbart, men ibland måste även det självklara påpekas.

Helt rätt. Den urspårade utvecklingen blir extra tydligt när det dessutom är ett godkänt politiskt parti som censureras. Nu drabbas inte bara fristående dissidenter, utan också legitima politiska partier. Bra att det lyfts fram i dagsljus.
Citera
2018-06-20, 11:00
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag ger dig rätt i stort här. Att klaga på Kasselstrands språkbruk är löjligt. Klarar man inte av att tillgodogöra sig innehållet i det talet, borde man banne mig inte ha rösträtt. Alternativt borde man gå ett antal kurser i svenska.

Däremot tycker jag Kasselstrand verkade väl stel i talet. En politiker, som håller tal till nationen, måste kunna utstråla värme. Han gör ett känslokallt intryck. Även om jag sympatiserar med AfS migrationspolitiska koncept, får jag inga särskilt bra vibbar av Kasselstrand. Karl XII reinkarnerad - som tillsammans med Hahne och Ahl med sina fashy haircuts drar in och städar upp i FOSTERLANDET.
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nej, jag missar ingenting. Du glömmer, att väljare överlag ofta är känslostyrda. Det är bara en liten del som tilltalas av sunt förnuft och en välartikulerad partiledare.
Jag oroar mig inte alls för din kritik och lägger således ingen vikt vid den.

Bara att jämföra och titta på vilka både fula och osympatiska samt taffliga tidigare ledare huvuddelen av befolkningen dvs. dum(s)(v)ensken valt att - ändå -följa nu & tidigare: intellektuelle, men ack så obehagliga, fanatiske arroganta Olof Palme och nu tafflige dumsvensken Stefan Löfvén. Vad mer behöver man egentligen säga. Kasselstrand är ju närmast att ses som en gudagåva till det svenska vilseledda folket, jämfört med dessa två. Socialdemokraterna har dock flera små unkna vänskapskorrupta småpåvar som styr och ställer i våra kommuner och landsting.

Löfvén är INTE min statsminister! Skäms för honom, faktiskt. Men så lågt har Sverige alltså också tillåtits sjunka. Detta till skillnad mot frankrikes socialdemokratiska ledare, som nästan alltid åtminstone varit välutbildade, då även de brukar drillas i de franska elitskolorna. Svetsaren har väl inte ens klarat av att fullfölja sin korta svetsutbildning…

Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag delar din syn helt och hållet. Jag uppfattar dock inte som vissa gör att AfS anser utrikespolitiska frågor oviktiga. Man står bakom FN:s resolution från 1967, vilket knappast gör partiet neutralt i utrikespolitiken. Dessutom har företrädare visat ogillande mot missilattacken i Syrien är emot NATO och vill lämna EU samt återupprätta goda relationer med i svenska medier pestsmittade Ryssland.

Detta är i sann mening inte att prioritera ned utrikespolitiken. Den röda tråden som binder samman är dock att utrikespolitiken tar utgångspunkt i vad som långsiktigt är bra för Sverige men också att man följer principer som nationernas rätt till självständighet, icke-intervention samt respekt för internationell rätt.

Jag tror ovanstående har brett gensvar hos den svenska befolkningen. Att uttryckligen stödja en ideologi, sionismen, som SD och SamNytt gör har det inte. Sionismen hör lika lite hemma i Sverige som islamismen. Ändå har vi flera tydligt sionistiska (SD, L, KD, C) och islamistiska partier (MP, C, S) i riksdagen.

AfS linje och retorik är väl avvägd och sätter Sverige och svenskarna först. AfS är faktiskt kanske det enda parti som varken låter sionism eller islamism grumla utrikes- och inrikespolitiken.

För övrigt, så instämmer jag med både baggebo1 och StillaHavets mer nyanserade kommentarer på Jeffs artikel, betr. AfS ställningstagande om Israel visavi Palestina konflikten. Men det tror jag de flesta kommentatorerna gör faktiskt, vid närmare eftertanke, men att vi bara främst ville understryka vad AfS ska prioritera i dagsläget, vilket således inte var denna utrikesfråga, som Kasselstrand dessutom, faktiskt redan uttalat sig om, i en intervju med PeterSweden:

Peter: What are your thoughts on Palestine and the Israel situation? Because I know that Sweden is a very big donor of sending funds for an aid to Palestine and I think that the Swedish Democrats voted Yes for it. What is your thought on this?

Kasselstrand: First of all I forgot to mention before the difference between us and the Swedish Democrats is that we want to take away all the aid to all countries; that money should be spent in Sweden. So, I mean we don’t want to send any aid to Palestine or any other country anyway, because the aid doesn’t work; and I don’t think it’s right to send aid neither to Palestine or other countries. As for Israel - Palestine , I don’t care so much for the question; I guess I’m pro two-state-solution,; You can discuss exactly how it should be done in practice; but I’m pro a two-state-solution, but in general I’m very uninterested in the question because as I said before I don’t think it’s Sweden’s conflict, and we’ve been discussing that conflict for 45 years or even a longer time 60-70 years…I do not see Sweden playing a role in Israel-Palestine in that process going forward. I don’t think Sweden has anything to contribute with, in that process, at all.

Peter: So you’re saying, from a non- interventionist perspective; Just let them sort their own troubles out, basically.

Kasselstrand: Exactly.

(FB) Har Alternativ För Sverige (Afs) någon chans att komma in i RD?
Citera
2018-06-20, 11:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Fast det absurda i detta sammanhang är ju att det är den svenska regeringen (S + MP) som ligger bakom denna censur och påverkansoperation. Inte direkt, men indirekt.

De otrevligheter som pågår nu är naturligtvis en följd av detta möte som de hade tidigare:

Citat:
Regeringen kallar Google och Facebook till möte

https://www.expressen.se/nyheter/regeringen-kallar-google-och-facebook-till-mote/
Citat:
Google lovar åtgärder

Bland annat har Google, genom Youtube som var på plats, visat på en rad åtgärder som man nu kommer att vidta. Åtgärderna presenterades i ett brev som nu har blivit offentligt och går i korthet ut på att plattformarna kommer att skärpa kontrollen av sitt material och anställa fler som kommer att kontrollera vad som publiceras.

https://www.expressen.se/nyheter/ministrar-i-mote-med-google-efter-kritiken/

Om ni minns historien med Granskning Sverige så minns ni kanske att PK-etablissemanget klagade högljutt över att Google låter politiskt olämpligt material ligga kvar utan åtgärd. Och PK-media drevade hårt mot Google. Och regeringen och andra politiker började ställa krav och komma med hot.

Till slut backade Google. Och de hade sitt möte med regeringen.

Och nu rensas politiskt olämpligt material ut i en allt högre takt. Även Nordisk Ungdom har drabbats nu i dagarna:

Citat:
Nordisk Ungdom censureras från YouTube

Den Google-ägda videotjänsten Youtube stängde under helgen ner Nordisk Ungdoms kanal. Kanalen var mycket populär och hade över 7000 prenumeranter och mer än 3 miljoner visningar.

https://nordiskungdom.com/film-nordisk-ungdom-censureras-fran-youtube/

Så det är inte bara AfS som censureras. Utan även andra med åsikter som S/MP-regeringen inte gillar.
Citera
2018-06-20, 11:25
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Jag oroar mig inte alls för din kritik och lägger således ingen vikt vid den.

Bara att jämföra och titta på vilka både fula och osympatiska samt taffliga tidigare ledare huvuddelen av befolkningen dvs. dum(s)(v)ensken valt att - ändå -följa nu & tidigare: intellektuelle, men ack så obehagliga, fanatiske arroganta Olof Palme och nu tafflige dumsvensken Stefan Löfvén. Vad mer behöver man egentligen säga. Kasselstrand är ju närmast att ses som en gudagåva till det svenska vilseledda folket, jämfört med dessa två. Socialdemokraterna har dock flera små unkna vänskapskorrupta småpåvar som styr och ställer i våra kommuner och landsting.

Löfvén är INTE min statsminister! Skäms för honom, faktiskt. Men så lågt har Sverige alltså också tillåtits sjunka. Detta till skillnad mot frankrikes socialdemokratiska ledare, som nästan alltid åtminstone varit välutbildade, då även de brukar drillas i de franska elitskolorna. Svetsaren har väl inte ens klarat av att fullfölja sin korta svetsutbildning…

För övrigt, så instämmer jag med både baggebo1 och StillaHavets mer nyanserade kommentarer på Jeffs artikel, betr. AfS ställningstagande om Israel visavi Palestina konflikten. Men det tror jag de flesta kommentatorerna gör faktiskt, vid närmare eftertanke, men att vi bara främst ville understryka vad AfS ska prioritera i dagsläget, vilket således inte var denna utrikesfråga, som Kasselstrand dessutom, faktiskt redan uttalat sig om, i en intervju med PeterSweden:

Peter: What are your thoughts on Palestine and the Israel situation? Because I know that Sweden is a very big donor of sending funds for an aid to Palestine and I think that the Swedish Democrats voted Yes for it. What is your thought on this?

Kasselstrand: First of all I forgot to mention before the difference between us and the Swedish Democrats is that we want to take away all the aid to all countries; that money should be spent in Sweden. So, I mean we don’t want to send any aid to Palestine or any other country anyway, because the aid doesn’t work; and I don’t think it’s right to send aid neither to Palestine or other countries. As for Israel - Palestine , I don’t care so much for the question; I guess I’m pro two-state-solution,; You can discuss exactly how it should be done in practice; but I’m pro a two-state-solution, but in general I’m very uninterested in the question because as I said before I don’t think it’s Sweden’s conflict, and we’ve been discussing that conflict for 45 years or even a longer time 60-70 years…I do not see Sweden playing a role in Israel-Palestine in that process going forward. I don’t think Sweden has anything to contribute with, in that process, at all.

Peter: So you’re saying, from a non- interventionist perspective; Just let them sort their own troubles out, basically.

Kasselstrand: Exactly.

(FB) Har Alternativ För Sverige (Afs) någon chans att komma in i RD?

Ja precis. SD tar onödigt parti för en -ism vilket gör att massmedierna stöder dem genom att de får uppmärksamhet när olika skandaler rullas upp. De bär fram Sveriges mest sionistiska parti att också bli det största i riksdagen men till priset att man måste visa upp sig med Israels flagga och urvattnas i sin politik. AfS riskerar att tippa över men jag hoppas att man står fast förankrad i sina ståndpunkter som förädlats fram under ganska lång tid och som är mycket bra för Sverige och balanserar mellan det som är rätt och det som är möjligt. Någon draghjälp som SD fått kan man dock inte räkna med.
Citera
2018-06-20, 11:27
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast det absurda i detta sammanhang är ju att det är den svenska regeringen (S + MP) som ligger bakom denna censur och påverkansoperation. Inte direkt, men indirekt.

De otrevligheter som pågår nu är naturligtvis en följd av detta möte som de hade tidigare:

Om ni minns historien med Granskning Sverige så minns ni kanske att PK-etablissemanget klagade högljutt över att Google låter politiskt olämpligt material ligga kvar utan åtgärd. Och PK-media drevade hårt mot Google. Och regeringen och andra politiker började ställa krav och komma med hot.

Och nu rensas politiskt olämpligt material ut i en allt högre takt. Även Nordisk Ungdom har drabbats nu i dagarna:

Så det är inte bara AfS som censureras. Utan även andra med åsikter som S/MP-regeringen inte gillar.
Precis. Så AfS bör snabbt ta tillfället i akt och lyfta detta hot mot vår svenska demokrati som i princip även kan kritiseras för varande en form utav valfu(s)k .

1) Jeff Ahl bör debattera det skedda i ett utav sina tal i riksdagen som filmas och som AfS sedan lägger ut på olika sociala medier, inklusive JewTube, men då via sin ”privatarme” av olika YouTube användare.

2) Kasselstrand bör spela in en kortfilm eller på annat sätt kritisera det skedda och lyfta frågan, samt ta hjälp av - samtliga - alternativmedier som vill hjälpa till i demokratifrågan, eftersom detta berör oss alla.

Enad front i denna fråga – då den berör oss ALLA.

3) Uppdatera sedan AfS hemsida med detta kritiska info-material - som är av stor vikt för att belysa att censur av ett lagligt demokratiskt parti, inte ska tillåtas under ett valår! Allt annat är stort hyckleri från vår (indirekt) valfuskande ansvariga regering
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-20 kl. 11:30.
Citera
2018-06-20, 12:07
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Youtubes agerande måste det göras politik av. Om Jeff Ahl kan hålla ett eldfängt anförande i riksdagen - om tillfälle ges - så vore det perfekt att lägga upp på Youtube. Riktigt bra vore det om Youtube kan motivera sitt agerande med talet till nationen och Jeff Ahl upprepar i riksdagen samma saker som Youtube hakat upp sig på. Om Youtube plockar ned riksdagsanföranden så är censuren ett faktum, odiskutabelt.

Jag tror också det är dags att börja ansätta liberaler i saken. Då i högst anklagande ton: Var är ni nu när yttrandefriheten har blivit selektiv och ett etablissemang har etablerat ett oligopol på det fria ordets distribution? Har vi yttrandefrihet när vissa åsikter endast kan skrikas ut i skogen? När blev era höga hästar förvandlade till halta mulor i denna fråga? Var ÄR ni?

Efter valet kommer det faktiskt bli en period där AfS skulle kunna upprätthålla ett visst politiskt momentum genom denna fråga. Det finns 700 aktivister idag. Målet är 1000 på valdagen. Det gör att utgångsläget för att arrangera demonstrationer är rätt gott. Kan man få hälften av aktivisterna att ta sig till Stockholm och dessutom ytterligare sympatisörer, så har man en rätt bra grund för demonstration. Man får hoppas att SD:are kan vara intresserade också. Svårt men inte omöjligt.

AfS behöver fortsätta vara provokatörer efter valet, oavsett om man klara 4% eller inte. Det är EU-val 2019 och först efter det kan man "vila".
Citera
2018-06-20, 12:31
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Youtubes agerande måste det göras politik av. Om Jeff Ahl kan hålla ett eldfängt anförande i riksdagen - om tillfälle ges - så vore det perfekt att lägga upp på Youtube. Riktigt bra vore det om Youtube kan motivera sitt agerande med talet till nationen och Jeff Ahl upprepar i riksdagen samma saker som Youtube hakat upp sig på. Om Youtube plockar ned riksdagsanföranden så är censuren ett faktum, odiskutabelt.

Jag tror också det är dags att börja ansätta liberaler i saken. Då i högst anklagande ton: Var är ni nu när yttrandefriheten har blivit selektiv och ett etablissemang har etablerat ett oligopol på det fria ordets distribution? Har vi yttrandefrihet när vissa åsikter endast kan skrikas ut i skogen? När blev era höga hästar förvandlade till halta mulor i denna fråga? Var ÄR ni?

Efter valet kommer det faktiskt bli en period där AfS skulle kunna upprätthålla ett visst politiskt momentum genom denna fråga. Det finns 700 aktivister idag. Målet är 1000 på valdagen. Det gör att utgångsläget för att arrangera demonstrationer är rätt gott. Kan man få hälften av aktivisterna att ta sig till Stockholm och dessutom ytterligare sympatisörer, så har man en rätt bra grund för demonstration. Man får hoppas att SD:are kan vara intresserade också. Svårt men inte omöjligt.

AfS behöver fortsätta vara provokatörer efter valet, oavsett om man klara 4% eller inte. Det är EU-val 2019 och först efter det kan man "vila".

Det där är ett ypperligt förslag. Jeff Ahl borde så snart som möjligt ta upp frågan om yttrandefrihet i Riksdagen och belysa hur Youtube agerar. Att drämma motståndarnas regelbok i huvudet på dem är bland det effektivaste man kan göra. Och liberalerna har varit nere för räkning ett tag nu. Dags att sätta in nådastöten för dessa frihetshycklande garderobskommunister.
Citera
2018-06-20, 12:51
Medlem
Alternativ för Sveriges videos tas ju ned i högre grad än vad NMR:s videos gör. Finns det någon specifik anledning bakom det? Kan det vara så att Youtube tror att AfS faktiskt utgör ett hot emot systemet? Att dem faktiskt kan komma in i riksdagen? För alltså NMR:s videos brukar ju bara bli age restricted vad jag vet.
Senast redigerad av PangarN1337444 2018-06-20 kl. 13:15.
Citera
2018-06-20, 13:35
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Ja men värt att betänka för en stund är att omfattande censur sker i de flesta länder. Storbritannien, Frankrike, Tyskland och t.o.m. i USA. Globalismen har sitt grepp om många länder och vill nu tvinga på oss den rätta värdegrunden. SD har ena foten inne, andra utanför. Vilken riktning tar man efter valet?

AfS kan här förhoppningsvis fylla en viktig funktion att det blir åt rätt håll.
Citera
2018-06-20, 13:47
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

De goda kålsuparna som i tod och otid skriker om hot mot demokrati och valpåverkan är verkligen selektiva i sina strider. Vore intressant om Jeff kunde ställa riksdagsledmöter mot vägger i kammaren om detta för att försöka få fram svar. Skulle de nappa på betet, så kommer filmen säkerligen upp på tuben och då är det bara för Google att bekänna färg.
Citera
2018-06-20, 13:53
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
…och samtidigt lägga in vimeo-videon på sin hemsida! Pronto!
https://alternativforsverige.se/gustav-kasselstrands-tal-till-nationen/

De har fortfarande inte fixat det här. Svagt! Jag har haft en hel del förståelse för att AfS har haft händerna fulla med arbete, men nu duger det inte längre att feppla med de tekniska sidorna av marknadsföringen. Det skulle räcka med att rekrytera två tomtar, t.ex. från den här tråden, så skulle sånt här vara skött på ett utmärkt vis hela tiden. Tydligen har de iallafall fixat en kameraman (eller ett stativ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in