Citat:
Making a murder var allt långsökt med tanke på vem tråden handlar om och vad han gjort. Fetade 1/
Jag kan inte gå in på allt som står i tråden. Den är väldigt låååång. Men eftersom folk är skitförbannade på mördaren så har han förtalats med hitte-på. Jag har förståelse för det men jag tycker att det är oproffsigt. Tänk om polisen jobbade så? Så jag har påtalat att det inte stämmer. Och då heter det att man försvarar mördaren. Men jag antar att det alltid är så, som det går till i mordtrådar. Att det är PK att snacka skit om mördaren.
När jag säger "making a murderer" så menar jag, att hitta på en mördarens karaktär som det passar en själv, när man är förblindad av sitt hat eller vad det nu beror på, att folk tycker det är ok att hitta på.
Jag kan inte gå in på allt som står i tråden. Den är väldigt låååång. Men eftersom folk är skitförbannade på mördaren så har han förtalats med hitte-på. Jag har förståelse för det men jag tycker att det är oproffsigt. Tänk om polisen jobbade så? Så jag har påtalat att det inte stämmer. Och då heter det att man försvarar mördaren. Men jag antar att det alltid är så, som det går till i mordtrådar. Att det är PK att snacka skit om mördaren.
När jag säger "making a murderer" så menar jag, att hitta på en mördarens karaktär som det passar en själv, när man är förblindad av sitt hat eller vad det nu beror på, att folk tycker det är ok att hitta på.
Det är alldeles för lösa boliner gällande ditt svavelos om "hittepå", "snacka skit" så det är inte ens försvarbart. Personligen känner jag inte minsta hat, så personligt bekommer det mig inte även om jag känner full avsky för PM och det han gjort.
Citat:
Fetade 2/
Jag tror inte det gäller det väldigt uppmärksammade i hela världen, ubåtsfallet.
Här har nog Köpenhamnspolisen velat visa framfötterna internationellt.
Framförallt tror jag inte att de missat om det står något i pressen. Som polisen inte fått tips om.
Tror du inte att de har någon som dammsuger tidningarna just för att inte missa något enda litet tips?
Här i Sverige har ju polisen tom samarbete med FB! Så hade hammargubben (praktikant) varit ett trovärdigt vittne så hade ÅK gärna använt det vittnesmålet tror jag.
Jag tror inte det gäller det väldigt uppmärksammade i hela världen, ubåtsfallet.
Här har nog Köpenhamnspolisen velat visa framfötterna internationellt.
Framförallt tror jag inte att de missat om det står något i pressen. Som polisen inte fått tips om.
Tror du inte att de har någon som dammsuger tidningarna just för att inte missa något enda litet tips?
Här i Sverige har ju polisen tom samarbete med FB! Så hade hammargubben (praktikant) varit ett trovärdigt vittne så hade ÅK gärna använt det vittnesmålet tror jag.
Ja, du får tro vad du vill - men jag anser som sagt att de hade en helt annan prioritet i det inledande skedet då allt handlade om att hitta likdelar. Snarare än en tidningsartikel.
I fallet med Pernilla Hellgren missades ett tips från ett vittne så det skedde ett mord till åtta år senare.
Så nej - jag ser rakt inte på Fu på samma sätt som dig oavsett om fallet var intressant internationellt.
Intressant är att i första hand sätta dit en mördare och den digniteten har inte en hammarjakt.
Citat:
Nej, de har inte gått in på detaljer. Men det finns mängder av vittnesmål gällande hans hetsiga humör och att verktyg flygit runt.
De praktikanter som vittnade hade ju inget ont att säga.
Och något våldsamt finns inte i PMs historia.
Mer än humörsvängningar när han blev frustrerad eller förbannad över något.
Då kunde han dänga ett verktyg i bordet eller i väggen. Men aldrig mot någon människa.
PM hade humörsvängningar och samarbetsproblem. Sant
Våld. Finns ej. Inte något gränsöverskridande i BD/SM världen heller, konstigt nog.
Och något våldsamt finns inte i PMs historia.
Mer än humörsvängningar när han blev frustrerad eller förbannad över något.
Då kunde han dänga ett verktyg i bordet eller i väggen. Men aldrig mot någon människa.
PM hade humörsvängningar och samarbetsproblem. Sant
Våld. Finns ej. Inte något gränsöverskridande i BD/SM världen heller, konstigt nog.
Han har inte dragit nån skruvmejsel i skallen på nån men jag undrar likaväl om han var snabb att släta över sina affektstörningar varav han tonade ner hotbilden. Det finns nämligen tecken på det via rättegången. Ska se om jag hittar det beteendet och återkomma givetvis.
Varför är det viktigt för din del att få PM att framstå som ickevåldsam innan mordet?
Alla vet att det inte framkommit nåt om våld så jag begriper inte varför du upprepar detta hela tiden som ett mantra.
Det finns ingen i tråden som sitter och ljuger ihop nån story om detta mig veterligt.
Senast redigerad av develi 2018-06-20 kl. 04:30.
Senast redigerad av develi 2018-06-20 kl. 04:30.
Väldigt okunnigt. Och ett belägg för hur folk slarvdömer samt generealiserar.