2018-06-20, 04:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Fetade 1/
Jag kan inte gå in på allt som står i tråden. Den är väldigt låååång. Men eftersom folk är skitförbannade på mördaren så har han förtalats med hitte-på. Jag har förståelse för det men jag tycker att det är oproffsigt. Tänk om polisen jobbade så? Så jag har påtalat att det inte stämmer. Och då heter det att man försvarar mördaren. Men jag antar att det alltid är så, som det går till i mordtrådar. Att det är PK att snacka skit om mördaren.
När jag säger "making a murderer" så menar jag, att hitta på en mördarens karaktär som det passar en själv, när man är förblindad av sitt hat eller vad det nu beror på, att folk tycker det är ok att hitta på.
Making a murder var allt långsökt med tanke på vem tråden handlar om och vad han gjort.
Det är alldeles för lösa boliner gällande ditt svavelos om "hittepå", "snacka skit" så det är inte ens försvarbart. Personligen känner jag inte minsta hat, så personligt bekommer det mig inte även om jag känner full avsky för PM och det han gjort.
Citat:
Fetade 2/
Jag tror inte det gäller det väldigt uppmärksammade i hela världen, ubåtsfallet.
Här har nog Köpenhamnspolisen velat visa framfötterna internationellt.

Framförallt tror jag inte att de missat om det står något i pressen. Som polisen inte fått tips om.
Tror du inte att de har någon som dammsuger tidningarna just för att inte missa något enda litet tips?
Här i Sverige har ju polisen tom samarbete med FB! Så hade hammargubben (praktikant) varit ett trovärdigt vittne så hade ÅK gärna använt det vittnesmålet tror jag.

Ja, du får tro vad du vill - men jag anser som sagt att de hade en helt annan prioritet i det inledande skedet då allt handlade om att hitta likdelar. Snarare än en tidningsartikel.
I fallet med Pernilla Hellgren missades ett tips från ett vittne så det skedde ett mord till åtta år senare.
Så nej - jag ser rakt inte på Fu på samma sätt som dig oavsett om fallet var intressant internationellt.
Intressant är att i första hand sätta dit en mördare och den digniteten har inte en hammarjakt.
Citat:
De praktikanter som vittnade hade ju inget ont att säga.
Och något våldsamt finns inte i PMs historia.
Mer än humörsvängningar när han blev frustrerad eller förbannad över något.
Då kunde han dänga ett verktyg i bordet eller i väggen. Men aldrig mot någon människa.
PM hade humörsvängningar och samarbetsproblem. Sant
Våld. Finns ej. Inte något gränsöverskridande i BD/SM världen heller, konstigt nog.
Nej, de har inte gått in på detaljer. Men det finns mängder av vittnesmål gällande hans hetsiga humör och att verktyg flygit runt.
Han har inte dragit nån skruvmejsel i skallen på nån men jag undrar likaväl om han var snabb att släta över sina affektstörningar varav han tonade ner hotbilden. Det finns nämligen tecken på det via rättegången. Ska se om jag hittar det beteendet och återkomma givetvis.

Varför är det viktigt för din del att få PM att framstå som ickevåldsam innan mordet?
Alla vet att det inte framkommit nåt om våld så jag begriper inte varför du upprepar detta hela tiden som ett mantra.
Det finns ingen i tråden som sitter och ljuger ihop nån story om detta mig veterligt.
Senast redigerad av develi 2018-06-20 kl. 04:30.
Citera
2018-06-20, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilka NI? Ge fan i att prata om folk i gruppformat eller generella termer. Är det nåt som stör dig i dess innehåll så får du speca. Det är helt omöjligt att veta vad du mal om.

När det inkommer citat - för att visa vad saken handlar om eller förankra en åsikt i forskning - så blir det givetvis större inlägg. Det är inte enbart en tråd som är som ett kafferep med egna emotionellt laddade åsikter, kallprat och off topic om ditten och datten. Det handlar även om trovärdighet att ange källa.

Sen ska du sluta leka trådpolis om bloggar och annat skit. Vad och hur folk skriver om ämnet har du inte ett dugg med att göra.
För övrigt den senaste tiden är det snarare du som gått utanför ramen med en massa seriemördare som inte ens är psykopater.
Just för att folk ska förstå vad ASP är. Och inte klistra det stigmat på alla som de anser vara "onda". Psykopat används ej i diagnoser pga av att det anses stigmatiserande samt fördomsfullt.
Fallet Marybeth är det nu tre skribenter som vid tre tillfällen angett som ett exempel på ett "ont" barn, en obotbar barnpsykopat. Väldigt okunnigt. Och ett belägg för hur folk slarvdömer samt generealiserar.
She actually suffers from an attachment disorder - a disorder that comes about when children such as Beth face abuse early in life.

Man känner sig ju bättre själv, när man dömer tom ett litet barn!
Och när något INTE är sant så vill jag invända. Även om det inte passar somligas "agenda".

"Sen ska du sluta leka" trådprofilerare om skribenter, som du är väldigt ytligt bekant med.
Inser inte du hur farligt det är? Att använda teoretiska kunskaper och "profilera" skribenter rakt ut i det blå? Det är väldigt omdömeslöst,okunnigt samt farligt. Det är sådant som kan leda till tragedier samt allvarliga konsekvenser.
Bara oempatiska nättroll håller på med sådant. Det är lätt för oss alla att finna fel på andra. Men våra egna fel har vi alla väldigt svårt att se.
Vi hittar fel på "andras ungar" men våra "egna barn" är så snälla. För vi själv är ju så fantastiska föräldrar och gör allting rätt. Jistaness!

Ps. Jag lägger mig inte i hur folk skriver. Men adressera det inte till mig. Skriv ett eget inlägg om vad du har på hjärtat istället.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-20 kl. 11:58.
Citera
2018-06-20, 11:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Just för att folk ska förstå vad ASP är. Och inte klistra det stigmat på alla som de anser vara "onda". Psykopat används ej i diagnoser pga av att det anses stigmatiserande samt fördomsfullt.
Fallet Marybeth är det nu tre skribenter som vid tre tillfällen angett som ett exempel på ett "ont" barn, en obotbar barnpsykopat. Väldigt okunnigt. Och ett belägg för hur folk slarvar samt generealiserar. She actually suffers from an attachment disorder - a disorder that comes about when children such as Beth face abuse early in life. Man känner sig ju bättre själv, när man dömer tom ett litet barn!
Lägg ner Otto. Du är inte den rätte att leka läromästare. Det är inte så värst länge sen jag fick sitta om och om igen och beskriva skillnaden gällande ASP vs psykopati förutom PCL-R:
Citat:
Men ärligt talat - Hur många ggr ska det behöva förklaras?

- det heter psykopat.
- Psykopati är ett vedertaget begrepp.
- psykopati är inte en diagnos och ej heller botbart.
- det mäts via PCL-R som är en skattningsskala - ett mätinstrument - utformad av Hare.
- Det används inom kriminalvård, rättspsykiatri och forskning.
- begreppet är viktigt vid riskbedömningar då psykopati no doubt den enskilt största risken för återfall. Andra instrument som används är te.x. HCR-20.

- det är inte en diagnos via DSM eller ICD kod.
- det är inte det samma som ASP (diagnos) men mest snarlik - ASP är dock mer beteendeinriktad.
Beth Thomas får du däremot diskutera med de det berör. Jag är känd med fallet sen tidigare och vet att hennes teraput dödade ett annat barn med sin kram- och återfödelseterapi.
Citat:
Det är lätt för oss alla att finna fel på andra. Men våra egna fel har vi alla väldigt svårt att se.
Vi hittar fel på "andras ungar" men våra "egna barn" är så snälla. För vi själv är ju så fantastiska föräldrar och gör allting rätt. Jistaness!
Vad yrar du om? Jag har inte skrivit ett ord om några barn förutom att barn som har svåra psykopatiska drag kan vara ett rent helvete för föräldrarna, att de behöver stöd och insatser tidigt.
Dels via Hare, dels en länk via ditt citat.

Resten av din ständiga galla raderades och ignorerades.
Citera
2018-06-20, 12:02
Medlem
Citat:
Lägg ner Otto. Du är inte den rätte att leka läromästare. Det är inte så värst länge sen jag fick sitta om och om igen och beskriva skillnaden gällande ASP vs psykopati förutom PCL-R:

Beth Thomas får du däremot diskutera med de det berör. Jag är känd med fallet sen tidigare och vet att hennes teraput dödade ett annat barn med sin kram- och återfödelseterapi.

Vad yrar du om? Jag har inte skrivit ett ord om några barn förutom att barn som har svåra psykopatiska drag kan vara ett rent helvete för föräldrarna, att de behöver stöd och insatser tidigt.
Dels via Hare, dels en länk via ditt citat.

Resten av din ständiga galla raderades och ignorerades.
Du ska kanske sova på saken. Lägg dig och lyssna på en podd.
Det enda jag frågat dig om är, hur man diagnostiserar en ASP nu för tiden.
Diva förklarade så jag förstod.
Jag tror vi ofta missförstår varandra här i forumet.

EDIT: Det sista fetade. Det är ju det jag gör, diskuterar med de det berör. Men du lägger näsan i blöt hela tiden trots att jag försöker att ignorera dig i månader. Sedan vet vi alla att du är fena på att snabbt googla info. Om du känt till fallet på förhand Beth som du påstår, varför la du då inte dig i? Som du alltid gör igen o igen o igen......
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-20 kl. 12:41.
Citera
2018-06-20, 12:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Du ska kanske sova på saken. Lägg dig och lyssna på en podd.
Det enda jag frågat dig om är, hur man diagnostiserar en ASP nu för tiden.
Diva förklarade så jag förstod.
Jag tror vi ofta missförstår varandra här i forumet.
Sover gör jag när jag vill och podd lyssnar jag aldrig på.
Jag bryr mig inte ett dugg om vem som gjorde att det gick upp en talgdank - jag vet däremot hur tjatet gick och det handlade då rakt inte bara om hur man diagnostiserar.
För TVÅ månader sen skrev jag att PM saknar empati. Då hade du döpt det till "selektivt empatisk".
För TVÅ dagar sen fortsätter du med fel sakfakta om honom så jag hänvisar återigen till hans RPU:
Citat:
Och ingen har sagt att han är helt empatilös. Däremot låg empati och ett flackt känsloliv.¨
Citat:
Du får nog acceptera att jag ärligt säger som det är. Att jag inte helt förstår ännu.
Jag tycker att PM verkar selektivt empatisk. Men jag kan ha fel. Jag har inte era kunskaper inom rättspsykiatri.
Att PM verkar uppriktigt kramig och vänlig i sitt umgänge är,- att han är manipulativ enbart, enligt dig och Magica.

Men jag får inte ihop det riktigt. Det är en gåta för mig. Och det kan bero på att jag har bristande kunskaper.
För när det gäller Amagermannen så har han i sitt vuxna liv lyckats lura sin omgivning.
Men det fanns vittnen från hans barndom och ungdom som kunde motbevisa detta under rättegången.
Och berätta om hur kriminell och bedräglig han var under uppväxten.
(Några sådana vittnen finns inte i PMs historik från hans barn och ungdomsår. Saknas helt.)
Men enligt Danska psykprofessorn så är Amagermannen psykopat.(ASP)
Så för min del hade det hjälpt med en exakt diagnos. För då hade jag förstått bättre.
Citat:
Det kan jag acceptera, absolut. Däremot lider han allvarlig brist på empati så det korrigerade jag som sagt med citat från flertal live:
Du har således fel när du skriver nyord som "selektivt empatisk".
Senast redigerad av develi 2018-06-20 kl. 12:18.
Citera
2018-06-20, 12:24
Medlem
Citat:
Det har du missförstått Trollet. Jag tror att du sett för många stereotypa film psykopater.
"Bufallo Bill" finns inte på riktigt tex.
En seriemördare i Japan som nyligen greps. Som mördade kvinnor och styckade dem i sin lägenhet tex
Han dolde sitt ansikte i händerna och om jag inte missminner mig nu så bröt han helt ihop och grät.
Alla som gör förfärliga saker är inte psykopater.

Du har psykopater omkring dig. Åtminstone med antisociala störningar och låg empati. Det har vi alla. De är inte så trevliga (kan vara om de tjänar på det).
Men de är inga monster som du blir rädd för. Du pratar nog helt omedvetet med dem i vardagen.

Våldspsykopater är väldigt skrämmande däremot. Men jag tror inte kill seven var det. Inte Alieen Wuornos heller. (Hon hade inte den diagnosen men hon bedömdes som psykiskt frisk dagen innan hon avrättades. Trots att alla kan se/höra att hon är GALEN. Hennes pappa hade schizofreni. Och hon låter så.) Det finns annat som kan få folk att begå onda gärningar än psykopati faktiskt.
Och den ena våldspsykopaten är inte den andra lik. Annars hade vi inte behövt ha rättegångar så klart.
Ps Jag vill skaka dig åxå.

Klart det finns grader av psykopati. Det är bara att checka av Hares lista om man har en sån som klient eller i RPU. I denna tråd handlar det ju mest om de fullfjädrade sådana såsom PM och några till. Det som kommit ut om PM så toppar han troligen listans flesta punter. Med utgångspunkt från bland annat det Develi skrev :
- Der er tale om en svært dyssocial personlighedsstruktur. live tv2.
"Der er tale om en svær dyssocial personlighedsstruktur', står der videre." live eb
"Svær dyssocial personlighedsforstyrelse." live seoghör
"Peter Madsen er svært afvigende" live dr
"Han findes svært personlighedsmæssigt afvigende." live seoghör
"alvorlig mangel på empati, anger eller skyldfølelse."live dr
"Han beskrives som svært personlighedsmæssigt afvigende og polymorf pervers." live dr
"Peter Madsen er polymorf pervers - og således svært seksuelt afgivende." live dr
Citera
2018-06-20, 12:28
Medlem
Citat:
Sover gör jag när jag vill och podd lyssnar jag aldrig på.
Jag bryr mig inte ett dugg om vem som gjorde att det gick upp en talgdank - jag vet däremot hur tjatet gick och det handlade då rakt inte bara om hur man diagnostiserar.
För TVÅ månader sen skrev jag att PM saknar empati. Då hade du döpt det till "selektivt empatisk".
För TVÅ dagar sen fortsätter du med fel sakfakta om honom så jag hänvisar återigen till hans RPU.¨
Har du umgåtts dagligen med mördaren i 20 år eller mer?
Om du är seriöst intresserad av profilering så får du nog lyssna lite på dem som gjorde det.

Tex Så är det inte första gången som mördaren försvarade en kvinna som blivit utsatt för våld.
Det gjorde han även när Deidre var i ett destruktivt förhållande med en man som misshandlade henne.
Hur man ska tolka det vet jag inte. Men det får mig att fundera iallafall. De människor jag jobbat/känt med antisociala störningar (oftast blandstörningar) har inte varit helt empatilösa. Några har haft "tjuvaheder" som man kallar det samt någon slags moral iallafall. Och väldigt många har gillat djur.
Om de är lämpliga djurägare kan man alltid diskutera.

Det är skillnad på teori och praktik. Och även ASP kan vara komplexa. Det beror nog på graden av störning/störningar och andra omständigheter som tex självmedicinering av droger/alkohol mm.
Citera
2018-06-20, 12:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Har du umgåtts dagligen med mördaren i 20 år eller mer?
Om du är seriöst intresserad av profilering så får du nog lyssna lite på dem som gjorde det.

Tex Så är det inte första gången som mördaren försvarade en kvinna som blivit utsatt för våld.
Det gjorde han även när Deidre var i ett destruktivt förhållande med en man som misshandlade henne.
Hur man ska tolka det vet jag inte. Men det får mig att fundera iallafall. De människor jag jobbat/känt med antisociala störningar (oftast blandstörningar) har inte varit helt empatilösa. Några har haft "tjuvaheder" som man kallar det samt någon slags moral iallafall. Och väldigt många har gillat djur.
Om de är lämpliga djurägare kan man alltid diskutera.

Det är skillnad på teori och praktik. Och även ASP kan vara komplexa. Det beror nog på graden av störning/störningar och andra omständigheter som tex självmedicinering av droger/alkohol mm.
VI PRATAR OM PETER MADSEN SOM HELT SAKNAR EMPATI OCH HAR SVÅR PSYKOPATI.
Citera
2018-06-20, 12:39
Medlem
Citat:
Snälla du bläddra bakåt i tråden. Det är inte lite dynga. Det är så man tror att ni är helt maniska och drivs av enbart vrede. (Obs.Antagande. Det är väl ok att jag gissar och antar att jag vet vad som är sanning här.)
Ni måste framhäva er själva på andras bekostnad om INGENTING.
Kära nån. Vi är överens i tråden i stort. Vem är det som ältar i låååånga blogginlägg.
Bläddra bakåt eller starta en blogg!

Jag t.ex drivs inte av vrede mot PM. Vi har aldrig mötts. Men däremot känner jag äckel och avsky för hans gärning. Hela han är en fejk, en dubbelnatur i samvaro med andra. Han låtsas utåt att han är en trevlig person, samtidigt som det rör sig helt annat i hans huvud - alltid nån typ av vinst för hans egen del. Det framkommer i bl.a RPUn där han betecknas som gränslös, en patologisk lögnare (ljuger om allt) och är manipulativ men har alltså dolt det för sin omgivning. Måste ha varit en chock för dem att inse det.
Citera
2018-06-20, 12:45
Medlem
Citat:
Fallet Marybeth är det nu tre skribenter som vid tre tillfällen angett som ett exempel på ett "ont" barn, en obotbar barnpsykopat. Väldigt okunnigt. Och ett belägg för hur folk slarvdömer samt generealiserar.
She actually suffers from an attachment disorder - a disorder that comes about when children such as Beth face abuse early in life.

Man känner sig ju bättre själv, när man dömer tom ett litet barn!
Och när något INTE är sant så vill jag invända. Även om det inte passar somligas "agenda".

"Sen ska du sluta leka" trådprofilerare om skribenter, som du är väldigt ytligt bekant med.
Inser inte du hur farligt det är? Att använda teoretiska kunskaper och "profilera" skribenter rakt ut i det blå? Det är väldigt omdömeslöst,okunnigt samt farligt. Det är sådant som kan leda till tragedier samt allvarliga konsekvenser.
Bara oempatiska nättroll håller på med sådant. Det är lätt för oss alla att finna fel på andra. Men våra egna fel har vi alla väldigt svårt att se.

Ps. Jag lägger mig inte i hur folk skriver. Men adressera det inte till mig. Skriv ett eget inlägg om vad du har på hjärtat istället.

Mary Beth var inget "ont" barn, men hon begick onda handlingar. Inte bara en gång. Såg du den andra videon jag la in? DÄR har du också ett från barndomen skadat barn, men som har noll empati.
Citera
2018-06-20, 12:47
Medlem
Citat:
VI PRATAR OM PETER MADSEN SOM HELT SAKNAR EMPATI OCH HAR SVÅR PSYKOPATI.
Men du gör väl en EGEN profil? Eller apar du efter andras åsikt som passar din åsikt?
Jag tror nog att folk kan läsa innantill själv.

Jag trodde att du objektiv utredde mördarens liv samt görande.
Källa på HELT SAKNAR EMPATI och SVÅR PSYKOPATI.
Kort svar tack.
Citera
2018-06-20, 12:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Men du gör väl en EGEN profil? Eller apar du efter andras åsikt som passar din åsikt?
Jag tror nog att folk kan läsa innantill själv.

Jag trodde att du objektiv utredde mördarens liv samt görande.
Källa på HELT SAKNAR EMPATI och SVÅR PSYKOPATI.
Kort svar tack.

Men SNÄLLA människa... sitter du i en egen bubbla totalt ignorant?!

Jag har väl för fan hänvisat till RPU hela tiden ur de live som redan ligger i tråden.
Det samma som diva59 sen hänvisade till för en tid sen.
Vi är flertal som haft diskssioner om detta sen det framkom via live.

I spoilern ligger tre sammanfattningar ur flertal olika live om mentalerklæring från psykiatriker och Retslægerådet.
Fortsättningsvis citat från psykiatriker om vad den danska terminologin innebär samt en länk med PMs egna uttalanden om sig själv:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in