2018-06-20, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Spelar ingen roll. Skicka hem dom ändå. Jag prioriterar USA'S riktiga befolkning istället för en mänsklig produkt som är födda för att jobba för halva lönen.

Ja. Mexiko är ett boskap av låglönefolk.

Trevlig människosyn. Ok, så du vill prioritera USA's riktiga befolkning... Menar du indianerna då eller med tanke på att amerikaner till stor del består av latinos, svarta, asiater och européer. Så latinos med uppehållstillstånd i USA är bättre än latinos i Mexiko? Låglönefolk... Fan detta var ngt av det mest idiotiska jag läst på Flashback. Om du nu är idiotfullblodsrasist så borde du väl vara det med tanke på din egen ras eller i varje fall en ras. Amerikaner är ingen ras. Du...Tom.of.Finland är du finsk mongol förresten?
Citera
2018-06-20, 00:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Passar ju sig bra nu när det pratas om USA ska lämna mänskligarättigheters rådet.
Sen att den nämnda orsaken är Israel/Palestina är en annan femma, men detta med barnen lär knappast saktat ned nått om nu det sker.

Men det skulle måla upp en MYCKET tydlig bild av USA, och då att rättigheter har bara Amerikaner(knappt dom ibland).
Bara en ytterligare anledning för andra nationer leta upp mer stabilare vänner.

Dock en slutsats kan man göra, Republikaner gillar inte mänskliga rättigheter.

Vill du och andra snyftare att vuxna ska placeras med barn, med alla problem som t.ex. sexuella övergrepp som det medför?
Citera
2018-06-20, 00:31
Medlem
Daniel501s avatar
Vilket absurt ämne, samma Media som kallade Trump för en landsförrädare för att han skulle ha samarbetat med Ryssland som visade sig vara fejk och istället var det Obama, Hillary Clinton och Demokraterna som samarbetade med Ryssland.

Samma media som kallade Trump för en förrädare för att han initierade fredssamtal mellan 2 länder som varit i krig i nästan 80 år..

Samma Media som hellre hade sett ett kärnvapenkrig för att kunna säga "Hah, Trump hade fel!"

Samma Media ska nu berätta hur ond Trump är som värnar sitt egna folk först och försöker reda upp kaoset som Obama och varje korrupt pajas med ett charmigt leende har lämnat efter sig de senaste 60 åren, om inte längre?

Vad sägs om att dessa "asylanter" drar tillbaka och reder upp sina egna länder istället för att snylta på USA/Europa?

"I feel like the left just sits in a room spinning a bingo cage wheel with problems that have been around for decades... they pull one out once a month, blame it on Trump, offer zero solutions, then act like they're saving the world because they're all upset all of a sudden."
Senast redigerad av Daniel501 2018-06-20 kl. 00:37.
Citera
2018-06-20, 02:53
Medlem
zergrushs avatar
Sekten fortsätter yra om "Clinton och Obama!!!" för att tom. de själva vet att det inte går att försvara detta!

Det är dags för fundamentalisterna att börja leva i verkligheten nu:
http://www.politifact.com/punditfact/statements/2018/jun/19/matt-schlapp/no-donald-trumps-separation-immigrant-families-was/
Citat:
Citat:
  • "The Trump administration’s policy of separating families is' the same way Barack Obama did it.'"
  • FALSE
No, Donald Trump’s separation of immigrant families was not Barack Obama’s policy
Så det vore klädsamt om de kunde lämna denna medvetna lögn där den hör hemma: (FB) Konspirationer och alternativa teorier

För vad som har hänt är helt enkelt detta:
https://twitter.com/ChrisMurphyCT/status/1008763966766632960
Citat:
Ursprungligen postat av Senator Chris Murphy
"The President of the United States has stolen 2,000 little children from their parents and locked them in cages, to be released only if Congress gives him money to build a wall with Mexico."
Barn är satta i koncentrationsläger av Boko HaraMAGA!
Senast redigerad av zergrush 2018-06-20 kl. 02:56.
Citera
2018-06-20, 03:12
Medlem
Citat:
Passar ju sig bra nu när det pratas om USA ska lämna mänskligarättigheters rådet.
Sen att den nämnda orsaken är Israel/Palestina är en annan femma, men detta med barnen lär knappast saktat ned nått om nu det sker.

Men det skulle måla upp en MYCKET tydlig bild av USA, och då att rättigheter har bara Amerikaner(knappt dom ibland).
Bara en ytterligare anledning för andra nationer leta upp mer stabilare vänner.

Dock en slutsats kan man göra, Republikaner gillar inte mänskliga rättigheter.

Om detta drägg inte vill bli separerade från sina barn kan dessa kriminella välja att inte försöka smita in i USA med sina underlägsna gener och tjugo ungar med olika fäder. Men denna självklara sanning dryftas aldrig i media.

PK-vänstern må gråta krokodiltårar men den tysta majoriteten av amerikaner står på Donald Trumps sida. Denne man är tamejfan det bästa som hänt världen de senaste 40 åren.
Citera
2018-06-20, 03:35
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
En mur håller aldrig drogerna borta, är du såpass korkad och tro detta?
Man klarar inte ens hålla de bevakade övergångarna fria från droger.

Jodå..får Trump bygga muren som han vill med den bevakning som han vill så kommer inte något knark över den gränsen. Inga barn kommer sitta i vänsterns burar.

Citat:
Vadå kalla vad jag vill, det du säger är ju fel.
Dock att du som rasse plockat ut en detalj som passar dig, men de skulle aldrig ens funderat på Sverige om det inte vore för ett krig.
Sen tycker jag inte det är bra heller, men av rätt anledningar and patetiska rasse anledningar.

Vad fan snackar du om? Jag antar en definition som jag tror på. Om du skall säga att jag har fel så får du komma med något som övertygar. Det gör du inte och därför så är det du som är rasisten. ("rasse" låter som något pundarkollo. Vad hänger du med för individer egentligen?)

Citat:
Hur stoppar Trump tårgas genom att skilja föräldrar med barn sa du?
Skulle det vara bättre och låsa in dom än tårgas?

Det går inte ens förstå vad du skriver. Skall Trump stoppa tårgas genom att skilja föräldrar med barn. Har jag sagt det? Svar nej det har jag inte sagt. Stoppa tårgas? Är du sjuk eller är det vänsterflum. Fattar nada.

Citat:
Vet inte om överklaga med Trump, han gör nästan inget så inte mycket att överklaga från början.
Dock en del ad hominems om vänstern, som jag bara antar är alla som är vänster om dig, dvs du inte har en aning i vad vänster är verkar det som.

Återigen så är dina meningar i princip omöjliga att förstå. Vem skall överklaga med Trump. Resten är lika obegripligt. Fan är du väck nu eller? Vad gör du ..super, röker??
Citera
2018-06-20, 06:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vill du och andra snyftare att vuxna ska placeras med barn, med alla problem som t.ex. sexuella övergrepp som det medför?
Om man har föräldrar som begår sexuella övergrepp på sina egna barn, ja, i dom få fallen får man hantera detta.
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jodå..får Trump bygga muren som han vill med den bevakning som han vill så kommer inte något knark över den gränsen. Inga barn kommer sitta i vänsterns burar.

Vad fan snackar du om? Jag antar en definition som jag tror på. Om du skall säga att jag har fel så får du komma med något som övertygar. Det gör du inte och därför så är det du som är rasisten. ("rasse" låter som något pundarkollo. Vad hänger du med för individer egentligen?)

Det går inte ens förstå vad du skriver. Skall Trump stoppa tårgas genom att skilja föräldrar med barn. Har jag sagt det? Svar nej det har jag inte sagt. Stoppa tårgas? Är du sjuk eller är det vänsterflum. Fattar nada.

Återigen så är dina meningar i princip omöjliga att förstå. Vem skall överklaga med Trump. Resten är lika obegripligt. Fan är du väck nu eller? Vad gör du ..super, röker??
En mur påverkar inte drogernas förmåga att nå över gränsen, är du så naiv menar du att du inte ens förstår en så enkel sak?

Om du ska prata tro så ta det på rätt ställe.
För är faktiskt helt ointresserad i vad du tror, även så är du en urtypen av rasse verkar det som.

Jag ställer frågan till dig(Hur stoppar Trump tårgas genom att skilja föräldrar med barn sa du?
Skulle det vara bättre och låsa in dom än tårgas?
).
Och det du som pratar om tårgasen ska fram.
Så när ska du svara på frågan?
Eller ska vi bara inse du inte hade en susning i vad du pratade om med tårgasen?

Ja, hur ska man kunna överklaga vad Trump säger på twitter och aldrig når verkligheten.
Eller kanske du tillhör de som tror twitter är samma som vad som händer i vilka beslut som klubbas igenom?
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Om detta drägg inte vill bli separerade från sina barn kan dessa kriminella välja att inte försöka smita in i USA med sina underlägsna gener och tjugo ungar med olika fäder. Men denna självklara sanning dryftas aldrig i media.

PK-vänstern må gråta krokodiltårar men den tysta majoriteten av amerikaner står på Donald Trumps sida. Denne man är tamejfan det bästa som hänt världen de senaste 40 åren.
Det är fortfarande Trump som gjort dessa beslut, och han som får ta ansvaret för dessa.
Men detta går väl stick i stäv med att man inte vill vara med på mänskliga rättigheter längre.

Sen det enda du berättar där, är att du är en rasse.
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Trevlig människosyn. Ok, så du vill prioritera USA's riktiga befolkning... Menar du indianerna då eller med tanke på att amerikaner till stor del består av latinos, svarta, asiater och européer. Så latinos med uppehållstillstånd i USA är bättre än latinos i Mexiko? Låglönefolk... Fan detta var ngt av det mest idiotiska jag läst på Flashback. Om du nu är idiotfullblodsrasist så borde du väl vara det med tanke på din egen ras eller i varje fall en ras. Amerikaner är ingen ras. Du...Tom.of.Finland är du finsk mongol förresten?
Det är en rasse av rang, han försökt i veckor säga till mig att h*n inte är en rasse.
Men sen nästa mening pratar om raser som de ska utrotas och särskiljas.
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Vilket absurt ämne, samma Media som kallade Trump för en landsförrädare för att han skulle ha samarbetat med Ryssland som visade sig vara fejk och istället var det Obama, Hillary Clinton och Demokraterna som samarbetade med Ryssland.

Samma media som kallade Trump för en förrädare för att han initierade fredssamtal mellan 2 länder som varit i krig i nästan 80 år..

Samma Media som hellre hade sett ett kärnvapenkrig för att kunna säga "Hah, Trump hade fel!"

Samma Media ska nu berätta hur ond Trump är som värnar sitt egna folk först och försöker reda upp kaoset som Obama och varje korrupt pajas med ett charmigt leende har lämnat efter sig de senaste 60 åren, om inte längre?

Vad sägs om att dessa "asylanter" drar tillbaka och reder upp sina egna länder istället för att snylta på USA/Europa?

"I feel like the left just sits in a room spinning a bingo cage wheel with problems that have been around for decades... they pull one out once a month, blame it on Trump, offer zero solutions, then act like they're saving the world because they're all upset all of a sudden."
Utredningen är inte klar än, så du är alldeles för tidigt ute för kalla det för en lögn.
Och alla Ryssar finns ju där har man redan konstaterat, men nu har ju rättsväsendet(ej Mueller) satt dom i häktet då de försöker påverka utredningen.
Dock är enda frågan som dyker upp av intresse, varför påverka den när man säger det inte finns nått samarbete?

Och den "fred" du pratar om, den har innehållit ord som "jag har större knapp än dig" osv med liknande.

Och plocka på ett enda namn än Trump här eller republikaner, bara berättar att ni vet det är fel.
Konstigt jag hört "Vet du inte om att Trump är president", men när det komerm nått så här negativt och mot barn på detta.
Så är Trump inte längre president, är inte detta är en extremt intressant iakttagelse?
Och hur uppstår denna selektivitet utan att ni vet om att det är fel?

Mitt svar ni vet hur fel det är, men efter som ni är så extremt fast i vi mot dom, så försvarar ni absurda händelser genom prata om Obama som han hade ett jävla skit med detta och göra.
Obama var en av de mest framgångsrika på att deportera ut invandrare, så hur tänkte du där?
Eller tänkte du ens?
Senast redigerad av klyban 2018-06-20 kl. 07:04.
Citera
2018-06-20, 08:04
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Intressant att Mexikanerna fortsätter försöka ta sig över gränsen illegalt, med ungar dessutom. Trots att dom vid det här laget bör veta vad som gäller.
Citera
2018-06-20, 08:07
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Intressant att Mexikanerna fortsätter försöka ta sig över gränsen illegalt, med ungar dessutom. Trots att dom vid det här laget bör veta vad som gäller.
Det behövs uppenbarligen hårdare tag för att få dem att fatta att de inte är välkomna. Water boarding kanske?
Citera
2018-06-20, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Det är självklart rätt och riktigt. Nästan 90% av fallen handlar om barn som försökt smugglas in i landet av någon som inte är dennes vårdnadshavare. Så barnen har i nästan alla fall redan separerats ifrån sina föräldrar när de når gränsen. Inom 72 timmar efter att de omhändertas förflyttas de till hem med alla bekvämligheter man kan önska sig och de får även skolgång. I väntan på förflyttning är det väl dock lite spartansk men barn som försöker passera gränsen illegalt tyckte jag de sa hade ökat med över 300% så i ett normal läge kanske man hade kunnat få ner de 72 timmarna och då är detta verkligen en icke-fråga.
Läste att kvinnor som smugglas utsätts för sexuella övergrepp i 50% av fallen. Så 1 av 2 kvinnor blir angripna på vägen av dessa människosmugglare.
Det kan då inte vara orimligt att utreda vems barnet tillhör, när de kommer till gränsen?
Citera
2018-06-20, 08:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka

Det är dock inte fängelsestraff på att kliva över gränsen illegalt i usa utan klassat som en missdiminor, med andra ord om du kör bil utan bälte eller snattar etr tuggummi så begår du samma nivå av brott.

Är det fortfarande olagligt?

Ja, men det är inte ett tillräckligt stort brott för att arrestera familjer
Citera
2018-06-20, 08:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Läste att kvinnor som smugglas utsätts för sexuella övergrepp i 50% av fallen. Så 1 av 2 kvinnor blir angripna på vägen av dessa människosmugglare.
Det kan då inte vara orimligt att utreda vems barnet tillhör, när de kommer till gränsen?

Folk har dock börjat ifrågasätta vart bilder på flickorna är, det enda vi får se just nu är hur pojkarna har det.

Tydligen så ska det även ha kommit fram att det finns vissa gränsvakter som har krävt sex med antingen kvinnorna eller deras barn för att låta dem passera så det är en enda röra där nere just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in