2018-06-19, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vet inte. Hur tänker du? Varför skulle en laglydig människa riskera fängelse?
Verkar det vara ett bra samhälle enligt dig?
Varför ska en laglydig man vilja gifta sig?
2018-06-19, 14:01
Medlem
En seriös fråga till feministerna eller kvinnorna i tråden, är äktenskapet förlegat? Tycker ni att det har en plats eller bör vi helt enkelt ha anarki när det kommer till familje- och parbildning?
Är monogamin således också ett ohållbart ideal?

Ställningstagandet i denna fråga blir essentiellt för fortsatt diskussion kring ämnet eftersom enda anledningen till att diskussion kring kvinnors promiskuösitet uppkommer på grund av monogami- och äktenskapsidealet.

Jag utgår och har utgått från att de flesta kvinnor ändå vill leva i monogama relationer och kanske även äktenskap, men det kanske är fel? Om utgångspunkten är att monogami och äktenskapet är förlegat måste jag sålla mig in i feminismens tankar kring sexuell frigörelse för kvinnan eftersom anarki inte kan råda med begränsningar.
2018-06-19, 14:16
Medlem
Vidare vore det fint om vuxna människor slutade ljuga och slutade sprida myten om att det är lugnt att sexa runt så länge man har kondom. Kondomer skyddar inte mot allt och främst inte mot infektioner.
2018-06-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Varför ska en laglydig man vilja gifta sig?

För att försäkra en trygg framtid för sina barn och sin blivande hustru.
För att alla familjemedlemmar skall kunna kämpa för familjen utan att behöva oroas sig
över att det skulle vara en tillfällig konstruktion utan värde i framtiden.
2018-06-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
En seriös fråga till feministerna eller kvinnorna i tråden, är äktenskapet förlegat? Tycker ni att det har en plats eller bör vi helt enkelt ha anarki när det kommer till familje- och parbildning?
Är monogamin således också ett ohållbart ideal?

Ställningstagandet i denna fråga blir essentiellt för fortsatt diskussion kring ämnet eftersom enda anledningen till att diskussion kring kvinnors promiskuösitet uppkommer på grund av monogami- och äktenskapsidealet.

Jag utgår och har utgått från att de flesta kvinnor ändå vill leva i monogama relationer och kanske även äktenskap, men det kanske är fel? Om utgångspunkten är att monogami och äktenskapet är förlegat måste jag sålla mig in i feminismens tankar kring sexuell frigörelse för kvinnan eftersom anarki inte kan råda med begränsningar.

Jag tror att i takt med att människans medelålder höjs så rejält som den nu gjort på de 2000 år vi har någorlunda koll på, så är det orimligt att tro att människor ska vara monogama hela sina liv eller bara ha sex med en enda etc. Eller är det någon som vill räcka upp handen och hävda att de gärna haft sex i 75 år med en enda individ?
Så man kan ju försöka men samtidigt vara realist.

Sen nej..det går utmärkt kombinera sexuellt utlevande liv i ungdomen ex. med ett äktenskap vid mer mogen ålder, det har män gjort i alla tider, varför skulle inte det går för kvinnor?
2018-06-19, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Eller är det ninmotionhosting.com.domaingon som vill räcka upp handen och hävda att de gärna haft sex i 75 år med en enda individ?

Här har du absolut en poäng, men det hindrar inte att män hellre vill ha trogna kvinnor vid giftermål, medan kvinnor inte har samma prioritet. Du har liksom fortfarande ingen rätt att tvinga män att gifta sig med lättfotade kvinnor. Inte heller att hindra dem från att upplysa kompisar om vilka som är lätta att få säng. Det är väsentlig information för killar.
2018-06-19, 14:41
Medlem
Citat:
Jag tror att i takt med att människans medelålder höjs så rejält som den nu gjort på de 2000 år vi har någorlunda koll på, så är det orimligt att tro att människor ska vara monogama hela sina liv eller bara ha sex med en enda etc. Eller är det någon som vill räcka upp handen och hävda att de gärna haft sex i 75 år med en enda individ?
Så man kan ju försöka men samtidigt vara realist.

Sen nej..det går utmärkt kombinera sexuellt utlevande liv i ungdomen ex. med ett äktenskap vid mer mogen ålder, det har män gjort i alla tider, varför skulle inte det går för kvinnor?

Sammanfattat: Ni (du?) vill ha kakan och äta den också.
2018-06-19, 14:47
Medlem
Citat:
Sammanfattat: Ni (du?) vill ha kakan och äta den också.

Jepp, för i detta fall finns ingen motsättning.
Individers sexliv eller underliv är ingen kaka som kan ätas upp, dvs försvinna vid bruk.
Senast redigerad av Merapi 2018-06-19 kl. 14:52.
2018-06-19, 14:58
Medlem
Citat:
Jepp, för i detta fall finns ingen motsättning.
Individers sexliv eller underliv är ingen kaka som kan ätas upp, dvs försvinna vid bruk.

Nej, men den har ett bäst före-datum samt risk för skadat gods.
2018-06-19, 15:01
Medlem
Citat:
Nej, men den har ett bäst före-datum samt risk för skadat gods.

Verkligen? På vilket sätt ruttnar fittor eller blir skadade av att ha sex?
2018-06-19, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
För att försäkra en trygg framtid för sina barn och sin blivande hustru.
För att alla familjemedlemmar skall kunna kämpa för familjen utan att behöva oroas sig
över att det skulle vara en tillfällig konstruktion utan värde i framtiden.
Så män är intresserade av äktenskap alltså.
2018-06-19, 15:12
Medlem
Alla dessa ledsna pojkar som inte får vad de vill ha. Varför ska de ta ut det på de som får vad de vill ha?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in