2018-06-18, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Mer och mer. När till och med MSM släpper förbi krönikor som sågar zlatten har det gått långt. Jag tror han förstört det lilla varumärke han hade i Sverige. När jag ser zlatten i Volvoreklamer och Samsungreklamer tänker jag aldrig mer en Volvo eller en Samsung. Jag provoceras av att de anlitar honom, ungefär som jag provocerades av att Audi hade Kakan Hermansson som affischnamn innan hon raskt plockades bort.

Absolut. För att ha en tillstymmelse till att komma undan med att vara en så arrogant reklampelare måste man prestera sportsligt, och nu när han är en föredetting blir det bara patetiskt på alla nivåer. Se vilken liten skolpojke Zlatan ser ut som när han träffar en äkta sportstjärna i USA:

https://nst.sky.it/immagini/sport/nba/2018/04/09/738-462/NBA_Ibra.jpg

Och för att adressera elefanten i rummet: Zlatan är fan tanig med de flesta mått mätt. Han har uppenbarligen inte de genetiska förutsättningarna för att lägga på sig bra med muskler. Här är en färsk bild:

https://nordic.businessinsider.com/contentassets/36e42593f01748da94ea30faf8aa5955/5abff874479e621a008b473b.png?preset=article-image

Ett benrangel med lite axlar. Speciellt i USA håller det helt enkelt inte att se ut så och samtidigt ha hög svansföring. Kändiskulturen där kräver att män är muskulösa, och varenda amerikansk manlig C-kändis är mera biff än Zlatan.

I Sverige är han körd. Och i USA tröttnar de nog snart också på ett bosniskt benrangel som kommer dragandes med sina arroganta och pinsamma skämt.
Senast redigerad av LordBanister 2018-06-18 kl. 14:14.
Citera
2018-06-18, 17:13
Medlem
JagSerUfos avatar
Självklart är det synd att han inte spelar med laget, det märktes klart och tydligt att vi hade behövt honom i dagens match då anfallet kändes väldigt trubbigt och mot bättre lag har vi inte råd att missa chanser till mål. Men kan förstå att folk tröttnat på hans personlighet men han kan göra mål och vi behöver en vass spelar i anfallet.
Citera
2018-06-18, 20:04
Medlem
carljoakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Självklart är det synd att han inte spelar med laget, det märktes klart och tydligt att vi hade behövt honom i dagens match då anfallet kändes väldigt trubbigt och mot bättre lag har vi inte råd att missa chanser till mål. Men kan förstå att folk tröttnat på hans personlighet men han kan göra mål och vi behöver en vass spelar i anfallet.
Jag är rätt övertygad att vi inte hade varit i VM med Zlatan. Janne hade inte fått vara den ledaren för laget med en så dominant spelare. Zlatan hade kvävt lagandan.

Sen har jag svårt att klaga på nuvarande truppen. De tog oss till WM och har fixat 3p i första matchen.
Citera
2018-06-18, 21:02
Medlem
Mycatisonfires avatar
Bara jag som knappt kan höra vad zlatan säger i sina reklamer?
Citera
2018-06-18, 21:51
Medlem
En av Sveriges största sportjournalister uttalar sig:

Citat:
Tycker du att det var rätt eller fel av Janne Andersson att markera på det här sättet?

– Jag förstår Janne och jag tycker att det är oerhört sorgligt att det har blivit så här. Att den störste spelaren någonsin i svensk fotboll inte på något sätt kan vara en del av Sverige längre. Efter allt som förbundet har gjort för honom, man har försökt med allt från staty till bra relationer och så blir det så här.

– Men detta är någonting som Zlatan själv byggt upp genom sitt beteende.

– Jag tycker att det är sorgligt att Zlatan är i Ryssland men inte kommer till Sverigepremiären. Vi har ju sett honom stå i gul landslagströja och dansa och hoppa i reklam. Men att göra samma sak här på läktaren och hjälpa det svenska landslaget passar tydligen inte.

– Jag tycker att Zlatan borde stötta landslaget i stället för att raljera över det.
Citera
2018-06-18, 21:59
Medlem
Nu säljer han saker åt Apoteket också. Snart syns han väl i en ICA-reklam
Citera
2018-06-18, 22:02
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
En av Sveriges största sportjournalister uttalar sig:

Säg mig vem det facking var som uttalade sig.
Citera
2018-06-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Nu säljer han saker åt Apoteket också. Snart syns han väl i en ICA-reklam

Apoteket är dessutom statsägt. Det vill säga våra skattepengar går rakt ner i hans reklamkonto.
Citera
2018-06-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Säg mig vem det facking var som uttalade sig.

Vilket Zlatan-uppträdande. När du inte får vara med står du och gormar utanför arenan istället. Jag gör en Janne och säger att du inte har något med den informationen att göra.
Citera
2018-06-18, 22:38
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carljoakim
Jag är rätt övertygad att vi inte hade varit i VM med Zlatan. Janne hade inte fått vara den ledaren för laget med en så dominant spelare. Zlatan hade kvävt lagandan.

Sen har jag svårt att klaga på nuvarande truppen. De tog oss till WM och har fixat 3p i första matchen.

Det känns som laget lever mycket på tillfälligheter dom tar 3 poäng med hjälp av en straff, dom var det bästa laget idag men hade behövt en vass spelare där framme. Hade varit skoj att se hur laget varit med Zlatan på topp. Men tycker inte att spelet ska kretsa runt han utan att han skulle vara en i laget. Mot Tyskland och Mexiko kommer vi inte klara av att vara det bästa laget tror jag och då är det viktigt att chanserna sitter vilket dom inte gjorde idag. Men kanske vi kan klara oavgjort mot Tyskland om vi har tur
Citera
2018-06-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Vilket Zlatan-uppträdande. När du inte får vara med står du och gormar utanför arenan istället. Jag gör en Janne och säger att du inte har något med den informationen att göra.
Fast även jag underar...

Som en utlandssvensk som nog såg detta hända. Har tidigare skrivit att han inte har förändrats utan att Sverige har förändrats. Och eftersom han lever i en skyddad verkstad har han inte kunnat uppfatta detta.

Tidigare var han härligt osvensk, nu är han en typisk blatte. Men han beter sig på samma vis. Han är oförändrad det är Sverige som nu ändrar sig. För sent såklart för att det politiskt ska kunna göra en skillnad.

De som nu vill ha en förändring skulle ha stått på barrikaderna med mig. Nu handlar det om hur svenskarna ska kunna anpassa sig till den nya verkligheten. Jg önskar er all lycka, på fullt allvar. Men striden är förlorad sedan länge...
Citera
2018-06-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fast även jag underar...

Som en utlandssvensk som nog såg detta hända. Har tidigare skrivit att han inte har förändrats utan att Sverige har förändrats. Och eftersom han lever i en skyddad verkstad har han inte kunnat uppfatta detta.

Tidigare var han härligt osvensk, nu är han en typisk blatte. Men han beter sig på samma vis. Han är oförändrad det är Sverige som nu ändrar sig. För sent såklart för att det politiskt ska kunna göra en skillnad.

De som nu vill ha en förändring skulle ha stått på barrikaderna med mig. Nu handlar det om hur svenskarna ska kunna anpassa sig till den nya verkligheten. Jg önskar er all lycka, på fullt allvar. Men striden är förlorad sedan länge...

Han har nog omedvetet varit en ofantlig PR-maskin för invandring och de krafter som velat ha hög invandring. Titta, han är osvensk men ni gillar honom ändå! Utöver honom fanns det ingen osvensk invandrare som svenskar kunde relatera till. Zlatan blev ett vaselin för penetrerande element om vi säger så.

Minns fortfarande första debatten någonsin mellan Jimmie och Mona Sahlin år 2007. Zlatan nämndes första minuten, Rosengård i andra.

https://www.sydsvenskan.se/2007-04-19/akesson-nojd-sahlin-arg-efter-historisk-debatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in