2018-06-17, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jo,jag har verkligen sagt adjö till dig o M.
Jag avser inte att sluta samtala med andra skribenter ibland.

Svar på det fetade. Någon som har familjemedlemmar att ta hänsyn till. Och inte bara tänker på sig själv. Det är många som får stå ut med en hund i familjen samt gå ut och gå med den för sina barns samt partners skull.

Som jag sade, du äger ut alla tack vare livet. I mitt fall barn.

Just detta med dubbeliv. Vi har där samma ståndpunkt. Madsen är öppen och mer än öppen i fall du frågar mig, Ja frågar dig?
Citera
2018-06-17, 22:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t

Just detta med dubbeliv. Vi har där samma ståndpunkt. Madsen är öppen och mer än öppen i fall du frågar mig, Ja frågar dig?
Madsen är psykopat och grandios. Han till och med förbannar sig själv för detta att han inte kan hålla käften.
Citera
2018-06-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Man kan använda sunt förnuft och inse VAD personer säger, sätta det i ett sammanhang och inse att det är nåt som inte stämmer.
Fortsättningsvis är PM psykopat - han har NOLL empati men han har HUNDRA PROCENT manipulativ sida. Han är en PATOLOGISK LÖGNARE enligt de som är de mest skärpta på rättspsykologi i Danmark.

Det trams du drar in har absolut ingen bäring.

Det fetade:När det gäller forskning bör man läsa brett. Och det är lika farligt att blint TRO på en typ av forskning som det är att blint TRO på en ideologi eller religion. Och sedan ska man inte förakta praktisk arbetslivserfarenhet heller.

https://www.youtube.com/watch?v=ilb4beZ_wQo
Bedömer du denna seriemördaren som Psykopat? Enligt din Psykopatmall?
Citera
2018-06-17, 23:00
Bannlyst
Citat:
PM's kriminella fantasier går som en röd tråd genom åren och intensifieras i samband med sjösättning av UC3.

- pratar om Kögebukten som perfekt dumpningsplats för lik (2008/2009)
- fantasier om att inleda en kriminell bana, att jagas av polis (december 2014)
- fantasier om det perfekta brottet, att jagas av polis till havs, sjöss och på land (våren 2017)
- pratar om sig själv som kriminell, Kapten Nemo, förlorad ubåt, spränga Refshaleøen samt kidnappning (maj 2017)
- Mordplan i UC3: fastbunden kvinna, hobbykniv på halsen, genomborras med spett (4 augusti 2017)
- pratar om sig själv som psykopat, huvudmisstänkt för mord (10 augusti)

2008/2009
- gömma lik i Kögebukt:

December 2014
- Fantasi om att jagas av polis. PM ville inleda "en kriminel løbebane" (uttalat ett halvår efter han blivit utkastad från CS):

Våren 2017
- Fantasi om att jagas av polis i utryckningsfordon och helikopter - till havs, i luften och på land. Han vill begå det perfekta brottet:

Maj 2017
- Planerad sjösättning till Nautilus "födelsedag" enligt PM (inte varit i bruk sen 2010).
- inhandlar den 50 cm långa skruvmejseln.
- påbörjar invitation av tre kvinnor att följa med på utflykt i ubåten.

Under sommaren förändras invitationerna:
PM vill att kvinna 1 ska åka med ensam (utan barn) och samma sak sker med de två väninnorna (enbart den ena kontaktas). Han ringer kvinna 1 vid två tillfällen, vilket var ovanligt. 26 juli ringer han även en av de två väninnorna men hon svarar inte.

Kvinna 1:
"I maj 2017 taler de to om, at de skal ud med ubåden.
- Jeg kan få lov til at tage en tur med nogle børn jeg kender, og så kunne vi lave en picnic, siger vidnet, der fortæller, at den plan ændrer sig i juni og juli.
- Pludselig skriver han, at vi kan starte med, at det kun er mig, der skal med ud på ubåden. For vi skal lige se, om jeg kan lide det først, siger vidnet." live eb

Han skriver om sig själv som kriminell till vittnet:
"Peter Madsen skriver også om at sprænge refshaleøen i luften, som Kaptajn Nemo, da han mister Nautilus.
'Da jeg jo så er blevet kriminel, så kan jeg jo alligevel godt kidnappe dig, mand og børn', skriver Peter Madsen også." live tv2

Augusti 2017
I början av augusti återkommer han till kvinna 1, hon uppfattar honom manisk, flirtande och mer insisterande:
"- Jeg syntes, han virkede lidt manisk, siger vidnet.
Hun mener, at Peter Madsen virkede som om, han var interesseret i noget seksuelt. Hun følte, han pludselig intensiverede kontakten." live tv2

4 augusti
- PM skriver om mordplan i Nautilus till en av älskarinnorna:
"Jeg har en (mord) plan klar som en stor nydelse"
"Du skal bindes fast til Nautilus"
"Jeg binder dig fast og gennemborer dig med et stegespyd"
"Så kommer hobbykniven frem og kikker på din hals...hvor er pulsåren"
live seoghör

8 augusti
- kvinna 1 kontaktas igen:
"Vidnet fortæller, at den 8. august bliver hun igen kontaktet af Peter Madsen. Han skriver en sms:
'Hej. Vi kan sejle en nautilustur i weekenden, hvis du er på?', skriver Peter Madsen og sender samtidig en video af Nautilus." live eb

- en av de två väninnorna kontaktas igen:
"Hej xx. Kan du huske undervandsbåden. Jeg vil lave en mindre tur på Flakfortet. Vil du ikke med?" live dr

9 augusti kl 22:27
PM skriver om den inställda raketuppskjutningen i inlägget "Først til mølle" på sin blogg. Han söker på "beheading, girl, agony".

10 augusti kl 00:35
Två timmar efter blogginlägget ser han på en avrättningsfilm där en kvinna får halsen avskuren.

10 augusti 15:15-16:30
- PM pratar om sig själv som psykopat samt förbannar sin verbala svada och jämför med att vara huvudmisstänkt för mord:
"der nævner han, at muligvis er psykopat". "
"I interviewet fra 10. august fortæller han, at han skulle lære at holde kæft. Han sammenlignede situationen med at være hovedmistænkt for mordet på sin kones nabo". live dr

10 augusti 16:38
Kim ringer till PM om en intervju. Han inviterar henne till hangaren, intervjun ska sen ske i Nautilus.

10 augusti vid 19-tiden
Nautilus lämnar hamnen. Kim ska intervjua PM inför en artikel om rymdkapplöpningen mellan RML och CS. Hon binds fast, blir sönderstucken med en hobbykniv, genomborrad i buk/underliv med en 50 cm lång skruvmejsel och får halsen avskuren eller blir kvävd.
PM styckar sen hennes kropp och gömmer likdelarna i Kögebukten.
Ett stort pådrag med räddningsinsatser initeras för att söka efter den försvunna ubåten.

PMs perversa fantasier kostade en oskyldig kvinna livet på det mest bisarra sätt.
Hans grandiosa hjärna underskattade dock de polisiära insatserna (samt svensk hundnäsa) då han inbillade sig att han kunde utföra det perfekta brottet.

Tanken har aldrig slagit dig. Du samtalar med dig själv, du kapar, du är galen och manisk.

Livstid vart straffet, jag beundrar dig att du försökte. Lite trist att tala med dig då du ist för juridik endast blir känslig.

Danmark har få prejudikat men ett av dem är, aldrig livstidsdom vid endast ett mord utan tidigare kriminalitet.
Citera
2018-06-17, 23:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Det fetade:När det gäller forskning bör man läsa brett. Och det är lika farligt att blint TRO på en typ av forskning som det är att blint TRO på en ideologi eller religion. Och sedan ska man inte förakta praktisk arbetslivserfarenhet heller.

https://www.youtube.com/watch?v=ilb4beZ_wQo
Bedömer du denna seriemördaren som Psykopat? Enligt din Psykopatmall?
Nähä?
Men tack för all del om man vänder på steken:
Allt jag hänvisat till torde annars handla om jäkligt snabb inlärning och inläsning.
För övrigt handlar det om arbetserfarenhet förutom att han hamnat i närheten av psykopati på för nära håll. Kalla det trippel erfarenhet.
Otto. Du är den siste jag tar råd från. Empati är på en axel, bortåt ena änden kallas det naivitet - dess yttersta utpost är ren dumhet. En dumhet om det finns varningar.
Citera
2018-06-17, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Tanken har aldrig slagit dig. Du samtalar med dig själv, du kapar, du är galen och manisk.

Livstid vart straffet, jag beundrar dig att du försökte. Lite trist att tala med dig då du ist för juridik endast blir känslig.

Danmark har få prejudikat men ett av dem är, aldrig livstidsdom vid endast ett mord utan tidigare kriminalitet.
Gullet. Jag kan inte missa detta. Det brukar vara den lägre, mer desperata varianten av personangrepp när inget annat biter.
Det biter inte nu heller. Jag kommer fortsätta i samma anda till ditt stora förtret.

Som du ser är det inget som skedde över en natt gällande PM. Det finns en mönster som sträcker sig över lång tid. De flesta perversa sadister börjar fantisera när hormonerna strömmar till.

Hoppas PM får prejudikat. Då närmar sig Danmark Sverige gällande livstidsbegreppet vid så försvårande omständigheter som det här fallet. Woho!
Fördelen är deras semivariant via rättsliga rådet då det döms tidsbegränsat men där förvaring rekommenderas. Inte fy skam det heller. Huvudsaken är att han inte får tidsbegränsat som du vurmar om.
Senast redigerad av develi 2018-06-17 kl. 23:20.
Citera
2018-06-17, 23:09
Medlem
Citat:

Han har varit öppen om allt. Men inte att han har sexualsadistiska fantasier. Att han tänder på dödligt våld mot kvinnor. Det var något jag tror att han skämdes över. Kanske att han trodde att det skulle förbli hans hemlighet livet ut. Att han hade kontroll över situationen. Jag tror nog att han njöt av sin mordfantasi och även att fantisera om hur det skulle kunna förverkligas.
Jag tror att det var en plötslig impuls som ledde till ett,- Nu eller aldrig skulle det ske! Och just där tänkte han inte på några konsekvenser. Det är ingen ursäkt för vad PM gjorde och det förminskar inte heller hans brott. Men jag tror att det lika gärna kunde vara, att det inte alls skett.
Det är så jag funderar iallafall. Vi vet ju inte.
Citera
2018-06-17, 23:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Han har varit öppen om allt. Men inte att han har sexualsadistiska fantasier. Att han tänder på dödligt våld mot kvinnor. Det var något jag tror att han skämdes över. Kanske att han trodde att det skulle förbli hans hemlighet livet ut. Att han hade kontroll över situationen. Jag tror nog att han njöt av sin mordfantasi och även att fantisera om hur det skulle kunna förverkligas.
Jag tror att det var en plötslig impuls som ledde till ett,- Nu eller aldrig skulle det ske! Och just där tänkte han inte på några konsekvenser. Det är ingen ursäkt för vad PM gjorde och det förminskar inte heller hans brott. Men jag tror att det lika gärna kunde vara, att det inte alls skett.
Rolig mening angående fetat. Du tycks ideligen glömma att han är psykopat och inte besitter den förmågan i kombination med att se sig perfekt. Det är väl därför dina tolkningar blir rätt konstiga.
Citera
2018-06-17, 23:24
Medlem
Citat:
Rolig mening angående fetat. Du tycks ideligen glömma att han är psykopat och inte besitter den förmågan i kombination med att se sig perfekt. Det är väl därför dina tolkningar blir rätt konstiga.
Vad är din tolkning då? Att en så öppen person som PM teg som muren med vad han innerst inne tände på. Jag har inte påstått att han skämdes inför sig själv. Utan för sin fru,sin familj,sina vänner samt allmänheten.
Citera
2018-06-17, 23:25
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Jo, men på andra sidan kan man vel säga att det är konstigt att han inte gjorde det tidigare. Som develi visade i sitt innlegg( mycket bra sammanfatning, tack develi) var det här nåt han hadde förberett i lång tid. Man behöver inte köpa inn en 50 cm skruvmejsel för att fantisera om ett mord.
Citera
2018-06-17, 23:46
Medlem
Citat:
PM's kriminella fantasier går som en röd tråd genom åren och intensifieras i samband med sjösättning av UC3.

- pratar om Kögebukten som perfekt dumpningsplats för lik (2008/2009)
- fantasier om att inleda en kriminell bana, att jagas av polis (december 2014)
- fantasier om det perfekta brottet, att jagas av polis till havs, sjöss och på land (våren 2017)
- pratar om sig själv som kriminell, Kapten Nemo, förlorad ubåt, spränga Refshaleøen samt kidnappning (maj 2017)
- Mordplan i UC3: fastbunden kvinna, hobbykniv på halsen, genomborras med spett (4 augusti 2017)
- pratar om sig själv som psykopat, huvudmisstänkt för mord (10 augusti)

2008/2009
- gömma lik i Kögebukt:

December 2014
- Fantasi om att jagas av polis. PM ville inleda "en kriminel løbebane" (uttalat ett halvår efter han blivit utkastad från CS):

Våren 2017
- Fantasi om att jagas av polis i utryckningsfordon och helikopter - till havs, i luften och på land. Han vill begå det perfekta brottet:

Maj 2017
- Planerad sjösättning till Nautilus "födelsedag" enligt PM (inte varit i bruk sen 2010).
- inhandlar den 50 cm långa skruvmejseln.
- påbörjar invitation av tre kvinnor att följa med på utflykt i ubåten.

Under sommaren förändras invitationerna:
PM vill att kvinna 1 ska åka med ensam (utan barn) och samma sak sker med de två väninnorna (enbart den ena kontaktas). Han ringer kvinna 1 vid två tillfällen, vilket var ovanligt. 26 juli ringer han även en av de två väninnorna men hon svarar inte.

Kvinna 1:
"I maj 2017 taler de to om, at de skal ud med ubåden.
- Jeg kan få lov til at tage en tur med nogle børn jeg kender, og så kunne vi lave en picnic, siger vidnet, der fortæller, at den plan ændrer sig i juni og juli.
- Pludselig skriver han, at vi kan starte med, at det kun er mig, der skal med ud på ubåden. For vi skal lige se, om jeg kan lide det først, siger vidnet." live eb

Han skriver om sig själv som kriminell till vittnet:
"Peter Madsen skriver også om at sprænge refshaleøen i luften, som Kaptajn Nemo, da han mister Nautilus.
'Da jeg jo så er blevet kriminel, så kan jeg jo alligevel godt kidnappe dig, mand og børn', skriver Peter Madsen også." live tv2

Augusti 2017
I början av augusti återkommer han till kvinna 1, hon uppfattar honom manisk, flirtande och mer insisterande:
"- Jeg syntes, han virkede lidt manisk, siger vidnet.
Hun mener, at Peter Madsen virkede som om, han var interesseret i noget seksuelt. Hun følte, han pludselig intensiverede kontakten." live tv2

4 augusti
- PM skriver om mordplan i Nautilus till en av älskarinnorna:
"Jeg har en (mord) plan klar som en stor nydelse"
"Du skal bindes fast til Nautilus"
"Jeg binder dig fast og gennemborer dig med et stegespyd"
"Så kommer hobbykniven frem og kikker på din hals...hvor er pulsåren"
live seoghör

8 augusti
- kvinna 1 kontaktas igen:
"Vidnet fortæller, at den 8. august bliver hun igen kontaktet af Peter Madsen. Han skriver en sms:
'Hej. Vi kan sejle en nautilustur i weekenden, hvis du er på?', skriver Peter Madsen og sender samtidig en video af Nautilus." live eb

- en av de två väninnorna kontaktas igen:
"Hej xx. Kan du huske undervandsbåden. Jeg vil lave en mindre tur på Flakfortet. Vil du ikke med?" live dr

9 augusti kl 22:27
PM skriver om den inställda raketuppskjutningen i inlägget "Først til mølle" på sin blogg. Han söker på "beheading, girl, agony".

10 augusti kl 00:35
Två timmar efter blogginlägget ser han på en avrättningsfilm där en kvinna får halsen avskuren.

10 augusti 15:15-16:30
- PM pratar om sig själv som psykopat samt förbannar sin verbala svada och jämför med att vara huvudmisstänkt för mord:
"der nævner han, at muligvis er psykopat". "
"I interviewet fra 10. august fortæller han, at han skulle lære at holde kæft. Han sammenlignede situationen med at være hovedmistænkt for mordet på sin kones nabo". live dr

10 augusti 16:38
Kim ringer till PM om en intervju. Han inviterar henne till hangaren, intervjun ska sen ske i Nautilus.

10 augusti vid 19-tiden
Nautilus lämnar hamnen. Kim ska intervjua PM inför en artikel om rymdkapplöpningen mellan RML och CS. Hon binds fast, blir sönderstucken med en hobbykniv, genomborrad i buk/underliv med en 50 cm lång skruvmejsel och får halsen avskuren eller blir kvävd.
PM styckar sen hennes kropp och gömmer likdelarna i Kögebukten.
Ett stort pådrag med räddningsinsatser initeras för att söka efter den försvunna ubåten.

PMs perversa fantasier kostade en oskyldig kvinna livet på det mest bisarra sätt.
Hans grandiosa hjärna underskattade dock de polisiära insatserna (samt svensk hundnäsa) då han inbillade sig att han kunde utföra det perfekta brottet.
Tack för tidslinje. Ibland ändrar sig planer över tid. Vilket jag tycker att man kan skönja här. (det fetade).
PM är en social person ( han tycks gilla ensamhet också)som gillar folk i synnerhet damer. Det har ju jämt varit sällskap,sponsorer,vänner och även enskilda dambesök ombord på Nautilus.

De där "posarna" var ju i själva verket 4 blå väskor. Vet du när han köpte dem?
Citera
2018-06-17, 23:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad är din tolkning då? Att en så öppen person som PM teg som muren med vad han innerst inne tände på. Jag har inte påstått att han skämdes inför sig själv. Utan för sin fru,sin familj,sina vänner samt allmänheten.
# HAN BESITTER INTE FÖRMÅGA TILL SKAM, SKULD, ÅNGER. Han saknar samvete.

# HAN SKITER INNERST INNE I VAD OMGIVNINGEN ANSER. Den enda anledningen att han håller käft är om han inte ser vinstvinning - vilket ALLTID är psykopatens drivkraft. Han vet vad han ska hålla käften om, vad som inte anses vinstgivande. Parallellt vet han likaväl vad som faller i god jord. Den sida han visar utåt som inte överhuvudtaget är hans rätta sida. Han är falsk.
HAN ÄR MANIPULATIV.

# HAN ÄR EN DUBBELNATUR. Han ljuger och döljer den perversa psykopat han egentligen är.

# HAN ANSER OMGIVNINGEN SOM MINDRE VETANDE. Han har storhetsvansinne och ser sig själv som förmer samt är narcissist.

# HAN SAKNAR EMPATI. HAN SER DJUR OCH MÄNNISKOR SOM OBJEKT. Han bryr sig inte ett skvatt om andras väl och ve, skiter i deras känslor och välbefinnande.

Om han inte förlorar på det så snackar han.
DÄRFÖR förbannar han sin hybris och sitt indirekta skryt eftersom det kan komma att vändas emot honom. Han är pompös och kan dock inte undlåta att det sipprar igenom vilket man kan se retroaktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in