Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 19:38
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Låter som ett ambivalent tankesätt. Hur har ni lyckats missta repatriering med frivillig och hårt kontrollerad migration?
Jag vill inte gå tillbaka och gräva i gamla inlägg. Blir det bara klarlagt vad AfS vill räcker det för mig.
AfS särskiljer inte människor baserat på ras eller etnicitet.
Vilka är då de största skillnaderna mot SD?
Citera
2018-06-16, 19:38
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Eritrea kanske har ingen aning huruvida han är adopterad eller invandrad, dvs det enda som avgör att han inte ska kunna återvända enligt dig?

Är han medborgare där? Då kan vi givetvis skeppa hem honom. Annars blir det lite svårt.
Citera
2018-06-16, 19:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Nej. Skillnaden mellan AfS och SD är att du skulle kalla noggers i Husby för svenska, medans vi normala inte gör det.

Det där kallas för att argumentera mot en halmgubbe. Jag kallar naturligtvis inte en neger i Husby för svensk (ur ett etniskt perspektiv).

Däremot kan denne vara i Sverige boende, och lika välkommen att vara det som en norrman, under förutsättning att denne specifika person sköter sig exemplariskt, är assimilerad, pratar bra svenska och anammar svenska värderingar.

Men svensk (ur ett etniskt perspektiv) uppfattas nog personen inte som.

Åkesson hade ju en av de mer berömda motargumenten mot att kalla en sådan person för svensk, när han sa i riksdagens talarstol "Om jag åker tunnelbana i Tokyo, blir jag då japan?". Skulle tro att denna retoriska fråga är det mest berömda argumentet mot att kalla alla personer som bor i Sverige för att vara svensk. Tror inte ens de vill bli kallade det.

Det är SD's politik.
Citera
2018-06-16, 19:41
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag vill inte gå tillbaka och gräva i gamla inlägg. Blir det bara klarlagt vad AfS vill räcker det för mig.

Jodå. Beror bara på vad man menar med att särskilja. En svensk är inte en nogger, punkt slut. Att vilja gasa ihjäl 6 miljoner judar är inget som partiet driver.
Citera
2018-06-16, 19:41
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Är han medborgare där? Då kan vi givetvis skeppa hem honom. Annars blir det lite svårt.
Nej, har han varit medborgare så återfår dom honom som stadslös, sedan
vill han har rättigheter till omsorg så han får söka nytt medborgarskap vilket dom fixar direkt.

Har jag bestämt är möjligt efter att ha lämnat EU, dvs att man chartrar ett plan som inte skjuts ner av lufvärnskanoner och släpper av folk utan att fråga (som Kenta Gustafsson skråla)
Vad är din invädning?
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-06-16 kl. 19:48.
Citera
2018-06-16, 19:43
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det där kallas för att argumentera mot en halmgubbe. Jag kallar naturligtvis inte en neger i Husby för svensk (ur ett etniskt perspektiv).

Däremot kan denne vara i Sverige boende, och lika välkommen att vara det som en norrman, under förutsättning att denne specifika person sköter sig exemplariskt, är assimilerad, pratar bra svenska och anammar svenska värderingar.

Men svensk (ur ett etniskt perspektiv) uppfattas nog personen inte som.

Åkesson hade ju en av de mer berömda motargumenten mot att kalla en sådan person för svensk, när han sa i riksdagens talarstol "Om jag åker tunnelbana i Tokyo, blir jag då japan?". Skulle tro att denna retoriska fråga är det mest berömda argumentet mot att kalla alla personer som bor i Sverige för att vara svensk. Tror inte ens de vill bli kallade det.

Det är SD's politik.

Så du erkänner äntligen att det finns etniska svenskar, olika etniciteter och att främlingar aldrig kan bli etniska svenskar?
Citera
2018-06-16, 19:44
Medlem
wwrs avatar
Citat:

Jodå. Beror bara på vad man menar med att särskilja. En svensk är inte en nogger, punkt slut. Att vilja gasa ihjäl 6 miljoner judar är inget som partiet driver.
Det är svårt att hänga med där. Frågan är:
Vilka är de största skillnaderna mot SD?
Citera
2018-06-16, 19:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Det var en intressant formulering. Detta är ett av de vidrigaste folkmorden i världshistorien, att gasa ihjäl 6 miljoner oskyldiga judar. Vidrigt, fruktansvärt. Enda motsvarigheten är kanske Sovjets läger.

Vad menar du med att det inte är något som partiet driver? NSDAP "drev" ju inte heller frågan förrän tillfälle gavs, runt 1940 då de hade säkrat absolut makt.
Citera
2018-06-16, 19:48
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Kom igen! Frågan är om "invandrare" kan forska, och jag har lämnat övertygande exempel på at så är fallet. Nu tog jag bara Chalmers som exempel, men för det första sfär man invandrare även om man kommer från Europa, och för det andra finns det aktiva doktorander i naturvetenskap från alla världsdelar utom Antarktis....

Dessutom ar du fel om fysisk närvaro. De flesta doktorander är aktiva vid sitt universitet, även om det finns undantag.

Här får du mer att titta på:
https://www.physics.uu.se/forskning/teoretisk-fysik/medarbetare/
Naturvetenskaplig akademisk forskning är MYCKET multikulturell!

Gör dig inte dummare än vad du är. Jag såg inte ett enda utomeuropeiskt namn bland forskarna i din länk.

Långt ifrån alla forskare är doktorander. De som får sin forskning publicerad regelbundet är oftast färdiga doktorer eller docenter. Då är de inte sällan knutna till olika universitet i perioder beroende på forskningsprojekt.

Framförallt är det du kommer dragande med fullständigt irrelevant. Massinvällningen till Sverige består inte av forskare eller ens akademiskt skolade.
Citera
2018-06-16, 19:51
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Nej envar somalier som mot alla odds redan hunnit börja leva i harmoni med svensken och kvitterat ut medborgarskap kommer ju få fortsätta vara kvar i landet, däremot blockar man vidare inflödet utav övertippade odds att inte kunna assimileras

Jag tog fallet somalier just eftersom Kaselstsrand själv har nämnt det som ett exempel där han inte ser minsta chans att kunna kvalificera in som kulturell svensk.
Citera
2018-06-16, 19:52
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det var en intressant formulering. Detta är ett av de vidrigaste folkmorden i världshistorien, att gasa ihjäl 6 miljoner oskyldiga judar. Vidrigt, fruktansvärt. Enda motsvarigheten är kanske Sovjets läger.

Vad menar du med att det inte är något som partiet driver? NSDAP "drev" ju inte heller frågan förrän tillfälle gavs, runt 1940 då de hade säkrat absolut makt.

Intresant att du som gammal SD-supporter frågar, eftersom ni har behövt svara på den frågan under de senaste 10 åren.

Men nu tycker du alltså att ett helt nystartat parti, vars företrädare inte ens levde innan 1950 ska svara på samma fråga.

Att du agerar som att du inte vet vad mediaankorna har handlat om de senaste 15 åren säger mig en del.
Citera
2018-06-16, 19:53
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Att vi inte är drabbade av 8-klöverns masspsykos med integrationspolitik, "öppen svenskhet" m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in