2018-06-16, 19:16
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vi repatrierar inte på etnisk grund.

(och har absolut inga synpunkter på var svenskar vill bosätta sig)
Då har jag inte hängt med.
På vilken grund vill ni skicka hem invandrare?
Citera
2018-06-16, 19:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Aha, OK. Då vet jag. Öppen svenskhet således.

Det är bara fördomsfulla dumliberaler som måste klistra etiketten "svensk" på David Fjäll (eller godtycklig neger) för att klara av att acceptera honom. Så nej, inte "öppen svenskhet". Bara sunt förnuft och praktisk politik.
Citera
2018-06-16, 19:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Då har jag inte hängt med.
På vilken grund vill ni skicka hem invandrare?

https://alternativforsverige.se/atervandring/
Citera
2018-06-16, 19:20
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
AfS vill att denne somalier ska återvandra. SD vill att han ska assimileras.
Nej envar somalier som mot alla odds redan hunnit börja leva i harmoni med svensken och kvitterat ut medborgarskap kommer ju få fortsätta vara kvar i landet, däremot blockar man vidare inflödet utav övertippade odds att inte kunna assimileras

AFS säger att dom ska ompröva uppehållstillstånd från 2000 år (förlåt! år 2000 skulle det nog stått) det tycker jag låter väldigt mesigt, men du däremot lägger till egna förhoppingar om vad detta borde också inkludera.

Det finns alltså ingenting som skiljer åt att vara etnisk svensk och att få ha kvar sitt medborgarskap
efter att man gallrat ut bidragstagare och skurkar, etnisk svensk är en pappersfigur för
att betona att vi ska förbli i majoritet enbart, och tror du att det blir något annat i praktiken är det du som lever i en önskedröm

Sluta gärna med det utnötta somalie-exemplet förövrigt, antingen åsyftar AFS hela mellanöstern & afrika eller inget..det blir bara förvirrande att ringa in den här gruppen, att dom ska ha minoritetställning i att åka hem (symbal)
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-06-16 kl. 19:22.
Citera
2018-06-16, 19:20
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
(Vi skall inte fastna vid min inledning till frågan, att Kasselstrand ev jobbat i Finland.)
I Finland har tydligen svenskar rätt att bosätta sig, som jag tolkar dig.
Vad gäller oss med svensk etnicitet. Vilka fler länder skall vi kunna åka till och bosätta oss i?

Folk över hela världen har rätt att bosätta sig i vilket land de vill, så länge de uppfyller landets immigrationslagar. Vad är frågan kring det?
Citera
2018-06-16, 19:21
Medlem
wwrs avatar
Citat:
https://alternativforsverige.se/atervandring/
Nu läste jag bara snabbt, men i tråden har det väl talats om etnisk grund? Men vad jag kunde se sanbbt nu var det bara att skicka hem kriminella?
Senast redigerad av wwr 2018-06-16 kl. 19:24.
Citera
2018-06-16, 19:21
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Nej, politiken i sig handlar inte om enskilda fall. Men en rättsäker politik måste kunna svara på exempel om enskilda fall. Man kan så att säga testa en politik genom enskilda fall.

Kan du svara på frågan om David Fjäll. Neger, Eritrean, pratar svenska, är assimilerad, självförsörjande (tjänar förmodligen ganska bra). Ska han få stanna i AfS Sverige (enligt dig är kanske bäst att tillägga, eftersom partiet tycks vela fram och tillbaka).

Varför tror du ens att AfS kommer skicka ut honom? Var skulle de skicka honom menar du?
Citera
2018-06-16, 19:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Det är bara fördomsfulla dumliberaler som måste klistra etiketten "svensk" på David Fjäll (eller godtycklig neger) för att klara av att acceptera honom. Så nej, inte "öppen svenskhet". Bara sunt förnuft och praktisk politik.

Bra! Det känns skönt att vi steg för steg benar ut AfS politik i denna tråd. De kanske till och med kan uppdatera sitt idag något luddiga politiska dokument. Förslag på text:

"Alternativ för Sverige välkomnar givetvis alla, oavsett etnicitet eller bakgrund, att bo och verka i Sverige. Oavsett om du är av nordisk börd, eller är mörkhyad av Afrikansk börd, eller ostasiat, så är du lika varmt välkommen till vårt Sverige."
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2018-06-16 kl. 19:25.
Citera
2018-06-16, 19:23
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Folk över hela världen har rätt att bosätta sig i vilket land de vill, så länge de uppfyller landets immigrationslagar. Vad är frågan kring det?
I tråden har det talats om etnisk grund för att skicka hem invandrare.
Då kan man förvänta sig att AfS verkar för att svenskar agerar på samma sätt, dvs inte bosätter sig i andra etniska områden.
Citera
2018-06-16, 19:24
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Varför tror du ens att AfS kommer skicka ut honom? Var skulle de skicka honom menar du?
Eritrea kanske har ingen aning huruvida han är adopterad eller invandrad, dvs det enda som avgör att han inte ska kunna återvända enligt dig?
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-06-16 kl. 19:26.
Citera
2018-06-16, 19:27
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Aha, OK. Då vet jag. Öppen svenskhet således.

Nej. Skillnaden mellan AfS och SD är att du skulle kalla noggers i Husby för svenska, medans vi normala inte gör det.
Citera
2018-06-16, 19:34
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
I tråden har det talats om etnisk grund för att skicka hem invandrare.
Då kan man förvänta sig att AfS verkar för att svenskar agerar på samma sätt, dvs inte bosätter sig i andra etniska områden.

Låter som ett ambivalent tankesätt. Hur har ni lyckats missta repatriering med frivillig och hårt kontrollerad migration?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in