2018-06-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det är i så fall mest på det personliga planet. Exempelvis är ju William Hahne god vän med Marcus Follin(The Golden One). Naturligtvis har också Dulny kvar sitt kontaktnät från SD-tiden. Nordisk Alternativhöger och Motpol har ju också lyft fram AfS rejält.

Tack för infon.

Finns det sådant som motpol och altnorden inte håller med om i AFS program?

Har AFS sagt något om althögern? Antingen positivt eller det där med att "ta avstånd". Althögern verkar ha tagit det ett steg längre , med det där vanliga tragglet om IQ-skillnader och raser.
AFS verkar inte vara etnonationalistiska på samma sätt som althögern.
Citera
2018-06-16, 18:05
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Det skiljer AfS mot SD, som tycker att en somalier är svensk bara han jobbar halvtid och pratar rinkebysvenska.

Ja det här ett exempel som väl åskådliggör skillnaderna.

AfS säger att somaliern inte är etnisk svensk, och alltså inte svensk i egentlig mening (även om han är medborgare). SD erkänner inte ens existensen av etniska svenskar, därför har man inget fungerande försvar mot 7-klöverns snack om att man är svensk för att man är svensk medborgare.

AfS säger att somalier inte har förutsättningar att bli kulturella svenskar. SD'are har anammat läpparnas bekännelse till den "öppna svenskheten", så då kan somaliern bli svensk. [Men SD'arna tror ju inte ens på detta själva. Se hur de reagerade på bilden på SSU Hyltes nya styrelse.]

AfS vill att denne somalier ska återvandra. SD vill att han ska assimileras.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-16 kl. 18:10.
Citera
2018-06-16, 18:11
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Ja, och det står jag för. Jag exkluderade legal arbetsinvandring och kvotflyktingar. Hur kan de överhuvudtaget ha kommit hit på ett lagligt sätt? De har smugglats över gränser. Kastat pass och id-handlngar. Beskriv hur de kan vara här lagligt med Dublinförordningen? Det är HELT OMÖJLIGT. Första land gäller för att ansöka om asyl. Titta på kartan!
OJOJOJ.... Du skulle bli av meden stor del av exempelvis Erikssons anställda om du sparkade ut alla kineser som jobbar där. Men seriöst - vill AfS detta?
Citera
2018-06-16, 18:11
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

AfS säger att somaliern inte är etnisk svensk, och alltså inte svensk i egentlig mening (även om han vore medborgare). SD erkänner inte ens existens av etniska svenskar, därför har man inget fungerande försvar mot 7-klöverns snack om att man är svensk för att man är svensk medborgare.

AfS säger att somalier inte har förutsättningar att bli kulturella svenskar. SD'are har anammat läpparnas bekännelse till den "öppna svenskheten", så då kan somaliern bli svensk [Men SD'arna tror ju inte ens på detta själva. Se hur de reagerade på bilden på SSU Hyltes nya styrelse.]

Kasselstrand reser ju runt och har bl.a. jobbat i Finland.
Går det att redogöra för vilka länder han anser att han själv har "rätt" att jobba och bosätta sig i? (Eller i alla fall hur man skall tolka partiprogrammet, hans egen uppfattning är kanske svår att få här i tråden.)
Senast redigerad av wwr 2018-06-16 kl. 18:34.
Citera
2018-06-16, 18:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

AfS säger att somaliern inte är etnisk svensk, och alltså inte svensk i egentlig mening (även om han är medborgare). SD erkänner inte ens existensen av etniska svenskar, därför har man inget fungerande försvar mot 7-klöverns snack om att man är svensk för att man är svensk medborgare.

AfS säger att somalier inte har förutsättningar att bli kulturella svenskar. SD'are har anammat läpparnas bekännelse till den "öppna svenskheten", så då kan somaliern bli svensk. [Men SD'arna tror ju inte ens på detta själva. Se hur de reagerade på bilden på SSU Hyltes nya styrelse.]

Det är så mycket trams och halvlögner så jag vet knappt var jag ska börja.

Men jag nöjer mig med det fetade ovan. Låt oss säga att det bor en etnisk somalier i Sverige, som pratar flytande svenska (jadå, de finns), och som är helt självförsörjande via ett riktigt jobb utan bidragsdel (jadå, de finns), och som kulturellt lever i huvudsak helt som svensk (jadå, de finns).

Ska denne återvandra? Var står det? Och hur ska AfS genomföra detta rent praktiskt?
Citera
2018-06-16, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kasselstrand reser ju runt och har bl.a. jobbat i Finland.

Vad arbetade han med då?
Citera
2018-06-16, 18:21
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Vad arbetade han med då?
Var han inte någon typ av instruktör för personal där det krävdes tvåspråkighet?
Ursäkta att jag inte vet mer, jag tror det var uppe i tråden när alla väntade på att han skulle komma till Sverige och köra igång partiet.
Senast redigerad av wwr 2018-06-16 kl. 18:24.
Citera
2018-06-16, 18:30
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är så mycket trams och halvlögner så jag vet knappt var jag ska börja.

Men jag nöjer mig med det fetade ovan. Låt oss säga att det bor en etnisk somalier i Sverige, som pratar flytande svenska (jadå, de finns), och som är helt självförsörjande via ett riktigt jobb utan bidragsdel (jadå, de finns), och som kulturellt lever i huvudsak helt som svensk (jadå, de finns).

Ska denne återvandra? Var står det? Och hur ska AfS genomföra detta rent praktiskt?

Tack för den! Det fetade tydliggör ännu bättre den stora klyftan som finns mellan AfS och den vitruvianska 8-klöverns masspsykos.

Rent praktiskt? Vi har ju berättat för dig hundra gånger. Eftersom hans flyktingstatus med 99.9% säkerhet bygger på fusk och bluff, så utgår vi från det som grund för utvisning. Fast jag tror att de flesta inte kommer att behöva utvisas. Stäng ner deras moskéer, skicka hem deras imamer, förbjud slöjor och dra in deras bidrag, så sticker de flesta självmant.
Citera
2018-06-16, 18:34
Medlem
Citat:
Tack för den! Det fetade tydliggör ännu bättre den stora klyftan som finns mellan AfS och den vitruvianska 8-klöverns masspsykos.

Rent praktiskt? Vi har ju berättat för dig hundra gånger. Eftersom hans flyktingstatus med 99.9% säkerhet bygger på fusk och bluff, så utgår vi från det som grund för utvisning. Fast jag tror att de flesta inte kommer att behöva utvisas. Stäng ner deras moskéer, skicka hem deras imamer, förbjud slöjor och dra in deras bidrag, så sticker de flesta självmant.

Min fråga löd:

Eftersom det är fotbollstider, låt oss ta sportkommentatorn David Fjäll som exempel. Han är etnisk eritrean, född i Eritriea, definitivt mörkhyad.

Hur ska AfS hantera honom?
Citera
2018-06-16, 18:37
Avslutad
Citat:
Var han inte någon typ av instruktör för personal där det krävdes tvåspråkighet?
Ursäkta att jag inte vet mer, jag tror det var uppe i tråden när alla väntade på att han skulle komma till Sverige och köra igång partiet.

Vafan, pratar Kasselstrand finska? Det var mer än jag visste.
Citera
2018-06-16, 18:40
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Vafan, pratar Kasselstrand finska? Det var mer än jag visste.
Ursäkta om jag tagit fel. Det är bara en minnesbild från vad jag tror stod i tråden.
Men nog sades det att han jobbat där, det vill jag minnas.

Det intressanta är vad AfS säger om oss med svensk etnicitet. Vilka länder skall vi kunna åka till och bosätta oss i?
Citera
2018-06-16, 18:53
Medlem
Citat:
Det intressanta är vad AfS säger om oss med svensk etnicitet. Vilka länder skall vi kunna åka till och bosätta oss i?

Rimligtvis är det begränsat till de etniskt nordiska länderna, Danmark, Finland, Island, möjligtvis norra Tyskland och Finland/Baltikum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in