Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Helt vansinnigt roligt!
Er retorik ör hysteriskt kul ”dödskultister” mm. BARA för att jag säger hbtq istället för bögar så har ni läst in helt fantastiska förutfattade meningar utan grund. Vad jag sagt spelar ingen roll, ni ser bara ordet hbtq, och den som använder ett sådant globalistiskt, vänstermarxistiskt, batikhöx-judiskt uttryck är en fiende till folket och Sverige. ”Striptease”har sammanfattat AfS ståndpunkt om hbtq personer klockrent, men ni lyssnar inte! Bara fortsätter. Underbart. Snacka om ”blind spot”😂😂😂😂
Det var du som flippade och kastade homofobi-anklagelser omkring dig så fort någon uttryckte minsta kritik mot HPTQ-flum. Ingen gjorde en stor grej av det före din reaktion. Sedan har din hysteri fortsatt och kommit att dominera din medverkan i tråden, vilket inte stärker tesen om att detta är irrelevant för dig. (Ordet "homofobi" kommer f.ö. från 1960-talets mest extrema kommunistmiljö, från människor som kritiserade Stalin från vänster.)

Sunt förnuft inom politiken är att välja sin egen sida. Den egna sidan är de människor som man långsiktigt, över flera generationer, delar ödesgemenskap med. Det gör man varken med homofiler, thaitorskar, eller deras kvinnliga motsvarighet i batiktryck, blåtira och med ensam vårdnad.

Det är fenomen kommer fortsätta existera och det är väl inte mer med det. Men det handlar helt enkelt om människor som vi inte delar framtid med, så det är vansinne att låta dem ha politiskt inflytande över oss.
Citera
2018-06-11, 21:42
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Det var du som flippade och kastade homofobi-anklagelser omkring dig så fort någon uttryckte minsta kritik mot HPTQ-flum. Ingen gjorde en stor grej av det före din reaktion. Sedan har din hysteri fortsatt och kommit att dominera din medverkan i tråden, vilket inte stärker tesen om att detta är irrelevant för dig. (Ordet "homofobi" kommer f.ö. från 1960-talets mest extrema kommunistmiljö, från människor som kritiserade Stalin från vänster.)

Sunt förnuft inom politiken är att välja sin egen sida. Den egna sidan är de människor som man långsiktigt, över flera generationer, delar ödesgemenskap med. Det gör man varken med homofiler, thaitorskar, eller deras kvinnliga motsvarighet i batiktryck, blåtira och med ensam vårdnad.

Det är fenomen kommer fortsätta existera och det är väl inte mer med det. Men det handlar helt enkelt om människor som vi inte delar framtid med, så det är vansinne att låta dem ha politiskt inflytande över oss.

Det finns en rad problem med HBTQ-lobbyn. De är emot kärnfamiljen, de har ofta ingen genetisk investering i framtiden av (o)naturliga skäl, de lever generellt ett otroligt promiskuöst leverne, de har historiskt varit för pedofili, de sätter sin sexuella läggning före allt annat, o.s.v. De får absolut inte ha inflytande på ett parti, då går det snabbt snett. Jag är inte det minsta orolig vad gäller AfS som varit tydligt emot Pride.
Citera
2018-06-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning

Aldrig har jag hört hbtq-frågor diskuteras i partiet. Ingenstans har jag sett det skrivet i partiprogrammet. Kasselstrand har i förbigående nämnt att AfS inte är intresserade av Prides kulturmarxism. Hbtq är EN ICKE FRÅGA för partiet. Likväl för mig. Familjefrågorna är inte heller på dagordningen, därför att vår tes, vår livsluft är att får vi inte ordning på folkutbytet så spelar resten ingen roll ! PUNKT.

Vi kommer naturligtvis presentera en familjepolitik i sinom tid, men prio 0.1 nu är valrörelsen och att få ett fofäste i Riksdagen. När vi är där, kan vi pillra med våra luckor i vårt politiska program. Men "Sunt förnuft" är den allvarligt menade "röda tråden" genom allt partiarbete, så äpplet kommer inte falla allt för långt ifrån resten av partiprogrammet, och däri kan ni dra era slutsatser huruvida partiets familjepolitik kommer att vara i häraden av SD:s eller inte.
Ni hängde upp er på att jag använde det formellt korrekta uttrycket hbtq. Det finns inte en politiker som INTE använder det i offentliga sammanhang.
Senast redigerad av Byggnet 2018-06-11 kl. 21:50.
Citera
2018-06-11, 21:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Aldrig har jag hört hbtq-frågor diskuteras i partiet. Ingenstans har jag sett det skrivet i partiprogrammet. Kasselstrand har i förbigående nämnt att AfS inte är intresserade av Prides kulturmarxism. Hbtq är EN ICKE FRÅGA för partiet. Likväl för mig. Familjefrågorna är inte heller på dagordningen, därför att vår tes, vår livsluft är att får vi inte ordning på folkutbytet så spelar resten ingen roll ! PUNKT.

Vi kommer naturligtvis presentera en familjepolitik i sinom tid, men prio 0.1 nu är valrörelsen och att få ett fofäste i Riksdagen. När vi är där, kan vi pillra med våra luckor i vårt politiska program. Men "Sunt förnuft" är den allvarligt menade "röda tråden" genom allt partiarbete, så äpplet kommer inte falla allt för långt ifrån resten av partiprogrammet, och däri kan ni dra era slutsatser huruvida partiets familjepolitik kommer att vara i häraden av SD:s eller inte.
Ni hängde upp er på att jag använde det formellt korrekta uttrycket hbtq. Det finns inte en politiker som INTE använder det i offentliga sammanhang.

Är du en politiker?
Citera
2018-06-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är du en politiker?
Nej, men OM jag får en kamera i nosen och ska fälla en kommentar så är det lika bra att använda korrekt svenska. VILL jag provocera eller frivilligt dra på mig en polisanmälan, så ska det inte bero på att tungan slinter utan det får vara en överlagd handling. Chansen att jag i valrörelsen kommer att få uttala mig i media på något sätt finns. Att då stå och slänga sig med uttryck som "9000 Skäggbarn" är inte alltid bra.
Citera
2018-06-11, 22:17
Medlem
Bitvis låg energi i denna tråd nu. Mer fokus på hur vi ska se till att rösta in AfS i riksdagen i september.

Om det ser ut att gå trögt mot slutet av valrörelsen tycker jag AfS ska spela "fult" och gå till full attack på SD. Riktigt smutsigt om det krävs. Med lite tur kan detta då bli något som både media och sverigedemokrater går bananas över. Som ett jämförelsevis litet parti har AfS allt att vinna på en konfrontation: få väljare att förlora, många att vinna. Det är ju hos SD den största potentialen finns.
Citera
2018-06-11, 22:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Bitvis låg energi i denna tråd nu. Mer fokus på hur vi ska se till att rösta in AfS i riksdagen i september.

Om det ser ut att gå trögt mot slutet av valrörelsen tycker jag AfS ska spela "fult" och gå till full attack på SD. Riktigt smutsigt om det krävs. Med lite tur kan detta då bli något som både media och sverigedemokrater går bananas över. Som ett jämförelsevis litet parti har AfS allt att vinna på en konfrontation: få väljare att förlora, många att vinna. Det är ju hos SD den största potentialen finns.

Jag tror inte att det kommer att behövas då jag inte kan tänka mig att massmedia inte sitter på något avslöjande som ska fram under valrörelsens sista veckor. I och för sig brukar massmedias avslöjanden inte påverka Sverigedemokraterna nämnvärt men vi får se hur det blir.
Citera
2018-06-11, 22:45
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss

När AfS lanserades hade man en försonlig ton mot SD. Det var klokt. Svaret blev en vänsterkrok tillbaka med sparkade extremister man gärna vill bli av med, detta för att, om möjligt, hindra stödröster på dem. Ett sunt SD hade självklart välkomnat AfS men då hade man, å andra sidan, aldrig sparkat ut Kasselstrand & Co med 5000 ungdomar. Nu står man där efter valet utan en enda ledare som ens är i närheten av Kasselstrand när Åkesson avgår efter valet. Som man bäddar får man ligga och strömhoppet till AfS kommer bara tillta med tiden.

I sommar är bilden tydligare och då kan man fundera på vad som är bäst.
Citera
2018-06-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tror inte att det kommer att behövas då jag inte kan tänka mig att massmedia inte sitter på något avslöjande som ska fram under valrörelsens sista veckor. I och för sig brukar massmedias avslöjanden inte påverka Sverigedemokraterna nämnvärt men vi får se hur det blir.

Beror nog på. Skandaler som upprör PK-människor brukar inte påverka SD negativt.

Men tänk om man har något annat på lager? Att SD har haft ett djupt samarbete med Expo eller att man i smyg tagit emot pengar från Soros.

Det skulle nog få en hel del mer principfasta väljare att lämna SD till förmån för AfS.
Citera
2018-06-11, 22:58
Medlem
Wetterbergs avatar
Jag tycker Kasselstrand, Ahl och Hahne gör bra ifrån sig.

Vad gör Partistyrelsen? Vad gör Topp 50-listan till riksdagen? INGET! Det var mycket snack, men inget verkar hända.
Citera
2018-06-11, 23:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Beror nog på. Skandaler som upprör PK-människor brukar inte påverka SD negativt.

Men tänk om man har något annat på lager? Att SD har haft ett djupt samarbete med Expo eller att man i smyg tagit emot pengar från Soros.

Det skulle nog få en hel del mer principfasta väljare att lämna SD till förmån för AfS.

Jag tänkte mig något i stil med Stefan Jakobssons nepotism-skandal. Att massmedia inte har nämnt den skandalen är väldigt anmärkningsvärt för övrigt.
Citera
2018-06-11, 23:21
Medlem
Man kan inte vara verksam inom eller sympatisera med AfS och samtidigt försvara HBTQ(P) och rasblandning. Jag förstår inte ens att saken diskuteras. Att vara emot dessa saker är att vara NORMAL och SUND. Det är de som försvarar dem som är perverterade extremister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in