Citat:
Ursprungligen postat av
xtroverto
Stil är långtifrån lika viktigt som utseende. Man kan lära en vacker tjej att dressa upp sig men det är ju en omöjlighet att göra en modeikon snygg om hon inte är det.
Jag skulle nästan påstå att jag gillar när en söt tjej är lite klantig i sitt sätt att klä sig, det kan utstråla att hon inte bryr sig just för att hon inte behöver det då hon ändå är så jävla söt.
Håller inte med. Delvis för att om en tjej inte har lärt sig att klä sig sjyst hittills genom livet så lär inte jag lyckas med att få henne att göra det. Men också därför att det inte bara handlar om de estetiska kvaliteterna utan också vad stilen säger om henne som person.
På sätt och vis är det ganska ironiskt ändå, för jag ser konformitet vad gäller moral och politik som en veritabel dealbreaker; samtidigt ser jag avsaknaden av konformitet vad gäller de yttre attributen som en dealbreaker det också. Eller så gör jag en felaktig analys här och det handlar inte om jag vill att hon är konform vad gäller stil; jag föredrar trots allt tjejer som selektivt anammar trender snarare än att okritiskt köpa dem alla, och det tyder ju snarare på motsatsen. Men man vill ändå se att hon har ”koll”.
Det här med att stil är viktigt för mig är någonting jag har insett först på senare år. Tidigare insåg jag inte hur mycket det skavde när en tjej såg ut som en skyltdocka på Gina Tricot ... Kanske är det klassfrågeaspekten – ett mått av elitism – som får mig att känna så.