2018-06-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Sannolikt. Nej hon är så ertappad, men jag ska höra av mig till henne igen på torsdag och bjuda över henne. Hon fick mig i alla fall att städa lägenheten som en galning när hon frågade om hon kunde komma hah!

Haha. Tinder gör det svårare och svårare att föreställa sig hur man skulle kunna se på en sexuell relation som någonting romantiskt igen.

Glöm inte att be henne duscha och borsta tänderna innan ni ses ...
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-16 kl. 10:03.
Citera
2018-06-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det är ju en jävla skillnad på bipolär och borderline tycker jag. Nog för att båda är ruskigt påfrestande men en borderline-tjej är helt omöjligt att ha att göra med, oavsett hur underbar hon är.

Träffat båda två, tyckte dom påminde otroligt mycket om varann. Oväntade utspel av ilska och skrik gråt, klös och bit gråta (quinna - kristet utseende) När dom inte fick som dom ville. Därför dessa kvinnor är perfekt för betahanarna, men normala män står inte ut för en sekund. Dränerar din ekonomi också. Kan få för sig att köpa allting, och sen ha "dödsångest", haha.
Citera
2018-06-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Träffat båda två, tyckte dom påminde otroligt mycket om varann. Oväntade utspel av ilska och skrik gråt, klös och bit gråta (quinna - kristet utseende) När dom inte fick som dom ville. Därför dessa kvinnor är perfekt för betahanarna, men normala män står inte ut för en sekund. Dränerar din ekonomi också. Kan få för sig att köpa allting, och sen ha "dödsångest", haha.

De två är ju väldigt nära besläktade och om vi snackar människor med medicinska diagnoser så antar jag att det inte är omöjligt att felaktiga sådana ställs. Men skillnaden i hur dessa förhåller sig till sina medmänniskor ligger väl i mycket i att borderlinen är mer manipulativ och har närmre till hat och vrede.
Citera
2018-06-16, 11:46
Medlem
Ny dejt med läkaren på onsdag. Hoppas jag fått provsvaren till dess så vi kan fullborda det vi påbörjade senast.

Dejt med en mikrobiolog (tungt yrke – ❤️ naturvetenskap) dagen innan också. Intelligent och verkar sjyst, men tveksamt om jag är så förtjust i hennes yttre. Säkert relativt söt men ser ut att ha taskig smak (stil är minst lika viktigt som utseende). Jaja, jag ger det en chans i alla fall.
Citera
2018-06-16, 12:21
Medlem
Stil är långtifrån lika viktigt som utseende. Man kan lära en vacker tjej att dressa upp sig men det är ju en omöjlighet att göra en modeikon snygg om hon inte är det.

Jag skulle nästan påstå att jag gillar när en söt tjej är lite klantig i sitt sätt att klä sig, det kan utstråla att hon inte bryr sig just för att hon inte behöver det då hon ändå är så jävla söt.
Citera
2018-06-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Stil är långtifrån lika viktigt som utseende. Man kan lära en vacker tjej att dressa upp sig men det är ju en omöjlighet att göra en modeikon snygg om hon inte är det.

Jag skulle nästan påstå att jag gillar när en söt tjej är lite klantig i sitt sätt att klä sig, det kan utstråla att hon inte bryr sig just för att hon inte behöver det då hon ändå är så jävla söt.

Håller inte med. Delvis för att om en tjej inte har lärt sig att klä sig sjyst hittills genom livet så lär inte jag lyckas med att få henne att göra det. Men också därför att det inte bara handlar om de estetiska kvaliteterna utan också vad stilen säger om henne som person.

På sätt och vis är det ganska ironiskt ändå, för jag ser konformitet vad gäller moral och politik som en veritabel dealbreaker; samtidigt ser jag avsaknaden av konformitet vad gäller de yttre attributen som en dealbreaker det också. Eller så gör jag en felaktig analys här och det handlar inte om jag vill att hon är konform vad gäller stil; jag föredrar trots allt tjejer som selektivt anammar trender snarare än att okritiskt köpa dem alla, och det tyder ju snarare på motsatsen. Men man vill ändå se att hon har ”koll”.

Det här med att stil är viktigt för mig är någonting jag har insett först på senare år. Tidigare insåg jag inte hur mycket det skavde när en tjej såg ut som en skyltdocka på Gina Tricot ... Kanske är det klassfrågeaspekten – ett mått av elitism – som får mig att känna så.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-16 kl. 13:13.
Citera
2018-06-16, 12:56
Medlem
Om man avmatchar någon kan den personen ändå dyka upp igen så att man kan matcha samman igen?
Citera
2018-06-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Om man avmatchar någon kan den personen ändå dyka upp igen så att man kan matcha samman igen?

Absolut!
Citera
2018-06-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Absolut!

O fan, det är så alltså. Bor i en relativt liten stad också. Du tände precis hoppets låga i mig.
Citera
2018-06-16, 14:30
Medlem
anteri17s avatar
Har träffat en tjej några gånger, tagit över det på fejjan. Tro fan att hon idag uppdaterar sin bio och förstabild. Samma sak hände med en annan tjej i våras pch det var visserligen inget kvitto på ointresse då jag dumpade henne en månad senare, men det skickar sannerligen socialt inkompetenta signaler.
Citera
2018-06-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Håller inte med. Delvis för att om en tjej inte har lärt sig att klä sig sjyst hittills genom livet så lär inte jag lyckas med att få henne att göra det. Men också därför att det inte bara handlar om de estetiska kvaliteterna utan också vad stilen säger om henne som person.

På sätt och vis är det ganska ironiskt ändå, för jag ser konformitet vad gäller moral och politik som en veritabel dealbreaker; samtidigt ser jag avsaknaden av konformitet vad gäller de yttre attributen som en dealbreaker det också. Eller så gör jag en felaktig analys här och det handlar inte om jag vill att hon är konform vad gäller stil; jag föredrar trots allt tjejer som selektivt anammar trender snarare än att okritiskt köpa dem alla, och det tyder ju snarare på motsatsen. Men man vill ändå se att hon har ”koll”.

Det här med att stil är viktigt för mig är någonting jag har insett först på senare år. Tidigare insåg jag inte hur mycket det skavde när en tjej såg ut som en skyltdocka på Gina Tricot ... Kanske är det klassfrågeaspekten – ett mått av elitism – som får mig att känna så.
Jag tycker man kan skönja att du inte är, eller har varit, speciellt snygg själv. Du resonerar som en turk (inte utlänning utan typ turkar specifikt) med ny Armani-kostym som tror att ju snyggare hans kläder är desto mer lyfter det honom.

En snygg/söt/vacker tjej kan vara naken. En vacker dag kommer du kanske fatta vad jag menar.

Vad säger Bruno, Anteri, fabula m fl i frågan?
Senast redigerad av xtroverto 2018-06-16 kl. 14:59.
Citera
2018-06-16, 15:16
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Har träffat en tjej några gånger, tagit över det på fejjan. Tro fan att hon idag uppdaterar sin bio och förstabild. Samma sak hände med en annan tjej i våras pch det var visserligen inget kvitto på ointresse då jag dumpade henne en månad senare, men det skickar sannerligen socialt inkompetenta signaler.
Åh anteri, du förtjänar så mycket bättre.

P.s. jag väntar på ditt pm, wtf liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in