2018-06-16, 09:21
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Sista livstecknet från LW är runt 23:00 den 14 Maj. Det går inte att se vilken tid hennes logg är upplagd?

hennes logg är från 2018-05-07
och hon hade "fixat" cachen då, men ägaren aktiverade den inte förren 2018-05-14
Citera
2018-06-16, 09:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Tidningarna skriver ....

Henrik Dahlström står livslevande framför mic och kamera och uttalar sig. Han är chef vid polisens regionledningscentral. Media har tack vare dalaan har varit på honom som blodiglar. Till slut tvingades Henrik uttala sig kort men givetvis har han rådfrågat med både spaningsledare och åklagare. Det har inte dalaan.

Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Att jag inte tänkte på det, ni är ett genier. Alarmoperatör, polisens regionledningscentralchef, spaningsledaren och åklagaren har tillsammans kommit överens om att dom skall krossa dalaan för att skydda sig själva.

90% av tråden tror dig dalaan. Inte illa att ha genier som QueenKorall och gloriouslife i sin fan-club.

Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ponera att GM själv ringde in larmsamtalet för att ge sig själv alibi? Och därav inte gav larmoperatören intrycket att det var någon akut fara bara att det var kanske nåt dom hört?

Jag säger inte att det är så här absolut inte. Jag bara signalerar att det är av vikt att inte blint tro på vad som helst.

Förmodligen är det så att Daliaan o partner har hört och ringt in till SOS.

Men jag väljer att låta dörren stå öppen. Vem som helst kan skriva vad som helst här.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kan du ge dig någon gång?
Det är ju SOS och polisen som försöker
skylla ifrån sig eftersom de har gjort fel.
Upprörda mobben, SvenBergman, greyhoundbus och dvara är förbaskade på att dalaan haft kurage nog att avslöja att SOS och polis peta-på-naglarna-dricka-kaffe-mentalitet gjort att inte det avgjort viktiga samtalet tagits på allvar.
Sånt får absolut inte komma ut till allmänhetens kännedom.
dalaan ska tystas ner för att dölja deras ansvar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-16 kl. 10:29.
Citera
2018-06-16, 09:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tror att tråden skulle må bra av alternativa GM, motiv och tillvägagångssätt.

Jag är inte alls nöjd i hur LW kom till planket, 150m bort och lämnade allt vind för våg. Hållbara teorier? (Jag tror INTE att hon vart nedslagen i hemmet och förd till FP för att där vakna... såååå långsökt)
En möjlighet som inte många verkar ha funderat över är att allting började på andra sidan motorvägen, och att hon sedan försökte fly mot hemmet.

Vittnesuppgifterna verkar när de ringdes in (och alltså innan de kan ha påverkats av vetskap om var kroppen sedan hittades) ha gått ut på att skrik hördes från buskage på andra sidan motorvägen, relativt FP.

Något inlägg efterlyser också information om möjligheten att platsen är en etablerad genväg för den som vill korsa motorvägen (vilket skulle kunna förklara varför det ser ut att vara en upptrampad stig utanför bullerplanket).

Det skulle kunna röra sig om ett våldtäktsförsök (skriken tolkades också ursprungligen så av vittnet) i buskagen på andra sidan motorvägen. LW försökte sedan (allvarligt skadad?) ta sig hem genom att korsa motorvägen, men hanns i fatt av GM på fyndplatsen, eller snubblade t.ex. på gunnebostängslet.

Den här teorin löser mysteriet med hur LW hamnade på FP, men här behövs det i stället en förklaring till vad hon kan ha haft på andra sidan motorvägen att göra.

Har polisen letat/undersökt en möjlig BP på den plats skriken tycktes komma ifrån?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-16 kl. 09:56.
Citera
2018-06-16, 10:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En möjlighet som inte många verkar ha funderat över är att allting började på andra sidan motorvägen, och att hon sedan försökte fly mot hemmet.

Vittnesuppgifterna verkar när de ringdes in (och alltså innan de kan ha påverkats av vetskap om var kroppen sedan hittades) ha gått ut på att skrik hördes från buskage på andra sidan motorvägen, relativt FP.

Något inlägg efterlyser också information om möjligheten att platsen är en etablerad genväg för den som vill korsa motorvägen.

Det skulle kunna röra sig om ett våldtäktsförsök (skriken tolkades också ursprungligen så av vittnet) i buskagen på andra sidan motorvägen. LW försökte sedan (allvarligt skadad?) ta sig hem genom att korsa motorvägen, men hanns i fatt av GM på fyndplatsen, eller snubblade t.ex. på gunnebostängslet.

Den här teorin löser mysteriet med hur LW hamnade på FP, men här behövs det i stället en förklaring till vad hon kan ha haft på andra sidan motorvägen att göra.

Har polisen letat/undersökt en möjlig BP på den plats skriken tycktes komma ifrån?

Jag har också varit inne på liknande tankegångar ganska kort efter att kroppen hittades. Funderade dock mer i termer av att hon kastats/hoppat ur en bil enligt följande scenario:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-06-16, 10:00
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Något inlägg efterlyser också information om möjligheten att platsen är en etablerad genväg för den som vill korsa motorvägen.

Intressant. Tror du är först med att tänka att LW kan ha kommit /flytt därifrån. Hade LW på något sätt någon anknytning till området/kvarteren på andra sidan motorvägen? Någon som vet?
Citera
2018-06-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Intressant. Tror du är först med att tänka att LW kan ha kommit /flytt därifrån. Hade LW på något sätt någon anknytning till området/kvarteren på andra sidan motorvägen? Någon som vet?
Ingen av er tycks ha varit i området, det är alldeles för långsökt att hon skulle ha vistats på andra sidan motorvägen. Bara för dumt !
Citera
2018-06-16, 10:13
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Ingen av er tycks ha varit i området, det är alldeles för långsökt att hon skulle ha vistats på andra sidan motorvägen. Bara för dumt !

Du har rätt, vad gäller mig. Jag har aldrig vistats i området. Då lämnar jag den tanken, tack!
Citera
2018-06-16, 10:13
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:

Jag står på FP exakt just nu och jag kan bara instämma. Verkar helt rubbat att vara på andra sidan.
Citera
2018-06-16, 10:17
Medlem
Citat:

Något inlägg efterlyser också information om möjligheten att platsen är en etablerad genväg för den som vill korsa motorvägen (vilket skulle kunna förklara varför det ser ut att vara en upptrampad stig utanför bullerplanket).

Varför i hela friden, skulle hon bege sig till andra sidan motorvägen ? Hon hittades ca. 150 meter från sitt hem och sannolikast är att hon gick en bit bort från huset för att tala med någon som hon redan kände. D.v.s. tala ostört.
Citera
2018-06-16, 10:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jag står på FP exakt just nu och jag kan bara instämma. Verkar helt rubbat att vara på andra sidan.

Finns det någon öppning mellan motorvägen och bullerplanket överhuvudtaget?
Hur mycket täcker Gunnebostängslet?
Som det såg ut på flygfotona vi sett ser det ut som att man kan parkera på vägrenen och komma upp till planket den vägen.
Citera
2018-06-16, 10:32
Medlem
Citat:

Jag har inte tolkat det som en smitväg, utan att stigen kom från poliserna (behövs väldigt lite för få till en stig).

Sedan har vi intrycket av plötsligt försvinnande, som inte stämmer då.
Citera
2018-06-16, 10:35
Medlem
Citat:
Varför i hela friden, skulle hon bege sig till andra sidan motorvägen ? Hon hittades ca. 150 meter från sitt hem och sannolikast är att hon gick en bit bort från huset för att tala med någon som hon redan kände. D.v.s. tala ostört.
Det är en möjlighet, men känns inte rätt så långt bort och med olåst dörr. Dom kunde prata lika ostört vid garagen?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in