Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Jag tror att tråden skulle må bra av alternativa GM, motiv och tillvägagångssätt.
Jag är inte alls nöjd i hur LW kom till planket, 150m bort och lämnade allt vind för våg. Hållbara teorier? (Jag tror INTE att hon vart nedslagen i hemmet och förd till FP för att där vakna... såååå långsökt)
En möjlighet som inte många verkar ha funderat över är att allting började på andra sidan motorvägen, och att hon sedan försökte fly mot hemmet.
Vittnesuppgifterna verkar när de ringdes in (och alltså innan de kan ha påverkats av vetskap om var kroppen sedan hittades) ha gått ut på att skrik hördes från buskage på andra sidan motorvägen, relativt FP.
Något inlägg efterlyser också information om möjligheten att platsen är en etablerad genväg för den som vill korsa motorvägen (vilket skulle kunna förklara varför det ser ut att vara en upptrampad stig utanför bullerplanket).
Det skulle kunna röra sig om ett våldtäktsförsök (skriken tolkades också ursprungligen så av vittnet) i buskagen på andra sidan motorvägen. LW försökte sedan (allvarligt skadad?) ta sig hem genom att korsa motorvägen, men hanns i fatt av GM på fyndplatsen, eller snubblade t.ex. på gunnebostängslet.
Den här teorin löser mysteriet med hur LW hamnade på FP, men här behövs det i stället en förklaring till vad hon kan ha haft på andra sidan motorvägen att göra.
Har polisen letat/undersökt en möjlig BP på den plats skriken tycktes komma ifrån?