Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-15, 22:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Så alla invandrare som får jobb är välkomna i Sverige med SD-politik? Oavsett om det är 100 000 eller 100 miljoner?

Hur ska ni mäta den där integrationsgraden hade ni tänkt? Musselmaner som äter griskött?

Detta är en tråd om AfS, är du medveten om det? Alla frågor du ställer om SD bör istället vändas på och ställas till AfS. Men jag försöker ändå svara på dina frågor:

1. Frågan är helt irrelevant, eftersom om man ställer de kraven så handlar det om man 100.000 personer. Men jag kan lika gärna fråga dig som AfS:are: "Eftersom AfS inte vill utvisa folk på grund av hudfärg, om det bor 100 miljoner "rasfrämlingar" i Sverige, är det då OK om de bara arbetar och gör rätt för sig" ?

2. Musselmaner lär aldrig vara fullt ut välkomna i SD's Sverige, eftersom Islam i sig är en destruktiv och kvinnofientlig doktrin, som inte kan anpassas hit. Jag tror att om SD får makten så kommer man successivt skärpa denna politik.
Citera
2018-06-15, 22:55
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag ser att SD har en tydlig återvandringspolitik: Att av ekonomiska skäl tvingas stanna i ett land där man inte trivs och inte vill leva är destruktivt för såväl landet som för den enskilde individen. Ett aktivt och generöst stöd skall därför ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer.

Övrigt, jag ser inga stora principiella skillnader. Vilket är bra, för det innebär att AfS också har en "öppen svenskhet", vilket ni ju också tydligt har förklarat ikväll. Tydligen kan även mörkhyade, MENA mm som sköter sig fullt ut få bo och verka i AfS's Sverige har ni förklarat. Så SD och AfS verkar identiska där.

Herregud, du är helt enkelt hopplös, SD vill endast ge ekonomiskt stöd till återinvandring samt fortsätta med kvotflykting invandring.

Medan AfS vill:
Stoppa all invandring ink kvotflyktningar
Granska alla uppehållstillstånd sedan år 2000
Sedermera utvisa folk som har fått asylansökan godkänd pga flyktningskäll då Sverige inte är första säkra land
Utvisa personer med uppehållstillstånd som har besökt sina forna hemländer
Utvisa personer som idag väntar på beslut om uppehållstillstånd
Förvandla migrationsverket till Återvandringsverket.

Man skulle kunna säga att AfS för en aktiv återvandringsingspolitik medan SD står för en passiv.

Afs har aldrig sagt att deras invandringspolitik ska baseras på hudfärg. Men anledning till att jag och andra som är etniska nationalister stödjer AfS är eftersom deras politik de facto kommer att göra Sverige mer Svenskt. Det betyder inte att AfS själva står för det utåt sätt.

Nu kanske du själv kan svara på hur du ska interagera Rinkeby? Sluta upp med ditt skitsnack att man inte kan ställa frågor till SD här, det är ju ni som söker upp denna tråd för att få folk att rösta på SD istälelt för AfS. Plus att SD's väljare är av stort intresse för AfS, självklart ska vi då kunna ställa er mot väggen.

Problemet är väl snarare att ni i SD inte diskuterar eran egna politik då det är extremt lågt i tak hos SD.
Senast redigerad av -Mystic 2018-06-15 kl. 23:02.
Citera
2018-06-15, 22:57
Medlem
Citat:
Att premiera svenskar betyder mer åt svenskar och mindre åt främlingar.

Vad innebär det konkret, "mer" och "mindre". Vad är skillnaden i vad de "får"? (jag antar att du pratar om en fullt ut integrerad och hårt arbetande icke-etnisk svensk, kontra en hårt arbetande etnisk svensk)

Hur definierar du främling i detta fall, hur drar du den exakta gränsen (det blir ju ganska viktigt, om ekonomi mm kommer att baseras på det)
Citera
2018-06-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Herregud, du är helt enkelt hopplös, SD vill endast ge ekonomiskt stöd samt fortsätta med kvotflykting invandring.

Medan AfS vill:
Stoppa all invandring ink kvotflyktningar
Granska alla uppehållstillstånd sedan år 2000
Sedermera utvisa folk som har fått asylansökan godkänd pga flyktningskäll då Sverige inte är första säkra land
Utvisa personer med uppehållstillstånd som har besökt sina forna hemländer
Utvisa personer som idag väntar på beslut om uppehållstillstånd
Förvandla migrationsverket till Återvandringsverket.

Man skulle kunna säga att AfS för en aktiv återvandringsingspolitik medan SD står för en passiv.

Afs har aldrig sagt att deras invandringspolitik ska baseras på hudfärg. Men anledning till att jag och andra som är etniska nationalister stödjer AfS är eftersom deras politik de facto kommer att göra Sverige mer Svenskt. Det betyder inte att AfS själva står för det utåt sätt.

Nu kanske du själv kan svara på hur du ska interagera Rinkeby? Sluta upp med ditt skitsnack att man inte kan ställa frågor till SD här, det är ju ni som söker upp denna tråd för att få folk att rösta på SD istälelt för AfS. Plus att SD's väljare är av stort intresse för AfS, självklart ska vi då kunna ställa er mot väggen.

Problemet är väl snarare att ni i SD inte diskuterar eran egna politik då det är extremt lågt i tak hos SD.

"Interagera" Rinkeby? Menar du Integrera?

SD har ju sagt att man vill sätta in militären mot oroshärdar i utanförskapsområdena. På sikt lär målet vara att skicka ut alla som vill fortsätta vara utanför vårt samhälle, kulturellt, mentalt och arbetsmässigt.
Citera
2018-06-15, 23:03
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Detta är en tråd om AfS, är du medveten om det? Alla frågor du ställer om SD bör istället vändas på och ställas till AfS. Men jag försöker ändå svara på dina frågor:

1. Frågan är helt irrelevant, eftersom om man ställer de kraven så handlar det om man 100.000 personer. Men jag kan lika gärna fråga dig som AfS:are: "Eftersom AfS inte vill utvisa folk på grund av hudfärg, om det bor 100 miljoner "rasfrämlingar" i Sverige, är det då OK om de bara arbetar och gör rätt för sig" ?

2. Musselmaner lär aldrig vara fullt ut välkomna i SD's Sverige, eftersom Islam i sig är en destruktiv och kvinnofientlig doktrin, som inte kan anpassas hit. Jag tror att om SD får makten så kommer man successivt skärpa denna politik.

Varför babblar du så mycket om SD då? Men visst, vi lämnar SD därhän och enbart pratar om AfS framöver, deal?
Citera
2018-06-15, 23:03
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
"Interagera" Rinkeby? Menar du Integrera?

SD har ju sagt att man vill sätta in militären mot oroshärdar i utanförskapsområdena. På sikt lär målet vara att skicka ut alla som vill fortsätta vara utanför vårt samhälle, kulturellt, mentalt och arbetsmässigt.

Ja jag menar integrera, vad gjorde man då i Järva om man inte vill integrera förorterna? Man har ju själva sagt att man införa "Svergiecenter" i förorterna.

Vart i SDs program står det att man vill skicka ut folk som står utanför samhälle kulturellt och mentalt?
Citera
2018-06-15, 23:05
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Vad innebär det konkret, "mer" och "mindre". Vad är skillnaden i vad de "får"? (jag antar att du pratar om en fullt ut integrerad och hårt arbetande icke-etnisk svensk, kontra en hårt arbetande etnisk svensk)

Hur definierar du främling i detta fall, hur drar du den exakta gränsen (det blir ju ganska viktigt, om ekonomi mm kommer att baseras på det)

Bara från socialliberaler kan det förekomma detta resonemang.
Citera
2018-06-15, 23:08
Medlem
Citat:
Bara från socialliberaler kan det förekomma detta resonemang.

Vad menar du? Jag ställde några frågor om AfS politik.
Citera
2018-06-15, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Ja jag menar integrera, vad gjorde man då i Järva om man inte vill integrera förorterna? Man har ju själva sagt att man införa "Svergiecenter" i förorterna.

Vart i SDs program står det att man vill skicka ut folk som står utanför samhälle kulturellt och mentalt?

Menar du "Sverigecenter"? Det låter ju som en jättebra ide.

Och det är ju bland annat här det du fråga efter står:
Att av ekonomiska skäl tvingas stanna i ett land där man inte trivs och inte vill leva är destruktivt för såväl landet som för den enskilde individen. Ett aktivt och generöst stöd skall därför ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer.

Men jag säger som du skrev om AfS, man lär skärpa politiken gradvis efter att man har fått inflytande.
Citera
2018-06-15, 23:16
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Vad menar du? Jag ställde några frågor om AfS politik.

Citat:

Hur man kan få för sig att definiera en främling utifrån ekonomiska perspektiv är ju lite märkligt.
Citera
2018-06-15, 23:17
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Menar du "Sverigecenter"? Det låter ju som en jättebra ide.

Och det är ju bland annat här det du fråga efter står:
Att av ekonomiska skäl tvingas stanna i ett land där man inte trivs och inte vill leva är destruktivt för såväl landet som för den enskilde individen. Ett aktivt och generöst stöd skall därför ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer.

Men jag säger som du skrev om AfS, man lär skärpa politiken gradvis efter att man har fått inflytande.

Så du tror seriöst att öppna diverse kulturcenter med fokus på Svensk kultur blir lyckat?

Återigen, vart i SDs program står det att man vill skicka tillbaka folk som inte kulturellt eller mentalt ingår i Sverges kultur (du skrev det själv). Det du nu påtalar är passiv återvandring. Varför kommer du med uppenbara lögner?
Citera
2018-06-15, 23:21
Medlem
Citat:
Hur man kan få för sig att definiera en främling utifrån ekonomiska perspektiv är ju lite märkligt.

Hur vill du annars definiera det? Utifrån ras? Hur gör du det rent praktiskt på ett rättssäkert sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in