Det jag ogillar med Q som jag inte tänkt på förut är att han kallar visst folk "patrioter". En patriot som sjunger för sitt land, vars landet dödar, lurar, saboterar för folk, och inte bara i sitt land utan går en dold agenda för andra "länder".
Patrioten firar sitt folk? Vilket folk? Folket som är totalt ignoranta för verkligheten, som inte kan tänka kritiskt, som köper allt dom hör om det kommer från regeringen/medi? Och på så sätt låter det fortgå utan att höja ett ögonbryn. Folk fattar inte ens att ORD är inte sanningen och att alla versioner har två sidor. Så fort det kommer till främlingar fattar folket detta, men är totalt förblinda för sin egen regering och media. Dom kan inte ens tänka ut att media och regeringen är också totala främlingar för dom t.ex. Detta med patrioter är en illusion, det är en kult, en ritual.
Så att Q sprider vidare att vara en patriot är för mig en röd flagga för jag ser igenom denna illusion.
Argumentet att han inte kan säga allting på en gång, visst, det argumentet kan fungera men svaret är ju att vi vet inte helt om det är så eller inte.
"Eyes see what mind knows"
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Ha ha lysande. Desperationen är uppenbar. Det kommer att bli en underhållande tid framöver. Vi får se om de lyckas behålla sin makt.
Det är i princip samma kamp som man trodde att England gick igenom. Men Farage släppte taget och nu kommer bl a Robinson att få sota för det. I Italien körde man det in i kaklet och där lyckades man. Vi får se vad som händer i Sverige, men oavsett
handlar det om hur "makten" vill döda demokratin.
Jag ser fram emot en underhållande kamp där Trump tar allt på uppstuds och skrattar sig igenom utmaningen medan motståndarna blir alltmer galna av allvaret.

ledsen och slå hål på din illusuion men sverige är en diktatur.
Detta med "demokrati" är enbart ett spel för gallerian exakt som politiska systemet.