2018-04-12, 13:03
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Håller med. Detta är information som i en fri värld skulle presenteras i skolor så folk själva fick avgöra vad de tror på och vad de anser vore den rätta vägen. Intressant kuriosainformation var, tycker jag att de släppte den här informationen på LP.

Här är någon som klippt ihop tal och intervjuer som Trump har gjort under sin karriär och lyssnar man på vad han säger så är det ju svårt att inte hålla med. Sedan om han menade vad han sa borde väl visa sig i en inte alltför snar framtid.
https://www.youtube.com/watch?v=dblKpbIzsis

Om man jämför det Trump sa och fortfarande säger med ett annat välkänt klipp så undrar man om "Past proves future" inte stämmer;

https://www.youtube.com/watch?v=2Pr7ANP_nzY
Citera
2018-04-12, 13:07
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Man får ju lite gåshud när man lyssnar på hans tal där , skulle behövas liknande här i moder Svea !
Verkligen! Men man vet ju vad MSM i Sverige tycker om sådana som inte har samma åsikter som de har.
Här är ett klipp som har inbäddat en intervju som jag inte sett på länge, som jag anser vara av intresse även i dag. Om man inte har 24 minuter och lyssna på hela så är mina highlights vid 2,55 och 14,48.
Där Mena-länder och Israel nämns.
https://www.youtube.com/watch?v=hmyyuSZTvDA
Citera
2018-04-12, 13:21
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Om man jämför det Trump sa och fortfarande säger med ett annat välkänt klipp så undrar man om "Past proves future" inte stämmer;

Past proves future. Det skulle betyda för mig personligen som du vet inte har samma åsikt som dig när det kommer till Adolf. Att Europa än en gång skulle falla i ruiner, om kanske inte bokstavlig utan mer demografiskt.
Vad han sa påminner väldigt mycket om vad Trump säger i nutid. Men hur han hanterade hela kriget och även sa gång på gång att det är en liten internationell klick som styr världen. Men lyckades inte göra något åt den där "klicken".
"Klicken" kom däremot ut mycket starkare efter kriget, än de var innan.
Men som sagt, det är min personliga uppfattning av historien.
Citera
2018-04-12, 13:26
Medlem
Citat:
Trumps twitter idag !

Donald J. Trump

Verifierat konto

@realDonaldTrump
25 minför 25 minuter sedan
Mer
Never said when an attack on Syria would take place. Could be very soon or not so soon at all! In any event, the United States, under my Administration, has done a great job of ridding the region of ISIS. Where is our “Thank you America?”

https://twitter.com/realDonaldTrump

Läste precis twittret innan jag gick in här, det kommer med andra ord inte ske något krig.

Roligt dock att se Marcus Oscarsson som politisk kommentator hetsar för ett krig, de blodlystna sjuka jävlarna vill ha krig, för det gynnar materialistiskt orienterade människor.

Det kommer inte hålla länge till.
Citera
2018-04-12, 13:31
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Past proves future. Det skulle betyda för mig personligen som du vet inte har samma åsikt som dig när det kommer till Adolf. Att Europa än en gång skulle falla i ruiner, om kanske inte bokstavlig utan mer demografiskt.
Vad han sa påminner väldigt mycket om vad Trump säger i nutid. Men hur han hanterade hela kriget och även sa gång på gång att det är en liten internationell klick som styr världen. Men lyckades inte göra något åt den där "klicken".
"Klicken" kom däremot ut mycket starkare efter kriget, än de var innan.
Men som sagt, det är min personliga uppfattning av historien.

Din personliga uppfattning av historien är, om du är ärlig mot dig själv, de som "Q" strider mot, det är de som Hitler stred mot.. det är "deep states" beskrivning av historien.

Det enda som skiljer då från nu är att det är USA som "Erwache" - vaknar upp en masse just nu och med internet är det inte bara en nation i Europa som vaknar upp, utan en hel civilisation.

Om man vill ha svar på allt, då måste man även vara villig att ifrågasätta allt, inte plocka det som är bekvämt för att ignorera det som är obekvämt. "Q" har själv medgett att skulle de lägga fram allt så skulle den stora massan direkt avfärda det som "påhitt" "konspirationsteorier". Sanningen om Hitler och Tredje Riket är inget man kommer till underfund med efter generationer av indoktrinering.

Tänk på det så här, MSM är "deep states" mun, de berättar för _dig_ hur och vad du ska tänka, MSM säger att Trump är dålig, MSM säger att Hitler var dålig. Varför skulle MSM ljuga om Trump men prata sanning om Hitler?
Senast redigerad av Daniel501 2018-04-12 kl. 13:34.
Citera
2018-04-12, 13:44
Medlem
Citat:
Din personliga uppfattning av historien är, om du är ärlig mot dig själv, de som "Q" strider mot, det är de som Hitler stred mot.. det är "deep states" beskrivning av historien.

Det enda som skiljer då från nu är att det är USA som "Erwache" - vaknar upp en masse just nu och med internet är det inte bara en nation i Europa som vaknar upp, utan en hel civilisation.

Om man vill ha svar på allt, då måste man även vara villig att ifrågasätta allt, inte plocka det som är bekvämt för att ignorera det som är obekvämt. "Q" har själv medgett att skulle de lägga fram allt så skulle den stora massan direkt avfärda det som "påhitt" "konspirationsteorier". Sanningen om Hitler och Tredje Riket är inget man kommer till underfund med efter generationer av indoktrinering.

Tänk på det så här, MSM är "deep states" mun, de berättar för _dig_ hur och vad du ska tänka, MSM säger att Trump är dålig, MSM säger att Hitler var dålig. Varför skulle MSM ljuga om Trump men prata sanning om Hitler?

Stöder ditt inlägg till fullo.

Man ska komma ihåg att de inte bara styr MSM och våra politiker, utan även Hollywood, bokförlag, nyheter, börsen, banker osv osv. De påverkar lärarutbildningen och vilka böcker barnen ska få läsa i, de påverkar journalisthögskolan, de påverkar svenska kyrkan. Det är inga små krafter Trump utmanar.
Citera
2018-04-12, 13:59
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:

Oerhört bra tal och sanningsenligt.
Gillar den verkligen, förstå hur många hundra år det pågått när de hade samma problem för 70 år sen som nu.
Citera
2018-04-12, 14:11
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Precis min åsikt också. Jag tror Q är legitim och tillhör patrioterna. Det jag har i åtanken är att de inte ska göra samma miss som de nationalister som enbart lyssnade på Hitler.
Citat:
Helt rätt, med reservation för de som jag skrev ovan.
Citat:
Ignorerar inte något som jag anser obekvämt, utgår från logik och skulle det visa sig att Trump tillhör Deep State så finns det en ventil för nationalisterna så de inte blir överkörda än en gång.
Citat:
De har nog inte lyckats tala om för mig hur jag ska tänka och tycka, det borde du ha sett av mina tidigare inlägg. Ska försöka förklara min ståndpunkt gällande det fetade. MSM har gjort allt de kunnat för att misskreditera vita nationalister genom tiden, mycket har kommit från propaganda gällande Tredje Riket. Har man tyckt att vita ska lämnas ifred och man inte vill bli något nytt Detroit eller liknande så har man fått naziststämpeln på sig, likaså rasfrågan. Agendan från Deep State är ju ganska talande där, folk har helt enkelt hållt käften eftersom "guilt by association" principen har varit standard. Sedan om man drar tankeverksamheten ett varv till. Hur kunde en stormakt förlora mot några tusen sionister? Så för som du skrev tidigare, ifrågasätta allt, vilket jag gör. Så frågeställningen jag har efter min historierevisionism blev: Undrar om Hitler var en marionett som var ditsatt för att lura det tyska folket genom att säga sanningen om hur världen är skapt med dessa religiösa fanatiker och få dem in i ett krig där utkomsten var redan förutbestämd. Ett svagare och sönderslaget Europa?
Dagens fråga är: Upprepar sig historien och de patrioter som sett det startade Q för att väcka så många som möjligt om det visar sig att Trump tillhör Deep State?
Citera
2018-04-12, 14:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Trumps twitter idag !

Donald J. Trump

Verifierat konto

@realDonaldTrump
25 minför 25 minuter sedan
Mer
Never said when an attack on Syria would take place. Could be very soon or not so soon at all! In any event, the United States, under my Administration, has done a great job of ridding the region of ISIS. Where is our “Thank you America?”

https://twitter.com/realDonaldTrump

Vilket är en direkt lögn från honom, de som har gjort den största tjänsten i regionen är Israel, Syriska regimen, Kurderna och Ryssland, USA bombade även anti-jihadistläger under förra årets missilbombningar
Citera
2018-04-12, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vilket är en direkt lögn från honom, de som har gjort den största tjänsten i regionen är Israel, Syriska regimen, Kurderna och Ryssland, USA bombade även anti-jihadistläger under förra årets missilbombningar

Exakt, Ryssland är dom som räddat Syrien. Kolla intervjuer med assad där han verkar avsky USAs inblandning i Syrien.
Citera
2018-04-12, 15:56
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
På vilket sätt har det förstnämnda landet i ditt textstycke bekämpat IS?
Ingen retorisk fråga utan en genuin undran då jag inte hört något om det.
Citera
2018-04-12, 16:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
På vilket sätt har det förstnämnda landet i ditt textstycke bekämpat IS?
Ingen retorisk fråga utan en genuin undran då jag inte hört något om det.

Genom att bland annat donera resurser till Assadregimen men även aktivt stöttat organisationer runt om i mellanöstern som kämpar emot daesh, det var bland annat därför daesh anföll Iran förra året för de börjar bli desperata.

[Tillagt]

Jag såg nu att jag hade skrivit fel, menade Iran och inte Israel (skrev från telefonen när jag skrev det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in