2018-08-16, 23:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Pissis, innan du läser vidare bör du vara medveten att det slutar här och nu för min del, kul att trolla ibland feltolka det inte som respekt!
Eftersom jag inte förstår vad du skriver så skulle alla eventuella tolkningar riskera att bli fel - så jag avvaktar tills du lärt dig uttrycka dig begripligt.

Citat:
Även om det är självutnämnt, stämmer det inte?
Säkert - men det är för mig lika imponerande som att vara expert på Televinken - en fantasifigur som spelas av en person som inte visar sig (Ola Lundberg) och framför någon annans budskap (Trafiksäkerhetsverkets) ...

Citat:
Frågan är vad som händer om Spygate kablas ut för fullt innan midterms och Republikanerna vinner stort, vad erkänner DU då? Ingenting antar jag men även det är ett medgivande ska du ha klart för dig min lilla gula stråle. Seså spamma vidare...
Då erkänner jag att jag hade fel, även om Q!
Jag är inte direkt oroad för det scenariot dock.
Citera
2018-08-16, 23:47
Medlem
Eftersom John Brennan diskuterats i tråden tidigare under dagen.

"William H. McRaven, a retired Navy admiral, was commander of the U.S. Joint Special Operations Command from 2011 to 2014. He oversaw the 2011 Navy SEAL raid in Pakistan that killed al-Qaeda leader Osama bin Laden.

Dear Mr. President:

Former CIA director John Brennan, whose security clearance you revoked on Wednesday, is one of the finest public servants I have ever known. Few Americans have done more to protect this country than John. He is a man of unparalleled integrity, whose honesty and character have never been in question, except by those who don’t know him.

Therefore, I would consider it an honor if you would revoke my security clearance as well, so I can add my name to the list of men and women who have spoken up against your presidency.

Like most Americans, I had hoped that when you became president, you would rise to the occasion and become the leader this great nation needs.

A good leader tries to embody the best qualities of his or her organization. A good leader sets the example for others to follow. A good leader always puts the welfare of others before himself or herself."

https://www.washingtonpost.com/opinions/revoke-my-security-clearance-too-mr-president/2018/08/16/8b149b02-a178-11e8-93e3-24d1703d2a7a_story.html?utm_term=.e49e82bc4fa7
Citera
2018-08-17, 02:37
Medlem
Är det ryssar som ligger bakom "Q"?

"Russian Trolls Spread Baseless Conspiracy Theories Like Pizzagate And QAnon After The Election
Less than two weeks after the first "Q" post appeared on 4chan, a Russia-backed troll account began amplifying the conspiracy theory on Twitter.

Long after President Trump's election victory in 2016, Russian trolls continued to sow discord among Americans by promoting a host of baseless conspiracy theories on social media, according to a BuzzFeed News analysis of nearly 3 million tweets published in an online archive.

The cache of tweets from the Kremlin-backed Internet Research Agency show that the Russians attempted to mimic extremist voices to push a menu of debunked conspiracy theories ranging from Pizzagate and chemtrails to Obama's birth and FEMA camps. At least one of the accounts latched on to the conspiracy du jour of QAnon, pushing for months the nonsensical theory that Trump was appointed president by the military to save the nation from a pedophilia ring before it would eventually make its way to President Trump's rallies and into the mainstream media.

The nearly 3 million tweets offer a glimpse into how Russian trolls helped perpetuate a flow of misinformation online that not only blurred the lines between fake and real, but sought to deepen political divisions in the US with disproved conspiracy theories that have continued to spread from the internet to the real world.

One such account, @CovfefeNationUS, which posed as a Trump supporter, aggressively pushed the QAnon conspiracy theory less than two weeks after the first "Q" post was made on 4chan, bringing it out of the dark corners of the internet and into mainstream social media view.

Using hashtags like #thestorm and #followthewhiterabbit, the account picked up on the conspiracy on Nov. 10, 2017, well before signs with the letter Q began to appear at Trump's rallies. Over the course of a month, the account posted about 800 QAnon-themed messages, including more than 90 on Dec. 9, 2017."

https://www.buzzfeednews.com/article/salvadorhernandez/russian-trolls-spread-baseless-conspiracy-theories-like
Citera
2018-08-17, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Q har sagt att om folket fick veta sanningen skulle man behöva lägga in dem på psykiatriska avdelningar och Trump har väl sagt något liknande. Ponera att bot mot cancer finns men undanhållits av pekuniära anledningar, att "förintelsen" är lögn, att judiska bankmaffian hetsade vita västerlänningar i två gigantiska krig mot varandra allt baserat på lögner för att kunna stjäla Israel, att månlandningen är lögn, att man i land efter land styrt inhemska företagandet så att frukterna ska hamna hos en liten grupp och att denna lilla grupp styrt media och politiker över nästan hela västvärlden samt att samma lilla grupp tagit kontroll över pengatryckandet i nästan alla länder enligt "Let me issue and control a nation´s money and I care not who writes the laws" Rothschild. Det är en stor kaka för många att svälja.
Du glömde nämna döljandet av att jorden är platt. Och lite annat. Annars så skulle du fått med största? delen av konspirationsteorierna.

Jag förutsätter att Republikanerna kommer att vinna midterms.
Och om Trump vinner nästa presidentval, då kommer han vara president 2026 också.
Nej, jag skrev inte fel årtal.

Lyckades hitta hänvisning till eventuell tidsplan:
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Lite lästips gällande Q's många referenser till Alice i underlandet.

https://8ch.net/qresearch/res/2080244.html#2080244
Senast redigerad av Piii... 2018-08-17 kl. 06:57.
Citera
2018-08-17, 08:37
Medlem
Pussykings avatar
Att ta det röda pillret och vakna upp och se världen som den verkligen är, är en process. Det går inte på en minut. Jag inser t ex att jag och de flesta andra fortfarande förväntar oss att om det inte står i tidningen så kanske det inte har nyhetsvärde, trots att jag redan passerat gränsen där jag insett att media är våra fiender.

Här är en intressant twittertråd om ”den fria pressen”. Situationen i USA och Sverige är extremt lika varandra. Vår press har lurat oss om invandringen i decennier. Skulle det vara omöjligt för en journalist att begripa att invandringen är en kostnad ekonomiskt och kulturellt? Många verkar fortfarande inte begripa det. Vill de skada Sverige pga av okunskap eller illvilja? De tjänar inte 50.000-100.000 i månaden för att de är korkade, så, ja, det är illvilja. Det är bara att inse.

https://mobile.twitter.com/NWOinPanicMode/status/1030132072663461888
Citera
2018-08-17, 08:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Jag inser t ex att jag och de flesta andra fortfarande förväntar oss att om det inte står i tidningen så kanske det inte har nyhetsvärde, trots att jag redan passerat gränsen där jag insett att media är våra fiender.

Snygg timing: 16 augusti: The Senate unanimously passed a resolution rebuking Trump's statement that the news media is 'the enemy of the people'.

https://www.google.se/amp/s/amp.businessinsider.com/senate-affirms-the-media-is-not-the-enemy-of-the-people-2018-8
Citera
2018-08-17, 08:56
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Du glömde nämna döljandet av att jorden är platt. Och lite annat. Annars så skulle du fått med största? delen av konspirationsteorierna.

Jag förutsätter att Republikanerna kommer att vinna midterms.
Och om Trump vinner nästa presidentval, då kommer han vara president 2026 också.
Nej, jag skrev inte fel årtal.

Lyckades hitta hänvisning till eventuell tidsplan:
Japp. Trump och Q-följet strävar ju uppenbarligen mot diktatur, utan fri press, och utan den bärande principen i den amerikanska konstitutionen om Checks and Balances (="Deep State"), och där utmanare om makten spärras in.
Senast redigerad av nerdnerd 2018-08-17 kl. 08:59.
Citera
2018-08-17, 09:15
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Däremot har Q nämnt några strategiskt viktiga tidpunkter.

11:e november är Veterans day som hedrar militärveteraner. Trumpadministrationen skall då anordna en stor militärparad à la Rysk manér i Washington DC. Många tror att det kommer att vara ett firande för segern över deep state.

Citat:
Q !UW.yye1fxo 6 Mar 2018 - 8:04:41 AM
11-11-18
A parade that will never be forgotten.
Ask yourself, why?
God bless our brave men & women in uniform.
We will never forget.
Q

Den parad som nu inte blir av?

https://edition.cnn.com/2018/08/16/politics/military-parade-postponed/index.html
Citera
2018-08-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Den parad som nu inte blir av?

https://edition.cnn.com/2018/08/16/politics/military-parade-postponed/index.html

Fast så har vi ju sett saker som blir av ändå trots CNNs påstående om att saker ej ska bli av.
Citera
2018-08-17, 09:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Fast så har vi ju sett saker som blir av ändå trots CNNs påstående om att saker ej ska bli av.

Här får du samma nyhet från Trumps favvokälla: http://www.foxnews.com/us/2018/08/16/pentagon-delays-trumps-veterans-parade-until-at-least-2019.html
Citera
2018-08-17, 09:39
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright

Men du, tar du av dig dina Trump/Q-skygglappar så ser du att det är försvarsdepartementets egna uttalande av dessa officiella presstalesman som citeras och underbygger artikeln:

Citat:
"The Department of Defense and White House have been planning a parade to honor America's military veterans and commemorate the centennial of World War I," Defense Department spokesman Col. Rob Manning said in a statement Thursday. "We originally targeted November 10, 2018 for this event but have now agreed to explore opportunities in 2019."

Så det är inte CNN som påstår någonting. Dom rapporterar.
Citera
2018-08-17, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Att ta det röda pillret och vakna upp och se världen som den verkligen är, är en process. Det går inte på en minut. Jag inser t ex att jag och de flesta andra fortfarande förväntar oss att om det inte står i tidningen så kanske det inte har nyhetsvärde, trots att jag redan passerat gränsen där jag insett att media är våra fiender.

Här är en intressant twittertråd om ”den fria pressen”. Situationen i USA och Sverige är extremt lika varandra. Vår press har lurat oss om invandringen i decennier. Skulle det vara omöjligt för en journalist att begripa att invandringen är en kostnad ekonomiskt och kulturellt? Många verkar fortfarande inte begripa det. Vill de skada Sverige pga av okunskap eller illvilja? De tjänar inte 50.000-100.000 i månaden för att de är korkade, så, ja, det är illvilja. Det är bara att inse.

https://mobile.twitter.com/NWOinPanicMode/status/1030132072663461888
Media fienden? då borde ju alternativ media också vara fienden.
Fast enligt Q, så är ju Alt Media och Trump Räddarna.

Alla händelser får inte plats i media, inte ens i "alternativ" media.

Vem kontrollerar att alt media skriver sanningen?

All invandring dålig?
Vet du hur Sverige sett ut med NOLL invandring?

Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Japp. Trump och Q-följet strävar ju uppenbarligen mot diktatur, utan fri press, och utan den bärande principen i den amerikanska konstitutionen om Checks and Balances (="Deep State"), och där utmanare om makten spärras in.
Ser ut så ja. De enda 'sanna' nyheterna ska komma från Trump, Fox och eventuell alternative media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in