2018-07-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Tack för info.

Tittar man på 2018 så är det alltså 19 fall hittills i år, detta i ett county med knappt 246.000 invånare. Om antalet är detsamma i resten av USA med 326 miljoner invånare så hade vi haft drygt 25.000 fall -- och då är alltså bara de redan upplåsta fallen inräknade.

Det där är också något man har sett hur flera stycken försöker bortförklara när man försöker göra research på det Q skriver. Sealed Indicments har ökat med 5000 i månaden, i början på Juli var det 35.000.

Men som Q har sagt:

Oct 31 2017 22:00:47 (EST)
There are more good people than bad. The wizards and warlocks (inside term) will not allow another Satanic Evil POS control our country. Realize Soros, Clintons, Obama, Putin, etc. are all controlled by 3 families (the 4th was removed post Trump's victory).

Manafort was placed into Trump's camp (as well as others). The corruption that will come out is so serious that deals must be cut for people to walk away otherwise 70% of elected politicians would be in jail (you are seeing it already begin). A deep cleaning is occurring and the prevention and defense of pure evil is occurring on a daily basis. They never thought they were going to lose control of the Presidency (not just D's) and thought they had control since making past mistakes (JFK, Reagan).

Good speed, Patriots.
PS, Soros is targeted.
https://qanon.pub/#16

Till denna post står detta under answers:

Do not expect all the guilty in government to be indicted and found guilty. For the sake of the nation, some will be offered deals (plea deals, immunity in exchange for testimony) otherwise...

Faktum kvarstår fortfarande; aldrig förr har så många ledamöter till senaten och kongressen blivit entledigade och/eller ställer inte upp för omval till midterms i November. De som inte blivit indragna särskilt djupt i den här skiten, har nog kunnat förhandla fram en bättre "deal" efter att ha tjallat och avgå med hedern i behåll.

En liten lista över alla VD:ar som avgått från Sept-Dec:
Sep. 26, 2017
Dentsply Sirona Inc CEO Jeffrey T. Slovin Oct. 2, 2017
Greater Naples CEO Paul Thein Oct. 4, 2017
Pepsico CEO D Shivakumar Oct. 9, 2017
Samsung CEO Kwon Oh-hyun Oct. 12, 2017
Oman Air CEO Paul Gregorowitsch Oct. 16, 2017
ASCENDAS Funds Management CEO Chia Nam Toon Oct. 20, 2017
Hudson’s Bay CEO Gerald Storch Oct. 20, 2017
Red Cross Texas Gulf Coast Region CEO David Brady Oct. 28, 2017
[...]
Alphabet Executive Chairman Eric Schmidt Dec. 22, 2017

Do you believe in coincidences?
Keep list updated.
Flood unstoppable.
Q

http://goldenageofgaia.com/2017/12/23/ceo-resignations-from-sept-dec-2017/

Av alla VD:ars namn skulle jag då anse att Eric Schmidt är tyngst. Grundaren och VD för Google Inc. ett av världens största företag! Vars sökmotor aktivt motarbetade Trump inför valet, där bara negativa resultat kom fram på sökningar om honom medan HRC bara fick positiva sökningar; Mycket grov valmanipulation.
Citera
2018-07-16, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-tack
Public Protector Busisiwe Mkhwebane CEO Themba Dlamini Nov. 14, 2017

http://goldenageofgaia.com/2017/12/2...sept-dec-2017/

Themba Dlamini började som CEO i mars 2017.
Och sa upp sig i november 2017.
Så Sydafrika är en del av allt?
Public Protector Busisiwe Mkhwebane

Ser snarare ut att Q googlat upp CEO's som slutat eller fått sparken och gjort listan av dessa.
Och inte kollat tillräckligt noga vilka dessa på listan är.
Citera
2018-07-16, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Themba Dlamini började som CEO i mars 2017.
Och sa upp sig i november 2017.
Så Sydafrika är en del av allt?
Public Protector Busisiwe Mkhwebane

Ser snarare ut att Q googlat upp CEO's som slutat eller fått sparken och gjort listan av dessa.
Och inte kollat tillräckligt noga vilka dessa på listan är.
SKIT MÅNGA länder är en del av allt. Ja, absolut. Sydafrika? Varför skulle dom inte vara det?
Tror du att flera miljarder människor svälter varje dag av en slump? Av att det är svårt att fixa problemet?
Det är deep state som är bakom det. Likaså är dom bakom att vanligt folk i massa länder ska ha det svårt med sitt vardagliga liv.
Citera
2018-07-16, 09:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
...
En liten lista över alla VD:ar som avgått från Sept-Dec:
Sep. 26, 2017
Dentsply Sirona Inc CEO Jeffrey T. Slovin Oct. 2, 2017
Greater Naples CEO Paul Thein Oct. 4, 2017
Pepsico CEO D Shivakumar Oct. 9, 2017
Samsung CEO Kwon Oh-hyun Oct. 12, 2017
Oman Air CEO Paul Gregorowitsch Oct. 16, 2017
ASCENDAS Funds Management CEO Chia Nam Toon Oct. 20, 2017
Hudson’s Bay CEO Gerald Storch Oct. 20, 2017
Red Cross Texas Gulf Coast Region CEO David Brady Oct. 28, 2017
[...]
Alphabet Executive Chairman Eric Schmidt Dec. 22, 2017

Do you believe in coincidences?
Keep list updated.
Flood unstoppable.
Q

http://goldenageofgaia.com/2017/12/23/ceo-resignations-from-sept-dec-2017/

Jaha, då får jag väl upprepa mitt svar:
Forbes-artikel från 2014: The reduction in firings contributed to CEOs staying in their jobs longer. The average tenure is now 9.7 years, which reverses a decade-long trend of shorter stints in the top job. https://www.forbes.com/sites/susanadams/2014/04/11/ceos-staying-in-their-jobs-longer/#7b04b55567d6
Genomsnittstiden för en CEO var alltså ca 10 år.
Artikeln avser USA's top 500 företag, av dessa 500 avgår alltså i snitt 50 per år.
Din lista innehöll 50 CEO's som avgått andra havåret 2017 - det skulle tyda på 100 avgående CEO's 2017, men listan innehåller mängder av "små" företag som inte kommer upp på top 500-listan - märkligt nog är det nästan exakt hälften, 24 bolag, som finns med på top 500 vilket betyder att det är nästan exakt på pricken "ett normalår" som du presenterat...

Citat:
Av alla VD:ars namn skulle jag då anse att Eric Schmidt är tyngst. Grundaren och VD för Google Inc. ett av världens största företag! .
Eric Schmidt har aldrig varit VD på vare sig Google eller Alphabet, han är inte heller grundare till vare sig Google eller Alphabet (det är Larry Page och Sergey Brin - som även är CEO (styrelseordförande) respektive VD). Däremot var han i perioder dess Executive Chairman (oftast en sorts parallell roll till styrelseordförande).
Schmidt är dessutom kvar på Alphabet som teknisk rådgivare och styrelsemedlem..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-16 kl. 09:32.
Citera
2018-07-16, 09:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Faktum kvarstår fortfarande; aldrig förr har så många ledamöter till senaten och kongressen blivit entledigade och/eller ställer inte upp för omval till midterms i November. De som inte blivit indragna särskilt djupt i den här skiten, har nog kunnat förhandla fram en bättre "deal" efter att ha tjallat och avgå med hedern i behåll.

Demokrater har lämnat i samma takt även tidigare - dock har totalsiffran för avgående ledamöter rusat iväg av det accelererande antalet avgående republikaner, något som väl knappast kan vara till Trumps/Q's fördel. Eller menar du att stormen främst handlar om att rensa upp i de egna leden?

https://edition.cnn.com/2017/11/10/politics/house-retirement-tracker/index.html
Citera
2018-07-16, 10:17
Medlem
Jag har följt skeendet sedan hösten 2016, genom Pizzagate. "Snart händer det", har alla sagt, men det är bullshit alltihop. Det här är en del av teatern. Trump hade varit stendöd annars.
Citera
2018-07-16, 11:28
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Det där är också något man har sett hur flera stycken försöker bortförklara när man försöker göra research på det Q skriver. Sealed Indicments har ökat med 5000 i månaden, i början på Juli var det 35.000.

Nej, sealed indictments har inte ökat med 5.000 i månaden, det är sealed-någonting-annat som gjort det. Antingen sealed criminal cases, sealed cases eller någon kombination. Och samma siffra över sealed-vad-det-nu-är ökade visserligen långsammare för några år sedan, men inte alls så mycket långsammare som Q och hans anhängare hela tiden har hävdat eftersom de bortsåg från en massa fall och bara räknade på sealed criminal cases, som de felaktigt kallade sealed indictments.

Jag ser folk försäkra mig om att siffran 40.000 verkligen handlar om sealed indictments eller åtminstone sealed criminal cases, vilket i båda fallen hade varit en oerhörd ökning från för några år sedan, men när man tittar på de konkreta fall som blivit "unsealed" handlar det om helt vanlig brottslighet -- i en storleksordning som visserligen inte utesluter att det bland de ännu förseglade fallen kan dölja sig en uppgörelse med den djupa staten, men som inte heller bekräftar eller ens antyder det.

Återigen, den enda orsaken att tro att det är så, är att Q säger det.

I want to believe, men hela den här affären känns mer och mer som en massiv anka. Underbyggd av siffror kring förseglade åtal och avgångna VD:s och politiker som felaktigt ges en relevans de inte har, tillsammans med Q:s upprepade försäkringar om att nu, nu, nu, NU kommer det minsann att braka loss snart. (Har han sagt något om när?)

Men märkligt nog inga mer dramatiska händelser som borde inträffa allt eftersom den djupa statens aktörer blev medvetna om vad som håller på att ske. Inga miljardärer eller politiker som gör konstiga saker i desperation över den annalkande stormen. Ja, jag vet att det finns förklaringar inom ramen för konspirationsteorin som potentiellt förklarar detta, men något borde ha sluppit igenom vid det här laget.

Nåja, vi får väl se. Eller, mer troligt tyvärr, inte.
Citera
2018-07-16, 11:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Eric Schmidt har aldrig varit VD på vare sig Google eller Alphabet, han är inte heller grundare till vare sig Google eller Alphabet (det är Larry Page och Sergey Brin - som även är CEO (styrelseordförande) respektive VD). Däremot var han i perioder dess Executive Chairman (oftast en sorts parallell roll till styrelseordförande).
Schmidt är dessutom kvar på Alphabet som teknisk rådgivare och styrelsemedlem..

Jag får rätta mig själv här - jag har i nån förvirring helt snurrat ihop vissa roller.
Visst har Erik Schmidt varit vd på Google, executive chairman är en chef/vd-titel..
Larry Page är CEO (och grundare) - vilket också är VD, inte styrelseordförande...
Sergey Brin är President (och grundare).
Det är en jävla massa titlar att hålla reda på och alla har inte motsvarighet i svenska bolag, och vissa roller varierar i betydelse mellan olika bolag (som Executive chairman)

- men poängen kvarstår: Schmidt har fortfarande en huvudroll på Alphabet som teknisk rådgivare och styrelsemedlem, och han har aldrig varit grundare till vare sig Google eller Alphabet.
Citera
2018-07-16, 13:47
Medlem
Ok vi får se när Q kommer tillbaka men just nu anser jag att det är en dissonans mellan vad Qfollowers mässar och vad som faktiskti pågår.

Kina och Irak är ju uppe på agendan just nu och inte ett ljud från Q.

Samtidigt så har ju Page och Strok hearings blivit ingenting och rosenstein blev väl också en nothing burger och nu har Mueller indictat 12 stycken ryssar för meddling i valet (inte nödvändigtvis kopplade till trump).
Citera
2018-07-16, 14:08
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Nej, sealed indictments har inte ökat med 5.000 i månaden, det är sealed-någonting-annat som gjort det. Antingen sealed criminal cases, sealed cases eller någon kombination.
Jag tog mig tiden att göra grundliga efterforskningar förra gången du tog upp ämnet om förseglade åtal. Inlägget hittar du här. Har du missat inlägget eller passade inte min slutsats din ståndpunkt?

Slutsatsen var att siffran gäller förseglade federala brottsmål [eng. sealed federal criminal cases] och var år 2006 1077 stycken, mot nuvarande 40.000+ och stigande.

Citat:
Jag ser folk försäkra mig om att siffran 40.000 verkligen handlar om sealed indictments eller åtminstone sealed criminal cases, vilket i båda fallen hade varit en oerhörd ökning från för några år sedan, men när man tittar på de konkreta fall som blivit "unsealed" handlar det om helt vanlig brottslighet -- i en storleksordning som visserligen inte utesluter att det bland de ännu förseglade fallen kan dölja sig en uppgörelse med den djupa staten, men som inte heller bekräftar eller ens antyder det.
Jag har inte gjort efterforskningar kring hur många förseglade brottsmål som normalt bryts varje år men vi kan väl anta att det inte överstiger antalet som förseglas. Om vi tar 2006 som exempel ger det ~90 per månad (1077/12) vilket bör vara ca 630 st fram till juli månad (90*7).

Hur många förseglade brottsmål har till dagens datum brytits? Överstiger det 630 st så är det mer än referensåret 2006. Endast de förseglingar som överstiger 630 bör statistiskt sett ha med utrensningen av deep state att göra. Finns endast några få exempel på att så är fallet, mest känt är brottsmålet mot Anthony Weiner.

Slutsats: Att du hittar "normala" brottsmål bland brytna förseglingar är ovesäntligt om antalet brytna förseglingar inte överstiger vad som kan anses vara normalt för perioden.
Citera
2018-07-16, 14:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Jag har följt skeendet sedan hösten 2016, genom Pizzagate. "Snart händer det", har alla sagt, men det är bullshit alltihop. Det här är en del av teatern. Trump hade varit stendöd annars.
Jag hade redan svarat på ditt inlägg men mod förstod nog inte svaret och det togs därför bort som Trams och off-topic.

Mitt förra svar var kort och koncist:
Citat:
Det är svårt att se skogen för alla träd.

Det händer saker hela tiden
. Ett skeende där vi vaknar upp en vacker dag och alla skurkar har blivit arresterade, centralbankssystemet utplånat och alla världens hemligheter offentliggjorda med mera är inte realistiskt. Skeendet är det vi ser nu där återställningen sker steg för steg fördelat på flera år.

Det är svårt att se skogen [återställningen] för alla träd [individuella steg].
Citera
2018-07-16, 14:57
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag tog mig tiden att göra grundliga efterforskningar förra gången du tog upp ämnet om förseglade åtal. Inlägget hittar du här. Har du missat inlägget eller passade inte min slutsats din ståndpunkt?

Slutsatsen var att siffran gäller förseglade federala brottsmål [eng. sealed federal criminal cases] och var år 2006 1077 stycken, mot nuvarande 40.000+ och stigande.

Jag har inte gjort efterforskningar kring hur många förseglade brottsmål som normalt bryts varje år men vi kan väl anta att det inte överstiger antalet som förseglas. Om vi tar 2006 som exempel ger det ~90 per månad (1077/12) vilket bör vara ca 630 st fram till juli månad (90*7).

Hur många förseglade brottsmål har till dagens datum brytits? Överstiger det 630 st så är det mer än referensåret 2006. Endast de förseglingar som överstiger 630 bör statistiskt sett ha med utrensningen av deep state att göra. Finns endast några få exempel på att så är fallet, mest känt är brottsmålet mot Anthony Weiner.

Slutsats: Att du hittar "normala" brottsmål bland brytna förseglingar är ovesäntligt om antalet brytna förseglingar inte överstiger vad som kan anses vara normalt för perioden.

Jo, jag läste inlägget. Men du anger inga källor eller förklaringar till varför du tror att det är bara förseglade [federala] brottsmål (sealed criminal cases) som återfinns i Q-anhängarnas insamlade domstolshandlingar ur PACER. Den enda förklaringen till hur dina grundliga efterforskningar kom fram till detta är "Min tolkning är".

Förhoppningsvis förstår du varför detta gjorde att jag hoppade över ditt inlägg och istället besvarade ett som listade ett antal konkreta fall och som jag ansåg mig kunna dra slutsatser av. Jag har helt enkelt inte tid att besvara eller ens fundera över allt, och därför går inlägg som skriver "Min tolkning är" utan förklaring till varför helt enkelt bort.

EDIT: Och nej, jag har ingen "ståndpunkt" över huvud taget i detta. Jag kom in i tråden med förhoppningen att "stormen" är verklig, men med naggande tvivel som säger att det förmodligen är för bra för att vara sant. Det jag läst hittills antyder att mina tvivel var och är korrekta och att ni som tror på detta kommer att bli än mer besvikna än vi som bara hoppas.
Senast redigerad av Raglefant 2018-07-16 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in