Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-15, 21:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Motsatsen är givetvis en nationalism grundat främst på etnicitet, då menar jag inte att alla ska vara blonda och blå ögda, utan helt enkelt av västeuropeiskt ursprung.

OK, tack, då har jag förstått AfS politik i denna fråga. Inte ens NSDAP drev den på det tydliga sättet.
Citera
2018-06-15, 21:30
Medlem
-Mystics avatar
Mina damer och herrar, nu jävlar ska vi allt få alla folk där ute i förorten att bli Svenskar! Jag presenterar Sverigecentrarna!

https://www.sydsvenskan.se/2018-06-15/reser-man-en-ghoddos-staty-i-oxie-nu

Tror det blir lika lyckat som alla satsningar på fritidsgårdarna...
Senast redigerad av -Mystic 2018-06-15 kl. 21:33.
Citera
2018-06-15, 21:31
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
OK, tack, då har jag förstått AfS politik i denna fråga. Inte ens NSDAP drev den på det tydliga sättet.

Det är inte officiellt AfS politik, men lyckas de med deras återflyttningsprogram så blir det de facto det resultatet. Men misstänker att många inom Afs håller med mig på den punkten även om det inte är rätt politiska klimat att gå ut med det som parti.

Frågan är om du hade klarat dig igenom NSDAP's regler, misstänker nämligen att du är en del av det utvalda folket.
Citera
2018-06-15, 21:33
Medlem
Citat:
Frågan är om du hade klarat dig igenom NSDAP's regler, misstänker nämligen att du är en del av det utvalda folket.

Det där har jag svarat på 100 gånger, jag är blondare än Hitler, Goebbels och Himmler tillsammans, svensk ätt på båda sidor sedan 1600-talet vilket är så långt som vi släktforskat.
Citera
2018-06-15, 21:35
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Tveksam lojalitet; nej då ska man ju ut med huvudet före.

"Öppen svenskhet"; innebär det alltså att en invandrare (oavsett utseende) som jobbar stenhårt och gör rätt för sig, ska kunna få bo här med full värdighet och respekt? Ja då, är jag för det.

Du måste ju förstå att med sådana signaler och regler, så kommer icke-önskvärd invandring till Sverige att minska till ett minimum, noll. Detta i kombination med att utvisa alla som inte sköter sig (SD-politik) så har du ditt Sverige tillbaka

Det är precis vad som SD står för och varför ingenting kommer förändras med deras politik. Så fort någon har ett skattebetalt jobb, så vill ni att de ska stanna och bli en nettokostnad. Det är inte seriöst.
Citera
2018-06-15, 21:37
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Det där har jag svarat på 100 gånger, jag är blondare än Hitler, Goebbels och Himmler tillsammans, svensk ätt på båda sidor sedan 1600-talet vilket är så långt som vi släktforskat.

Då är det ju ännu mer soligt att du inte kan ta steget över till en sund nationalism.
Citera
2018-06-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
Det ser svårt ut för AfS i årets val tyvärr, riksdagen känns väldigt avlägsen just nu med tanke på den korta tid som är kvar till valdagen. Jag har sagt det förut och säger det igen, 0,5-1% till AfS är nog rimligt, även om jag såklart önskar att dem fick mer. Nu vet jag att man inte ska ta Sifo på fullaste allvar såklart, men det säger ändå en del om väljarstödet för olika partier. Över 11.000 personer har blivit tillfrågade!

Moderaterna: 20,6 (23,6)
Liberalerna: 4,9 (4,8)
Centerpartiet: 10,8 (8,1)
Kristdemokraterna: 2,4 (3,5)
Miljöpartiet: 4,0 (4,0)
Socialdemokraterna: 26,1 (25,2)
Vänsterpartiet: 9,8 (9,3)
Sverigedemokraterna: 18,5 (18,7)
Övriga: 2,9 (2,9) – Fi, MED, AfS m.fl.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/moderaterna-tappar-kraftigt-men-c-okar/
AfS kommer inte redovisas ens om de har tio procent i opinionen. AfS ses som putinstödda nazister och det OU som visar att AfS kommer att komma in kommer att stämplas med putinstämpeln och jagas ur landet.
Citera
2018-06-15, 21:38
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Motsatsen är givetvis en nationalism grundat främst på etnicitet, då menar jag inte att alla ska vara blonda och blå ögda, utan helt enkelt av västeuropeiskt ursprung. Sedan om t ex är en liten del av adopterade barn kvar gör inte mig något.

Afs är visserligen inte helt "perfekta" i mitt tycke när det gäller etniskt nationalism, men bra mycket bättre än SD.

SD vill bara utvisa kriminella och fortsätta med kvotflytkingar, AfS vill stoppa nästintill all invandring ifrån tredje världen och skicka tillbaka folk som på olika sätt inte hör hemma här. T ex om Asylansökan var fel, eller att man inte har integreras ( t ex om man går på bidrag under en lång stund).

Afs har också betydligt hårdare krav på medborgarskap.

Nu kanske det är dags att du svarar på lite frågor, hur vill du få Rinkeby att känna sig som en del av Sverige? Du kanske missade att det var SD's folk som satt och klappade under talet i Järva medan blattarna var likgiltiga.

Som jag fattade det så var Åkessons förslag att tvångsinstallera barn på förskolan om föräldrarna vill behålla bidragen samt öppna Sverige center i förorten? Det lär ju bli lyckat...

Jag väntar spänt på vilka fler stalinistanstuckna metoder som Åkesson o Co har i rockärmen för att genomföra sin ”integration och assimilation”. Kollektivt tvångsomhändertagande av muslimers barn? Tvångsförflyttningar av svenskar och muslimer? Tvångskonverteringar till Kristendom? Tvångsmatning av muslimer med fläsk och sill?

Alla SDare som gastar om ”näjzists” när AfS saluför sin etniska linje borde ta sig en rejäl funderare på vem som företräder det mest humana och naturliga.
Citera
2018-06-15, 21:39
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Du verkar ju inte vara hederlig (eller kapabel) att besvara mina konkreta frågor, eftersom du falsk-citerar mig med "Pladder pladder, lögn och vilseledanden..." vilket normal anses som att ge upp.

Men jag kan bevara ditt, AfS förespråkar ju platt skatt vilket ju enbart kan innebära (jämfört med dagens skattesystem) att sänka skatten för de rikaste, och höja den för de fattigaste, dvs de som arbetar inom skola, vård, omsorg.

Ung-MUF:arna på 80-talet drev också denna fråga, vilket visar vad det handlar om. AfS kombinerar en sorts ekonomisk ultraliberalism, med en etnisk syn på att alla med icke-nordiskt utseende ska ut. Jag måste säga, att ND på sin tid framstod som mer realistiska.

Nej, det betyder att alla betalar lika stor del av sin inkomst i procent. Alltså betalar låginkomsttagare exakt lika många procent som de som tjänar mer. Om det skulle sänka skatten för låginkomsttagare bör det väl vara bra?
Citera
2018-06-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Det är precis vad som SD står för och varför ingenting kommer förändras med deras politik. Så fort någon har ett skattebetalt jobb, så vill ni att de ska stanna och bli en nettokostnad. Det är inte seriöst.

Nettokostnad? Skattebetalt jobb? Herregud, när har jag eller SD någonsin skrivit att "vi vill att de ska stanna" i ett sådant fall. Ut med huvudet före är det som gäller, om man inte bidrar och assimilerar sig 100%

AfS får sannerligen vässa till sin argumentation, denna tråd är ju helt tragisk.
Citera
2018-06-15, 21:40
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Jag väntar spänt på vilka fler stalinistanstuckna metoder som Åkesson o Co har i rockärmen för att genomföra sin ”integration och assimilation”. Kollektivt tvångsomhändertagande av muslimers barn? Tvångsförflyttningar av svenskar och muslimer? Tvångskonverteringar till Kristendom? Tvångsmatning av muslimer med fläsk och sill?

Alla SDare som gastar om ”näjzists” när AfS saluför sin etniska linje borde ta sig en rejäl funderare på vem som företräder det mest humana och naturliga.

Nästa steg blir väl att dom skickar invandrarbarn till de Svenska vita skolorna precis som etablissemanget vill göra.

Helt ärligt så är det mer drygt att tvinga på invandrare Sveriges kultur än att låta dom återvända till sin egna.
Citera
2018-06-15, 21:40
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Du verkar ju inte vara hederlig (eller kapabel) att besvara mina konkreta frågor, eftersom du falsk-citerar mig med "Pladder pladder, lögn och vilseledanden..." vilket normal anses som att ge upp.

Men jag kan bevara ditt, AfS förespråkar ju platt skatt vilket ju enbart kan innebära (jämfört med dagens skattesystem) att sänka skatten för de rikaste, och höja den för de fattigaste, dvs de som arbetar inom skola, vård, omsorg.

Ung-MUF:arna på 80-talet drev också denna fråga, vilket visar vad det handlar om. AfS kombinerar en sorts ekonomisk ultraliberalism, med en etnisk syn på att alla med icke-nordiskt utseende ska ut. Jag måste säga, att ND på sin tid framstod som mer realistiska.

Nej, nu ljuger du, igen. AfS har aldrig påstått att man ska repatriera folk baserat på okulär bestämning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in