Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-15, 20:23
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Nr 24 på AfS riksdagslista - Lennart Matikainen, relationscoach, Stockholm.
Föreläsare och författare som har arbetat med företag, organisationer och utbildningar för samspel och ledarskap sedan 90-talet. Har även arbetat med utsatta unga och kvinnor, samt varit relationsexpert i media sedan 90-talet. Har även givit ut böcker om relationer och ledarskap.

Han har i synnerhet lång erfarenhet som coach bl.a. inom polisen. Han deltog i Bonnierägda TV4s skilsmässohotellet där han kallade de ensamkommande för "skäggbarn" vilket gjorde att han fick sparken.

Konferensen 19 maj - del 8: relationscoach Lennart Matikainen - Polis i kaos inför flyktingvågen.
https://www.youtube.com/watch?v=5mjApj7MXBs

AGENDAN:
(FB) Bilderberg 2018

01:50 Om polisens demontering : -”När jag har berättat klart så förstår ni att det ligger en agenda bakom. Allting har en plan.”
”Det var i början på 2015 som man launch’ade den här ’omorganisationen” och redan där hade man information om en väntande flyktingvåg på hösten 2015. Det har det skrivits om de senaste veckorna, att det fanns information om det. ”

10:17 Om ”refuges” invaderingen: -”Det här kom under hösten 2015 och då hade man ju planenligt demonterat någonting. Jag är så här jag tror inte på konspirationsteorier förrän jag blir överbevisad, men vad gäller polisens omorganisation, så var det solklart att man gjorde en demontering, den var så medveten den handlingen. Och när den sen inföll samman med den värsta flyktingvågen till Sverige någonsin, så finns det ju inget annat att säga än att man har ju liksom synkat det här. Steg 1) Demontera, 2) sen ökar vi trycket.”

11:54 Om påståendet: De’ e’ baaaaaaaarn! Det handlar om baaarn! => ”71% av de som kommit hit är män. Och ganska unga män också. Och det är definitivt inga barn.”
Citera
2018-06-15, 20:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Exakt. Vilket jag även poängterade. Spelar ingen roll om vi går ekonomiskt plus på vissa främlingar, utan att vi vill ha ett Sverige med högre andel svenskar.

Jättebra, du sätter fingret på exakt varför AfS kommer få ungefär 0.4% i valet, trots all hajp.

Givetvis önskar även jag som SD'are ett svenskt Sverige, med fanan i högsta höjd, utbildning/upplysning, export, svenska traditioner som midsommar, sill och nubbe, jul och påsk. Kyrkklockan som klämtar istället för musselmanen som skriker sitt böneutrop.

Med denna inriktning så följer naturligtvis att Sverige kommer att bebos i högre andel av de med svenska värderingar, vilket i sin tur innebär etniska västerlänningar. Det är helt givet, ett öppet Sverige ungefär som det var före massinvandringens tid.

Eller som Japan är idag, ett öppet Japan men ändå i huvudsak japanskt.

Det stora problemet som AfS gör är att just rikta in sig mot alla med icke-nordiskt utseende. Rikta in sig mot, och utge dessa som ett problem oavsett om de sköter sig eller ej.

Detta är det stora problemet, att rikta in sig mot individer enbart på grund av deras bakgrund. I SD's fall så kommer svenskheten naturligt, genom de krav och riktlinjer man ställer upp. Inte genom "mobbing" av den individuella negern eller blatten.
Citera
2018-06-15, 20:53
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jättebra, du sätter fingret på exakt varför AfS kommer få ungefär 0.4% i valet, trots all hajp.

Givetvis önskar även jag som SD'are ett svenskt Sverige, med fanan i högsta höjd, utbildning/upplysning, export, svenska traditioner som midsommar, sill och nubbe, jul och påsk. Kyrkklockan som klämtar istället för musselmanen som skriker sitt böneutrop.

Med denna inriktning så följer naturligtvis att Sverige kommer att bebos i högre andel av de med svenska värderingar, vilket i sin tur innebär etniska västerlänningar. Det är helt givet, ett öppet Sverige ungefär som det var före massinvandringens tid.

Det stora problemet som AfS gör är att just rikta in sig mot alla med icke-nordiskt utseende. Rikta in sig mot, och utge dessa som ett problem oavsett om de sköter sig eller ej.

Detta är det stora problemet, att rikta in sig mot individer enbart på grund av deras bakgrund. I SD's fall så kommer svenskheten naturligt, genom de krav och riktlinjer man ställer upp. Inte genom "mobbing" av den individuella negern eller blatten.

Öppen svenskhet är så marxistiskt det blir. Ju längre ut SD vandrar på den skalan, desto fler kommer att överge partiet. I kölvattnet av det kanske de även dammar av bussa svenskar till Rosengård för integrationens skull.

Hur ska du någonsin få ett Sverige som liknar det innan massinvandringens påbörjande om du tillåter att det bor hundratusentals eller fler främlingar med tveksam lojalitet i landet?
Citera
2018-06-15, 20:54
Medlem
Det ser svårt ut för AfS i årets val tyvärr, riksdagen känns väldigt avlägsen just nu med tanke på den korta tid som är kvar till valdagen. Jag har sagt det förut och säger det igen, 0,5-1% till AfS är nog rimligt, även om jag såklart önskar att dem fick mer. Nu vet jag att man inte ska ta Sifo på fullaste allvar såklart, men det säger ändå en del om väljarstödet för olika partier. Över 11.000 personer har blivit tillfrågade!

Moderaterna: 20,6 (23,6)
Liberalerna: 4,9 (4,8)
Centerpartiet: 10,8 (8,1)
Kristdemokraterna: 2,4 (3,5)
Miljöpartiet: 4,0 (4,0)
Socialdemokraterna: 26,1 (25,2)
Vänsterpartiet: 9,8 (9,3)
Sverigedemokraterna: 18,5 (18,7)
Övriga: 2,9 (2,9) – Fi, MED, AfS m.fl.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/moderaterna-tappar-kraftigt-men-c-okar/
Citera
2018-06-15, 20:56
Medlem
-Mystics avatar
Citat:

Dessa bilder summerar ganska klart vad SD och deras förespråkare vill ha i västvärlden.

https://me.me/i/what-liberals-want-what-civic-nationalists-want-16211626

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aeeen8q_700bwp.webp

Civic nationalism, alltså nationalism baserad på kultur/värderingar.

Låt mig fråga, tror ni man kan bygga ett bra samhälle och alla invandrare sköter sig och jobbar, men samtidigt inte känner sig som en del av Sverige eller den Svenska kulturen? Sedan kan ni ju komma med att Svenskhet inte har något med etnicitet att göra utan är enbart kultur. Det är just där som är den stora skiljelinjen mellan SD:are och nationalister.

Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
Det ser svårt ut för AfS i årets val tyvärr, riksdagen känns väldigt avlägsen just nu med tanke på den korta tid som är kvar till valdagen. Jag har sagt det förut och säger det igen, 0,5-1% till AfS är nog rimligt, även om jag såklart önskar att dem fick mer. Nu vet jag att man inte ska ta Sifo på fullaste allvar såklart, men det säger ändå en del om väljarstödet för olika partier. Över 11.000 personer har blivit tillfrågade!

Moderaterna: 20,6 (23,6)
Liberalerna: 4,9 (4,8)
Centerpartiet: 10,8 (8,1)
Kristdemokraterna: 2,4 (3,5)
Miljöpartiet: 4,0 (4,0)
Socialdemokraterna: 26,1 (25,2)
Vänsterpartiet: 9,8 (9,3)
Sverigedemokraterna: 18,5 (18,7)
Övriga: 2,9 (2,9) – Fi, MED, AfS m.fl.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/moderaterna-tappar-kraftigt-men-c-okar/

Sifo missade SD med flera procentenheter förra valet, de lär ju vara ännu sämre på att träffa AfS. För Afs del så gör varje liten procentenhet en enorm skillnad.

Själv anser jag att under 1% är ett totalt misslyckande, 1- 2.5% ett bra resultat, och allt över 2.5% som en total succé.
Senast redigerad av -Mystic 2018-06-15 kl. 20:59.
Citera
2018-06-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Öppen svenskhet är så marxistiskt det blir. Ju längre ut SD vandrar på den skalan, desto fler kommer att överge partiet. I kölvattnet av det kanske de även dammar av bussa svenskar till Rosengård för integrationens skull.

Hur ska du någonsin få ett Sverige som liknar det innan massinvandringens påbörjande om du tillåter att det bor hundratusentals eller fler främlingar med tveksam lojalitet i landet?

Tveksam lojalitet; nej då ska man ju ut med huvudet före.

"Öppen svenskhet"; innebär det alltså att en invandrare (oavsett utseende) som jobbar stenhårt och gör rätt för sig, ska kunna få bo här med full värdighet och respekt? Ja då, är jag för det.

Du måste ju förstå att med sådana signaler och regler, så kommer icke-önskvärd invandring till Sverige att minska till ett minimum, noll. Detta i kombination med att utvisa alla som inte sköter sig (SD-politik) så har du ditt Sverige tillbaka
Citera
2018-06-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Låt mig fråga, tror ni man kan bygga ett bra samhälle och alla invandrare sköter sig och jobbar, men samtidigt inte känner sig som en del av Sverige eller den Svenska kulturen? Sedan kan ni ju komma med att Svenskhet inte har något med etnicitet att göra utan är enbart kultur. Det är just där som är den stora skiljelinjen mellan SD:are och nationalister.

Fattar du hur du motsäger dig själv här? Du är välkommen att PM:a om du inte förstår
Citera
2018-06-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Dessa bilder summerar ganska klart vad SD och deras förespråkare vill ha i västvärlden.

https://me.me/i/what-liberals-want-what-civic-nationalists-want-16211626

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aeeen8q_700bwp.webp

Civic nationalism, alltså nationalism baserad på kultur/värderingar.

Kan du definiera exakt och tydligt du ser att motsatsen till detta är, och exakt och tydligt vad AfS vill göra åt saken?
Citera
2018-06-15, 21:15
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Pladder pladder, lögn och vilseledanden...

Haha, du har knappast ngn trovärdighet kvar i denna tråd, när du som SD:are ideligen blir påkommen med att ljuga. Att återkommande ljuga & vilseleda är det ngt som är legio i ditt parti…om man ska utgå från ditt beteende.

Idag 15/6 upprepad påkommen lögn om AfS postad av VitruvianskeMannen:
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Trots att lögnaren redan fått svar på tal på sitt vilseledande påstående av Jeff Ahl 28/5:
Citera
2018-06-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fy fan vad bra han är Kasselstrand! Han är nationalist rakt av. Ni som är oroliga efter thaigubbeinvasionen bör titta och sen slappna av.

Här samma på twitter:

https://twitter.com/AfS_riks/status/1007679978652123136
Mycket bra sändning. Jag var en av de som var där. Det där var PRECIS vad AfS behövde nu. RIKTIGT HÖG ENERGI!
Citera
2018-06-15, 21:24
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Kan du definiera exakt och tydligt du ser att motsatsen till detta är, och exakt och tydligt vad AfS vill göra åt saken?

Motsatsen är givetvis en nationalism grundat främst på etnicitet, då menar jag inte att alla ska vara blonda och blå ögda, utan helt enkelt av västeuropeiskt ursprung. Sedan om t ex är en liten del av adopterade barn kvar gör inte mig något.

Afs är visserligen inte helt "perfekta" i mitt tycke när det gäller etniskt nationalism, men bra mycket bättre än SD.

SD vill bara utvisa kriminella och fortsätta med kvotflytkingar, AfS vill stoppa nästintill all invandring ifrån tredje världen och skicka tillbaka folk som på olika sätt inte hör hemma här. T ex om Asylansökan var fel, eller att man inte har integreras ( t ex om man går på bidrag under en lång stund).

Afs har också betydligt hårdare krav på medborgarskap.

Nu kanske det är dags att du svarar på lite frågor, hur vill du få Rinkeby att känna sig som en del av Sverige? Du kanske missade att det var SD's folk som satt och klappade under talet i Järva medan blattarna var likgiltiga.

Som jag fattade det så var Åkessons förslag att tvångsinstallera barn på förskolan om föräldrarna vill behålla bidragen samt öppna Sverige center i förorten? Det lär ju bli lyckat...
Senast redigerad av -Mystic 2018-06-15 kl. 21:28.
Citera
2018-06-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Haha, du har knappast ngn trovärdighet kvar i denna tråd, när du som SD:are ideligen blir påkommen med att ljuga. Att återkommande ljuga & vilseleda är det ngt som är legio i ditt parti…om man ska utgå från ditt beteende.

Idag 15/6 upprepad påkommen lögn om AfS postad av VitruvianskeMannen:
Trots att lögnaren redan fått svar på tal på sitt vilseledande påstående av Jeff Ahl 28/5:

Du verkar ju inte vara hederlig (eller kapabel) att besvara mina konkreta frågor, eftersom du falsk-citerar mig med "Pladder pladder, lögn och vilseledanden..." vilket normal anses som att ge upp.

Men jag kan bevara ditt, AfS förespråkar ju platt skatt vilket ju enbart kan innebära (jämfört med dagens skattesystem) att sänka skatten för de rikaste, och höja den för de fattigaste, dvs de som arbetar inom skola, vård, omsorg.

Ung-MUF:arna på 80-talet drev också denna fråga, vilket visar vad det handlar om. AfS kombinerar en sorts ekonomisk ultraliberalism, med en etnisk syn på att alla med icke-nordiskt utseende ska ut. Jag måste säga, att ND på sin tid framstod som mer realistiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in