Citat:
Ursprungligen postat av
Stabskapten
När SD kom in i riksdagen 2010 hoppades jag att de skulle ta just den här typen av initiativ. Men den förhoppningen kom på skam. Istället för att, som Jeff Ahl nu gör, ta avslöjanden i alternativmedia till utgångspunkt för att ställa regeringen och de andra riksdagspartierna till svars för samhällsutvecklingen har SD valt att distansera sig från alternativmedia. De försöker istället ställa sig in hos etablissemanget.
Genom det här utspelet visar AfS att de har för avsikt att bli en riktig opposition om de kommer in i riksdagen.
Precis! Man måste, så konservativ man än är, ha en revolutionär snarare än reformert syn på gammelmedia.
Dessutom är det ett krasst faktum att i alternativmedias läsekrets finner man en mycket hög andel SD-röster, vilka Afs förstås vill ta.
Jag kan inte låta bli i sammanhanget att tänka på alla SD-företrädare jag träffat eller läst, i media eller irl, som både velat vara omfamnade och normaliserade av msm, men samtidigt fortsatt småradikala i jämförelse med 7-klövern. Både ha och äta kakan. No more.