2018-06-15, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag väckte sambon som hörde det lika väl som jag.

Tack. Sambon väcktes. Hur länge varade ert samtal med operatören och hur lät samtalet aktuell kväll?
Citera
2018-06-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nej, jag trodde inte att du heller viste svaret på frågan, får en journalist gräva i
om det finns intresse.
Vad kan tänkas vara viktigare än skriken, vi vet inte men jag hoppas
polisen får frågan.

dalaan fick ju frågan nu, min gissning är att sambon väcktes och
hörde skriken.

Han har beskrivit hur de båda klev upp, klädde på sig och direkt åkte ut med bil och letade. Sambon ringde och larmade från bilen. Riktiga vardagshjältar👍
Citera
2018-06-15, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu pratar vi dock inte om centrala Stockholm en lördags natt. Det rör en vardagsnatt i Örebro. Sluta jämföra äpplen med Päron. Resonerar du alltid så här generellt i ditt liv? Då kan det inte vara lätt för dig att leva ett behagligt liv.

Det är nog du som generaliserar här utan att tänka till. Tror du polisrekryteringen är densamma oavsett ort, oberoende veckodag eller högtider? Tror bestämt så jag men då ska jag berätta för dig att så är inte fallet.
Citera
2018-06-15, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han har beskrivit hur de båda klev upp, klädde på sig och direkt åkte ut med bil och letade. Sambon ringde och larmade från bilen. Riktiga vardagshjältar👍

Allt inom loppet av 17 minuter.
Senast redigerad av dvara 2018-06-15 kl. 17:39.
Citera
2018-06-15, 17:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bra uttryck, ”jämföra äpplen med päron”...
Tror du att bemanningen är konstant?
Lördagnatt i Stockholm kanske har 100 patruller, vardagsnatt i Örebro har kanske en patrull. Vänder vi på veckodagarna så kanske Stockholm har 10 en vardagsnatt och Örebro 10 patruller en lördagsnatt...

Vart ditt behagliga liv behagligare nu?!

Jag har nu mailat Örebropolisen och frågat faktiskt. Men jag känner mig tämligen säker på att polisen i Örebro haft tid på sig att, en vardagsnatt, köra bilen en liten omväg förbi det aktuella området.

Dock så är jag mindre säker på att polisen väl i området skulle ha ansträngt sig nämnvärt för att gå ur bilen och leta. Kaffet i bilen hade isåfall kunnat kallna, vilket de inte uppskattar.
Citera
2018-06-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack för att lägger ut loggarna, mycket intressant att ta del av!

Det var en tanke jag hade, att det var försenat inlägg från maj. HD pratar om en grillkväll med resten av släkten medan SD skriver om att ”de” återvände till Örebro för en eftermiddag i solen. Jag trodde släkten fanns i Filipstad, ngn som vet mer?
Citera
2018-06-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tack.
Låter lite löst tycker jag.

Enligt rykten, måste ha funnits något.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Tror hen redigerat, det stod att källan var en person som sörjde LW. Vilket gjorde det ännu mer trovärdigt tycker jag.
Citera
2018-06-15, 17:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Du svarar för dalaan, tack för det.

Hade paret bilfönstrena öppna under bilfärden när dom så säkert kan säga att sista skriket var 23.35?

De hade bilfönstrena nerdragna och dessutom hörselkåpor på sig såklart. Allt för att göra dig riktigt frustrerad. Lämna nu dalaan ifred.
Citera
2018-06-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Du svarar för dalaan, tack för det.

Hade paret bilfönstrena öppna under bilfärden när dom så säkert kan säga att sista skriket var 23.35?

Han har exakt angivit förloppet flera ggr. Skriken hade slutat när de satte sig i bilen 23.40, vilket var bara 10 min efter de började, han uppskattade att de pågick 5 min. Samtalet skedde 23.47 enligt eftergranskning av mobiltelefonen. Han prioriterade att snabbt leta källan för att kunna rädda liv, mycket redigt agerat! Många skulle bara ringa och sedan förlita sig på polis/ambulans. Känns som en person som insåg allvaret, kanske med större erfarenhet av olyckor än medelsvensson som tänker att det nog var en räv och somnar om.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-06-15 kl. 17:55.
Citera
2018-06-15, 17:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Apropå LW's sista geocaching-tur den 10 maj. Hon skriver att hon är ute och cachar med Speedlink*n. Se hennes logg på https://www.geocaching.com/geocache/GC6DRDD_sandviksbaden?guid=92a0df2c-f4a8-4505-9f74-653967d01f2d

"Speedlink*n vill ut och cykla men är inte svårövertalad att åka hit" , skriver hon i sin (Softpoc*hont*s) logg.

Vem är denne Speedlink*n? Har han varit uppe i tråden? Eftersom de uppenbarligen umgicks bara några dagar innan mordet.

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-15 kl. 18:01.
Citera
2018-06-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Apropå LW's sista geocaching-tur den 10 maj. Hon skriver att hon är ute och cachar med Speedlink*n. Se hennes logg på https://www.geocaching.com/geocache/GC6DRDD_sandviksbaden?guid=92a0df2c-f4a8-4505-9f74-653967d01f2d

"Speedlink*n vill ut och cykla men är inte svårövertalad att åka hit" , skriver hon i sin (Softpoc*hont*s) logg.

Vem är denne Speedlink*n? Har han varit uppe i tråden? Eftersom de tydligen umgicks åtminstone bara några dagar innan mordet.

Någon pratade om en ev ny relation, med initialer som ej cirkulerat tidigare. Oavsett kan dessa utflykter med olika män få någon med sjuklig svartsjuka att se rött. Synd att det inte är som bland de flesta djur; hanarna slåss med varandra om honan men de angriper aldrig henne.
Citera
2018-06-15, 18:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Vem är denne Speedlink*n? Har han varit uppe i tråden? Eftersom de uppenbarligen umgicks bara några dagar innan mordet.

En bild också https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/60f166b1-f07b-4dcc-b86f-0bb7aafd71ea_l.jpg
(från annat tillfälle men rätt bra bild)
Senast redigerad av DreamTwister 2018-06-15 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in