2018-06-15, 15:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Att resurserna inte räcker till kan väl tänkas bero på att alla pengar gått till alla importvåldtäktsmän de senaste åren. Så alla ni som röstat för detta kan väl typ ta på sig detta mordet. Gratulerar!
Såna som du blir mer upprörda om inte GM har utländsk härkomst än att ett mord begåtts. Snaskigt fult
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-15 kl. 15:39.
Citera
2018-06-15, 15:36
Medlem
Läser ikapp nattens och dagens inlägg och förfasar mig över hur det forfarande, sida
upp och sida ner, timme efter timme, ifrågasätts vad skribenten dalaan skriver/skrivit
och ältas samma frågor om och om igen - av postare som tydligen har problem med
läsförståelse och inte orkar/ids gå tillbaka någon sida och läsa vad dalaan svarat.

dalaan - Tack för att du med så stort tålamod förklarar lugnt och sansat på samma
frågor gång efter gång. Det måste ha varit ett fruktansvärd upplevelse för dig och din
sambo att höra skriken och sedan förstå att det kan vara den mördade L:s skrik.
Mycket bra gjort av er att larma och sedan köra runt med bilen för att se var ev
skriken kom ifrån. Dessutom, minst sagt bedrövligt av polisen att inte ta er på
allvar och skicka ut en bil.

Jag har aldrig tvivlat på vad du och din sambo hört!

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det har jag också redan svarat på men jag gör det igen. För att jag läste om alla teorier och blev upprörd med tanke på att jag hade information om att det troligtvis inte handlade om självmord, att det inte körde iväg någon bil på motorvägen etc. Alla reagerar vi olika och efter att ha hört något sådant som vi gjorde och för att inte gå under som människa så valde jag att skriva här. Men du verkar ju veta väldigt mycket hur man ska- och inte ska reagera? Jag visste inte att det ser likadant ut för alla människor.

Citat:
Jag frågar igen, har du varit i samma sits som mig och min sambo? Att få reda på att det troligtvis en människas sista rop på hjälp man hörde och inte kunde göra något? Det är det värsta jag varit med om och det är väl därför jag i början blev irriterad när jag läste här om alla olika spekulationer. Skrytit, är du sjuk i huvudet? Visa saker jag har skrivit här har varit för att styrka att jag talar sanning.

Håller fullständigt med nedanstående; jag tror också till 100% på dig och din sambos
uppgifter och att de är mycket viktiga fakta i utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror 100% på dalaans uppgift, jag är dessutom tacksam för det vi hittills fått veta. Jag respekterar att hen själv kan avgöra vad som känns bekvämt att förmedla.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Har inte betvivlat dig en sekund. Ville bara säga det. Dina och sambons vittnesuppgifter om tidslag tror jag rättsläkaren, polis och åklagare är tacksamma för.
Citera
2018-06-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om man tolkar de här loggarna rätt så har SD varit i Värmland idag?

https://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=5350019

https://www.geocaching.com/geocache/GC7Q0YD_one-is-right?guid=d3f236ec-1aca-46b3-bed2-2c881bd8531b

https://www.geocaching.com/geocache/GC7Q10J_talamod-ar-en-dygd?guid=e85227ce-7597-4e25-b440-20de7d39376b

Intressanta formuleringar

Citat:

Och kanske ännu mer intressant att alla hans loggar från igår är borttagna idag

Citat:
Nu precis har gårdagens specifika loggtext (den om att "livet är förgängligt") flyttats bakåt i datum så att datum för själva loggtexten numera är samma som för Systerh*x, dvs. den 26/5.

T.ex enligt https://www.geocaching.com/geocache/GC7Q110_trollkarlens-hemlighet?guid=ea7fb88b-3d2e-4fcf-9dff-b41811355c8b

(Man måste nog snart ta skärmdumpar istället för direkta länkar. Det uppdateras och ändras för fullt i realtid...).

Tack för att lägger ut loggarna, mycket intressant att ta del av!
Citera
2018-06-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Det kan inte jag svara på men bäst gör du nog i att vända dig till dalaan och fråga hur samtalet lät aktuell kväll. Du kanske också kan passa på att fråga dalaan varför sambon ringde operatören för enligt dalaan själv sov sambon när skriken började. Hörde ens sambon skriken, jag vet inte.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Jag väckte sambon som hörde det lika väl som jag.
Citera
2018-06-15, 15:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan de utgick från den här texten från Ab:
"Och det visar sig att SOS tog emot ett larmsamtal från bostadsområdet klockan 23.47.18 den 14 maj.
Samtalet varade i en halv minut – och handlade om skrik i natten.
Anders Klarström på SOS Alarms kommunikationsavdelning sammanfattar samtalets innehåll via mejl:
Skrik utanför inringare hörs. Samtalet vidarekopplas till polisen”, skriver han.
"

Det av mig fetade är ju ganska luddigt uttryckt.

Kan ju även tolkas som att det är inringaren som hör skriken utanför sitt hem, förutom att man kan tolka det som att det hörs skrik under samtalets gång. Att larmoperatören hör skriken också.
Jag läste det där och att paret både skulle hinna ringa SOS under skrikens gång och att skriken dessutom skulle höras genom telefonen till SOS ter sig för mig osannolikt.

Nu är detta inte så intressant för brottet och man får hoppas att det händer något snart!
Citera
2018-06-15, 15:56
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det kan man nog.
Om man vet att allt man skriver kommer ut till offentligeten. T ex här...
Nej det är mer suspekt att ta bort.
Måste säga att jag inte förstår mig på detta geocachande och ännu mindre att man ska skryta på saiter om vilka loggar, eller vad det heter, man tagit är ju helt värdelöst.
Citera
2018-06-15, 15:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Fast enligt postare så hade SDs inlägg flyttats till samma datum som HDs så det tydliggör ju att de var tillsammans... Ugglor i mossen var det!
Håller med. Är SD skyldig är HD det också.
Citera
2018-06-15, 16:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det är klart alla önskar att resurserna skulle räcka till men så är det inte. Polisen hinner inte längre med "prio-ett-larm", alltså pågående brott som t ex villainbrott eller misshandel. Det här var inget "prio-ett-larm".

Nu pratar vi dock inte om centrala Stockholm en lördags natt. Det rör en vardagsnatt i Örebro. Sluta jämföra äpplen med Päron. Resonerar du alltid så här generellt i ditt liv? Då kan det inte vara lätt för dig att leva ett behagligt liv.
Citera
2018-06-15, 16:38
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Jag väckte sambon som hörde det lika väl som jag.

Bäste dalaan, jag beundrar din ihärdighet med att upprepat berätta och förklara för oss på Flashback bl.a om de horribla skrik du och sambon hört och senare även vittnat hos polisen om. Sammanlagt har väl den senaste diskussionen kring detta (där du deltagit) varat i ca. 6,5 timmar? Gissar och hoppas att du tog dig lite välbehövlig sömn någon gång mellan midnatt och någorlunda tidig morgon. Får jag fråga, när började du och sambon känna er relativt säkra på att skriken kom från LW:s bostadsområde? Har jag förstått dig rätt att ni först trodde att ljuden kom någonstans från ”era” kvarter eftersom ni körde omkring nära grönskan där eller är jag ”helt ute och cyklar”?
Citera
2018-06-15, 16:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
En kovändning på gång?

Vi pratar inte om larmcentralens allmäna agerande. Hur larmcentralen arbetar stegvis behöver vi inte ens diskutera på ett forum där åldersgränsen är 18, det lär man sig redan i förskolan när polisen hälsar på 6-åringarna.

Hur arbetar larmcentralen stegvis?

Observa! Denna frågan är för att hjälpa de som inte gick förskola, eller var frånvarande när polisen hälsade på.
Citera
2018-06-15, 16:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det kan inte jag svara på men bäst gör du nog i att vända dig till dalaan och fråga hur samtalet lät aktuell kväll. Du kanske också kan passa på att fråga dalaan varför sambon ringde operatören för enligt dalaan själv sov sambon när skriken började. Hörde ens sambon skriken, jag vet inte.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Sambon ringde istället för dalaan, då dalaan koncentrerade sig på att köra bilen och försöka hitta någon som kunde behöva deras hjälp.
Citera
2018-06-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu pratar vi dock inte om centrala Stockholm en lördags natt. Det rör en vardagsnatt i Örebro. Sluta jämföra äpplen med Päron. Resonerar du alltid så här generellt i ditt liv? Då kan det inte vara lätt för dig att leva ett behagligt liv.
Bra uttryck, ”jämföra äpplen med päron”...
Tror du att bemanningen är konstant?
Lördagnatt i Stockholm kanske har 100 patruller, vardagsnatt i Örebro har kanske en patrull. Vänder vi på veckodagarna så kanske Stockholm har 10 en vardagsnatt och Örebro 10 patruller en lördagsnatt...

Vart ditt behagliga liv behagligare nu?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in