2018-06-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tror du att du skulle kunna länka till inlägget.

Inlägg nr 9534
Citera
2018-06-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Men tre timmar långt förhör? Kom igen nu. Hur många frågor kan man ställa?

Vad heter du?
Var bor du?
Vad har du hört?
Vilken tid?

Finns väl inte mycket mer att fråga? Blev det kaffe i 2.5 timmar sen eller hade konstapeln svårt att uttrycka sig? Kanske nån talstörning som gör att hen talar vääääldigt långsamt?

Om du kan förklara de 3 timmarna så kanske jag börjar tro dig.
Ja jösses... Du och gråhunden är väl de som tvivlar på dalaan... den ena tycker att han sagt för mycket och Du tycker att han ska berätta allt...
Citera
2018-06-15, 12:14
Medlem
LimeTimes avatar
För en vecka sedan var LWs mobil INTE hittad. Vad som hittats eller framkommit sedan kan jag inte med säkerhet veta.

Som jag förstått det fanns inga (åtminstone synliga för blotta ögat) blodspår i Lenas bostad. Denna uppgift kan jag inte garantera fullt ut men det är så jag har uppfattat de från min källa med insyn i utredningen.

Undrar över det här med kläder som ska ha hittats på FP, är den uppgiften bekräftad någonstans?
Citera
2018-06-15, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Sambon sen jag.

Tack. Det kanske förklarar varför du och förhörhörsledaren tillsammans utgår från att det här inte var en våldtäkt utan måste vara LW ni hört. Frågorna från fhl kanske var mera riktade när det var din tur eftersom det var din sambon som var först ut. Var frågorna riktade?
Citera
2018-06-15, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
För en vecka sedan var LWs mobil INTE hittad. Vad som hittats eller framkommit sedan kan jag inte med säkerhet veta.

Som jag förstått det fanns inga (åtminstone synliga för blotta ögat) blodspår i Lenas bostad. Denna uppgift kan jag inte garantera fullt ut men det är så jag har uppfattat de från min källa med insyn i utredningen.

Undrar över det här med kläder som ska ha hittats på FP, är den uppgiften bekräftad någonstans?
Ganska säker det stod i kvällspressen med bilder att teknikerna lyfte bort kläder. Kan vara en trådsanning med?!
Citera
2018-06-15, 12:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Gör man så om man är OSKYLDIG?

Ja, det kan man nog.
Om man vet att allt man skriver kommer ut till offentligeten. T ex här...
Citera
2018-06-15, 12:19
Medlem
Citat:

Enda stället jag läst om kläder på fyndplatsen var det "engodtanke" (tror nicket var det) skrev igår.
Citera
2018-06-15, 12:21
Medlem
Ska vi gå vidare med analyserna?!
Varför tror ni inte SD vart/är gripen på sannolika skäl, bara skäligen?
Dom prioriterade DNA analyserna är garanterat klara, redan till TR.

Pekar analyserna på att han är oskyldig?
Citera
2018-06-15, 12:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Okej, jäkligt dåligt av SVT. De har väl fått infon från feltolkningar härifrån...

Kan de utgick från den här texten från Ab:
"Och det visar sig att SOS tog emot ett larmsamtal från bostadsområdet klockan 23.47.18 den 14 maj.
Samtalet varade i en halv minut – och handlade om skrik i natten.
Anders Klarström på SOS Alarms kommunikationsavdelning sammanfattar samtalets innehåll via mejl:
Skrik utanför inringare hörs. Samtalet vidarekopplas till polisen”, skriver han.
"

Det av mig fetade är ju ganska luddigt uttryckt.

Kan ju även tolkas som att det är inringaren som hör skriken utanför sitt hem, förutom att man kan tolka det som att det hörs skrik under samtalets gång. Att larmoperatören hör skriken också.
Citera
2018-06-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ganska säker det stod i kvällspressen med bilder att teknikerna lyfte bort kläder. Kan vara en trådsanning med?!
Första gången jag såg detta om kläderna var när Du skrev det i tråden igår...
Citera
2018-06-15, 12:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Om mobilen inte är hittad, så förvånas jag över att det inte varit några synliga sök efter den. Fast, teknikerna och utredarna kanske har fått info från operatören. Dock borde mobilen vara högst intressant att finna, om de inte redan har den.
Citera
2018-06-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Inlägg nr 9534

Tack.
Låter lite löst tycker jag.

Enligt rykten, måste ha funnits något.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in