2018-06-14, 20:51
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Rent nys. Det är ännu ett mysterium hur Lisa tog sig över vägen. Polisen har inte sagt ett knyst om detta och åklagaren tog inte ens upp det. "På något sätt" hade Lisa kommit över vägen. hennes "färdväg" är inte det minsta klargjord. Allt är bara antaganden.

Det är väl klart att det är antaganden. Det finns ju inga vittnen. Men det är inte avgörande för NB:s skuld.
2018-06-14, 20:52
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ändå var det en poliskommissarie som med bestämdhet hävdade att det inte fanns något örhänge söndag kväll, på den plats i ladan där ett örhänge senare hittades.

Rent nys. Det är ännu ett mysterium hur Lisa tog sig över vägen. Polisen har inte saht ett knyst om detta och åklagaren tog inte ens upp det. "På något sätt" hade Lisa kommit över vägen. hennes "färdväg" är inte det minsta klargjord. Allt är bara antaganden.

Va trevligt att du dök upp .
Vad spelar det för roll att det var en kommissarie ?
Hade du sett örhänget inne i en mörk lada där man då letade efter
en förmodad fortfarande levande person ?
Att örhänget senare hittades var antagligen en ren slump .
Han lyste med en ficklampa och hade turen att vinkeln var rätt och
det gjorde att ljuset reflekterades från örhänget .
Jojomän , vissa har stakat ut varenda meter av Lisas färdväg .
Man har en egen utförd positionering av Lisas telefon nämligen .
Var tror du att Onanerijus stod och kikade på Lisa .
Var det i ert favvorum möjligen ?
2018-06-14, 20:56
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ändå var det en poliskommissarie som med bestämdhet hävdade att det inte fanns något örhänge söndag kväll, på den plats i ladan där ett örhänge senare hittades.

Rent nys. Det är ännu ett mysterium hur Lisa tog sig över vägen. Polisen har inte sagt ett knyst om detta och åklagaren tog inte ens upp det. "På något sätt" hade Lisa kommit över vägen. hennes "färdväg" är inte det minsta klargjord. Allt är bara antaganden.
Gör detta Nerijus mindre mördare bara för att man inte vet exakt hur Lisa kom in i ladan?
Man vet inte exakt hur Lisa dog heller men det viktiga är att man vet (genom teknisk bevisning) att Nerijus mördade Lisa på ett brutalt sätt, därför skakar han galler nu livet ut.
2018-06-14, 21:02
Medlem
Citat:

Man kan inte vara nog tydlig i denna tråd. Jag avsåg färdvägen för Lisas mobil och då kan det kanske antas att hon finns i dess släptåg. Sedan hur Lisa rent fysiskt har förflyttat sig kan jag dock inte ha en aning om, detta syns nämligen inte på dataskärmarna.
2018-06-14, 21:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Eftersom Lisa bevisligen har blivit bragt om livet inne i det s.k. förrummet så måste hon
ju ha kommit över vägen på något sätt. Lurad över (sannolikast) eller hotad dit.
Det är ju orimligt att begära att man ska kunna veta exakt hur det gick till enär
gärningsmannen ifråga tiger still om saken.
Det fanns heller inget folk i närheten som blev vittne till det hela.
Helt oväsentligt för övrigt för själva skuldfrågan hur mördaren fick över sitt offer till den
byggnad vari denne utförde sitt sexualsadistiska lustmord.

Man har ju Nerijus försök att locka till sig ett offer dagen dessförinnan, på självaste nationaldagen alltså, och hur det tog sig ut, att beakta. Nånting liknande det förmodligen när
han på söndagen bestämde sig för att pröva igen. Fast mer offensivt denna gång.
Den helgen var han verkligen fast besluten att få tag i ett offer. Han måste bara få mörda nån!
Och så jävla bra han verkade må när han väl fått ha ihjäl en stackars flicka.
Det syntes inte minst på bilderna på honom inifrån affären när det skulle handlas pizza att
fira illdådet med.

En hel del mördare gillar att skryta om sina mord och jag skulle inte utesluta att NB vid det
här laget har låtit en och annan medintern få veta om vad han gjorde den gången när han
mördade Lisa. Han måste bara få berätta för nån. Han sitter ju med andra usla och ondskefulla
gärningsmän som mördat och förgått sig och berättar han om sitt mord lär han knappast
väcka nån upprördhet. Och riskerar ju med en sån bekännelse inget högre straff för det kan
ju inte bli högre än vad det redan är. Jag menar, om man skulle skvallra till fängelseledningen
vad han då erkänt.

Slutligen:

Vad hade Nerijus gjort om någon råkat traska in i ladan och kommit bort mot platsen där
vedervärdiga saker som bäst höll på att ske?
Avbrutit sig? Sprungit iväg och lämnat offer och allt?
Knappast.

Han hade fått en person till att döda den aftonen.
Och säkert inte tvekat om att göra det.
Senast redigerad av Grandioso 2018-06-14 kl. 22:13.
2018-06-14, 21:44
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Jag måste fråga. Ville du att Nerijus skulle frikännas eftersom inget vittne sett hur offret kom över vägen? Menar du på allvar att det har någon betydelse?
2018-06-14, 21:57
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag måste fråga. Ville du att Nerijus skulle frikännas eftersom inget vittne sett hur offret kom över vägen? Menar du på allvar att det har någon betydelse?

Ja, man blir ju trött. Lisa var vid mopeden, mördades i ladan. Nerijus har bevisligen mördat henne (att påstå att all DNA mm kunnat avsättas efter hennes död är ett hål-i-huvudet-resonemang). Försöken att göra frågan om exakt h u r hon kom till ladan till någon form av knäckfråga vad gäller mordet är bara tröttsamt. Vad faen är det med folk?
2018-06-14, 22:33
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Man kan inte vara nog tydlig i denna tråd. Jag avsåg färdvägen för Lisas mobil och då kan det kanske antas att hon finns i dess släptåg. Sedan hur Lisa rent fysiskt har förflyttat sig kan jag dock inte ha en aning om, detta syns nämligen inte på dataskärmarna.
Om du har sett på någon dataskärm hur Lisas mobil förflyttat sig, ja, då får det stå för dig. Att hon skulle ha sms:at vid mopeden, fickringt mellan mopeden och ladan samt att mobilen tystnat i "mjölrummet" är varje fall inget som har redovisats offentligt i FUP eller muntligt. Så det tror jag att du har "malt" fram själv, helt enkelt.
2018-06-14, 22:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, man blir ju trött. Lisa var vid mopeden, mördades i ladan.

Försöken att göra frågan om exakt h u r hon kom till ladan till någon form av knäckfråga vad gäller mordet är bara tröttsamt. Vad faen är det med folk?
Tvärtom är det högst intressant hur hon kom till ladan.
Det allra troligaste är ju, som Xenia skriver, att hon gick dit själv. Alla andra sätt förefaller mer eller mindre otroliga eller rent av ogörliga.
Kom gärna med en vettig teori om hur det kan ha gått till. Att någon under knivhot eller liknande skulle ha tvingat över henne är bara alltför osannolikt. Mitt på ljusa dagen med livlig trafik på vägen ifråga.
2018-06-14, 23:05
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det allra troligaste är ju, som Xenia skriver, att hon gick dit själv. Alla andra sätt förefaller mer eller mindre otroliga eller rent av ogörliga.
Kom gärna med en vettig teori om hur det kan ha gått till. Att någon under knivhot eller liknande skulle ha tvingat över henne är bara alltför osannolikt. Mitt på ljusa dagen med livlig trafik på vägen ifråga.

Varför är det 'högst intressant'? Om hon hotades, bars eller lockades över?
Sorry, men jag kan inte förmå mig att grubbla över det. Möjligen om jag hade en obegriplig lust att på något sätt få en mördare att framstå som oskyldig. Eller, nä. Då hade jag nog hellre gått till en terapeut och försökt reda ut vad faen det är för fel på mig.
2018-06-14, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Klart hon kan ha gått dit själv - har diskuterats otaliga ggr i tråden.
NB kan mycket väl gjort henne uppmärksam vid ladan i klass med hur han betedde sig dagen innan.
Så beter sig nämligen flertal perversa predatorer när de kontaktar offer de inte känner när de är på sexualsadistisk jakt.

För övrigt är det helt ovidkommande för domslut - därav inget att fördjupa sig i. DNA, vittnen och krim.tekniskt resultat är avgörande.
2018-06-14, 23:40
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Varför är det 'högst intressant'? Om hon hotades, bars eller lockades över?
Sorry, men jag kan inte förmå mig att grubbla över det.
(…)
Du menar då alltså, att hon "hotades, bars eller lockades över"? Jag skulle föreslå att du tänker ett extra varv kring, hur det skulle ha gått till rent praktiskt. Det är, tro det eller ej, faktiskt värt att grubbla lite över.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart hon kan ha gått dit själv - har diskuterats otaliga ggr i tråden.
NB kan mycket väl gjort henne uppmärksam vid ladan i klass med hur han betedde sig dagen innan.
Så beter sig nämligen flertal perversa predatorer när de kontaktar offer de inte känner när de är på sexualsadistisk jakt.
...
Mitt fetade.
Du menar alltså på fullt allvar, att han skulle ha vinkat, ropat, semaforerat eller på annat sätt kommunicerat med en flicka 50 meter bort, som stod med ryggen till och därutöver hade hörlurarproppar i öronen? Förklara gärna hur detta skulle ha kunnat lyckas och dessutom med en flicka som var blyg inför främlingar (om hon nu överhuvudtaget hade sett honom gestikulera därborta).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in