2018-06-14, 21:57
  #1705
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Varför är de bistra sa du? Vilken trend? Jag har aldrig förstått det där resonemanget. Du kanske kan vara den första som förklarar. Menar du att man inte får klaga på något om man är drabbad av det?
Tjejer beter sig INTE som horer och ligger med de sexigaste männen, eftersom de som klagar tillhör de andra männen?
Tänker du så?

Tänker du likadant när det gäller brottslighet?
Det finns ingen brottslighet, för de som klagar har familjemedlemmar som blivit dödade ???

Snälla, förklara din logik.

Trenden är att dessa killar inte får ligga, om dom lade ned sin tid på att utveckla sig och jobba med problemet istället för att lipa här så kanske dom kan bryta den. Ingen gillar någon som klagar och är bitter, sluta med det och kämpa istället! Jag har haft utmaningar som är större än killar som inte får ligga i livet, inte lade jag mig ner och började grina för det jag reste mig och gav allt!
Killar klagar och klankar ned på tjejer för att dom inte får ligga, självklart är det fel av dom killarna! Men hade situationen varit annorlunda så tror du att dessa killar hade bettet sig annorlunda ? Om du fick ligga med rika och snygga tjejer hade du inte gjort det då? Ni killar som klagar är inte bättre än någon annan utan bara dåliga förlorare. Om tjejerna inte ligger runt så får vi inte ligga kan du förstå det, och du menar bara för att du inte får ligga så ska jag inte heller göra det?
__________________
Senast redigerad av JagSerUfo 2018-06-14 kl. 22:03.
2018-06-14, 22:01
  #1706
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Nej, snarare en indikation på att det är biologiskt och inte kulturellt. Men kämpa på du.m

Klart du inte har. Tror du att man när man inte vill träffa någon mer säger till henne att det är för att hon slampat? Nej.

Snarare en indikation på att det är kulturellt, eller kanske ska snäva in det till sociala kontexter, alltså var man är uppväxt och vilka människor man haft omkring sig. Det finns ju lite olika "typer" av människor kan man väl säga då. Är man uppväxt i ett sammanhang där det florerar välutbildade människor, har välutbildade föräldrar, människor som beter sig civiliserat och väluppfostrat, människor som har sunda och goda värderingar, människor som är kärleksfulla mot varandra, ja då brukar man automatiskt söka sig till den typen av umgänge. Och då, per automatik, umgås man med människor som har en viss intelligensnivå, utbildning, kunskap e.t.c. Och dessa personer förstår att man kan skilja på biologi och åsikter. Att biologi existerar vet vi alla, men det är en viss skillnad på att kunna konstatera det och förhålla sig till det på ett vettigt sätt, eller att konstatera det och skylla allt beteende man har på biologin, som om det vore oföränderligt. Människor som överlag har fler "lyckanden" i livet tenderar att vara mindre bittra är min uppfattning. Utbildning ger kunskap, kunskap ger klarsynthet,
2018-06-14, 22:05
  #1707
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Nej, snarare en indikation på att det är biologiskt och inte kulturellt. Men kämpa på du.m

Klart du inte har. Tror du att man när man inte vill träffa någon mer säger till henne att det är för att hon slampat? Nej.

Snarare en indikation på att det är kulturellt, eller kanske ska snäva in det till sociala kontexter, alltså var man är uppväxt och vilka människor man haft omkring sig.

Det finns ju lite olika "typer" av människor kan man väl säga då. Är man uppväxt i ett sammanhang där det florerar välutbildade människor, har välutbildade föräldrar, människor som beter sig civiliserat och väluppfostrat, människor som har sunda och goda värderingar, människor som är kärleksfulla mot varandra, ja då brukar man automatiskt söka sig till den typen av umgänge. Och då, per automatik, umgås man med människor som har en viss intelligensnivå, utbildning, kunskap e.t.c. Och dessa personer förstår att man kan skilja på biologi och åsikter.

Att biologi existerar vet vi alla, men det är en viss skillnad på att kunna konstatera det och förhålla sig till det på ett vettigt sätt, eller att konstatera det och skylla allt beteende, oavsett hur svinigt det är, man har på biologin, som om det vore oföränderligt. Människor som överlag har fler "lyckanden" i livet tenderar att vara mindre bittra är min uppfattning. Utbildning ger kunskap, kunskap ger klarsynthet, klarsynthet ger goda värderingar, goda värderingar ger goda relationer..behöver jag fortsätta?
Tror du fattar poängen. Så Nej, det är knappast mest biologiskt betingat, utan det är snarare vilket socialt sammanhang man befinner sig i som spelar störst roll.
I mitt sammanhang har det ni jiddrar om här aldrig varit något som människor överhuvudtaget pratat om, varken hört det själv eller från mina kvinnliga eller manliga vänner.
2018-06-14, 22:07
  #1708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Trenden är att dessa killar inte får ligga, om dom lade ned sin tid på att utveckla sig och jobba med problemet istället för att lipa här så kanske dom kan bryta den. Ingen gillar någon som klagar och är bitter, sluta med det och kämpa istället! Jag har haft utmaningar som är större än killar som inte får ligga i livet, inte lade jag mig ner och började grina för det jag reste mig och gav allt!
Killar klagar och klankar ned på tjejer för att dom inte får ligga, självklart är det fel av dom killarna! Men hade situationen varit annorlunda så tror du att dessa killar hade bettet sig annorlunda ? Om du fick ligga med rika och snygga tjejer hade du inte gjort det då? Ni killar som klagar är inte bättre än någon annan utan bara dåliga förlorare.

Ja, det finns mycket man göra som jag ser det. Absolut, men det ena utesluter inte det andra, och sanning är fortfarande sanning oavsett vem som förmedlar den. Tråden gäller väl "Svenska tjejer är horor", inte "hur bör man förhålla sig i ett samhälle med mest horor".
2018-06-14, 22:11
  #1709
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, det finns mycket man göra som jag ser det. Absolut, men det ena utesluter inte det andra, och sanning är fortfarande sanning oavsett vem som förmedlar den. Tråden gäller väl "Svenska tjejer är horor", inte "hur bör man förhålla sig i ett samhälle med mest horor".
Om du tycker att Svensk tjejer är horor åk ut och res lite i världen så får du snart se En annan liten detalj är att skribenterna som klagar på svenska tjejer hyllar thai tjejer och kvinnor ifrån Östeuropa

En hora är en tjej som tar betalt för att knulla dvs säljer sex, så nej dom flesta svenska tjejerna är inte horor.
2018-06-14, 22:14
  #1710
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Trenden är att dessa killar inte får ligga, om dom lade ned sin tid på att utveckla sig och jobba med problemet istället för att lipa här så kanske dom kan bryta den. Ingen gillar någon som klagar och är bitter, sluta med det och kämpa istället! Jag har haft utmaningar som är större än killar som inte får ligga i livet, inte lade jag mig ner och började grina för det jag reste mig och gav allt!
Killar klagar och klankar ned på tjejer för att dom inte får ligga, självklart är det fel av dom killarna! Men hade situationen varit annorlunda så tror du att dessa killar hade bettet sig annorlunda ? Om du fick ligga med rika och snygga tjejer hade du inte gjort det då? Ni killar som klagar är inte bättre än någon annan utan bara dåliga förlorare. Om tjejerna inte ligger runt så får vi inte ligga kan du förstå det, och du menar bara för att du inte får ligga så ska jag inte heller göra det?

Det är lättare att dra på sig offerkoftan. Och när den väl är på...ja..då ser vi här hur det går..

"Kvinnor har förstört Sverige", "kvinnor är horor", " Det är biologi att män ska ligga runt men inte kvinnor", "Kvinnor är svaga", "Kvinnor är spermahinkar", "Kvinnor har bara fördelar i samhället", "Kvinnor borde vara tacksamma för att de får gå på vägar som män har byggt", "Ingenting hade existerat utan män", "Kvinnor kan inte åstadkomma nånting", " Vi män har skapat hela samhället, och vad får vi för det?"

Jag skulle kunna fortsätta, men tror det är överflödigt. Dessa resonemang florerar här ständigt. Forumet är totalt demoraliserande.
2018-06-14, 22:18
  #1711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Om du tycker att Svensk tjejer är horor åk ut och res lite i världen så får du snart se En annan liten detalj är att skribenterna som klagar på svenska tjejer hyllar thai tjejer och kvinnor ifrån Östeuropa

En hora är en tjej som tar betalt för att knulla dvs säljer sex, så nej dom flesta svenska tjejerna är inte horor.

Nej inte uttalat för pengar. Den uppfattningen har inte jag heller. De är horor i meningen att de tänker enbart med fittan, och det är pinsamt uppenbart när man besöker andra länder. Man skäms för att vara svensk.
2018-06-14, 22:22
  #1712
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej inte uttalat för pengar. Den uppfattningen har inte jag heller. De är horor i meningen att de tänker enbart med fittan, och det är pinsamt uppenbart när man besöker andra länder. Man skäms för att vara svensk.

Skärp dig. Om du skäms för att vara svensk är det nog av andra anledningar.

Märkligt att tjejer bara tänker med fittan när de enligt biologin inte ens har någon existerande sexlust? Utan sexlust har bara män eftersom de är biologiskt inriktade på att sprida sin säd till så många som möjligt. Eller du motsätter dig det resonemanget?
2018-06-14, 22:26
  #1713
Medlem
Vad är det för resonemang att tjejer är horor för att de har sex?
Att som kille gnälla över att de inte får ligga är inget annat än trams. Är ju upp till en själv att göra någonting åt det!
Tjejer har sex för att vi kan och vill. Enkel matematik talar om att det då finns lika många killar att ha sex med som I sin tur har det för att de vill och kan.
Är alla horor då? Både killar och tjejer eller vad?
Gör det inte svårare än vad det är och försök inte få det till ngt slags orättvisa pga kön.
Eller vadå, ska vi kvotera knullandet?
Ni som gnäller, ta tag i ert liv, sluta tyck synd om er själva och för guds skull sluta kalla tjejer för horor! Det är så sjukt oattraktivt med sånt beteende och inte fan får ni ligga förrän ni slutar med det.
Dessutom, fina flickor knullar stolt!
2018-06-14, 22:26
  #1714
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Inte bara män i Sverige. Slutshaming är globalt.

Jo, självklart. Svenska män borde ju egentligen vara lite stoltare och stampa ner foten och säga ifrån lite oftare, vi har mycket att lära oss från typ män i Sydeuropa.

Svenska kvinnor sexsemestrar ju i massor där nere, så de tycks gå igång av sådana machoattityder. Det gäller ju i darwinistisk mening att anpassa sig eller gå under.
2018-06-14, 22:27
  #1715
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det kanske är dags att acceptera då istället för att sitta här och vara bittra.
Att acceptera verkligheten som den är ser jag som en förutsättning för att förändra den. Nu kan det också ifrågasättas att du hör till de som accepterar sakernas varande. Då inte minst med tanke på vad vi diskuterat.
2018-06-14, 22:28
  #1716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Skärp dig. Om du skäms för att vara svensk är det nog av andra anledningar.

Märkligt att tjejer bara tänker med fittan när de enligt biologin inte ens har någon existerande sexlust? Utan sexlust har bara män eftersom de är biologiskt inriktade på att sprida sin säd till så många som möjligt. Eller du motsätter dig det resonemanget?

Oj, vad tjejer vill ha sex. Nog tusan har de sexlust, men uppfostrade tjejer använder även förnuftet. Blir en annan helhetsattraktion då antar jag. Jag ser det ju bara. Kan inte känna det eftersom jag inte är en tjej.
Förklara du istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in