2018-06-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabello
Vilka såg du själv propparn?

Var stadgad -92 och hade slutat med att ränna ute.
Citera
2018-06-15, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Den mannen bor inte i Mariestad.

Citat:
Var stadgad -92 och hade slutat med att ränna ute.
Att han inte bor i Mariestad spelar troligtvis roll men att han inte var ute och var stadgad??? Är det något du vill berätta i tråden som vi missat? K-las var väl också stadgas och rännde han så mycket, ex vis. Tagga ner och berätta vad du vet istället.När man får den reaktionen så blir man mer nyfiken än innan. Dumma dig. Nu har du dragit in ännu en....
Citera
2018-06-15, 02:28
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Att han inte bor i Mariestad spelar troligtvis roll men att han inte var ute och var stadgad??? Är det något du vill berätta i tråden som vi missat? K-las var väl också stadgas och rännde han så mycket, ex vis. Tagga ner och berätta vad du vet istället.När man får den reaktionen så blir man mer nyfiken än innan. Dumma dig. Nu har du dragit in ännu en....

Det var säkert "Propparn", som var stadgad då. Det var ju det frågan gällde; vilka han / hon såg utanför "Stadt" den aktuella kvällen / natten.
Citera
2018-06-15, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
En vän till mig säger att han känner en man som nyligen togs in på förhör angående Helena. Jag upplever min vän som trovärdig och han säger sig vara ganska så säker på detta men det handlar i så fall om en person vars namn aldrig förekommit i den här tråden tidigare. Inte som jag har sett i alla fall. Och som jag sagt tidigare så är jag inte ute efter att vilseleda någon med mina inlägg utan tar bara upp info som jag tycker verkar intressant och vill höra hur ni andra tänker omkring detta.

Vet du på vilka grunder mannen togs in på förhör? Var personen på Stadt den aktuella kvällen?

Till sist; Finns det någon möjlig koppling mellan denna man och KM?!

Tacksam för svar
/Propparn
Citera
2018-06-15, 10:13
Medlem
Citat:
With all do respect men "när någon de har känt har vetskapen eller rent av är inblandad" Är det då ingen vill svara och det blir obehagligt Att någon mördats som de med säkerhet känner så bör det väl knappast tysta att man har en stark misstanke om vem som kan ställas till svars för detta. Om jag har två vänner. En är mördad Den andra tror jag har mördat vännen Inte en suck att jag prioriterar någon falsk jävla empati med den jag tror mördat Visst kan min misstanke vara på villovägar men den uppkommer ju av en anledning och jag skulle inte komma till ro innan jag rett ut den saken. Jag är så jävla falsk så jag kan till och med tänka mig att snacka anonymt med snuten om jag känner så men inte skulle jag kunna leva med att inte snacka Gör folk så? Det handlar ju isåfall om flera! Funkar jag så illa att en hel hög med människor skulle vara raka motsatsen för sina vänner? Är det trovärdigt? I alla dessa år dessutom Betänketid, javisst släng inte ur dig vad som helst då men 26år????? Lägg ut klara signalement på personen. Kan vi gräva fram den så kan vi för en gångs skull ha en person vi iallafall har gått till botten med i denna härvan. Tycker de som känner till och smygläser här ska skämmas över sina insatser i detta! PRIO 1: Vad hände och vem drabbade Helena? PRIO 2: Vad hände och vem drabbade Helena? PRIO 3: Vad hände
och vem drabbade Helena? ... (PS En känd trådskribent har deklarerar att lätt hypnos inte fungerar
Han prövade men fick inte ut ett skvatt av det Själv tror jag vi kan leta i vårt undermedvetna med vanlig hederlig psykoterapi )

Ok....vad tror du?
Var killen "på fyllan" BW eller PR?
Men ingen av dessa skulle väl hålla tyst inför UA?
Eller finns det någon annan i åtanke någon?
Citera
2018-06-15, 11:07
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Den mannen bor inte i Mariestad.

Behöver man bo i M-stad för att vara ute i M-stad den kvällen när Helena försvann.
Det var nog många andra som rörde sig ute både i centrum och även nere på campingen.
Citera
2018-06-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Ok....vad tror du?
Var killen "på fyllan" BW eller PR?
Men ingen av dessa skulle väl hålla tyst inför UA?
Eller finns det någon annan i åtanke någon?
Jag tror att vi fokuserar som om vi har prickat in vilka som möjligtvis har med detta att göra. Det var väldigt många människor i cirkulation den där kvällen/natten. Om det var någon Helena kände så ger även det ett stort urval av människor. Det var därför jag önskade att få en samlad "efterlysning" på denna person med allt som finns på den. Jag har ingen speciell i åtanke men kan få.
Citera
2018-06-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Behöver man bo i M-stad för att vara ute i M-stad den kvällen när Helena försvann.
Det var nog många andra som rörde sig ute både i centrum och även nere på campingen.

Självklart inte, att jag gjorde påpekandet var för att den man som sägs ha varit häktad bor i M-stad.
Citera
2018-06-15, 14:13
Medlem
Citat:
Vet du på vilka grunder mannen togs in på förhör? Var personen på Stadt den aktuella kvällen?

Till sist; Finns det någon möjlig koppling mellan denna man och KM?!

Tacksam för svar
/Propparn

Tror MH har varit intagen av andra skäl. Vittne?
Han hade berättat för bekanta att han skulle in på förhör.
Pilots anhöriga visste inget vid det tillfället. KM fortfarande pilot enligt mej.
Citera
2018-06-15, 14:53
Medlem
Citat:
Jag tror att vi fokuserar som om vi har prickat in vilka som möjligtvis har med detta att göra. Det var väldigt många människor i cirkulation den där kvällen/natten. Om det var någon Helena kände så ger även det ett stort urval av människor. Det var därför jag önskade att få en samlad "efterlysning" på denna person med allt som finns på den. Jag har ingen speciell i åtanke men kan få.

Imponerad på respons som annars uteblir.

Han påstod sej veta vad som hänt Helena, inte att han själv var inblandad.

Han kände till Helena genom att han varit tillsammans med UA eller att varit vän med Hennes tidigare ex.

Det begränsar till antal personer så det borde inte vara något problem för de insatta och de som var med vid tiden att förstå vem han var.
Själv har jag ingen aning eftersom jag inte har någon som helst anknytning till Mariestad och de som länkas dit. Men ni andra samt kretsen som var med vid tiden borde förstå.. Med tanke på innebörden så är reaktionerna i tråden intressanta. Ingen känner till något. Det är givet av intresse när någon som varit med i något sammanhang kring Helena vid tiden, påstår sej veta vad som hänt och mår dåligt över det.
Citera
2018-06-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
M.tt..s H.st..n

Född -72. Var bara 20 år när det hände.

Kan han möjligen ha varit en av killarna på Hällristningsvägen?!
Senast redigerad av Propparn 2018-06-15 kl. 22:14.
Citera
2018-06-15, 22:33
Medlem
Citat:
Född -72. Var bara 20 år när det hände.

Kan han möjligen ha varit en av killarna på Hällristningsvägen?!
Hej - när propparn nu bjuder till så kan ju alla andra släppa bassängkanten . Starkt att du skriver här. Och vill åter sig till KM du är en jävla fegis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in