2018-06-13, 18:08
Medlem
En vän till mig säger att han känner en man som nyligen togs in på förhör angående Helena. Jag upplever min vän som trovärdig och han säger sig vara ganska så säker på detta men det handlar i så fall om en person vars namn aldrig förekommit i den här tråden tidigare. Inte som jag har sett i alla fall. Och som jag sagt tidigare så är jag inte ute efter att vilseleda någon med mina inlägg utan tar bara upp info som jag tycker verkar intressant och vill höra hur ni andra tänker omkring detta.
Citera
2018-06-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Styrkta genom? Jag undrar om du liksom jag någon gång undrat varför pilot ställde upp på intervjun ? Han säger att hans nära inget vet och han vill inte själv ge sig till känna. Vad vill han få ut av intervjun? Det är ett väldigt stort risktagande om man inte vill bli förknippad med detta. Något fick han ut? Jag tror inte han sätter hela sitt liv, psykiska hälsa, på spel för att göra någon en tjänst eller för att vara schysst. Jag tror han fick något i utbyte men vad kan vara värt detta? Vad är han desperat efter? Min tanke är att det i intervjun framkommer en felaktighet som vilseleder men som ändå kan tolkas som fakta. Ex att han bor kvar i Mariestad , dvs Mariestads kommun. Han kanske aldrig är inne i stan nu för tiden. Han kanske inte bor där permanent. Han kanske har bostad dör men arbetar i någon annan stad spenderar ytterst lite tid i Mariestad egentligen. Han bor kvar i Mariestad som alltid, fast i olika tolkning. Det är en spekulation. Något finns i den intervjun hur som helst som jag tror vilseleder. Det är något. Han gjorde det inte gratis. Han delade till sig något, Vad? Varför var det så viktigt att efter alla dessa år gå helt emot tystnad som gett honom så många fördelar?

Påtryckning från fru eller släkt kan väl ligga bakom här.
Citera
2018-06-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Påtryckning från fru eller släkt kan väl ligga bakom här.
Hur tänker du då? De vet inget. Om det var lögn så vad förväntas då komma ur programmet som inte kom, tror du?
Citera
2018-06-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
En vän till mig säger att han känner en man som nyligen togs in på förhör angående Helena. Jag upplever min vän som trovärdig och han säger sig vara ganska så säker på detta men det handlar i så fall om en person vars namn aldrig förekommit i den här tråden tidigare. Inte som jag har sett i alla fall. Och som jag sagt tidigare så är jag inte ute efter att vilseleda någon med mina inlägg utan tar bara upp info som jag tycker verkar intressant och vill höra hur ni andra tänker omkring detta.
Beror väl i vilken egenskap personen togs in för förhör?

Om det är i egenskap av vittne eller kompletterande för att verifiera andra uppgifter så är det väl knappas relevant om personen förekommit i denna tråd eller inte.

Är det i egenskap av misstänkt, kan du höra med din vän om det är samma person som det pratats om i radiodokumentären som varit inne igen?
Citera
2018-06-13, 20:11
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Styrkta genom? Jag undrar om du liksom jag någon gång undrat varför pilot ställde upp på intervjun ? Han säger att hans nära inget vet och han vill inte själv ge sig till känna. Vad vill han få ut av intervjun? Det är ett väldigt stort risktagande om man inte vill bli förknippad med detta. Något fick han ut? Jag tror inte han sätter hela sitt liv, psykiska hälsa, på spel för att göra någon en tjänst eller för att vara schysst. Jag tror han fick något i utbyte men vad kan vara värt detta? Vad är han desperat efter? Min tanke är att det i intervjun framkommer en felaktighet som vilseleder men som ändå kan tolkas som fakta. Ex att han bor kvar i Mariestad , dvs Mariestads kommun. Han kanske aldrig är inne i stan nu för tiden. Han kanske inte bor där permanent. Han kanske har bostad dör men arbetar i någon annan stad spenderar ytterst lite tid i Mariestad egentligen. Han bor kvar i Mariestad som alltid, fast i olika tolkning. Det är en spekulation. Något finns i den intervjun hur som helst som jag tror vilseleder. Det är något. Han gjorde det inte gratis. Han delade till sig något, Vad? Varför var det så viktigt att efter alla dessa år gå helt emot tystnad som gett honom så många fördelar?

Jag har samma uppfattning som du.
Citera
2018-06-13, 22:09
Medlem
Prinzezzans avatar
Syster G uttalar sig om Helenas försvinnande på TV4:s nyheter efter reklampausen nu.
Citera
2018-06-13, 22:21
Medlem
Prinzezzans avatar
I inslaget på TV 4 uppgavs att en man är misstänkt, förhörts flera gånger, senast förra året (=MMPG) och att han "bor kvar i stan". Utifrån det jag fetmarkerat torde mannen bo i själva Mariestad (stan) och inte utanför (Mariestads kommun).
Citera
2018-06-13, 22:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Enligt Lars Johansson (i samma inslag) ska Helenas skor åter skickas in till NFC, för att se om något går att få fram.

Det är 26 år i natt sedan Helena försvann... Låt familjen A få reda på vad som hände Helena och var hennes kropp finns!
Citera
2018-06-13, 22:32
Medlem
Citat:

Jag har tyvärr inga svar på dina funderingar om intervjun. Jag har tidigare spekulerar att han känner Pw väl och att det är bättre att prata än inte. När det gäller uppgifter om taxiresenärer och anhållan så är det som tidigare sagt, källor man tror på av olika skäl. Mer än så kan det ju aldrig bli om man inte var med själv eller om polisen går ut med det.
Citera
2018-06-13, 23:12
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Enligt Lars Johansson (i samma inslag) ska Helenas skor åter skickas in till NFC, för att se om något går att få fram.

Det är 26 år i natt sedan Helena försvann... Låt familjen A få reda på vad som hände Helena och var hennes kropp finns!
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/10011277
Citera
2018-06-14, 02:35
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Styrkta genom? Jag undrar om du liksom jag någon gång undrat varför pilot ställde upp på intervjun ? Han säger att hans nära inget vet och han vill inte själv ge sig till känna. Vad vill han få ut av intervjun?

Ja, det är minst sagt märkligt... Om det nu var KM som som ställde upp på intervjun (det var väl en speaker-röst, om jag minns rätt) så var det inget smart drag. Det är lätt att ”trassla in sig” om man inte håller tungan rätt i mun. På någon kritisk fråga från intervjuaren är det lätt att man svarar:

”Nää, så var det inte...” eller något liknande. Det bästa för den misstänkte är att knipa käft och inte säga någonting. Eller att enbart svara med: Ingen kommentar på samtliga frågor.
Senast redigerad av Pajosv 2018-06-14 kl. 02:46.
Citera
2018-06-14, 02:41
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:

Håller med till fullo,och tagit upp detta.
Skönt med någon som törs säga något.
Varför skulle han ställa upp efter 25 års tystnad,utan att på något sätt få nåt tillbaka,dvs förvilla något ex boende i m-stad(kan vara sommarsuga,boende på sommaren,vem vet) ang det.NÅGOT är det iaf.
Nåväl,2 är dom.
Så Km Bw,Bw Mr,who knows?
Pr,är såklart inte glömd.Har svårt tänka mig H skulle sätta sig i en bil med Pu,annars är han mysko med.
Dom 2 är alltså väldigt väldigt nära familjen.
Ställer förmodligen upp på ett bra sätt i polisens ögon.
Återigen,borde inte vara svårt minimera vilka det kan rörs sig om i den lilla kretsen för dom som bor i m-stad.
Folk vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in