2018-06-14, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabello
Propparn.
Gå till polisen och delge vad du vet istället för att fara omkring med en massa skit.

Tyvärr har jag inget att delge polisen som de inte redan vet!

Donnabello, du kanske kan delge oss vilka du såg utanför Stadt? KM, TS, JE, HC, PU, ER, JP, PÅ, HJ m.fl.
Citera
2018-06-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
En vän till mig säger att han känner en man som nyligen togs in på förhör angående Helena. Jag upplever min vän som trovärdig och han säger sig vara ganska så säker på detta men det handlar i så fall om en person vars namn aldrig förekommit i den här tråden tidigare. Inte som jag har sett i alla fall. Och som jag sagt tidigare så är jag inte ute efter att vilseleda någon med mina inlägg utan tar bara upp info som jag tycker verkar intressant och vill höra hur ni andra tänker omkring detta.
Kan du maska namnet?
Citera
2018-06-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Styrkta genom? Jag undrar om du liksom jag någon gång undrat varför pilot ställde upp på intervjun ? Han säger att hans nära inget vet och han vill inte själv ge sig till känna. Vad vill han få ut av intervjun? Det är ett väldigt stort risktagande om man inte vill bli förknippad med detta. Något fick han ut? Jag tror inte han sätter hela sitt liv, psykiska hälsa, på spel för att göra någon en tjänst eller för att vara schysst. Jag tror han fick något i utbyte men vad kan vara värt detta? Vad är han desperat efter? Min tanke är att det i intervjun framkommer en felaktighet som vilseleder men som ändå kan tolkas som fakta. Ex att han bor kvar i Mariestad , dvs Mariestads kommun. Han kanske aldrig är inne i stan nu för tiden. Han kanske inte bor där permanent. Han kanske har bostad dör men arbetar i någon annan stad spenderar ytterst lite tid i Mariestad egentligen. Han bor kvar i Mariestad som alltid, fast i olika tolkning. Det är en spekulation. Något finns i den intervjun hur som helst som jag tror vilseleder. Det är något. Han gjorde det inte gratis. Han delade till sig något, Vad? Varför var det så viktigt att efter alla dessa år gå helt emot tystnad som gett honom så många fördelar?

Har haft samma frågeställning tidigare och undran just när han är så paniskt rädd att identiteten ska röjas och samtidigt ställer upp på intervjun där det framkommer att han bor kvar och hans förehavanden på stadt och efter osv. Många igenkännings faktorer som avslöjas för den insatte och de som var med vid tiden... Frågan är varför? Samtidigt varför det inte kommer fram mer detaljer från alla som förstår vem han är osv...Skvallret måste ju tagit rejält fart i stan och den spridningen brukar vanligtvis vara svår att stävja....Här stämmer det inte heller med vanligtvis.....avsaknaden av ringar på vattnet består...
Citera
2018-06-14, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grymer
Det enda GW nämner är att det var en "illa utförd brottsplatsundersökning". Ja, men gjorde man någon överhuvudtaget? man spärrade inte ens av området! Polisen gjorde hela högen av misstag i det viktiga inledningsskedet ... tragiskt! Var man så enfaldigt dum att man trodde att det rörde sig om ett vanligt försvinnande utan att förstå att ett brott låg bakom? Det fanns alla chanser att kunna säkra viktiga spår, bra förhållanden, förmodligen inget regnande under natten som förstört de spår som fanns. Att inte hunden fick vittring på den andra skon är helmystiskt ... den låg inte långt från den första men på andra sidan stigen om jag förstår det rätt. Nu sägs det i veckans brott att det var betydligt mer sly på sidan om stigen 1992 än det var när dom gjorde inslaget, men ändå ska det inte vara något problem för en hund kan man tycka.

GW säger också i TV4 att han "blir störd när dom börjar tjata om dom där skorna" och menar att det är konstaterat att det är Helenas blod. Blodgruppen är väl Helenas så långt är det väl rätt, dock är det inte DNA bestämt. Där har han inte riktigt koll verkar det som.

Ja t.o.m. utan hund skulle man funnit andra skon. Eftersom man utgår ifrån fyndplatsen och finkammar en närbelägen area runt den. Sedan att de sökt enligt polisen hela natten så är det svårt att förstå att de missade en sko inom två- tre meter. Det har varit olika uttalande från polis hur de gick till väga, tvetydigt.
Sedan har vi alla vänner som behjälpligt sökte innan polis. Med andra ord var området väl igenom gått av olika sökare.
En fråga som även saknar svar är om vänner och nära begav sej direkt till platsen där första skon hittades under kvällen? Uppehöll de sej i området resterande av kvällen? Tänker att platsen blir viktig för många direkt och att samtidigt var den lätt tillgänglig för de som befann sej i föräldrar hemmet.
Svaren här kan ge hänvisning till om resterande var utplacerade eller ej. Eftersom ju fler som befann sej på plats desto underligare att saker inte återfanns tidigare..

Samma blodgrupp som Helenas fanns på skon, konstaterades efter ett år. Enligt GW kan man utgå ifrån att det var hennes eget och att det var passiva droppar som antagligen kom uppifrån.
Nu ska de försöka på nytt och se om de kan få fram dna....
Citera
2018-06-14, 14:10
Medlem
Citat:
Finns det signalement på " han på fylla" och vart var det? Om du orkar ta något igen som säker redan tagits. Det var en kuslig liknelse nämligen.

Ja det finns signalement hur han såg ut just vid det tillfället.
Har bollat lite med Prinzezzan annars är det ingen som nappat.

Det är på det viset att de flesta frågor kan bara de närmaste i kretsen besvara.
Det kanske blir jobbigt samtidigt när någon de har känt har vetskap eller rent av är inblandad..
Kanske därför det är svårt att få svar på vissa frågor.

När man läser info och får en given bild så kan minnet påverkas och bli skevt.
En lätt hypnos sägs hjälpa att minnas detaljer....

Intressant att du nämner en "kuslig liknelse" är det någon specifik som ploppar upp?

Jag vet inte om de i närmsta kretsen som vill ha svar på vad som hänt Helena är intresserade att få fram vem denne kille är? De kanske redan vet och det är obekvämt, vad vet jag hur man ska tolka ointresset..
Citera
2018-06-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Ja det finns signalement hur han såg ut just vid det tillfället.
Har bollat lite med Prinzezzan annars är det ingen som nappat.

Det är på det viset att de flesta frågor kan bara de närmaste i kretsen besvara.
Det kanske blir jobbigt samtidigt när någon de har känt har vetskap eller rent av är inblandad..
Kanske därför det är svårt att få svar på vissa frågor.

När man läser info och får en given bild så kan minnet påverkas och bli skevt.
En lätt hypnos sägs hjälpa att minnas detaljer....

Intressant att du nämner en "kuslig liknelse" är det någon specifik som ploppar upp?

Jag vet inte om de i närmsta kretsen som vill ha svar på vad som hänt Helena är intresserade att få fram vem denne kille är? De kanske redan vet och det är obekvämt, vad vet jag hur man ska tolka ointresset..
With all do respect men "när någon de har känt har vetskapen eller rent av är inblandad" Är det då ingen vill svara och det blir obehagligt Att någon mördats som de med säkerhet känner så bör det väl knappast tysta att man har en stark misstanke om vem som kan ställas till svars för detta. Om jag har två vänner. En är mördad Den andra tror jag har mördat vännen Inte en suck att jag prioriterar någon falsk jävla empati med den jag tror mördat Visst kan min misstanke vara på villovägar men den uppkommer ju av en anledning och jag skulle inte komma till ro innan jag rett ut den saken. Jag är så jävla falsk så jag kan till och med tänka mig att snacka anonymt med snuten om jag känner så men inte skulle jag kunna leva med att inte snacka Gör folk så? Det handlar ju isåfall om flera! Funkar jag så illa att en hel hög med människor skulle vara raka motsatsen för sina vänner? Är det trovärdigt? I alla dessa år dessutom Betänketid, javisst släng inte ur dig vad som helst då men 26år????? Lägg ut klara signalement på personen. Kan vi gräva fram den så kan vi för en gångs skull ha en person vi iallafall har gått till botten med i denna härvan. Tycker de som känner till och smygläser här ska skämmas över sina insatser i detta! PRIO 1: Vad hände och vem drabbade Helena? PRIO 2: Vad hände och vem drabbade Helena? PRIO 3: Vad hände och vem drabbade Helena? ... (PS En känd trådskribent har deklarerar att lätt hypnos inte fungerar Han prövade men fick inte ut ett skvatt av det Själv tror jag vi kan leta i vårt undermedvetna med vanlig hederlig psykoterapi )
Senast redigerad av Svanunge 2018-06-14 kl. 14:43.
Citera
2018-06-14, 18:42
Medlem
Citat:
With all do respect men "när någon de har känt har vetskapen eller rent av är inblandad" Är det då ingen vill svara och det blir obehagligt Att någon mördats som de med säkerhet känner så bör det väl knappast tysta att man har en stark misstanke om vem som kan ställas till svars för detta. Om jag har två vänner. En är mördad Den andra tror jag har mördat vännen Inte en suck att jag prioriterar någon falsk jävla empati med den jag tror mördat Visst kan min misstanke vara på villovägar men den uppkommer ju av en anledning och jag skulle inte komma till ro innan jag rett ut den saken. Jag är så jävla falsk så jag kan till och med tänka mig att snacka anonymt med snuten om jag känner så men inte skulle jag kunna leva med att inte snacka Gör folk så? Det handlar ju isåfall om flera! Funkar jag så illa att en hel hög med människor skulle vara raka motsatsen för sina vänner? Är det trovärdigt? I alla dessa år dessutom Betänketid, javisst släng inte ur dig vad som helst då men 26år????? Lägg ut klara signalement på personen. Kan vi gräva fram den så kan vi för en gångs skull ha en person vi iallafall har gått till botten med i denna härvan. Tycker de som känner till och smygläser här ska skämmas över sina insatser i detta! PRIO 1: Vad hände och vem drabbade Helena? PRIO 2: Vad hände och vem drabbade Helena? PRIO 3: Vad hände och vem drabbade Helena? ... (PS En känd trådskribent har deklarerar att lätt hypnos inte fungerar Han prövade men fick inte ut ett skvatt av det Själv tror jag vi kan leta i vårt undermedvetna med vanlig hederlig psykoterapi )

Signalement är utlagt ett antal ggr utan respons.
Uppfattade det som han visste vad som hänt och inget mer.

Instämmer helt, såklart finns det många alternativ att föra fram det man vet. Även bland vänner och det är klart att det snackas isfl.
Då kan man utgå ifrån att alla berörda säger eller på något sätt för fram allt de vet eller misstänker.
Oavsett de indikationer som finns ang tex BW så kan man lämna det. Utgå ifrån att UA aldrig skulle ha honom som vän även vid minsta misstanke. Samt PWs svar i chatten som är vän med Helena skulle heller aldrig uttala sej så tvärsäkert vid minsta tveksamhet. Man får krasst inse att BW kan inte varken vara inblandad eller bära vetskap om det som hänt om man går efter de närmastes fingervisning.

Då är det någon som Helena kände väl men som ingen i övriga kretsen stod nära...

Det som jag klurar på är hur killen ”på fyllan” förklarade hur han kunde vara så insatt när det gällde Helena. Två alternativ har visat sej..
Jag kommer ihåg att jag missförstod hans förklaring genom att han svarade att det inte var Helena han varit tillsammans med utan syster till Helena....

Eller att han svarade att det var inte han utan hans dåvarande kompis som varit tillsammans med Helenas syster.

Oavsett så är han någon som U mfl känner till isfl. Om det var sant som han sa att han visste, hur kunde han vara tyst gentemot resten?
Senast redigerad av exsist 2018-06-14 kl. 18:51.
Citera
2018-06-14, 19:28
Medlem
Citat:
Kan du maska namnet?

M.tt..s H.st..n
Citera
2018-06-14, 19:34
Medlem
Donnabellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Tyvärr har jag inget att delge polisen som de inte redan vet!

Donnabello, du kanske kan delge oss vilka du såg utanför Stadt? KM, TS, JE, HC, PU, ER, JP, PÅ, HJ m.fl.

Om du menar för 26 år sedan, så hängde man vid Bantorgsgrillen. Bättre mat än snåleriks hältahälta med hambugerdressing. Vilka som var där har jag inget minne av.

Vilka som var på torget har ju polisen koll på, dom har ju förhört "alla" som var där den natten sägs det ju. Men lika väll känner jag flera petsoner som varit både varit på torget och inne på stadt, men som ej varit på förhör för dom hade inget att komma med. Lika så personer som ej har uppehållit sig på stadt eller torget, men som blivit kallade till förhör pga folk inte har haft koll på vilka som varit där. Och av ren vana trot att dom var där.

Vilka såg du själv propparn?
Citera
2018-06-14, 19:35
Medlem
Citat:
M.tt..s H.st..n

Detta namnet maskade jag för 6månader sen. Och blev idiotförklarad.
Citera
2018-06-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Detta namnet maskade jag för 6månader sen. Och blev idiotförklarad.
INTE av mig! Tack!
Citera
2018-06-14, 21:38
Medlem
Citat:
M.tt..s H.st..n

Den mannen bor inte i Mariestad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto