2018-06-14, 16:45
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
...Vad tror du? En hundra tusen eller halv miljon i månaden?
Löser en del shoppingrelaterade problem.

Som tjej är det oftast i övre tonåren man behöver pengar, och det var i 18-årsåldern som jag själv tjänade lite extra tusenlappar på att fnaska. Men man valde ju sina kunder noga, och dom fick ju betala mellan 3000kr till 5000kr för ett samlag.

Sedan skaffade man sig ju ett anständigt jobb och dessutom var det inte lika spännande längre.
2018-06-14, 16:46
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ingn singelepidemi bland kvinnor.
Först kommer chocken, sen förnekelsen. Man söker bortförklaringar och förtränger fakta. Sen kommer de starka känslorna av ilska, bitterhet, sorg och förtvivlan och den kan riktas både utåt och inåt.
Motsatsen är uppgivenhet och likgiltighet, också en slags sorg. Att handla 'i känslan' är sällan konstruktivt. Vänta hellre tills den ebbar ut.
Med lite vilja börjar man sen bearbeta och förhandla med omgivningen och sig själv, för att till acceptera situationen och först då börjar man faktiskt handla.
Eller bli passiv.
Aktivt handlande bygger upp ditt självförtroende och vidgar ditt perspektiv och där har du bäst förutsättningar för att hjälpa dig själv vidare.

Sverige är världens ensammaste land och det gäller i allra högsta grad kvinnor. och de lever i snitt i fem år längre än män.

SANT = LÅT STÅ!
2018-06-14, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ekvationen blir konstig då monogami är död och de flesta i Sverige under 40 lever singelliv. Du kan därmed inte tänka i termer som "förhållanden" där kvinnor distribueras till män i 1:1, utan mer en mans möjlighet att knulla runt med unga kvinnor som själva knullar runt. Hur säger man nu; "Varför köpa kon när man kan få mjölk gratis?"

Det finns sedan till och med oändligt med möjligheter utomlands för en hyfsad välbärgad man i Sverige.

När väl alla romantiska ideal kring förhållanden och familjen har förintats, så återstår det ju bara att leva som djur. Finns ju gott om förlorare bland både kvinnor och män, men det går inte att spola tillbaka bandet nu.
Nä, bara att acceptera att ni inte har samma värde för svenska kvinnor som förr.
2018-06-14, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
God dag yxskaft!
Är vi överens om att finns det en ”singelepidemi” så är den lika fördelad mellan män och kvinnor??Så kanske du kan släppa detta nu. Sluta tjafsa och läs diskussionen.
Senast redigerad av Ipsi 2018-06-14 kl. 17:00.
2018-06-14, 17:03
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Nä, bara att acceptera att ni inte har samma värde för svenska kvinnor som förr.

Sådana uttalanden ekar tomt, det svarar knappt på något som jag talade om (som var direkt svar på en fråga du ställde).

Det är annars helt uppenbart att både män och kvinnor saknar värdet som vi en gång hade till varandra, det är som att säga att vatten är blöt.
2018-06-14, 17:06
Avslutad
Citat:
Sådana uttalanden ekar tomt, det svarar knappt på något som jag talade om (som var direkt svar på en fråga du ställde).

Det är annars helt uppenbart att både män och kvinnor saknar värdet som vi en gång hade till varandra, det är som att säga att vatten är blöt.
Det kanske är dags att acceptera då istället för att sitta här och vara bittra.
2018-06-14, 17:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det kanske är dags att acceptera då istället för att sitta här och vara bittra.

Nu ska du nog inte kasta sten i glashus, hur många bittra inlägg har jag i denna tråd gentemot dig? Börja räkna.
2018-06-14, 17:14
Avslutad
Citat:
Nu ska du nog inte kasta sten i glashus, hur många bittra inlägg har jag i denna tråd gentemot dig? Börja räkna.
Nej, det var nog mer riktat till alla bittra män i tråden som inte kan acceptera att kvinnor gör som de vill.
2018-06-14, 17:15
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Som tjej är det oftast i övre tonåren man behöver pengar, och det var i 18-årsåldern som jag själv tjänade lite extra tusenlappar på att fnaska. Men man valde ju sina kunder noga, och dom fick ju betala mellan 3000kr till 5000kr för ett samlag.

Sedan skaffade man sig ju ett anständigt jobb och dessutom var det inte lika spännande längre.

Sånt här gör fan livet omöjligt för en att leva. Det är alldeles för mycket nuförtiden man måste sålla ut hos en partner, alldeles för mycket bagage hos alldeles för många. Det fanns liksom inte på tapeten för 50 år sen att kvinnan som man tyckte verkade vara en potentiell 23-årig drömfru 5 år tidigare hade horat ut sig bokstavligt talat för att kunna köpa dom senaste Acne-jeansen...

Jag orkar inte. Världen är sjuk och jag vill inte vara med mer.
2018-06-14, 17:20
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Nej, det var nog mer riktat till alla bittra män i tråden som inte kan acceptera att kvinnor gör som de vill.

Män gör också som de vill, är inte feminismen en politisk röst åt kvinnlig bitterhet kring att män gör som de vill?

Vad är det för skillnad på att klaga på typ porrskadade män eller "eviga grabbar" som inte tar ansvar jämfört med att klaga på kvinnlig horeri? Vi har nog båda rört oss bort från varandras ideal.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2018-06-14 kl. 17:25.
2018-06-14, 17:29
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Asch, en drömfru som är ett troll. Så deppa inte ihop.

Tror att jag missade din poäng där. (?)
2018-06-14, 17:30
Medlem
Mooons avatar
Kan kanske vara att man ser tråd efter tråd med hysteriska män klaga på dagens kvinnor som minsann vågar ta för sig sexuellt.

Men väldigt sällan trådar där kvinnor klagar på män. Dessa brukar i så fall komma som svar på ovan trådar.

Citat:
Män gör också som de vill, är inte feminismen en politisk röst åt kvinnlig bitterhet kring att män gör som de vill?

Vad är det för skillnad på att klaga på typ porrskadade män eller "eviga grabbar" som inte tar ansvar jämfört med att klaga på kvinnlig horeri? Vi har nog båda rört oss bort från varandras ideal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in