2018-06-13, 22:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Inte alla män, men de män kvinnor oftast vill ha. Därav får ni sänka kraven efter 30.

Ja då får väl kvinnor sänka kraven då. Shit happens. Hur många gånger ska det upprepas att kvinnor över 30 kommer att ha såna oerhörda problem att hitta en partner för att de "sjabblade bort sina år då de hade sexuell makt?" Jävla trött på att höra om denna sexuella makt.
De enda som har problem med kvinnors problem att hitta man vid 30 verkar vara män. Men det är ju alltid intressant att höra vilka problem kvinnor har från en man, trots att dessa problem kanske inte upplevs så av kvinnorna själv.
2018-06-13, 22:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä du skrev inte tjejer i allmänhet ordagrant, men denna kommentar kan ju lätt tolkas så, eller? "Jag vet att även svenska tjejer skulle ta tjänst där någon tid av sina liv för glöm inte vad tråden heter."
Nope, inte den, men den här:
Citat:
Att tjejer i allmänhet skulle välja att arbeta på bordell är rent nonsens.
Det kan bli motsägelsefullt utan sammanhang och samma avsändare.
Jag är ganska klar med vart jag står. Svenska tjejer får göra vad de vill, så länge de inte skadar andra OCH är beredda att ta konsekvenserna för sina handlingar själva.
De är reglerna jag lever under.
2018-06-13, 22:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Och vad har det med mig att göra?
Hur mycket DNA delar du med en guldfisk?
Du bad mig "Beskriv gärna hur jag och sådana som mig tagit över ett Sverige".
Jag är klar med dig. Du har gått sönder. Laga dig själv, så kör vi ny rond i morgon.
2018-06-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Ni vet vad jag menar. En tjej som vill ligga har inga större problem med det och det flesta svenska tjejer har 20+ sexpartner innan de fyller tjugo. Jag personligen har mycket mer respekt för de horor som förstår att ta betalt för att bli knullade. Diskutera.

Edit: detta har definitivt med jämställdhet att göra, troligen också feminism det är det vi ska diskutera. Eller närmare bestämt sexualliberaliseringens baksida

Är min herre av religöst övertygande? Om ja är min herre i mina ögon en person som troligen kommer sluta sina dagar som en mycket ensam person. En tragisk person med små tillgångar och livlig fantasi.
2018-06-13, 22:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nope, inte den, men den här:

Det kan bli motsägelsefullt utan sammanhang och samma avsändare.
Jag är ganska klar med vart jag står. Svenska tjejer får göra vad de vill, så länge de inte skadar andra OCH är beredda att ta konsekvenserna för sina handlingar själva.
De är reglerna jag lever under.

Bra, då lever vi under samma regler.
Och vet du vad? Jag anser precis detsamma om män.
2018-06-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja då får väl kvinnor sänka kraven då. Shit happens. Hur många gånger ska det upprepas att kvinnor över 30 kommer att ha såna oerhörda problem att hitta en partner för att de "sjabblade bort sina år då de hade sexuell makt?" Jävla trött på att höra om denna sexuella makt.
De enda som har problem med kvinnors problem att hitta man vid 30 verkar vara män. Men det är ju alltid intressant att höra vilka problem kvinnor har från en man, trots att dessa problem kanske inte upplevs så av kvinnorna själv.

Det är ju dock en epidemi av singelkvinnor i 30-årsåldern. Och ja, de är desperata, oftast de som är lättast att få i säng.
Det må låta hårt, men allt kommer intre fram i text och uppriktigt menar jag det mer som ett råd för kvinnor under 30 att inse detta och förutspå det. Samt för kvinnor över 30 att anpassa sig efter verkligheten. Jag är för kärnfamiljen så ger gärna att ni alla hittar en make som älskar er och ni honom.
2018-06-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tror inte det är så många varken kvinnor eller män som förväntar sig, eller ens önskar sig, att få välja och vraka bland snygga 20-åringar hela av livet.

Kvinnor har jag ingen aning om men de flesta män i 30-årsåldern som är något att ha dejtar ju oftast bara kvinnor ett par år yngre än de själva.
2018-06-13, 23:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är ju dock en epidemi av singelkvinnor i 30-årsåldern. Och ja, de är desperata, oftast de som är lättast att få i säng.
Det må låta hårt, men allt kommer intre fram i text och uppriktigt menar jag det mer som ett råd för kvinnor under 30 att inse detta och förutspå det. Samt för kvinnor över 30 att anpassa sig efter verkligheten. Jag är för kärnfamiljen så ger gärna att ni alla hittar en make som älskar er och ni honom.

Brukar du försöka få kvinnor i 30-års åldern i säng? Eller vad är det uttalandet baserat på? Undrar bara, eftersom du låter så bombsäker på din sak.

Och, på vilket sätt anpassar sig kvinnor över 30 inte efter verkligheten? Vore intressant att höra.

Jag hajar att du inte menar nåt illa här, inte jag heller, jag bara undrar ovanstående.
2018-06-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ja, lite som den eminente Charlie Sheen sade om varför han som känd person som har det lätt med kvinnor ändå anlitar eskorter ”jag betalar dem inte för sexet, jag betalar dem för att gå”.

Jag tar avstånd och fördömer givetvis.
Givetvis men poängen handlade inte om hur du behandlar tjejer du ser som slampor utan om hur du behandlar din sambo samtidigt som du predikar om traditionella värderingar för kvinnor. Det är som att du har en egocentrerad känsla för rätt och fel. Det är rätt för dig att ligga runt för det ger dig njutning (är en vinnande biologisk strategi för dig) men det är samtidigt fel att kvinnan du ligger med ligger med dig för det är också en vinnande biologisk strategi för dig att ha en egen madonna, alltså känns det rätt för dig att kvinnor är madonnor och fel när de inte är det. Men det är rätt och fel som bara är giltigt utifrån ett egocentrerat biologiskt perspektiv, du kan inte hävda någon allmän giltighet baserat på något annat än egocentricitet.
2018-06-13, 23:07
Avslutad
Citat:
Kvinnor har jag ingen aning om men de flesta män i 30-årsåldern som är något att ha dejtar ju oftast bara kvinnor ett par år yngre än de själva.
Japp, och de flesta kvinnor dejtar nån ett par år äldre än de själva.

Om männen inte dejtar de tillgängliga kvinnorna skulle männen inte ha några att dejta.

Det finns alltså ingen singelepidemi bland kvinnor, bara i dina önskedrömmar.
2018-06-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hur mycket DNA delar du med en guldfisk?
Du bad mig "Beskriv gärna hur jag och sådana som mig tagit över ett Sverige".
Jag är klar med dig. Du har gått sönder. Laga dig själv, så kör vi ny rond i morgon.
Det var du som refererade till mig först. Nej du har inte krossat mig och du har fortfarande inte förklarat vad det har med mig att göra. Men fortsätt runka.
2018-06-13, 23:23
Medlem
Citat:
Nja. Krav kan man väl ha, frågan är om de kan mötas. Det är ju inte kvinnornas marknad efter 30 direkt när det kommer till seriösa förhållanden. Det inser väl till och med du?
Nej jag inser inte det, jag ser nog inte samma marknad framför mig som du. Dessutom ser jag yngre ut än jag är och får uppmärksamhet från killar som är yngre än mig, samtidigt som jag främst attraheras av äldre killar, så du behöver inte oroa dig för mig.

Edit: Jag har ju skrivit till dig att jag inte söker seriösa förhållanden utan att idealförhållandet är en blandning av kk och vänskap, så varför skulle jag bry mig om de traditionella männen gifter sig kring 30? Jag vill inte ha en traditionell man och jag vill inte gifta mig, det är ingen förlust.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2018-06-13 kl. 23:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in