Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Erdogan på väg att "expandera"?
Aj, aj. Verkar som att The Nujens i teorin skulle kunna tänkas leva farligt.
SR Ekot kan i samarbete med DR avslöja att danska säkerhetspolisen PET i sin tur avslöjat en planerad attack. En turkisk medborgare bosatt i Danmark, skulle mördas av Erdogans folk.
Här:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6975311
Når Erdogans folk ända ut till Värmdövägen i Nacka?
Ja, kan Erdogan hota Danmark och Österrike bara så där, så kan han väl hota Wärmdövägen i Nacka, inte vet jag ?
Erdogan skyr inga medel i att förgöra sina fiender, karln är ju inte riktigt klok,
Islams egen Hitler med andra ord.
Libyens Khaddaffi och Iraks Saddam Hussein, Egyptens Nasser, Syriens Assad, hade ju samma ambitioner att bli en oomstridd ledare för hela den muslimska världen. Kosta vad det kosta vill, varför skulle inte Erdogan försöka sig på samma sak ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Jag jobbar inom livsmedel och reser över hela Sverige i jobbet. Jag har sett alldeles för många invandrarbutiker som säljer cola-burkar för 5:- och liknande uppenbart fusk. Skulle du försöka göra detta som svensk butiksinnehavare så skulle du åka dit ganska omgående. Jag är tyvärr ganska övertygad om att det finns en tendens till välvilja och blatterabbat även hos SKV.
Äh man kan ju läsa protokoll ifrån KFM och SKV om några revisionsärenden på dessa blattebutiker. Tex att ägaren inte finns någonstans i Sverige utan tex i Libanon eller Irak. Och inte synts till på typ 5 år, i något fall så var till och med ägaren dödförklarad. Att bokföringen består av ett tunt skrivblock med anteckningar på arabiska. I ett flertal fall bara bönetexterna - inget annat
Att ingen kassaapparat fanns utan pengarna förvarades i en cigarrlåda typ.
Att i flera fall köpen gjordes via swish som gick direkt till ett privat bankkonto, mm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Siegfrid
Minsann, är inte Norra Brunn stängt ikväll och imorgon (13-14/6).
Den 14 skulle Özz framträtt, likaså igår den 12.
Verkar som om det varit stängt igår också.
Behöver inte vara Özz fel, är flera artister som drabbats när stället inte har öppet.
Det var ju oväntat ?
Kan det vara så att Skatteverket varit där och snokat på Norra Brunn, eller vad tror ni ?
Alltså att Skatteverket ville se föreställningen "Dålig stämning" för sig själva ?
Någonstans måste de ju börja nysta i trådarna....
OBS Att jag ser att Måns Möllers son Viggo slutade skolan igår och att det är därför det är stängt ?