Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 10:26
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Exakt. Detta missar många och tänker mest på terrorbrott och drar slutsatser.

Men tänker man från andra hållet att det var ett svartjobbsbrott så stämmer ingenting med att man för över pengar via konton. Fan ingen skulle göra så korkade saker mot skatteverket utan någon speciell orsak.

Varför har de skickat pengarna i så fall?
Citera
2018-02-01, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mono-
Men varför skulle någon veta just hur mkt det betalades om det rör sig om svartjobb? Känns som att de anlitat ett byggföretag och betalt 85000:- för arbete, sen att de kanske haft in Akke svart kan man som inte rå på? Media som vinklar....

gillar özz cirka -27 på en +10 gradig skala bör tilläggas....

Pengarna måste ju ha spårats från Özz familj till Akilovs personliga konto.

Skulle vara intressant att veta hur många fler svarta hantverkare som Nujen släkten anlitat och det brottsliga i detta, speciellt för en advokat att syssla med. Väcker ju också frågor om utnyttjande av huvudman när systern anlitar sina asylkunder för att göra svartjobb. Kan Nujens släktens behandling och utnyttjande av Akilov t ex bidragit till att han blev så extrem?
Citera
2018-02-01, 10:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Twitter:
Citat:
Jag förstår att diverse hatbloggare som @KaterinaJanousch med sina trollarméer och @hanifbali sanktionerad av sitt parti @nya_moderaterna försöker misstänkliggöra mig och insinuera att brott har begåtts, där ingen vet eller har någon aning. Ingen av dem vet. #svpol
https://twitter.com/ozznujen/status/958990681166565377

Citat:
Men att både @Expressen där jag är anställd, och @Aftonbladet kopplar mig och terroristen Akilov med varandra på bild, då bägge vet att folk bara kollar bilden och läser rubriken så är det de gör inte bara vilseledande och osant utan direkt lömskt och livsfarligt. #svpol
https://twitter.com/ozznujen/status/958990841003106304

Citat:
Sen att de ringer mina syskonbarn i tioårsåldern är bara för jävligt och rent ut sagt vidrigt. Jag fortsätter kampen mot fascister, islamister och rasister. Och som jag alltid säger; För ett självständigt Kurdistan och ett roligare och rättvisare Sverige. #svpol
https://twitter.com/ozznujen/status/958991015326646272
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2018-02-01 kl. 10:34.
Citera
2018-02-01, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Varför har de skickat pengarna i så fall?

Ja det är ju det som måste utredas. Men vi kan inte utesluta något i ett fall som detta.

Kan vara att de är för korkade för att förstå det mest banala inom egenföretagande. Eller att de stöttat terrorism. Eller att de gjort något annat.

Allt känns otroligt då denna familj mycket väl vet hur egenföretagande fungerar. Därför kan man inte använda detta som ett argument för att helt utesluta exempelvis terrorism.

Vi behöver mer utredning för att få klarhet i detta.
Citera
2018-02-01, 10:30
Medlem
Citat:

Men tänker man från andra hållet att det var ett svartjobbsbrott så stämmer ingenting med att man för över pengar via konton. Fan ingen skulle göra så korkade saker mot skatteverket utan någon speciell orsak.

Återigen. Det är knappt någon som påstår att familjen Nujen har finansierat terrorism. Däremot är det många som menar att de har hjälpt en person som skulle utvisas och att de har betalat honom svart.
Det är ju uppenbart att det är så.
Sedan så är kontanthantering i dagens läge ganska jobbig. Folk vill inte gå till ett bankkontor och hämta ut sedelbuntar i onödan. Det är enkelt att överföra med internetbanken och då skriver man inte vad det är för utan bara till exempel "GOTLAND".
Citera
2018-02-01, 10:31
Medlem
DannyButtermans avatar
Ni som har anlitat svart arbetskraft: Brukar man märka överföringen t ex ”jobb Gotland”? Känns ju som ett öppet mål om skatteverket vill utreda.

Det skulle kunna vara något som talar för att idioterna Nujens i alla fall trodde det var vitt.
Senast redigerad av DannyButterman 2018-02-01 kl. 10:38. Anledning: Slarvfel
Citera
2018-02-01, 10:32
Medlem
Citat:

Samtidigt kan det vara ganska så jobbigt att personligen åka över till Gotland och lämna över 86 000 kr i kontanter. Om Skatteverket frågar kan man ju säga att det var en gåva. Anledningen till att vi nu vet att det var svartarbete är för att Nujens släkt inte vill anklagas för att ha sponsrat en terrorist, då är det bättre att ha anlitat svart arbetskraft.
Citera
2018-02-01, 10:33
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Twitter:

https://twitter.com/ozznujen/status/958990681166565377

Är han efterbliven, arrogant eller båda samtidigt? Varifrån får han självsäkerheten?
Citera
2018-02-01, 10:33
Medlem
Özz är en av de mest försvenskade blattarna i Sverige. Så jag förstår inte det där med att han skulle hata svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Özz lever inte speciellt nära IS...men däremot hatar han Sverige och svenskar.

Fiendens fiender är mina vänner...även om en smula överdrivet...det luktar i alla fall.
Citera
2018-02-01, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Ni som har anlitat svart arbetskraft: Brukar man märka överföringen t ex ”jobb Gotland”? Känns ju som ett öppet mål om skatteverket vill utreda.

Det talar ju något som skulle kunna tala för att idioterna Nujens i alla fall trodde det var vitt.

Herregud systern är ju ändå advokat och Özz Nujen har ju själv klagat på alla skattefuskare. Självklart visste man att det var svartarbete!
Citera
2018-02-01, 10:35
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad tycker du man har störst anledning att hemlighålla:

1. Stöd till terrorism
2. Betalning för svartjobb i byggbranschen
?

Är det för övrigt visat att Nujens var medvetna om att det var svarta pengar? En snickare kan ju säga att han har F-skattesedel utan att ha det, jag har aldrig kollat upp något sådant.

Så kan det väl vara, men kan tyckas att någon som jobbar med juridik borde ha haft koll på sådant. Speciellt om man beställer jobb för runt 100.000

Dessutom blir det motstridigt med de uppgifter Akilov själv uppgett, att han skulle ha varit hantlangare på bygget. Överföringarna tyder ju på att Akilov skulle ha varit huvudentreprenör.
Citera
2018-02-01, 10:37
Medlem
Yaskos avatar
Mest troliga förklaringen är att som tidigare sagts. Hans syster kände honom och fixade ett svart arbete åt honom i Gotland.

Det som är svår att svara på är varför de betalade 85k för 5-6 veckor för enligt kontoutraget har han varit där lite mer än en månad. Jäkligt mycket pengar för nån som ska bära färgburkar. Har de haft affärer med anknytning till Turkiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in