Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 20:20
  #9409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
28 inlägg tycker jag det ser ut som.

Visst är det så. Alla inlägg från "Dalaan" finns kvar. Det gäller bara att lära sig hur sökfunktionen fungerar.
Citera
2018-06-13, 20:23
  #9410
Medlem
Netherworlds avatar
Kanske daalans vittnesuppgift om hörda skrik är sanning. Aftonbladet skriver om detta nu:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-lena-forsvann

Citat:
Natten då Lena Wesström, 45, försvann hördes skrik i bostadsområdet.

SOS tog emot larmsamtalet och kopplade vidare till polisen – som inte vill svara på om man ryckte ut till platsen.

Dagen därpå anmäldes Lena försvunnen och hennes kropp hittades först fyra dagar senare.
Citera
2018-06-13, 20:25
  #9411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Menar inte att hon bluffar. Det jag skrev var att jag tror att det blir svårt att binda någon vid brottet utan teknisk bevisning. I nuläget har inte svaren från NFC inkommit och jag hoppas såklart att dessa svar ska driva utredningen framåt och mot ett åtal (och fällande dom).

Jag upprepar mina frågor till dig.
Anser du att skriken som ett vittne rapporterade om hör
ihop med mordet?

Vet du om LWs ytterdörr va öppen eller olåst?
Citera
2018-06-13, 20:26
  #9412
Medlem
flixa81s avatar
Nu skriver AB om samtalet till SOS att skrik hörts i området där Lena hittades död
Citera
2018-06-13, 20:30
  #9413
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Kanske daalans vittnesuppgift om hörda skrik är sanning. Aftonbladet skriver om detta nu:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-lena-forsvann

Någon på Aftonbladet kanske läste här och bestämde sig för att begära ut samtalsloggen från SOS?

Uppenbarligen verkade inte polisen undersöka alltför noggrant hur dessa skrik uppkom den ödesdigra natten. För då hade allt kanske tagit en helt annan vändning
Citera
2018-06-13, 20:38
  #9414
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nu skriver AB om samtalet till SOS att skrik hörts i området där Lena hittades död

Då är larm om skrik bekräftade, om det var LW:s vet vi dock inte.
Jag vill ändå sammankoppla försvinnandet av LW och skriken.
Citera
2018-06-13, 20:42
  #9415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Då är larm om skrik bekräftade, om det var LW:s vet vi dock inte.
Jag vill ändå sammankoppla försvinnandet av LW och skriken.

Jag tror också på vittnet så länge inget annat kommer fram.

Lite för mycket slump att man hittar en kropp i skrikens riktning.
Citera
2018-06-13, 20:46
  #9416
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tiden går fort nu och spåren kallnar alltmer, ser inte så ljust ut att fallet får en lösning om jag ska vara ärlig, det känns lite som om luften har gått ur utredningen i och med debaclet vid häktningen av MGM.

Djävligt sällsynt att Tingsrätter vrenskas och krånglar på det sätt som det gjordes vid de två förhandlingar som varit, det måste ha varit förfärligt tunt det som åklagaren lade fram, det är den enda rimliga tolkningen enligt min åsikt.

Nu krävs det hårda bevis om de ska få häktning på MGM igen, mycket illavarslande.
Därtill får man tänka på att snart börjar semestertider. Allt brukar ju hamna i stiltje från midsommar till mitten av augusti, så GM kan nog sitta lugnt i båten ett tag till åtminstone.
Citera
2018-06-13, 20:47
  #9417
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror också på vittnet så länge inget annat kommer fram.

Lite för mycket slump att man hittar en kropp i skrikens riktning.

Saxat ur Aftonbladet:
Och det visar sig att SOS tog emot ett larmsamtal från bostadsområdet klockan 23.47.18 den 14 maj.
Samtalet varade i en halv minut – och handlade om skrik i natten.
Anders Klarström på SOS Alarms kommunikationsavdelning sammanfattar samtalets innehåll via mejl:
”Skrik utanför inringare hörs. Samtalet vidarekopplas till polisen”, skriver han.
Citera
2018-06-13, 20:51
  #9418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Saxat ur Aftonbladet:
Och det visar sig att SOS tog emot ett larmsamtal från bostadsområdet klockan 23.47.18 den 14 maj.
Samtalet varade i en halv minut – och handlade om skrik i natten.
Anders Klarström på SOS Alarms kommunikationsavdelning sammanfattar samtalets innehåll via mejl:
”Skrik utanför inringare hörs. Samtalet vidarekopplas till polisen”, skriver han.

Då va skriken lite senare än vad som va sagt tidigare, cirka 23.30.
Citera
2018-06-13, 20:51
  #9419
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Därtill får man tänka på att snart börjar semestertider. Allt brukar ju hamna i stiltje från midsommar till mitten av augusti, så GM kan nog sitta lugnt i båten ett tag till åtminstone.

Ja du, jag är rädd för att GM kan slappna av alldeles, det här ser inte bra ut.

Fan vet vad som ska komma fram för att utredningen ska börja gå framåt igen.
Citera
2018-06-13, 20:58
  #9420
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag upprepar mina frågor till dig.
Anser du att skriken som ett vittne rapporterade om hör
ihop med mordet?

Vet du om LWs ytterdörr va öppen eller olåst?
Ang dörren så vet jag inte alls.
Vad gäller skriken så kan jag inte vara säker. Min ”källa” har varken bekräftat eller dementerat just det. Om jag då får gissa så tror jag på skriken, just av den anledningen att jag inte fått uppgiften dementerad. Detta är alltså min gissning utifrån min upplevelse av de samtal som förts kring olika delar av utredningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback