Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 18:45
  #9397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Som jag skrev ovan, men för att förtydliga, började dalaan skriva den 20 maj.

28 inlägg tycker jag det ser ut som.
Citera
2018-06-13, 18:48
  #9398
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Eftersom vi inte får diskutera moderatorsåtgärder eller leka moderator så säger jag bara att be en moderator i tråden förklara hur det ligger till med eventuella borttagna inlägg i forumet.
Eller läs i reglerna, eller FAQ, tror det finns där någonstans hur det fungerar.
Jag känner inget behov av att fråga en mod eller diskutera det; det verkar rätt logiskt att inte behålla poster utan innehåll
Citera
2018-06-13, 18:48
  #9399
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Eftersom vi inte får diskutera moderatorsåtgärder eller leka moderator så säger jag bara att be en moderator i tråden förklara hur det ligger till med eventuella borttagna inlägg i forumet.
Eller läs i reglerna, eller FAQ, tror det finns där någonstans hur det fungerar.

Jag fattade det som att dalaan själv möjligen raderade sina inlägg när ho/han blev varnad här i tråden för att försvåra utredningen. De markerade hon/han med fp.
Dessa brukar raderas så småningom av modertorn.
Citera
2018-06-13, 18:53
  #9400
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Tack för infon👍
Då kom de första inläggen efter att kroppen hittats.

Läste inläggen igen. ”Det hände inget i lägenheten”. Hur vet han/hon det? Om det bara var skrik som dalaan säger sig ha hört, skulle ju Lena kunnat ha blivit slagen medvetslös i lägenheten och sedan burits/släpats till bullerplanket där hon vaknat till liv innan mördaren gjort sitt.
Citera
2018-06-13, 19:12
  #9401
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Läste inläggen igen. ”Det hände inget i lägenheten”. Hur vet han/hon det? Om det bara var skrik som dalaan säger sig ha hört, skulle ju Lena kunnat ha blivit slagen medvetslös i lägenheten och sedan burits/släpats till bullerplanket där hon vaknat till liv innan mördaren gjort sitt.

Förhörsledaren kanske har hintat det i sina frågor och kommentarer. Lägenheten är början på LW:s försvinnande och av vikt, därav avspärrningen.
Citera
2018-06-13, 19:22
  #9402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Läste inläggen igen. ”Det hände inget i lägenheten”. Hur vet han/hon det? Om det bara var skrik som dalaan säger sig ha hört, skulle ju Lena kunnat ha blivit slagen medvetslös i lägenheten och sedan burits/släpats till bullerplanket där hon vaknat till liv innan mördaren gjort sitt.

Det blir oftast fel när man rycker ett inlägg ur dess sammanhang, som det gjorts i detta
fall. Om man läser övriga inlägg och kommentarer så förstår man varför postaren dalaan
skrev så som den gjorde, se nedanstående inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Eftersom att det hände på samma sida som motorvägen så studsar ljudet. Hade det hänt i hennes bostad eller på andra sidan av planket så hade vi säkerligen inte hört någonting.

(Postaren med sambo bor ca 60 - 70 meter från fyndplatsen.)
Citera
2018-06-13, 19:30
  #9403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tror att fall där det är unga misstänkta har extra förtur.

Det är möjligt.
Man kanske bedömde att det fanns risk för ett nytt mord också.
Citera
2018-06-13, 19:36
  #9404
Medlem
Reimers avatar
Tiden går fort nu och spåren kallnar alltmer, ser inte så ljust ut att fallet får en lösning om jag ska vara ärlig, det känns lite som om luften har gått ur utredningen i och med debaclet vid häktningen av MGM.

Djävligt sällsynt att Tingsrätter vrenskas och krånglar på det sätt som det gjordes vid de två förhandlingar som varit, det måste ha varit förfärligt tunt det som åklagaren lade fram, det är den enda rimliga tolkningen enligt min åsikt.

Nu krävs det hårda bevis om de ska få häktning på MGM igen, mycket illavarslande.
Citera
2018-06-13, 19:49
  #9405
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är möjligt.
Man kanske bedömde att det fanns risk för ett nytt mord också.

Jag är tveksam på om det är en förtursgrund. Fall där någon sitter häktad får ju förtur, alltså att fall där ingen är häktad förpassas längre bak i kön fast då uppenbarligen en mördare/dråpare fortfarande är lös till skillnad från den som är häktad med någon styrka på befintlig bevisning.
Citera
2018-06-13, 19:57
  #9406
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag fattade det som att dalaan själv möjligen raderade sina inlägg när ho/han blev varnad här i tråden för att försvåra utredningen. De markerade hon/han med fp.
Dessa brukar raderas så småningom av modertorn.

Det går inte att editera sina inlägg efter 24 h.
Citera
2018-06-13, 20:10
  #9407
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det går inte att editera sina inlägg efter 24 h.

Trodde att det var ännu kortare. En timme?
Men jag trodde att dalaan möjligen raderade dom inom denna timme, men att flera hade redan läst dom innan de byttes ut mot fp.
Vet inte om jag läste någon sådan post själv. Minns bara att några kommenterade att det hade försvunnit inlägg och att man tyckte att det var konstigt.
När jag kollade bakåt tyckte jag inte att jag fattade vilka inlägg som var borta.

Det som jag minns att jag tyckte var viktigt finns kvar.
Kanske någon annan kommer ihåg något innehåll från något raderat inlägg?
Citera
2018-06-13, 20:18
  #9408
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det blir oftast fel när man rycker ett inlägg ur dess sammanhang, som det gjorts i detta
fall. Om man läser övriga inlägg och kommentarer så förstår man varför postaren dalaan
skrev så som den gjorde, se nedanstående inlägg:

(Postaren med sambo bor ca 60 - 70 meter från fyndplatsen.)

Här bekräftar dalaan att han/hon inte kunnat höra nåt från lägenheten. Ändå säger han/hon att ”inget hände i lägenheten”. Såvida han/hon inte var vid lägenheten själv när det hände 😉 så hur kan han/hon veta?

Skulle jag vara riktigt misstänksam hade jag undrat om ”någon” försöker övertyga oss om att bp är samma som fp bara för att leda oss fel. 😉
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback