2018-06-12, 22:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Mobilen är inte hittad. De uppgifter som media gått ut med ang de blodiga kläderna stämmer inte.
Jag vet inte exakt hur hon dog.

Förstår.
Men du vet något, något som gör att du misstänker hur hon dog? Du vet inte exakt, men du anar?
Citera
2018-06-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Åklagaren Åsa Hiding säger ju att det finns "jättemycket" teknisk bevisning. Menar du att hon skulle kunna bluffa? Det skulle väl i så fall snart komma fram.

”Jättemycket” - vad är det för språk från en åklagare🙈

Barn gillar jultomten ”jättemycket”.
Citera
2018-06-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq

Jag tänkte också på det, hoppas att det var journalistens misstag. Eller taktik för att minska hennes trovärdighet...
Citera
2018-06-12, 22:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
De uppgifter som media gått ut med ang de blodiga kläderna stämmer inte.
Vad menar du med att uppgifterna om blodiga kläder inte stämmer? Fanns det aldrig några blodiga kläder, eller visade det sig att blodet inte kom från brottsoffret? Trollar du?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-12 kl. 22:35.
Citera
2018-06-12, 22:33
Medlem
Citat:
Jag vill inte skapa några trådsanningar. Jag vet inte till 100% eller exakt så jag väljer att inte uttala mig av vad som kommit fram ”mellan raderna”.
Ärligt talat, har du någonting att komma med som inte stått i pressen?

Du får ursäkta men vi har sett det så många gånger förut. En nyreggad kommer in i en tråd och söker uppmärksamhet , som sen visar sig vara ett troll. Säger inte att du är det dock, men skulle uppskatta om du kunde visa något som har substans.
Senast redigerad av glendale 2018-06-12 kl. 22:48.
Citera
2018-06-12, 22:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Är det ändå inte lite mysko att HD vill skiljas i mars(?)men när LW är ur vägen vill hon plötsligt lappa ihop de äktenskapliga spillrorna och åka på försoningsresa med SD? Om det nu var det.

För många saker kring bakgrunden till resan är väl okända, men vi har ju fått höra i tråden att den var planerad sedan tidigare.
Citera
2018-06-12, 22:40
Medlem
Citat:
Jag vill inte skapa några trådsanningar. Jag vet inte till 100% eller exakt så jag väljer att inte uttala mig av vad som kommit fram ”mellan raderna”.
Om jag påstår att hon var helt sönderslagen med någon form av tillhygge, säger du emot mig då?
Citera
2018-06-12, 22:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
UW är nästan struken på min lista. I topp ligger den som just nu är skäligen misstänkt.
På vilka grunder? Att han tidigare var häktad?
Citera
2018-06-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq

Saknar bara bindestrecket.. Jätte-mycket
Citera
2018-06-12, 22:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Logiskt tänkande. Om han bevisligen befunnit sig i ett annat område när mordet skedde hade åklagaren fått svårt att få honom häktad.

Att inte kunna bevisa att han befunnit sig i ett annat område är inte detsamma som ett bevis för att hans mobil kopplat upp sig på master vid området runt fyndplatsen. Ditt logiska tänkande haltar, och när du dessutom skriver det som att det är fakta och en sanning att hans mobil varit uppkopplat i området runt fyndplatsen, så förstör du endast tråden. Skriv istället "jag tror.." Eller helst, utifrån hur ditt logiska tänkande verkar fungera, skriv inte alls
Citera
2018-06-12, 22:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Vad gäller båda två de mördarna var inte himlen alls blå tills de mördade. Speciellt gäller det gärningsmannen som undervisade på universitetet. Bo hade t o m sagt "att om jag inte kommer hem så har han dödat mig". Det finns folk som reagerade på honom många år innan det här hände. Även "hästtjejen hade visat en del märkliga beteenden och reaktioner innan detta hände. Men det fanns också människor som tyckte de var helt vanliga, men långt ifrån alla, som sagt.

Ja, jag tror att dessa två är av en helt annan kaliber än "vår" gärningsman.
Där har man planerat, men också utfört styckning efteråt. Det klarar nog inte vem som helst av. Särskilt av en person som man känner.
På ytan normala, men som du säger om man lär känna personerna bättre kanske andra sidor bryter fram.

Men det finns det där obehagliga som skribenten syftade till, att de verkar så vanliga. Men är så farliga.

I LWs fall misstänker jag att det är ett impulsmord utfört i plötslig vrede. Inga planer. Om det är SD så är han till synes också en vanlig och välfungerande person. Bra jobb, villa, familj och barn. Lever ett ordnat liv. Tror inte att det var någon i hans omgivning som skulle kunna ana att det här kunde hända.
Citera
2018-06-12, 23:21
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Åklagaren Åsa Hiding säger ju att det finns "jättemycket" teknisk bevisning. Menar du att hon skulle kunna bluffa om det? Och i så fall varför? Det här skulle ju i så fall ändå komma fram förr eller senare.
Menar inte att hon bluffar. Det jag skrev var att jag tror att det blir svårt att binda någon vid brottet utan teknisk bevisning. I nuläget har inte svaren från NFC inkommit och jag hoppas såklart att dessa svar ska driva utredningen framåt och mot ett åtal (och fällande dom).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in