Citat:
Ursprungligen postat av
18carat
Vad gäller båda två de mördarna var inte himlen alls blå tills de mördade. Speciellt gäller det gärningsmannen som undervisade på universitetet. Bo hade t o m sagt "att om jag inte kommer hem så har han dödat mig". Det finns folk som reagerade på honom många år innan det här hände. Även "hästtjejen hade visat en del märkliga beteenden och reaktioner innan detta hände. Men det fanns också människor som tyckte de var helt vanliga, men långt ifrån alla, som sagt.
Ja, jag tror att dessa två är av en helt annan kaliber än "vår" gärningsman.
Där har man planerat, men också utfört styckning efteråt. Det klarar nog inte vem som helst av. Särskilt av en person som man känner.
På ytan normala, men som du säger om man lär känna personerna bättre kanske andra sidor bryter fram.
Men det finns det där obehagliga som skribenten syftade till, att de verkar så vanliga. Men är så farliga.
I LWs fall misstänker jag att det är ett impulsmord utfört i plötslig vrede. Inga planer. Om det är SD så är han till synes också en vanlig och välfungerande person. Bra jobb, villa, familj och barn. Lever ett ordnat liv. Tror inte att det var någon i hans omgivning som skulle kunna ana att det här kunde hända.