Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jo men anledningen till att SD kommer nå 25+ % är inte för att de gör ett bra jobb utan för att de har varit det enda partiet som har varit kritiska till invandringen i minst 15 år. Det är ingen bragd att bli stora när man har monopol på en väldigt viktig fråga.

AfS har aldrig nämnt rasblanding så jag vet inte varför du blandat in det. Vad sympatisörer på Flashback skriver och vad AfS säger och står för är två olika saker. I övrigt är knappast Svensson intresserade av AfS och det vet AfS såklart om. Deras fokus ligger på att fånga missnöjda SD'are och dessa bryr sig knappast om någon nazist nu skulle gilla AfS. Det där är ju bara guilt-by-association trams.

Ja i September får vi se hurvida det finns plats för AfS inom politiken.

Det finns plats för den som så vill inom politiken.
Men inte intresse för alla i tillräckligt stor utsträckning.

Men jag ser hellre afs än andra partier med klart undantag av sd.
Det kommer ta afs tid att bevisa om de är dugliga och kan fånga upp intresse.
Citera
2018-06-13, 16:10
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
I en demokrati är 50 miljoner alltid bättre än 50 000 oavsett om du anser det vara bajs eller inte.

Så fungerar demokratin.

Det är ju bra att du förtydligar det då. Så ingen missleds att tro att demokrati skulle ha något med förnuft och frihet att göra menar jag. Du vet, sådana där dumheter som USAs grundare ansåg vara viktigt och därför skapade en konstitutionell republik.
Citera
2018-06-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Är ganska säker på att Kasslern, Hanhe, Ahl etc vet vilka det Svenska folket är och jobbar hårt för att rädda oss ifrån att bli minoritet. Tyvärr verkar denna tråd ha spårat ur totalt...

Steg 1: Stoppa invandringen
Steg 2: Utvisa Krimella/folk som inte är integrerade
Steg 3: Granska varje medborgarskap/Asylansökan sedan år 2000 (Kasslern har väl även nämt att man vill gå längre tillbaka en så).

SD står enbart för den första delen, och det inte fullt ut då man fortfarande vill ha kvotflyktingar. Uppfylls alla dessa steg så snackar vi om hundratusentals som ska skickas tillbaka.

Låt oss hoppas på att Almedalsveckan är startskottet på en aktiv valrörelse för AfS! Ska också bli intressant med YouGovs mätning som lär komma i nästa vecka.

Skulle snarare säga att det är hundratals små beslut som har den kombinerade effekten att göra Sverige mindre aktivt som bosättningsort som kommer att få den avgörande effekten.

Beslut i bidragssystemen, kösystem för offentliga nyttigheter, regler om pass, ändrade pensionsregler, kommunala bidragssystem mm mm.

Tänk bara vad en normal svensk landsortskommun kommer att göra om ett ökat självstyre kombineras med minskade bidrag. Om varje somalisk klan utgör en konkret kostnadspost i den kommunala budgeten för kommuninvånarna så kommer somalierna att flytta ut och kanske hem igen.

Genom hundra små justeringar så kommer den största effekten att uppnås.
Senast redigerad av Ottokar 2018-06-13 kl. 16:36.
Citera
2018-06-13, 16:52
Medlem
nudas.veritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Men kan man helt räkna bort det genetiska när vi pratar om sammanhållning mellan människor, gemenskap, trygghet, kultur, normer, värderingar och lagar? All statistik pekar på att vi inte kan göra det. Spelar egenskaper så som temperament, humör, lynne större roll än vi tror?
Spelar sådant som språk, betende, kroppssignaler större roll än vad vi tror?
Nog har det i grunden en genetsik grund. Vår etnicitet är sammanflätad med hur vi beter oss, med våra värderingar och vår kultur. Man kan inte skilja dem åt.

Jag delar uppfattningen att folktillhörighet har en genetisk komponent, men inte att avsaknaden av den är en direkt diskvalificeringsgrund. Människor från andra folkgrupper kan i ovanliga fall bli del av ett annat folk, såsom valloner och finländare blivit en del av svenska folket.

Skribenten jag svarade menade dessutom att människor med en svensk förälder inte kan räknas som svenskar, vilket jag vänder mig starkt emot. Att dessutom reducera en delikat fråga till "svart hår" är för dumt för att få passera oemotsagt.
Citera
2018-06-13, 16:53
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
I all ödmjukhet vill jag klargöra två saker, med anledning av diskussionen i tråden:

1. Om partimedlemmar känner att de tappar kontroll över en tråd på Flashback, så är det oroväckande låg energi. Den gången tråden inte lockar "entrister från NMR", lojala SD:are, och concerntrollande liberaler - är man illa ute i sitt opinionsbildande.

Varje interaktion ska ses som en möjlighet att övertyga, inte fruktas som infiltration.

2. Nationalist är den som önskar tjäna sitt folks intresse politiskt. Det gör man ytterst sällan genom att definiera sönder folket.

Detta gäller både den som ställer upp "biologiska" kriterier och den som tar avstånd från att det finns sådana markörer. Se bara och lär från ingrupper som är vana att agera för sin sak i mångetniska sammanhang och vilka definitioner de har på sina respektive identiteter.

Det funktionella och självbetjänande. Allt och inget, beroende på om det är till fördel i situationen.

Om den egna identiteten ifrågasätts, så är RÄTT SVAR inte någon omöjligt specifik definition som uttryckligen in- eller exkluderar kultur eller arv - utan ett försvar mot själva ifrågasättandet.

Detta är en retorisk figur jag fulländat mot sådana som Regulus och i åratal förgäves försökte få SD att bejaka, när de hade så förtvivlat svårt att värja sig mot "svåra" frågor om svenskhet. Ironiskt nog plankade självaste Mattias Karlsson bara för några dagar sedan ordagrant mitt mantra och ställde en motståndare till svars för att ifrågasätta just svenskar och inte "samer, kurder, tibetaner och judar".

Om chefsideologen för sega SD börjar fatta, borde väl ett smartare AfS också kunna ta intryck? Som jag skrev till Jeff Ahl: Det har med svenskhet är INTE komplicerat.

Jag delar denna uppfattning. Varför ska vi svenskar behöva exakt definiera vår egen existens när ingen annan behöver göra det? Den korrekta linjen, vilket jag har uppfattat att AfS står för, är att helt oproblematiskt stå för det självklara att etniska svenskar existerar, självklart, men samtidigt inte i sitt partiprogram ha det som ett begrepp eftersom det förr eller senare leder till eviga diskussioner om vem som är svensk och inte.

Vad gäller nationalism så är det väl lite samma sak där. Varför sätta en etikett på sig som sedan behöver definieras? Tror inte ens att AfS använder detta begrepp i sitt partiprogram, men kan ha fel. Min tolkning av partiprogrammet är att AfS omfamnar de delar av globaliseringen som är positiv för oss svenskar som t.ex. att vi har Internet och kan kommunicera över hela världen men att man är emot global-ismen som är något helt annat och ett uttryck för att peka på den strävan mot omfattande överstatlighet som idag finns och som gör att ett enskilt land inte kan påverka sin egen framtid.

Min uppfattning är att AfS har hittat en väl avvägd linje här där man når oerhört långt med sina förslag men utan att behöva ägna sig åt eviga definitionsfrågor som fungerar som effektiva sänken eftersom det är det enda som våra motståndare kommer att fokusera på, inget annat. AfS har skickligt eliminerat ett antal angreppspunkter, inte för att man ska dölja något och har en annan agenda, utan för att det helt enkelt inte behövs för att genomföra de förslag man går till val på.

Nu handlar det om att AfS kommer in och att vi snarast omprövar 1,6 miljoner uppehållstillstånd och påbörjar återvandringen. Allt annat är sekundärt.
Citera
2018-06-13, 16:54
Medlem
Eoppoyzs avatar
AfS borde seriöst ta upp bostadsfrågan och ge konkreta förslag att fler bostäder byggs. Rimligen bör avregleringar vara ett första steg.
Citera
2018-06-13, 17:05
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Jag rättar så gärna!
Nu ikväll var vi ute och pratade med folk och delade ut flygblad till besökarna på Lissma park i Huddinge.
Det kommer ett betydligt större evenemang senare i veckan.
Bilder från ikväll ska finnas på FB

Bilder finnes enbart på Twitter, so far:

AfS - aktivism:
Igår tisdag 12/6-18, delade Alternativ för Sverige ut flygblad vid bilträffen i Lissma Park, söder om Stockholm.

https://twitter.com/leif_nils/status/1006787493042245632
Citera
2018-06-13, 17:09
Medlem
Citat:
Är ganska säker på att Kasslern, Hanhe, Ahl etc vet vilka det Svenska folket är och jobbar hårt för att rädda oss ifrån att bli minoritet. Tyvärr verkar denna tråd ha spårat ur totalt...

Steg 3: Granska varje medborgarskap/Asylansökan sedan år 2000 (Kasslern har väl även nämt att man vill gå längre tillbaka en så).

SD står enbart för den första delen, och det inte fullt ut då man fortfarande vill ha kvotflyktingar. Uppfylls alla dessa steg så snackar vi om hundratusentals som ska skickas tillbaka.

Låt oss hoppas på att Almedalsveckan är startskottet på en aktiv valrörelse för AfS! Ska också bli intressant med YouGovs mätning som lär komma i nästa vecka.
Ja han har sagt alla ifrån 1975 och jag tror att det var inklusiv de som var födda här också har jag för mig.
Senast redigerad av J39 2018-06-13 kl. 17:12.
Citera
2018-06-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Bilder finnes enbart på Twitter, so far:

AfS - aktivism:
Igår tisdag 12/6-18, delade Alternativ för Sverige ut flygblad vid bilträffen i Lissma Park, söder om Stockholm.

https://twitter.com/leif_nils/status/1006787493042245632
Detta är ett exempel på den decentraliserade spontanitet vi har i partiet, snabba beslut. Vi behöver inte fundera i veckor. AfS ska vara där våra väljare är.

Vi blev mycket positivt mottagna. Uppskattningsvis 90%!! var positiva till SD eller röstade på dem, och vi ville naturligtvis göra dem medvetna om och presentera vårt nya parti och att vi är ett betydligt bättre alternativ. Vi fick många bra samtal och diskussioner och stor nyfikenhet på vårt parti. DETTA VAR HÖG ENERGI!!
Citera
2018-06-13, 17:36
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Ja och visar den bra tar vi den till oss, annars bryr vi oss inte.
Citera
2018-06-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
AfS borde seriöst ta upp bostadsfrågan och ge konkreta förslag att fler bostäder byggs. Rimligen bör avregleringar vara ett första steg.

Många bostäder kommer att frigöras när mångkulturen avvecklas. Det är naturligtvis stora problem med mångkulturen, men det kommer inte att bli en dans på rosor att avveckla den.

Stora omställningar i samhällsekonomin väntar. Man måste vara realist.
Citera
2018-06-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Ja han har sagt alla ifrån 1975 och jag tror att det var inklusiv de som var födda här också har jag för mig.

Naturligtvis ska människor som fuskat till sig möjlighet att vistas i Sverige åka hem. Men man måste vara realist.

Det kommer att ta ett antal år att avveckla mångkulturen. Många skruvar i samhället måste justeras. Bidragssystem, pensioner, socialbidrag mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in