Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-08, 21:34
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det var sannerligen lite kortfattat det där. Kan du utveckla lite så man förstår?

Ut? Det är fint väder ute, ska jag ut?
Det är en kampanj mot främmande element. "Nej. Ut." alltså.

Ut i Solen med dig. Lyser den i Thailand vid den här tiden?
Citera
2018-06-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det här blir ju väldigt knepigt. Jag delar väldigt få värderingar med jimpan och Douglas som åker "raggarbil", inte arbetar och inte klarat grundskolan. Dock kan jag dela värderingar fullt ut med en sekulär, iransk akademiker som bott här i 20 år. Jag skulle vilja ha en lista på vilka värderingar som ska uppfyllas för att man ska klassas som svensk (förutom rätt gener då).

Tittar man på högutbildade skulle jag säga att det skiljer rätt lite i kulturella värderingar över världen så länge religion inte är en parameter som finns med.

Vilka som är svenskar och vad som utmärker oss behöver inte definieras, allra minst i listform. Det vet man. Du också. (Du nämner själv, med illa dolt klassförakt, lågutbildade svenska raggare, så uppenbarligen vet du vad en svensk är när du får definiera denne i negativa ordalag.)

Anledningen till att du ber folk definiera svenskheten är att du vill underminera den och att du är fientligt inställd till svenskarna och till Sverige. Du skulle aldrig drömma om att fråga en jude eller en kurd eller en japan om vad som definierar dem, eller på någon enda punkt ifrågasätta deras etniska och kulturella identitet. Inte heller skulle du ens leka med tanken att en utomstående skulle kunna bli en av dem (det är en lika stor absurditet att en utomstående skulle kunna bli svensk). Varför har du dubbla måttstockar? Varför är du fientlig mot svenskarna? Redovisa dina motiv om du tänker skriva i tråden mer.

Citera
2018-06-08, 21:40
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Det var sannerligen lite kortfattat det där. Kan du utveckla lite så man förstår?

Ut? Det är fint väder ute, ska jag ut?

Ja, det var kort och koncist. Jag har tagit det från Alt-Norden. Poängen är att vi är trötta nu på alla dessa argument, desssa två miljoner olika argument om varför vi inte ska ha återvandring. Invandringen berikar, den är lönsam, den behövs, vi går under utan den, invandringen ökar inte våldet, vi har skuld, vi är urusla och allt bra kommer utifrån, e.t.c. o.s.v.

Som lök på laxen har vi nu också fått SD och dess följe som ett sänke. Assimilation, integration, öppen svenskhet, sköt dig och du är välkommen, definiera svenskhet, det går inte, det är emot lagen, det är emot internationella konventioner, o.s.v.

Det är enkelt. Har du ljugit om dina asylskäl ska du ut. Punkt. Svårare än så är det inte och två miljoner uppehållstillstånd sedan 2000 ska omprövas, om AfS får väljarnas stöd i september.

https://www.altnorden.se/2018/06/06/nej-ut/

Så för att visa min enorma trötthet på att höra dessa ständiga argument varför lycksökare, de som ljugit, de som är kriminella, ska få assimileras och integreras bara de sköter sig, kan det ibland, istället för att älta dessa eviga argument passa bra med;

Nej. Ut.
Citera
2018-06-08, 21:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ja, det var kort och koncist. Jag har tagit det från Alt-Norden. Poängen är att vi är trötta nu på alla dessa argument, desssa två miljoner olika argument om varför vi inte ska ha återvandring. Invandringen berikar, den är lönsam, den behövs, vi går under utan den, invandringen ökar inte våldet, vi har skuld, vi är urusla och allt bra kommer utifrån, e.t.c. o.s.v.

Som lök på laxen har vi nu också fått SD och dess följe som ett sänke. Assimilation, integration, öppen svenskhet, sköt dig och du är välkommen, definiera svenskhet, det går inte, det är emot lagen, det är emot internationella konventioner, o.s.v.

Det är enkelt. Har du ljugit om dina asylskäl ska du ut. Punkt. Svårare än så är det inte och två miljoner uppehållstillstånd sedan 2000 ska omprövas, om AfS får väljarnas stöd i september.

https://www.altnorden.se/2018/06/06/nej-ut/

Så för att visa min enorma trötthet på att höra dessa ständiga argument varför lycksökare, de som ljugit, de som är kriminella, ska få assimileras och integreras bara de sköter sig, kan det ibland, istället för att älta dessa eviga argument passa bra med;

Nej. Ut.

Jag har lite svårt att förstå din kritik mot SD dock. Inse att den Sverigevänliga rörelsen har vuxit till drygt 25% och det är fantastiskt.

Lite klipp från SD's Facebook-sida senaste tiden:
- Sverige behöver återvandring
- Sverige bör följa Danmark och införa ett burkaförbud
- Sverige förtjänar vackra städer
- Islamiseringen av samhället måste stoppas
- För att bli svensk medborgare ska det krävas kunskaper om vår historia, kultur och seder

Allt ovanstående är rubriker som är plankade rakt av från SD's Facebooksida de senaste veckorna, vad är det för trams om att SD är mjäkiga? Ovanstående budskap har nått hundratusentals svenskar de senaste veckorna och gör en enorm skillnad.
Citera
2018-06-08, 22:12
Medlem
Citat:
Jag har lite svårt att förstå din kritik mot SD dock. Inse att den Sverigevänliga rörelsen har vuxit till drygt 25% och det är fantastiskt.

Lite klipp från SD's Facebook-sida senaste tiden:
- Sverige behöver återvandring
- Sverige bör följa Danmark och införa ett burkaförbud
- Sverige förtjänar vackra städer
- Islamiseringen av samhället måste stoppas
- För att bli svensk medborgare ska det krävas kunskaper om vår historia, kultur och seder

Allt ovanstående är rubriker som är plankade rakt av från SD's Facebooksida de senaste veckorna, vad är det för trams om att SD är mjäkiga? Ovanstående budskap har nått hundratusentals svenskar de senaste veckorna och gör en enorm skillnad.

SD förespråkar endast frivillig återvandring.
Citera
2018-06-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
SD förespråkar endast frivillig återvandring.

Ja, och vad förespråkar AfS då? (vi talar alltså inte om personer som är i Sverige illegalt, utan personer som är i Sverige legalt enligt nuvarande regler).

SD förespråkar frivillig återvandring med incitament. Vad är AfS linje i denna fråga rent praktiskt?
Citera
2018-06-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ja, och vad förespråkar AfS då? (vi talar alltså inte om personer som är i Sverige illegalt, utan personer som är i Sverige legalt enligt nuvarande regler).

SD förespråkar frivillig återvandring med incitament. Vad är AfS linje i denna fråga rent praktiskt?
Vad tror du själv. AfS kallar sig till och med för återvandringspartiet. Läs partiprogrammet angående återvandring så ser du skillnaden mot SDs mesiga frivillig återvandring som är helt verkningslöst.

https://alternativforsverige.se/atervandring/
Citera
2018-06-08, 22:37
Medlem
Citat:
Vad tror du själv. AfS kallar sig till och med för återvandringspartiet. Läs partiprogrammet angående återvandring så ser du skillnaden mot SDs mesiga frivillig återvandring som är helt verkningslöst.

https://alternativforsverige.se/atervandring/

Nu är du ute på rätt djupt vatten. Jag läser INGENSTANS i det länkade programmet att det ska vara något annat än frivillig återvandring, för de som vistas i Sverige legalt och skött sig under sin vistelse. Visa gärna.

Givetvis tycker även SD att de som är här på illegala grunder, eller inte sköter sig, ska ut med huvudet före.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2018-06-08 kl. 22:40.
Citera
2018-06-08, 22:49
Medlem
Citat:
Nu är du ute på rätt djupt vatten. Jag läser INGENSTANS i det länkade programmet att det ska vara något annat än frivillig återvandring, för de som vistas i Sverige legalt och skött sig under sin vistelse. Visa gärna.

Givetvis tycker även SD att de som är här på illegala grunder, eller inte sköter sig, ska ut med huvudet före.

Skojar du eller. Då får du nog fan läsa på bättre om du på fullt allvar tror att det endast handlar om frivillig återvandring.

Och återigen så vill SD endast ha frivillig återvandring. "Dom som inte sköter sig" Nej SD vill inte skicka ut dessa med huvudet före utan det är endast grovt kriminella invandrare som SD vill utvisa. Alla som bara "inte sköter sig" vill SD ha kvar i landet.
Citera
2018-06-08, 22:50
Medlem
Citat:

Korrekt. Det handlar om folkrätten. Man kan inte dra in ett medborgarskap ogrundat, dvs det måste finnas synnerliga skäl som ex att det är utfördat på falska grunder, felaktig identitet, mutat, eller kriminalitet. Finnes inga skäl återstår att köpa ut personen så denne avsäger sig sitt medborgarskap och utvandrar. Men något tvångsmedel finns inte.Många kommer förr eller senare att begå brott och då dras medborgarskapet in.
Många kommer utföra subversiva illojala handlingar, som stt vilja ha sharialagar o dylikt och militanta imamer, sådant kastas ocå ut
Senast redigerad av Byggnet 2018-06-08 kl. 22:53.
Citera
2018-06-08, 22:51
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Skojar du eller. Då får du nog fan läsa på bättre om du på fullt allvar tror att det endast handlar om frivillig återvandring.

Och återigen så vill SD endast ha frivillig återvandring. "Dom som inte sköter sig" Nej SD vill inte skicka ut dessa med huvudet före utan det är endast grovt kriminella invandrare som SD vill utvisa. Alla som bara "inte sköter sig" vill SD ha kvar i landet.

Kan du vara snäll och visa vad som skiljer mellan SD:s och AfS:s partiprogram rent konkret?
Citera
2018-06-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Märkligt, inte vad partistyrelen tycker i alla fall. Men det är klart, vi får byta ut de heteronormativa folkförrädarna i partiet och framför allt partiledaren så de riktiga killarna i läderslips och läderskjorta och läderchaps kan ta vid...

Vilka i partistyrelsen är positiva till "hbtq", till bögparader, till ett multietniskt samhälle, till att alla "skötsamma" berikare ska få stanna i Sverige och till rasblandning i största allmänhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in