2018-06-13, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Intressant! Alltså försvinner spåren av långvarigt läkemedelsintag om kroppen ligger död några dagar bara? Då kanske man vid obduktionen snabbt genom blodanalyser kunde se vilket preparat som flickorna fått just innan de dog, men att det inte var i dödlig dos. Därav frågetecknen och teori om att de blivit förgiftade en längre tid innan sista dosen gavs.

Det är så knepigt allting. Om nu föräldrarna eller en förälder ville att alla skulle dö - varför begå det "perfekta" brottet och bry sig om allt från testamente till att städa datorer och dölja vad flickorna dött av? Det tycks inte vara av omsorg om barnen i alla fall.

Nä det är som en skräckfilm detta..stackars stackars barn.
Citera
2018-06-13, 09:08
Medlem
Citat:
Intressant! Alltså försvinner spåren av långvarigt läkemedelsintag om kroppen ligger död några dagar bara? Då kanske man vid obduktionen snabbt genom blodanalyser kunde se vilket preparat som flickorna fått just innan de dog, men att det inte var i dödlig dos. Därav frågetecknen och teori om att de blivit förgiftade en längre tid innan sista dosen gavs.

Det är så knepigt allting. Om nu föräldrarna eller en förälder ville att alla skulle dö - varför begå det "perfekta" brottet och bry sig om allt från testamente till att städa datorer och dölja vad flickorna dött av? Det tycks inte vara av omsorg om barnen i alla fall.

Nu hade väl flickorna inte legat döda en längre tid, så nog borde man kunna fastställa
om de har förgiftats under en (längre) tid. Vid undersökning av håret kan man t ex se
lång tid tillbaka vilka droger som tillförts i kroppen. I nedanstående länk under rubrik
"Hur länge kan man spåra droger i kroppen?" beskrivs tester av droger/narkotika i
hårstrån under lång tid tillbaka, som Rättsmedicinalverket utför.

I hårstrån kan spår av t ex läkemedel och narkotika påvisas, hårstået fungerar som
en kalender över vad en person fått i sig under lång tid tillbaka, beroende på hårets
längd.

Är väl inte helt orimligt att man även borde kunna avläsa om flickorna förgiftats
med något preparat/gift under en (längre) tid.

https://www.can.se/fakta/fragor-och-svar/narkotika/#Hur-lange-kan-man-spara-droger-i-kroppen
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-13 kl. 09:22.
Citera
2018-06-13, 09:16
Medlem
Anabellas avatar
Citat:

I så fall kan det tyda på ett visst mått av stringens i föräldrarnas/ngn av föräldrarnas personlighetsdrag.
Citera
2018-06-13, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nu hade väl flickorna inte legat döda en längre tid, så nog borde man kunna fastställa
om de har förgiftats under en (längre) tid. Vid undersökning av håret kan man t ex se
lång tid tillbaka vilka droger som tillförts i kroppen. I nedanstående länk under rubrik
"Hur länge kan man spåra droger i kroppen?" beskrivs tester av droger/narkotika i
hårstrån under lång tid tillbaka, som Rättsmedicinalverket utför.

I hårstrån kan spår av t ex läkemedel och narkotika påvisas, hårstået fungerar som
en kalender över vad en person fått i sig under lång tid tillbaka, beroende på hårets
längd.

Är väl inte helt orimligt att man även borde kunna avläsa om flickorna förgiftats
med något preparat/gift under en (längre) tid.

https://www.can.se/fakta/fragor-och-svar/narkotika/#Hur-lange-kan-man-spara-droger-i-kroppen

Obduktionen kunde inte fastställa när de dött. Kropparna måste därför legat längre än 72 timmar. Det enda som är kvar då är likfläckar parallellt med förruttnelseprocessen som pågår.

Svårt att spåra alla läkemedelssubstanser i håret och beroende på koncentration. Hade det varit metaller i håret, inga problem. Ett histologiskt vävnadsprov hade kunnat se.
Citera
2018-06-13, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Nu skriver jag bara som jag fått berättat för mej-
- en almenacka skulle va borta med läkartider-
- Som jag förstod va svenska sjukvårdsbesök få-
- så var ” nog ” utlandsbesöken -
- jag kan höra mer om det-

Almanackan bör ju innehålla en delförklaring till vad som hänt, för annars gör man sig väl inte besväret att slänga just den i samband med att familjen dödas. Varför var just utlandsbesöken så hemliga kan man fråga sig.

Vet du om man (polisen) fått tag i läkarkontakten de hade, i Oskars läkarkompis, eller struntar de i den?
Citera
2018-06-13, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja du tycks ju veta att Oskar var mördaren. Raderade väl för skammen antar jag. Jag tolkade det som att någon snittat flickornas handleder

- Kanske en utomstående som elli skrev-
- aldrig hört att den tanken ska ha funnits -
- och fins-
- Elli vet bäst - 😎
Citera
2018-06-13, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Almanackan bör ju innehålla en delförklaring till vad som hänt, för annars gör man sig väl inte besväret att slänga just den i samband med att familjen dödas. Varför var just utlandsbesöken så hemliga kan man fråga sig.

Vet du om man (polisen) fått tag i läkarkontakten de hade, i Oskars läkarkompis, eller struntar de i den?

- Som jag skrev i går ska jag höra mer om det-
Citera
2018-06-13, 10:09
Bannlyst
Citat:
Förstörd av alla deckare jag sett börjar jag fundera över vem som beslutat att familjen skulle kremeras... Hoppas alla upptänkliga prover hann tas innan... (Arbogakvinnan var väl drivande för att hennes man skulle kremeras, men släktingarna motsatte sig. Där blev det gravöppning och man såg att han inte drunknat så som hon uppget.)

- Hela familjen är nu kremerade -
- ingen grav kommer finas -
- önskan Oskar och Hanna hade-
- fick får dem -
Citera
2018-06-13, 10:16
Bannlyst
Citat:
Elli och Rockkungen, ni som har viss insyn, skulle ni kunna dementera eller bekräfta om O hittades hängd? Eller vet polisen verkligen inte hur någon i familjen dog? Så tacksam för svar!! I artikeln i expressen igår skrevs det ut specifikt att man inte vet hur och när döttrarna dog och att man väntar på rättskemiska analyser. Inget nämndes om föräldrarna.

- Jag kan/ vill inte dementera eller bekräfta något just nu -
- Jag ljuger och förfalskar jo -
- du får ställa dina frågor till elli -
- ovh hoppas på ett ”ärligt svar” -

- Det är gammal info tidningen tagit med-
Senast redigerad av Rockkungen 2018-06-13 kl. 10:35.
Citera
2018-06-13, 10:42
Bannlyst
Citat:
Har du hört om teorin att flickorna förgiftades eller fick fel medicin under lång tid?

Den teorin tror jag inte dykt upp tidigare i tråden, trots alla vilda spelulationer. Tror Elli var den första att skriva om den. Jag tycker Elli verkar insatt i fallet. Är det så att verkligheten överträffar dikten?

- Utalar mej inte om någon förgiftning-
- Ja klart elli är insatt i fallet- 😎🤭
- Det får du fråga Elli om -
- Hen behöver kanske först prata med sin vän-?
Citera
2018-06-13, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Skuld och skam som bakomliggande drivkrafter. Destruktivitet och utplåning.

Allt är mycket värre än någon har kunnat föreställa sig.

Den ultimata sociala skammen.
Något har ju funnits i Oskars dator, något han inte ville att omvärlden skulle se. Kan man inte återskapa filer som är raderade?
Citera
2018-06-13, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Har almanackan observerats i villan av polisen men försvann sedan, eller?
När och av vem sågs almanackan senast?

- vem som såg den vet ja inte-
- vet bara att den hittades inte-
- det tyckte en ”nära” släkting till familjen-
- va så konstigt -
- jag ska fråga mer om den-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem